Page 1 of 1

ca 70-100 meetri pealt hakkab servo väristama/surisema

Posted: Mon Mar 26, 2007 15:37
by ahtik
Kas see on ohtlik või loomulik, et kui lennukiga piisavalt kaugele puldist jalutada, siis ca 70-100m pealt hakkab üks servodest (kõrgustüüri oma) surisema. Võibolla surises ka teine, ei taibanud väljal tookord kontrollida.

Otseselt midagi katki pole, juhtimine töötab endiselt, aga teeb murelikuks, kas see on normaalne?

Tegemist futaba 4channel T4EX(A) puldiga ja standardina kaasa tulnud servodega:
R 136 F receiver
S 3003 servos with accessory packs

Võibolla väänasin mudelit kokku pannes midagi pinge alla (kuigi sai nagu kontrollitud), samas lähemal olles on lennuk 100% vaikne.

Posted: Mon Mar 26, 2007 16:32
by lauri
Kui 70-100m kaugusele jalutasid, kas siis saatja ja vastuvõtja antennid olid mõlemad täiesti välja tõmmatud? Servode "värisemine" ongi esimene märk sellest, et signaal hakkab nõrgaks jääma...

Väljatõmmatud antenniga saatja ja vastuvõtja peaksid tegelikult mööda maapinda sadu meetreid töötama, õhus seega mitu kilomeetrit!

Raadioaparatuuri töökaugust saab täpselt nii mõõta, ainult et saatja antenn peaks olema kokku lükatud (nö ühe jätke pikkune). Siis kõnnid saatjaga või mudeliga 50-100m kaugusele ja kui kõik töötab, siis on töökaugusega kõik ok. Väljatõmmatud antenniga on siis töökaugus kordades ja kordades suurem!

Posted: Mon Mar 26, 2007 16:53
by ahtik
Saatja antenn oli täielikult väljas ja mõlemad akud laetud.

Vaatna, äkki õnnestub kontrollida, kas lennuki küljes olev antenni mängiv juhe ikka oma rolli täidab. praegu ta jookseb vastuvõtjast kuni lennuki sabani mööda külge kleebituna.

Posted: Mon Mar 26, 2007 17:34
by ahtik
Kas vastuvõtja antennjuhtme korrasolekut saab kuidagi toas ka kontrollida? Testriga pole midagi teha? Juhe algab vastuvõtja seest ja ei tahaks katki lõigata. Silmaga vaadates tundub antennjuhe igati kobe.


Põllul kontrollimiseks vist piisab kui kokku rullida ja võrrelda "värisemise" kaugust pikaks tõmmatud juhtmega?

Posted: Mon Mar 26, 2007 21:16
by Marek
mõlemad peavad maast 1 m kõrgusel olema.

Posted: Tue Mar 27, 2007 0:06
by [J]
Katkist vastuvõtja antenni pole veel näinud. Logu saatjaantenni, kus teleskoopantenni jätkud (eriti niiske ilma korral) takistusvaba ühendust ei anna, olen näinud palju. Sellisel puhul on antenn resonantsist väljas ja töökaugus kadunud.
Antenn ei tohiks lennukis jooksta metallvarraste ja pikkade juhtmete kõrval. Väikesesse rulli kerimine on mõjus nipp.

Posted: Tue Mar 27, 2007 20:58
by mart
Ka aegajalt kontakti andvad vardad mudelis vöi möranenud süsivarras, -riba annavad piisavalt häireid.
Proovi kruvikeeraja otsaga vöi möne muu metallesemega mudelis olevaid metalldetaile puudutada, kui saatja ja vastuvötja sisse lülitatud on, siis näed, kui palju see puudutus juba müra annab.