Page 1 of 1

Arducopteri RTL tõrgub

Posted: Thu May 01, 2014 14:41
by Juhani
Käisin täna kollasel kuuskopterit lennutamas ja proovisin automaatset maandumist.
Maandumine toimib umbes neljal korral viiest.
Kõige hullem on siis kui ei toimi. Kopter võtab päris suure nurga ja hakkab täis gaasiga liikuma suvalises suunas. (Tahab vist kodumaale tagasi.)
Kui maandumine toimib siis lähenemine stardipaigale toimub ette antud rahuliku kiirusega.

Samas Loiter toimib ideaalselt igal korral.

Kontrolleriks on Crius AIO v1.0, GPS neo-6m, peal arducopter 2.9.1.

On keegi sarnase probleemiga kokku puutunud?

Posted: Sun Jun 08, 2014 23:13
by seriff
hei.
kas oled asjale jälile saanud milles viga,see asi huvitab ka ennast millest selline jama?

Posted: Mon Jun 09, 2014 9:42
by Juhani
Hetkel pole probleemist lahti saanud. Interneti avarustest pole ka leidnud, et kellegil veel selline probleem oleks.
(Pole ka väga enam katsetanud kuna viimane mats lõi omaehitatud raami ikka korralikult segi.)

Ise kaldun arvama, et viga kompassis. Samas võiks ka arducopter 2.8 uuesti peale panna.

Kõige huvitavam on see, et RTL toimib 100% kui kopter on suunaga stardi koha poole. Viga esineb ainult siis kui ta peab ennast ~180 kraadi keerama.

Posted: Mon Jun 09, 2014 11:21
by seriff
tundub nii et see kompass on siin üks kurja juur.viimati lennutades toimis kõik.nädal hiljem võtad masina proovid lendama minna ei käivitu uurid milles viga ja viga kompassis paigast ära ei lase apm käivituda.
sa said vähemalt tagasi. on juhuseid kus võtab kättte ja paneb rahulikult vastas suunas minema,vat siit siis tulebki see 180`pööre mis ta tegematta jättis.

terv seriff

Posted: Mon Jun 09, 2014 11:26
by Juhani
Ega Sa pole leidnud kompassile soliidset karpi?

Ei taha lihtsalt toki otsa trükiplaati riputada.

Posted: Mon Jun 09, 2014 11:56
by seriff
Juhani wrote:Ega Sa pole leidnud kompassile soliidset karpi?

Ei taha lihtsalt toki otsa trükiplaati riputada.
sul kompass täiesti elaldi aga vaata hk lehel pakuvad täitsa soliidseid karpe modulite jaoks sinna sisse väga ilus ise soetasin selle.

http://www.hobbyking.com/HobbyKing/stor ... _Case.html

algul oli mul ka litsalt toki otsas termorüüga üle pandud ei näinud ilus välja.igasugu mustus tükkis ligi mis propp üles keerutas.

terv seriff

Posted: Mon Jun 09, 2014 12:02
by Juhani
Väline kompass lahendas Sul probleemid päevapealt?

Posted: Mon Jun 09, 2014 12:11
by seriff
Juhani wrote:Väline kompass lahendas Sul probleemid päevapealt?
ütlen ausalt veel katsetamatta.ja tahaks veel 3,3v regulaatori ajus välja vahetada lugedes siis see ka üks mure koht.

Posted: Mon Jun 09, 2014 12:28
by Juhani
Kas regulaatori vahetus on igaks juhuks või esinevad mingisugused sümptomid?

Mis versiooni softi kasutad kopteris ?

Posted: Mon Jun 09, 2014 12:40
by primaat
,,,no niii,minu APM aju pani poolas lõikama,terve päev toimis ilusasti aga õhtul võttis kätte ja vabastas mind igasugustest muredest,lennuaega oli tal jäänud kuskil 6 min aga ta väga rahulikult läks nii et vb.olla isegi minuti paar rohkem.

Posted: Mon Jun 09, 2014 12:57
by seriff
Juhani wrote:Kas regulaatori vahetus on igaks juhuks või esinevad mingisugused sümptomid?

Mis versiooni softi kasutad kopteris ?
vanematel plaatidel 3,3v liiga lahja kivi kuna seda kasutavad acc gürod ja kompass siis kahtlus et kompass peksab segast ehk ka selle pärast.sellest juttu ka hulga mitmes foorumis.

softe olen katsetanud alatest 2,9 ja hetkel 3,1,5 kõige uuem,olgu öeldud et aju mul 2.5.2 arduflayer aga siin tundub et pole vahet milline,sümptomid samad nii aiopil kui arduflaieril.olen ka aiopit katsetanud.
arduflayer sai valitud kuna kõik asjad olid kaasas.


hakka või arvama et kompass kiusab kuna kord lendan eestis siis juba saksas ja kolmas kord it.

Re: Arducopteri RTL tõrgub

Posted: Fri Jun 13, 2014 21:31
by yhuubert
Juhani wrote:Kõige hullem on siis kui ei toimi. Kopter võtab päris suure nurga ja hakkab täis gaasiga liikuma suvalises suunas.
Crius 1'l datalogi vist polnud, aga laena kelleltki telemeetriat Mission Plannerisse ja vaata logist, mis parameetrid teevad. Nii kõige lihtsam jälile saada oletamise asemel. Ise mitmeid vigu nii leidnud.

See minemakihutamine on sageli ikkagi ka GPS koordinaatide segiminekuga seotud või RTL failsafega.

Posted: Sat Jun 14, 2014 18:24
by Juhani
Telemeetria on olemas.
Tahtsin enne kaamera külge panekut ja Mission planneri kasutamist olla kopteris 100% kindel. Kui Sa ütled, et tänu sellele saab veale jälile siis panen järgmine kord järgi.

Posted: Fri Jul 18, 2014 12:24
by Juhani
Loodan jällegi targemate abile.
Käisin eile lennutamas ja viga endiselt olemas.

Siin lennu logi, mis tehtud androidiga:
https://www.dropbox.com/s/4jzu3ze0j0ojn ... 48-02.tlog

ajal 20:49:10 saab RTL käsu ja lendab suvalt minema
20:52:00 tuleb koju ja hakkab selle ümber suureneva kiirusega ringe tegema.

Igasugune abi on teretulnud.

Posted: Sat Jul 19, 2014 9:34
by rreims
Tõmba .log lõpuga fail plaadilt ja lase prooviks sellest programmist läbi, kammib huvitavamad sündmused välja ja annab soovitus, mis teha:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2151318

Posted: Sat Jul 19, 2014 11:23
by Juhani
Kui sa mõtled kontrollerit plaadi all siis see ei ole vist võimalik. (Kontrolleriks on Crius AIO v1.0).
Kas telemeetria erineb plaadil võrreldes sellega, mis välja saadetakse?

Posted: Sat Jul 19, 2014 13:02
by rreims
Vabandused, AIOP plaatidega see soft ei tööta jah, isegi kui oleks v2 plaat samuse data kiviga...

Posted: Sat Jul 19, 2014 22:16
by rosoft
Mul oli sarnane probleem kunagi ardupilot 2.5.2´ga. Mul ei suutnud vajalike ampreid ei aku välja anda. Suurema C´ga aku ja oli kõik ok. Parim varjant vist kasutada 2 paraleelselt.

Posted: Mon Jul 21, 2014 9:47
by Juhani
Ise ei suuda loogiliselt neid probleeme lahja akuga seostada.
Aku on selline http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9183.
Katsetamas käin isegi 2200mAh akudega kuna väiksemat massi on lihtsam ohjata.
Mootorid võtavad u 11A täisgaasil. Kopter tõuseb maast kuskil 40% gaasiga.
Tegelikkuses ei tohiks üksi aku ülekoormust saada.

Posted: Tue Jul 22, 2014 17:30
by seriff
apm ise hästi tundlik voolu suhtes 5v kui ka 3,3v.
ise panin eraldi u-bec,ka hulga feriitrõngaid ja välise kompassi enam pole täheldanud probleeme.
proovi mõõta 3,3v kivi kuidas lood pingelanguga.

Posted: Wed Jul 23, 2014 0:00
by Oehh
seriff wrote:apm ise hästi tundlik voolu suhtes 5v kui ka 3,3v.
Ei tahaks küll trollida aga ...
tehnikafoorumis võiks terminite ja sõnastusega tähelepanelikum olla
Mudelismindus on viimasel ajal eriti elektroonika-spetsiifiliseks muutunud
ja ilma Oomi seadusest aru saamata on nagu pimesilmi ja kobamisi katsetamine...
Sestap ÄRGEM AJAGEM SASSI PINGET JA VOOLU.!!!

P.S. Kui kellegil on nende eristamisega raskusi siis võib vabalt oma rumalust
avalikult deklareerida ja foorumlased kes neid eristada suudavad teevad selle erinevuse teile kõigile arusaadavaks.

Posted: Wed Jul 23, 2014 9:26
by Juhani
Panen välise kompassi tellimusse.
Eraldi u-bec idee pole üldse paha.
Sain aru, et vigane 3,3 kivi põhjustab tõsiseid güro probleeme.
Lugesin 3,3 kivi põlemise põhjuseid siis loomulikult tegin täpselt nii nagu ei soovitatud. Tarkvara vahetamisel olid järgi nii GPS kui vastuvõtja.

Posted: Wed Jul 23, 2014 16:45
by seriff
tean oomi seadust väga hästi ja kui ei meeldi ära loe.rahvas räägib nii,kas igas postituses peab sinu norimine olema.ega siin mingit eksamit tehta.

Posted: Wed Jul 23, 2014 23:47
by Oehh
seriff wrote:...rahvas räägib nii,kas igas postituses peab sinu norimine olema.ega siin mingit eksamit tehta.
Jah, nii räägitakse, ja ma ise ka vahel... :oops:
aga foorumis tuleks üritada selle koha peal korrektsem olla.

Ma ei mõelnud oma postitust tegelikult üldsegi mitte norimisena... :oops:
...ma näen ka oma igapäeva töös inimesi kelledel on vaja vahel elektrisüsteemis vigu leida
kuid kipuvad keerukamate olukordade puhul üsna jännis olema
kuna pole täielikult aru saanud Oomi seadusest ja voolu-pinge erinevusest.
Oehh ise wrote:P.S. Kui kellegil on nende eristamisega raskusi siis võib vabalt oma rumalust
avalikult deklareerida ja foorumlased kes neid eristada suudavad teevad selle erinevuse teile kõigile arusaadavaks.
Olen aru saanud, et ka meil foorumis pole kõik elektroonikud ja seda just
viimaste aastate jooksul kus tehnika on muutunud oluliselt kättesaadavamaks ja juurde on tulnud palju uusi huvilisi.

Seega kutsusin üles mitte konkreetselt sind, aga kõiki kelledel on selle
PINGE/VOOLUGA arusaamatusi - mitte põdema ja avalikult küsima... :)

Oehh, raputan nüüd enesele tuhka pähe ja loodan, et sõjakirves on maetud :wink:

Posted: Sat Jul 26, 2014 12:58
by seriff
olen Oehh sinuga nõus.
siin on eri valdkonna inimesi ja riivab kõrva küll aga ega me suuda tervet maailma parandada.
põhi eesmärk et saaks foorumis teisi aidata ja üritame siis olla edaspidi täpsemad.

pole olnud mingit sõjakirvest.


terv seriff ja lennukat ilma teile.

Posted: Fri Aug 01, 2014 23:44
by seriff
soovitan kindlalt eraldi seisvat u-beci.vaatasin log faili ja pinge ikka kõigub ja regude oma karjuvad müra sisse mis pole eriti hea.
vaatasin venemehed hea lahenduse leidnud panid LM2596 DC-DC ja sinna veel oma korda 5v kivi stabiliseerima ja ei lase muud jura ajusse.

http://apmcopter.ru/apm/apm-setup/ideal ... a-apm.html

ja lihtsamalt videos

http://www.youtube.com/watch?v=QnxEXZ9stss

see vend hulga vaeva näinud ja kogunud info igalt poolt kokku ja teinud oma lehe kus ilusti lahti seletatud.

apmcopter.ru ja sama ingliskeelne http://copter.ardupilot.com/ kes mida valdab

terv seriff

Posted: Tue Aug 05, 2014 15:12
by Juhani
seriff, tänan tähelepanekute eest.
Kogenematu silm ei osanud seda pinge kõikumist kõikide numbrite seast märagata.

Küsiks, et milline osa sellest telemeetriast näitab müra?
Pinge kõikumine on graafikus korralik aga reaalselt ei saa see võimalik olla.
Proovin esimesel võimalusel GPS-le ja mavlingile eraldi kaablitega toite tuua. Hetkel saavad mõlemad toite plaadi kaudu.

Kas siin ei võiks aidata 5V peale mõni suurem kondensaator lisada?