Page 1 of 1

Tiiva profiil

Posted: Tue Jun 03, 2014 22:49
by särts
Hei!Mis profiili kasutatakse combati lennukitel?Näiteks enamvähem koopiatel ja vabaklassis elektrikad.

Posted: Wed Jun 04, 2014 22:08
by tikka
Vabaklassist ei tea, aga 1/12 klassis peab reeglite järgi olema tiiva paksus vähemalt 10%, vastavalt sellele valitakse ka profiil. Ühes saksa keelses foorumi teemas on sellest natuke juttu. Kui saksa keelt ei oska, saab näiteks Google translate abiga tõlkida teksti inglise keelde (otse eesti keelde tõlkimine pole eriti hea).
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 51-Profile

profiil

Posted: Wed Jun 04, 2014 23:45
by särts
Tikka mure Kyyliku allalastud fokega.Võrdlesin tiivajäänuste profiili programmi poolt pakutavatega.Ainsad lähedased Clark-Y või Eppler 205.Lõikame uusi tiiva südamikke vahust.

Posted: Thu Jun 05, 2014 17:59
by tikka
Andres (kasutaja: andresures) peaks täpselt teadma, mis profiil sellel mudelil on. Võib tema käest küsida, ma ei tea, mis profiil sellel konkreetsel mudelil on. E 205 peaks olema kiirem profiil kui Clark Y.

Posted: Fri Jun 06, 2014 7:52
by Ropka
vahust lõikamisega ei maksaks ära unustada tiivaotsa painet

ilma selleta on pöörised ja kukkumised lihtsad tulema

profiil

Posted: Fri Jun 06, 2014 16:41
by särts
Helistan ja uurin.Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?

Re: profiil

Posted: Fri Jun 06, 2014 18:01
by tikka
särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.

profiil

Posted: Fri Jun 06, 2014 20:25
by särts
Panen kõrvataha.

Re: profiil

Posted: Fri Jun 06, 2014 23:32
by andresures
tikka wrote:
särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.
посмотри на ki-61 там ни какой кручения нет и самолет летит очень хорошо. а чтоб быстро летел,надо мотор нужный ставить!

Posted: Thu Nov 20, 2014 23:23
by Erki.K
Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?

http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif

Ülalt poolt alla liikudes neljas!

profiil

Posted: Thu Nov 20, 2014 23:54
by särts
Sarnaneb pigem vaidtiiva profiilile.Lennuki tiivale see vaevalt sobib.

Posted: Fri Nov 21, 2014 18:32
by tikka
Erki.K wrote:Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?
http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif
Ülalt poolt alla liikudes neljas!
Otsest kogemust mul hetkel pole, ideedest ei ole veel kaugemale jõudnud. Nagu särts juba ütles on taoline profiil levinud vaidtiival. Tavalistest lennukitest on säärane kuju kasutusel rohkem päris- kui mudellennukitel. Stabiilsem tiib võimaldab teha väiksema stabilisaatori ja kergema tiivakonstruktsiooni. Taoline profiil on näiteks mõnedel Teise maailmasõja aegsetel hävitajatel: Yak-9 (Clark YH), Mig-3 (Clark YH), Hawker Hurricane (muudetud paksusega Clark YH), I-16 Rata (TsAGI R-II) jne. Ülestõstetud tagaservaga profiili leiab ka Ratale sarnastel lühikese ja paksu kerega Gee Bee võidusõidulennukitel (NACA M6).
http://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html

Mudelitel tehakse konstruktsioon kõvade maandumiste pärast niigi tugev ja siin stabiilse profiili kasutamine märgatavat efekti vast ei anna, pigem on tiib ebaefektiivsem ja varisemiskiirus suurem. Samas oleks taoline profiil üks võimalus kuidas teha lühikese kerega mudelid lennatavad ning kuidas hoida koopialennukite stabilisaatori suurus välimuselt originaalile lähedasem (muidu tehakse see olenevalt lennukist ca 10% suuremaks). Maandumiskiirust saaks vähendada tagatiibadega.

Posted: Fri Nov 21, 2014 22:15
by [J]
Plaanerite tiiva profiili kumerust saab peaaegu alati klappide ja kaldtüüride abil suures ulatuses muuta. Veidi nõgusa tiivaprofiili korral kiirusseades lennuki tiib näebki tihti välja miskit sellist. Maandumisel butterfly seades on enamusel kaldtüüride ala sellise profiiliga.

Posted: Fri Nov 21, 2014 22:44
by Erki.K
Väga hea! Kuna mul seda tüüpi tiib 850mm siis üritan sellest miskit lennumasinat meisterdada.
Plaanis V-sabaga proovida,
Asja teeb huvitavaks ,et originaalis sellel lennukil puudusid aileronid.Pööramine
toimus rudderiga.
Lennuki nime enam ei mäleta kuna sai soetatud ca.10 aastat tagasi ja tiib on nüüd mul vedelenud riiulis ja tolmu kogunud.
Kerest pole enam suurt midagi järel kuna liimimise ja paikamise järel deformeerus.

Vaidtiival pole sellist profiili kohanud!
See millega mina opereerin on eelmainitud lingilt ülevalt esimene ( Kui õigesti nimetan - Pool sümmeetriline )

Posted: Fri Nov 21, 2014 23:30
by Oehh
See S-kujuga tiivaprofiil on aeglase lennuga vabaltlendavate profiil.
Kummimootoriga mudelid kasutasid seda omal ajal.
Vaidtiiva puhul kasutataakse stabiilsuse saavutamiseks "tiiva väänet"
Suurtel kiirustel on selline S-kujuline profiil tarbetu.

Posted: Sat Nov 22, 2014 1:06
by [J]
Siin ilmekas pdf-fail kuidas ühel lennukil saab olla väga palju erinevaid tiivaprofiile klappe ja kaldtüüre seadistades. Zoom ja Cruise reziimis ongi põhimõtteliselt s-profiiliks veidi asi läinud:
http://www.f3j.com/perfect/settings_060306.pdf
Klapi ja kaldtüüri erinevad nurgad mõjuvad tiiva väändena.