Page 1 of 1

Blade SR

Posted: Fri Jun 20, 2014 9:43
by Ants51
Kas oleks kuskilt saada ka eesti või vene manuaali?

blade sr

Posted: Fri Jun 20, 2014 10:09
by ekukene22

Blade SR

Posted: Fri Jun 20, 2014 10:14
by Ants51
Mul inglise ja saksa olemas

Blade SR

Posted: Sat Jun 21, 2014 9:07
by Ants51
Olen algaja.Küsiks ühe rumalavõitu küsimuse....
Kas algul ühendan kopteri kaablid ja siis alles panen Canopy peale??
Kui algul Canopy,siis tundub,et kaablid sutsu lühikesed.Kuidas õigem,sest mõtlen ka ohutuse peale????

blade sr

Posted: Sat Jun 21, 2014 9:13
by ekukene22
arvan et ikka algul kaablid ühendada korralikult asi üle vaadata ja siis canopy peale oleks õigem vast.

Blade SR

Posted: Sat Jun 21, 2014 9:16
by Ants51
Nu jah,sest ka pildil sedapidi.Kardan,et kui miskit valesti ja ta käima mõtleb hakata....

blade sr

Posted: Sat Jun 21, 2014 9:49
by ekukene22
käima hakkab siis kui throttel ehk gaasi kang puldil peale jääb tulebki veenduda et midagi kahesilmavahele pole jäänud juhtmed vms pult sisse gaas oleks maas aku järgi ja ei peaks probleeme olema usun. endal t rex 450 fybarless

blade sr

Posted: Sat Jun 21, 2014 9:51
by ekukene22
unustasin mainida et kui midag peaks valesti olema kui annab sel mudelil mootori juhtmed lahti võtta igksjuhuks ni kindlam kontrollida.

Posted: Sun Jun 22, 2014 10:32
by marti
Kui kopterit voolu alla ühendades on puldil mõni nupp valesti (gaas peal, nn "vigurlennu lüliti" sees või muud sarnast), siis enamus elektrikoptereid ei käivitu üldse, vaid hakkavad andma nö hädasignaali (piiks, piiks, piiks, piiks ja seda nii kaua, kui lüliti on õiges asendis või aku uuesti lahti ühendatud).

Ma ei ütle, et kopterit sisse lülitades tohib olla hooletu :-) sest mänguasi ta ei ole. Korralikud labad võivad olla teravamad kui muruniitja tera ja pöörlevad kiiremini kui muruniitjal. Lihtsalt - kui sisselülitades on kogemata mingi rumaluse tõttu mõni lüliti vales asendis, siis kopter üldjuhul ei käivitugi ja annab sulle ka märku.

Hea oleks harjuda kasutama puldil TH HOLD lülitit, mis ei lase mootoril käivituda. Lülita pult sisse, jälgi et kõik kangid-lülitid oleks õiges asendis - gaas maas, F MODE lüliti kindlasti endast eemal (asendis 0), TH HOLD ka algul endast eemal (asendis 0). Pane kopter tasasele pinnale ja ühenda kopteri juhtmed ära. Nüüd võta käed eemale, oota ära kuni ta teeb oma kaks-kolm piiksu, mis kinnitab et elektroonika on käivitunud ja kopter on stardivalmis. Nüüd tõmba TH HOLD asendisse 1 (ehk enda poole). Sellega on kopter ohutu - kui juhtud kogemata gaasikangi vastu minema siis ta ei käivitu. Vii ta ohutule stardikohale, tasasele pinnale. Mine ise temast 3..4 meetrit eemale. Kontrolli veelkord et gaas oleks allasendis ja F MODE endast eemal (asendis 0). Seejärel lükka TH HOLD maha (asendisse 0). Anna ettevaatlikult gaasi :-)

Blade SR

Posted: Thu Jun 26, 2014 7:23
by Ants51
Mul praegu käsil labade toruvõlli vahetus.
Küsiks..kas labahoidja laagritele peab lisama määret,ja millist?

Re: Blade SR

Posted: Thu Jun 26, 2014 23:01
by trebla
Ants51 wrote:Mul praegu käsil labade toruvõlli vahetus.
Küsiks..kas labahoidja laagritele peab lisama määret,ja millist?
Radiaalsetele kuullaagritele peab lisama õli (näiteks robbe 5531) ainult siis kui laagrid tunduvad pöörates kuivad. Survelaagitele õli lisada pole mõistlik, see lendab laiali, nende jaoks on olemas hea määre Microlube GL 261, see ei lenda laiali.

Blade SR

Posted: Tue Jul 01, 2014 13:32
by Ants51
Kuna alles algaja,siis paluks abi.
Kas oleks mõni Tartu ümbruse mehi,kes aitaks kopteri häälestusel.
Olen nõus ise kohale tulema.
Ja väike tasu ikka kah aitajale.

Blade SR

Posted: Tue Jul 01, 2014 18:18
by Ants51
Hei!!!
Kas Tartu kandis kopteritega tegelejaid polegi???
Iga tagasiside teretulnud.

Posted: Tue Jul 01, 2014 18:32
by bondikene
Mina olen Tartus, aga pigem ka algaja.

Blade SR

Posted: Wed Jul 09, 2014 6:51
by Ants51
Mul tekkis väike küsimus flybar-i kohta.
Liigub ta ju üles-alla soone sees,plastikust.See on jäigalt peavõllil kinni.
Asi selles,et kui hoian pealabasid kinni,võtan flybarist kinni,siis flybari on võimalik loksutada natuke nii päripäeva kui vastupäeva.
Küsimus-kas selline lõtk on normaalne,või peab uued jupid panema,et lõtku üldse poleks???
Kas selline lõtk muudab lendamise veidi raskemaks?

Re: Blade SR

Posted: Wed Jul 09, 2014 10:01
by trebla
Ants51 wrote:Asi selles,et kui hoian pealabasid kinni,võtan flybarist kinni,siis flybari on võimalik loksutada natuke nii päripäeva kui vastupäeva.
Küsimus-kas selline lõtk on normaalne,või peab uued jupid panema,et lõtku üldse poleks???
Kas selline lõtk muudab lendamise veidi raskemaks?
Flybari kinnitusraam peaks 400- mõõtu kopteritel olema laagritel ja seega horisontaalsuunas ei tohiks see liikuda, see võib mikseri linkide kaudu mõjutada labanurka. Kindlasti muudaks see reaalse lennu ajal labanurga seaded teistsuguseks kui laua peal häälestatud sai, kui palju see stabiilsust mõjutab, sõltub olukorrast. Kahjuks pole hetkel mulle ühtegi Blade kopterit siia toodud, et saaks rohkem nende kinnituste kohta rääkida. Kontrolli üle ega sul mingi detail järgi pole andnud, plastist kinnitusi on suht lihtne üle pingutada, ehkki nad on normaalsel kasutamisel üpris pikaealised.

Blade SR

Posted: Wed Jul 09, 2014 15:48
by Ants51
Aga mida teha ,kui kopter liigub õhku tõustes natuke vasakule ja veidi diagonaali??
Trimme olen proovinud.
Aga kas peaks vasaku servo õlga pikemaks tegema??

Re: Blade SR

Posted: Wed Jul 09, 2014 18:39
by trebla
Ants51 wrote:Aga mida teha ,kui kopter liigub õhku tõustes natuke vasakule ja veidi diagonaali??
Trimme olen proovinud.
Aga kas peaks vasaku servo õlga pikemaks tegema??
Arvatavasti pead lihtsalt kangidega veidi vastu juhtima :lol:
Sellise konstruktsiooniga kopterid omavadki tendentsi vasakule liikuda sabarootori mõjul. Trimmid pane kõik keskele, eriti saba oma. Jälgi, et cycliku kangi neutraalasendis oleks swash horisontaalne. Vaata, et kopteri raskuskese oleks täpselt paigal, mitte mingil juhul saba poole. Kui see nii on siis pole rohkem midagi vaja timmida. Lihtsalt harjuta lendamist, sellise kopteri juhtimine nõuabki rohkem harjutamist :wink:

blade SR

Posted: Wed Jul 09, 2014 19:27
by Ants51
Viga käes :oops:
Keerasin servo üht õlga pool pööret,asi paranes.
Teiseks...ma ei uskunud,et mõjutab nii palju...
Nimelt abijalased oli tõesti nati keskosast veidi vasakule ja ette...
Nüüd juba nati hõlub,homme uued proovid

Blade SR

Posted: Sun Jul 20, 2014 19:25
by Ants51
Sai täna lennutamas käidud,õigemini proovitud hõljutamist,lendu tõusmist ja pöördeid-maandumisi Blade SR-ga teha.
Maad ligi on ikka tõesti raske hoida,siia-sinna tahab ,ei saanudki päris aru,mida keerata,seadeid valida.
Tahan siinkohal küsida õppinud meestelt-kas nati kõrgemal maapinnast on kopter veidi rahulikum?Igasuguseid seadeid sai proovitud,väike tukiul muutis need kohe teiseks.
Ka abijalaste otsad sai kulutada katki :lol:
Ise algajana arvan,et vaja ka maapinnalt kõrgemale tõusta,muidu jäängi lohistama mööda maad.Sest maadligi ei julge kallutada,kipub ju küljele vajuma ja siis põmm-ei jõuagi reageerida.

Posted: Sun Jul 20, 2014 23:00
by trebla
Meetri-poolteise kõrgusel on veits lihtsam hoida aga kui midagi viltu läheb ja gaasi kiirelt maha tõmbad on ikka kräss ja treeninjalustest pole midagi kasu. Madalal aga võib kopter terveks jääda, mis ongi õppimise jaoks kõige tähtsam- kopter katki= lennuõpe katki :wink:
Soovitan alguses nö konnahüppeid teha, kui tunned,et tahab ära minna, lased kohe kopteri maha. Kõrgemal seevastu võib kopter päris algaja käes nö pendlisse minna ja siis tuleb ikka korralik laks ära (küljega maha). Pendlisse minek tekib seetõttu, et algaja piloot tüürib kangidega üle, so teeb kõike liiga palju ja liiga hilja. Kogenud hõljutaja annab kangi vastu juba siis kui ta märkab, et kopter tahab minema hakata mitte siis kui kopter juba vaikset hakkab minema. Kogu saladus :D

Posted: Wed Jul 23, 2014 12:29
by MellK
Postitan ühe lingi Blade SR kohta juhul, kui pole seda veel leidnud.
Loodan, et sellest on abi.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=232624

Blade SR

Posted: Mon Aug 04, 2014 17:43
by Ants51
Kas keegi oskaks nõu anda,mis võib viga olla.
Nimelt 2-servot enam ei liigu,üks töötab.Kopter annab hädasignaali ja kõik

Posted: Mon Aug 04, 2014 21:01
by trebla
Näib sedamoodi, et raadiosidega või kanalite seadetega mingid segadused

Posted: Mon Aug 04, 2014 21:07
by marti
Ants, kas on kindel et sul puldi patareid läbi ei ole?
Blade SR puldi peal on pinge näit. Täis patareidega on ta 6 voldi kandis ja kui on palju alla 5,5 voldi, siis see näitab et patareid hakkavad tühjaks saama.

Blade SR

Posted: Sat Aug 09, 2014 14:03
by Ants51
Teadjamad mehed andke nõu.
Kas vigane sabamootor või kinnikiilunud-vigane servo võivad vastuvõtja ära rikkuda???
Ja kas servo DS75 asemel võiks kasutada RCD-55mg servot?

Re: Blade SR

Posted: Sat Aug 09, 2014 18:07
by trebla
Ants51 wrote:Teadjamad mehed andke nõu.
Kas vigane sabamootor või kinnikiilunud-vigane servo võivad vastuvõtja ära rikkuda???
Ja kas servo DS75 asemel võiks kasutada RCD-55mg servot?
Kui sabamootori regu on vastuvõtjaga kokku ehitatud siis võib küll.
Kus kohas sa seda servot kasutada tahad? Swashi servod peavad kõik samasugused olema, erinevaid samal ajal ei soovita kasutada, suure tõenäosusega lähed enne segi kui swashi timmi saad.

Posted: Sat Aug 09, 2014 23:19
by Ants51
Paneks kõik servod ikka korraga uued ja sama tüüpi.
Aga-kas ikkagi servode või sabamootori rikke puhul võib vastuvõtja läbi kärsata?

Posted: Sun Aug 10, 2014 8:55
by cuprum
Ants51 wrote:Paneks kõik servod ikka korraga uued ja sama tüüpi.
Aga-kas ikkagi servode või sabamootori rikke puhul võib vastuvõtja läbi kärsata?
Sõltub rikke tüübist.
Kui servo niisama "hambutuks" ajad, siis vaevalt. Kui aga toitekaabli ära lühistad, siis on suht suur tõenäosus, et "kaitsekork" (kõige väiksema voolutaluvusega koht toiteahelas) läbi põleb. Kusjuures üsna suure tõenäosusega on selleks kohaks vastuvõtja trükiplaadil olevad toiterajad (servopinide lähedal/vahel) millest kogu servode toitevool läbi jookseb.

Blade SR

Posted: Thu Oct 30, 2014 14:56
by Ants51
Küsin mudelistide käest-kas kellelgi ei ole Blade SR swashi tõukurvardaid pakkuda?