Page 1 of 1
langevarju monteerimine
Posted: Fri Mar 23, 2007 20:59
by striker13
Tuli selline huvitav mõte, et näiteks paneks lennukile või kopterile langevarju (
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 010e6771e2) , mis avaneks mingi nupu vajutuse peale puldil. kas sellist asja on võimalik kuidagi teostada?
Posted: Fri Mar 23, 2007 21:28
by vallojoe
kopteri puhul üsna keeruline. Tiivik teeb sellega kiirelt 1:0.
Posted: Fri Mar 23, 2007 21:40
by striker13
ma mõtlesin kopteri puhul sinna põhja alla panna... seal ei tohiks tiivik talle midagi teha.
Posted: Fri Mar 23, 2007 22:13
by vallojoe
Mõtleme natke. oletame, et on jama, suretad mootori ja saadad langevarju välja. kopter hakkab kukkuma. oletame, et langevarjul tekkib mingisugune pidurdus ja kopter hakkab kiiremoini kukkuma (kui nüüd kopter varju peale ei kuku), siis ta igal juhul peab langevarjust mööduma ja raskusjõuga veab nööri pingule. Vastu kopterit - mis tähendab, et igal juhul saavad nöörid ja tiivik kokku. Isegi kui nööre puruks ei lõigata, tiivik ju ikka veel pöörleb inertsi tõttu, siis mässitakse need paelad korralikult ära ja langevari suure tõenäosusega ei tööta.
Ainus võimalus oleks ise kopter eelnevalt teistpidi keerata, aga kui see juhtimine õnnestub, siis ma ei näe langevarjul pointi

Posted: Fri Mar 23, 2007 22:22
by lauri
Kopteriga saab kasutada autorotatsiooni, mis ongi langevarju eest... tõsisema rikke puhul on igasugu kineetilised jõud nii suured, et miski teeb kindlasti varjule ära (võllid, labad, mootor jms).
Lennukitel langevarjusid kasutatakse küll... ka siit foorumist läbi jooksun teema
Posted: Sat Mar 24, 2007 1:36
by Rixy
heh, rahvas, striker13 arvast vast ikka seda, et õhus lased langevargu lahti ja tuleb ise rahulikult alla! Loomulikult on seda võimalik teha ja vast iga lendava objekti juures!
Posted: Sat Mar 24, 2007 2:04
by [J]
Raketimeestel on selline võistlusklass. Üles mootoriga ja edasi aja peale langevarjuga. Neil on põhiunistus, et langevari lahti läheks!
Kardan, et enamusel, kel helikopter "ei funktsi", ei tööta ka tavaliselt langevari. Seega õige lahendus on kusagil mujal.

Pildil mereväele mõeldud lendava märklaua maandumine peale lendu.
Posted: Sat Mar 24, 2007 9:39
by striker13
Rixy'i tabas mõtte ära
aga ma hakkasin nüüd mõtlema, et isegi kui langevari ilusti töötab ja kopter langeb ja kukub tiivikuga vastu maad... kas see talle halbe ei tee?
Posted: Tue Apr 03, 2007 19:48
by AndrusT
Kopter ja langevari, seda fantaasiat olen ka ise mõelnud.
Mis arvate järgnevast lahendusest?
Pearootori võlliks on tolline toru, mille sees on teine seisev toru ja mille sisse on omakorda pakitud pürolaenguga langevari. Pürolanegu ülesanne on langevari tõugata rootori labadest ohutusse kaugusesse.
Posted: Tue Apr 03, 2007 20:00
by vallojoe
kole jämedaks läheb kogu see kupatus, ma kahtlustan. - see eeldab custom peavõlli, custom swashi, custom head. Väga väga palju käsitööd.
Samas võiks päris omapärane olla.
Aga ma kahtlustan, et saba(rootori) hävingu korral ikkagi kasutu. kui kopter kiirelt ümber telje keerleb, siis ilmselt mätsib selle varju ikkagi puntraks.
Posted: Tue Apr 03, 2007 20:28
by Võsalendur
no siis peab lihtsalt väga kiirelt välja lendama ja kohe avanema...

Posted: Tue Apr 03, 2007 20:35
by Kristjan
Nii lennukite kui ka kopterite langevarjuga maandumine on Eli poolt teostatud.
Kopteriversioon käesoleval aastal.
Tehnilisi lahendusi ei saa kahjuks anda
K.