Page 1 of 1
Lennuaeg
Posted: Sat May 24, 2014 15:12
by mart
Tervitus köigile multirootori vendadele!
Mind hakkas huvitama, et kui kaua püsivad teil multikopterid öhus.
Mul üks Y6, ca 3kg, 5000mAh akuga ja sel lennuaeg ca 10 minutit.
Vaatasin ka üht DJI Vision+ isendit ja selle lennuaeg umbes 25 minutit.
Üks tund lennuaega oleks päris lahe.
Mart
Posted: Sun May 25, 2014 1:31
by Cado
Kui mingigi asi koos kaamera ja gimbaliga 25 min õhus püsib on ikka üli kõva juba
Posted: Sun May 25, 2014 19:26
by S4ND3R
X4 ca 2 kilo, Fpv, gimbal goproga, 5000mah aku- 12 mintsa. Aku aasta vana.
Posted: Sun May 25, 2014 22:51
by andresures
Bumblebee 550 Quadcopter
lipo 3s 4000mah 17 minut
5000mah 20-21 minut
Posted: Mon May 26, 2014 10:32
by mart
Väga hea, nüüd pean hakkama mötisklema, et kuhu se koer maetud on, ehk mida pikema lennuaja jaoks tegema peab.
Esimese hooga turgatab pähe:
1. kaal
2. hea kasuteguriga propelleri/mootori leidmine
3. suure mahtuvusega aga kerge aku
Tahaks kopteri koos kaamera ja gimbaliga ja akuga saada 1,5 kilo peale.
Posted: Mon May 26, 2014 18:14
by primaat
Posted: Sun Jun 01, 2014 14:29
by primaat
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... &t=2158429 ....siin siis natuke teise keele juttu
Huvitas mind ka natuke see asi ja katsetasin ühe pisikese mootoriga.Originaalis selle mootori tööaeg 8x4,5 propiga 2200 kolmese akuga täisgaasiga 15 min aga natuke teistmoodi mähitud sama mootor töötas 12x3,8 propiga 1tund ja 30min,aku sama.Regu mõlemal juhul 12A. Pannes nüüd need mootorid kopterile,ei suuda kopterit ära stabiliseerida,kaldub ühelt küljelt teisela,teeb ringe ja mida kõike veel,ühesõnaga,ei lenda.Oskad arvata,milles asi?
Mootor siis selline
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 300kv.html
Posted: Sun Jun 01, 2014 19:55
by mart
Hei!
Tulin just lennupäevalt Riidajalt, nägu pölenud, meel hea.
Need mootori ja propi koosluse erinevused on tösiselt muljetavaldavad.
Mu esimene möte, et kas siis töesti veidi suurema propi kasutegur sedavörd parem on.
Vene foorumis käis ka arutlus just propi läbimöödu üle ja sealt tulnud tulemid ka seda kinnitanud.
See teadmine annab ka minus huvi asja edasise proovimise suunas.
Miks Su kopter sedasi käitub, seda ei oska ma kohe mitte lahti mötestada,
vöimalik, et madala pöörlemiskiiruse korral jääb pöörlemiskiiruste erinevuse osas vajalik protsent saavutamata, mis vajalik kopteri pöörlemise kompenseerimiseks.
Samas peaks aga ka seda PID väärtust piisavalt muuta saama.
Anna teada, kui edusamme on.
Posted: Mon Jun 02, 2014 16:43
by mart
Nii.
Mu tegemised jöudnud sinnamaale, et panin kokku 25mm läbimööduga süsitorudest X raami, kusagil 800mm diagonaaliga.
Mootoriteks 390Kv pannkoogid ja 17x5.5 propid. Lennukaal koos 3300 3s akuga 1260g. Antud isend höljub 17 minutit.
Järgmisena tahan testida üle 20" proppe. Ma pole vel sobilikke leidnud, mis oleksid alla 4" käiguga. Kui sobilikke ei leia, siis pean muudetava sammuga labahoidja treima.
Posted: Mon Jun 02, 2014 22:09
by primaat
Ehk on võimalik suuremate proppide asemel kasutada kopteri labasid,saaks sammu nii väikeseks kui soovid. 17x5,5 propid saab panna ka sellele mootorile
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 700kv.html ,midagi ümber mähkida ei ole vaja ainult tarvis mähised ümber ühendada,sobib 12 A regu ja tõstejõudu on 900gr asemel täisgaasiga 650gr.
Posted: Tue Jun 03, 2014 13:10
by mart
Huvitav, mis helikopteri labasid laialdaselt multirootoritel ei kasutata?
Posted: Tue Jun 03, 2014 14:09
by cuprum
mart wrote:Huvitav, mis helikopteri labasid laialdaselt multirootoritel ei kasutata?
Võibolla kõige olulisem põhjus on reaktsiooniaeg
Kui väikese ja kerge propiga on võimalik väga kiiresti kiiruslikult "saagida", et lennumasinat tervikuna tasakaalus hoida, siis suurema ja raskema rootori korral muutuks lennumasin tunduvalt uimasemaks.
Aga miks siis mitte kasutada "normaalselt" kopterilt pärilt labanurga muutmist - kaoks ära multika lihtsus. Ei mingit peenmehhaanikat, ainult mootor-prop ja puhas elektroonika.
Posted: Tue Jun 03, 2014 17:56
by cbjuss
julgeks vastu vaielda
Väga üldistades on suure ja aeglase propi pöördemoment sama,kui väikese ja kiire oma, ehk siis reaktsiooniaeg võiks olla ju kah sama suur
Ütelge, et ma eksin
Posted: Tue Jun 03, 2014 22:48
by Kristjan
cbjuss wrote:julgeks vastu vaielda
Väga üldistades on suure ja aeglase propi pöördemoment sama,kui väikese ja kiire oma, ehk siis reaktsiooniaeg võiks olla ju kah sama suur
Ütelge, et ma eksin
Mis mõttes propelleri pöördemoment on sama?
Antud juhul ei ole võimalik ei suurele ega ka väikesele propile omistada mõistet pöördemoment.
Pöördemoment saab sellises lähenemises iseloomustada ainult mootori sellist parameetrit.
Propelleril seevastu on mass ning see mass on vastavalt propelleri kujule ruumis ära jaotatud. Siit tuleb mängu mõiste inertsmoment. Ja justnimelt inertsmoment on põhjus, miks väikest propellerit on lihtsam pöörlema panna (ja ka pöörlemiskiirust muuta) ja suuremat raskem. Sirgliikumisel on suuruseks mass, mida paneb liikuma jõud. Pöördliikumisel on suuruseks inertsoment, mille paneb liikuma pöördemoment.
Cuprumi jutt on õige. Suurema propiga on kopter uimasem, sest mootori pöördemoment ei suuda suurema propi suuremat inertsmomenti nii lihtsasti mõjutada, energiat kulub ka rohkem.
Seevastu lennuaeg kui selline on madalamatel pööretel vähe rapsides, suurema läbimõõduga ja suurema sammuga propellereid kasutades pikem. Aku, mootori, mootori mähiste ja regu kombo on ka vaja õigesti valida. 60 min. lennuaega 6kg kopteriga saada ei ole keeruline.
Posted: Wed Jun 04, 2014 6:49
by cbjuss
Minu viga - inertsimoment mitte pöördemoment
Küsimus:
Kas see energia,mis on väikeses suurte pööretega propelleris ja mida tuleb muuta on kergem muuta,kui sama suur energia suures aeglaselt pöörlevas propelleris?
Posted: Wed Jun 04, 2014 9:40
by mart
Kristjan wrote:
Seevastu lennuaeg kui selline on madalamatel pööretel vähe rapsides, suurema läbimõõduga ja suurema sammuga propellereid kasutades pikem.
Mul siin arusaamisega veidi raskusi, miks suurema sammuga propelleri puhul lennuaeg pikem olema peaks. Suurem läbimööt on mulle arusaadav, seni olen arvanud, et sellel peaks olema väike samm, kuivörd edasiliikumist propelleri töösuunas eriti pole.
Posted: Wed Jun 04, 2014 10:31
by Submarin
Raha on see mis selle 60 min annab. Ainult raha.
Posted: Wed Jun 04, 2014 11:14
by Kristjan
Empiiriline lähenemine, süsteemianalüüs ning oluliste üksikasjadega tegelemine annab tulemuse.
Tasuta selliseid asju ei tee loomulikult, seega Submarini üldistus on õige - aeg on ka raha.
Pika lennuaja saamiseks tuleb arvestada ka õhu liigutamisel tekkivat takistust.
Suure läbimõõduga madala kV'ga mootoritel on pöördemomendi karakteristik väga soodne väikestel pööretel töötamiseks. St - maksimaalne efektiivsus saadakse teatud pööretevahemikus. Sellesse vahemikku tuleb sobitada õige propelleri läbimõõdu ning sammu kombinatsioon. Väga paljud pika lennukestusega multirootorid kasutavad proppe läbimõõduga 15...20 tolli ja sammu 5.5...7.5".
Posted: Wed Jun 04, 2014 12:28
by Kristjan
https://vimeo.com/84302289
Frame: 22/20mm Carbon tubes 120cm
Motors: Tiger U8 100KV
Propeller: Tiger 28x9,2
ESC: Hobbywing Platinum 30A
FC: Naza V1
Battery 6S4P GEB8043125
(24000mAh, 2100gr)
AUW 4050gr
Flighttime 129min 15sec
Posted: Wed Jun 04, 2014 14:52
by primaat
Nendele pisikestele pannkookidele pole vast mõtet üle 20 proppe muretseda,üks tola
siin katsetas väikestele mootoritele suuri proppe ja asi ei saanud mitte stabiilne.Nendele mootoritele peaks sobima 28 tolli propid
http://item.taobao.com/item.htm?spm=201 ... 962b1755a2 aga võin ka valetada sest ega ma easte aru saa mis sinna kirjutatud.
Posted: Fri Jun 06, 2014 12:32
by mart
Tänane katsetus, 2200mAh 4s2p akuga lennuaeg 21 minutit.
Tuuline oli ja crius aju koos mpng ja gps´iga tahtis pidevalt allatuult minna.
Proovin pärast PID I´d sättida. Höljumiseks oli ca 30% "gaasi" vaja.
Posted: Sat Jun 07, 2014 16:45
by mart
tänane katsetus, 8400 mAh 3s1p akuga, lennuaeg 42 minutit.
Posted: Sat Jun 07, 2014 17:14
by Submarin
Hea teada aga mida sa katsetad?
Posted: Sat Jun 07, 2014 22:05
by mart
Katsetuste eesmärgiks on saavutada multikopteri lennuajaks vähemalt üks tund. Selleks olen proovinud erinevaid komponente.
Posted: Sat Jul 12, 2014 14:04
by cbjuss
Õpetust vaja
Mind hakkas ka see teema huvitama
Igasugu foorumeid lugedes tuleb välja,et pannkoogi mootoritega tekkivad kontrolleriga kuidagi sünkrohäired ja ja siis tuleb matakas.
Olen aru saanud,et SimonK soft neile 22 poolusega pannidele pole soovitav On veel olemas 14 poolusega .On need stabiilsemad?
Millise softiga ESC võiks lollikindel olla?
Mis kooslus siis võiks kõlvata 15" propi alla(suuremad ei mahu raami peale)
Sellise suurusega propist peaks projekt lähtuma
Kas üleüldse kasutada neid pannnkooke?
Pakkuge mõni idee välja
Posted: Sun Jul 13, 2014 15:17
by rreims
Proovitud ja töötav variant (15" propeller ja 6 cell lipodega):
Mootor:
http://www.rctimer.com/product_575.html
ESC:
http://www.rctimer.com/product_850.html
Samuti töötav (15" propeller ja 3 cell lipodega):
Mootor:
http://www.rctimer.com/product_914.html
ESC:
http://www.rctimer.com/product_850.html
Kusjuures lennuaeg 360kv 5000mah 6 cell vs 530kv 10000mah 3 cell suht-koht sama
Posted: Sat Jul 26, 2014 17:47
by striker
Mis kaaluga, tüübiga (quad, hexa) tegemist ja palju siis lennuaeg on?
mart wrote:tänane katsetus, 8400 mAh 3s1p akuga, lennuaeg 42 minutit.
Hea teada aga mis komponendid ja mis massi lennutad?
Et antud teemast mingigi kasu oleks võiks kirja panna ikka katsetuste tulemuse kõrval ka komponendid ja andmed millega saavutati selline lennuaeg.
Hetkel olen otsimas mootoreid ja proppe, et 2,5-3kg hexat lennutada kauem kui 10min, ca 15-20min oleks eesmärgiks.
Posted: Sun Jul 27, 2014 5:46
by mart
Selle teema 9. postituses on mu kopteri kirjeldus olemas.