Page 1 of 2

Minu esimene Quadcopter ledide ühendamine.

Posted: Wed Jul 23, 2014 23:16
by meduus
Olen omanud quadi umbes nädal ja alles õpin ja esimene suurem mure millest ise jagu ei saa.
Sai siis umbes 10m kõrguselt väike vabalagemine tehtud.
Sai asi juppideks võetud raam sirgeks ja väika kaalu vähendamine.
Ja kõik kokku tagasi.Nüüd enam ei lenda!
Mootorid keerlevad õieti ja kiirendavad nagu peaks.Prope ja mootoreid kontrollisin kk joonise järgi.
KK2.0 näitab et kõik sensorid ok acc kalibeeritud.Tegin isegi resetti kk-le ikka midagi
Gaasi põhjas ei tõuse maast ja kui vasakule paremale liigitada ei tõsta ühtegi külge.

Posted: Thu Jul 24, 2014 8:04
by kyylik
Sry kui loll küsimus tundub,aku ikka täis?

Posted: Thu Jul 24, 2014 8:06
by indur
Propud tagurpidi võllide peal?

Posted: Thu Jul 24, 2014 8:26
by cuprum
indur wrote:Propud tagurpidi võllide peal?
Kui prop lihtsalt tagurpidi panna, siis peaks jõrisema, aga ikkagi lendama. Pigem siis propiring nihkes - vaata igaks juhuks üle, kas propid käivad õiget pidi ringi. Kui vale põõrlemissuunaga prop panna, siis see mitte ei tõsta, vaid "surub maa sisse".
Kas putukas vähemalt üritab õhku tõusta?

Posted: Thu Jul 24, 2014 8:35
by meduus
Propid on kk joonise järgi peal esi vasak cw esi parem ccw esimesed pöörlevad suunaga sissepoole tagumised vasak ccw parem cw pöörlevad väljapoole.Propidel on paigaldatud kirjaga ülespoole.
Akut laadisin aga mitte lõpuni akuks on 3S ja pingeks näitab kk 12v millest peaks ju piisama testiks.

quad isegi ei ürita tõusta.Põriseb aint kohapeal.

Posted: Thu Jul 24, 2014 9:21
by jtz
Mida mina kontrolliks...
- Ka peale KK reset'i kontrollisid, et mootorite layout on see mis soovid?
- Ma ei tea nüüd kui algosadeks oled asja võtnud kuid jällegi totter mõte, et kas mootorid ise ka käivad õiget pidi (faasid vahetuses?)? Nagu eelnevalt mainiti - kas propid käivad õiget pidi (proppide paigaldus võib olla õige kuid kas nad ka reaalselt pöörlevad õiget pidi).
- Kontrolliks kõik ühendused üle - Kas õige kanal jookseb ikka õigesse kohta KK plaadile, kas juhtmed kõik jooksevad sinna kuhu vaja, kõik pistikud õieti jms.
- Kas "Receiver test" KK peal näitab kõiki kanaleid ilusti - kas KK plaat tunneb kangide liigutamised kõik ära?
- Prooviks ka ilma KK plaadita - kas mootorid ükshaaval või siis throttle kalibreerimis Y juhtmega kõik mootorid korraga - otse vastuvõtja (throttle kanali) taha, et kas ilma KK plaadita toimetab.
- Siit mõte, et oleneb mootorite käitumisest aga ega kogemata throttle calibration esc'idel pole ära krutitud.
- Propellerid korralikult mootori võllide küljes? Prop adapteri puhul võib nõrga ühenduse puhul võll adapteris ringi käia ning mootor ei anna nii oma momenti propellerile üle - propeller aga liigub.
- Sa mainid, et aileroni liigutamisel ei tõsta ühtegi külge kuid kas aileron liigutamisel on kuulda mootorite pöörete/hääle/kiiruse muutumist?

keeruline midagi arvata ilma asja nägemata :roll: äkki tuubi mingi ajutine klipp?
omal oli ESC läbi - väljast kõik ok, mootorit tööle pannas hakkas kah põrisema :P ei käinud ringi vaid mingi nõka-nõka värises ja põrises - ESC'il kaane/jahutuse plaadi maha võttes oli sees näha vähe kärssa (komponendid ja rajad küpsed).

Posted: Thu Jul 24, 2014 9:30
by kyylik
Meduus pesitseb kus? Ehk saab keegi seda piiluda? Tähendab...propid maha kui motosi testid:)

Posted: Thu Jul 24, 2014 10:03
by meduus
Asun tallinnas.
Lahti võtsin kõik kuna ECU juhtmes olid liiga pikad jootsin need ümber.
Lisaks liigutasin voolujagamis plaadi raamivahele.
ECU juhtmed jootsin ühekaupa ja midagi vahetusse nagu pole läinud sest mootorid pöörlevad õiges suunas.
KK tunnistab puldil igat kangi liigutust.
Gaas on gaas vasak vasakule jne.Mootorid muudavad vastavalt vajadusele oma kiirusi.Aga tundub,et täis gaasini asi ei jõua.
Olen ECU-si KK-ga seadistanud nii,et pult sees gaas põhjas aku järgi.
Seejärel hoian kahte äärmist nuppu kuni käib esimene piiks siis tõmban gaasi maha piiksub korra kaks ja siis vool välja.

Posted: Thu Jul 24, 2014 10:34
by qwerty009
Eks ta ole klassikaline propid töötavad valet pidi ning suruvad kopterit vastu maad mitte ei tõsta case.

Posted: Thu Jul 24, 2014 11:58
by meduus
qwerty009 wrote:Eks ta ole klassikaline propid töötavad valet pidi ning suruvad kopterit vastu maad mitte ei tõsta case.
Õhtul kontrollin üle äkki ongi asi nii lihtne.
Kogemus puudub seega kõik nõuanded teretulnud,et mida katsetada. :D

Posted: Sat Jul 26, 2014 13:23
by meduus
Juhei sain korda korraks :D
Nüüd otsustas KK saba anda. Lcd taustavalgus lülitub sisse teeb paar piiksu ja kõik :(

Posted: Sat Jul 26, 2014 14:22
by jtz
meduus wrote:Juhei sain korda korraks :D
Nüüd otsustas KK saba anda. Lcd taustavalgus lülitub sisse teeb paar piiksu ja kõik :(
Mul oli sarnane olukord. Tausta valgus töötas kuid midagi ekraanil ette ei tule.
Põhjust miks nii juhtus oskan kirjeldada ning vältida :D kuid minule kohale ei jõua miks nii on.
Ühendasin 4 ESC'i KK külge ja kui aku taha ühendasin oli äkki selline olukord (enne ühe ESC'i ühendamisel töötas valatult).
Samamoodi lasin küpseks ka oma FrSky V8RF II vastuvõtja - Y juhtmega ühendasin 4 ESC'i Rx taha ning aku ühendamisel hops ledid ei sütti. Ja oligi kõik. Rx eluvaimu enam ei näita.

KK plaadil sai kõik komponendid üle käidud ja kontrollitud, sai ka flashitud uuesti - komponendid kõik korras ja flashis kivi ära. Loogiline järeldus oli, et kivi on ikkagi õhtul kuna muu ju töötas - vahetasime kivi ning flashisime ja korras.
Rx puhul sama lugu komponentidega. Seal asi probleemsem kuna softi ei leia ja nii jääb ka kivi vahetus tegemata. Kui kedagi huvitab kutu Rx või kellegil on softi kohta infot siis andke aga julgesti palun teada :D.

Lahenduseks (keegi kindlasti laidab/kiidab aga nii tegin ja töötab) sai paigaldatud 5V BEC mis siis kogu mu elektroonikat elus hoiab. ESC'idel kasutan ainult signaali otsa. Et juhtmetega jamama ei peaks on KK plaadile +/- pin'ide taga küljele joodetud väljatulevad servo pistikuga juhtmed mida saab pm. otse BEC külge ühendada.

Posted: Sat Jul 26, 2014 14:49
by meduus
Minu kk töötas ennem.
Täna sai natuke seadistatud teist ja jumala tühjast kohast kutu.

Posted: Sun Jul 27, 2014 9:24
by taavipa
Osadele ajudele, või noh, tegelt ühelegi ei tohiks kõigil nelja ESC BEC'i ühendada, ainult ühest piisab.

Posted: Sun Jul 27, 2014 10:42
by meduus
Vb tõesti juhendites pole seda kirjas.

Posted: Wed Jul 30, 2014 7:49
by qwerty009
taavipa wrote:Osadele ajudele, või noh, tegelt ühelegi ei tohiks kõigil nelja ESC BEC'i ühendada, ainult ühest piisab.
Oskad sa oma soovitust teaduslikult põhjendada ka? KK2 koos vastuvõtjaga ei tarbi suurt midagi, kuid oletame, et on vähe rohkem advanced süsteem ning toidad seda 4S akuga ning 5V tarbib läbi BEC'i(de) 1A.

Posted: Wed Jul 30, 2014 8:45
by cuprum
qwerty009 wrote:Oskad sa oma soovitust teaduslikult põhjendada ka?
Kas just teaduslikult, aga siinsamas foorumiski piisavalt juttu olnud sel teemal, et mitme paralleelse BEC'i vältimine kaitseks esmalt BEC'e endeid, mitte seda va aju ;)
BEC-ide kohta siin valdavaks jäänud seisukoht, et nad kõik pisut erinevad oma väljundpinge poolest, ning kui nad paralleeli panna, siis suurema pingega BEC kukub nõrgemaid "tagurpidi toitma".

Posted: Wed Jul 30, 2014 10:04
by meduus
Nüüd targem.
Sain uue kk2 kätte.Seekord ühendan toite ainult ühelt ECU-lt.
Kui ma olen õigesti asjast aru saanud siis ECU toimetamiskes on vaja ainult ühte juhet?Et siis punase ja musta võin eemaldada ja kasutada ülejäänud kolme või ühte neist näitaks ledide toiteks?

Posted: Wed Jul 30, 2014 11:34
by trebla
meduus wrote:Nüüd targem.
Kui ma olen õigesti asjast aru saanud siis ECU toimetamiskes on vaja ainult ühte juhet?Et siis punase ja musta võin eemaldada ja kasutada ülejäänud kolme või ühte neist näitaks ledide toiteks?
Kui ESC ja kontrolleri massid koos pole siis ei suuda nad signaalijuhtmest tuleva pinge väärtust adekvaatselt mõõta. Seega peaks lahti ühendama ainult punase (+) juhtme. Kõige lihtsam on see pistikust koos kontaktiga välja tõmmata ja termokahaneva toruga ära isoleerida, siis saab kunagi hiljem seda ESC-i ka mujal kasutada ilma liigse jootmistööta.

Posted: Wed Jul 30, 2014 14:06
by indur
Massid on neil läbi ESCi toidete nigunii koos.

Posted: Wed Jul 30, 2014 19:26
by trebla
indur wrote:Massid on neil läbi ESCi toidete nigunii koos.
Kui sa oled selles kindel siis pole eraldi musta juhet vaja ühendada. Olen kohanud ESC-i millel pole aku miinus otseselt TX pistiku miinusega koos, sellest võib ka jama tulla.

Posted: Wed Jul 30, 2014 22:09
by meduus
Hetkel must juhtme jätsin külge kk-le aga järgmine aju juba Crius AIOP v2
seal aint üks juhe läheb ecu-st ajusse.
Aga täna sain ka natuke lennata 10 min ja jälle katki mootor otsustas lahti tulla kuna kinnitatud on ta 1 kruviga ja teinepool juhtmevitsaga kinni.
Siit ka küsimus kuidas kinnitate te oma mootoreid?
Juhtmevitsaga kinnitasin kuna ehk päästab proppe ja võlle aga tundub,et see pole töökindel

Posted: Thu Jul 31, 2014 8:40
by cuprum
meduus wrote: Siit ka küsimus kuidas kinnitate te oma mootoreid?
Pisut kindlamalt 8)

Kui mootor pisutki loksub, siis see loomulikult mõjub lennu stabiilsusele, rääkimata Sinu poolt kirjeldatud mootori evakueerumisest. Niiet korralik kruviliide tundub olema suht ainus mõeldav lahendus osavate käte klubile. Jätame igatsugu liim ja korvliited siiski tehasetoodangule.

Posted: Thu Jul 31, 2014 22:15
by meduus
Juhei täna sai lennatud ilma kahjudeta.
Mootorid kruvidega kinni ja tulemuseks üsnagi stabiilsem quad.
Arvestades,et üks mootor tahab vee vahetust ja propid tasakaalustamist on tulemus hea.
Kas keeremeliimi(sinise) kasutamisele peaks ka mõtlema mootorite kinnitamisel või oleks see overkill juba?

Posted: Fri Aug 01, 2014 11:54
by Juhani
Keermeliim on kohustuslik. Sain lennutada kuuskopterit umbes kümme korda enne kui kruvi jooksu pani.

Posted: Fri Aug 01, 2014 12:47
by primaat
Keermeliim ei ole kohustuslik,mootorite ja proppide tasakaalustamine on kohustuslik.See on vibratsioon mis kruvid lahti kruvib......ja kui kõik tasakaalustatud siis ei tule kruvid ka peale sadat lendu lahti.

Posted: Fri Aug 01, 2014 19:04
by qwerty009
cuprum wrote:
qwerty009 wrote:Oskad sa oma soovitust teaduslikult põhjendada ka?
Kas just teaduslikult, aga siinsamas foorumiski piisavalt juttu olnud sel teemal, et mitme paralleelse BEC'i vältimine kaitseks esmalt BEC'e endeid, mitte seda va aju ;)
BEC-ide kohta siin valdavaks jäänud seisukoht, et nad kõik pisut erinevad oma väljundpinge poolest, ning kui nad paralleeli panna, siis suurema pingega BEC kukub nõrgemaid "tagurpidi toitma".
Jah väljndpinge on igal 7805 lineaarregul (või analoogil) suts erinev ning temperatuuri tõustes see kergelt langeb (ca 0,1V max) kuni ühel hetkel lülitatakse väljundpinge nulli niikauaks kui temp uuesti kriitilisest piirist tagasi. See, et vool hakkab liikuma kõrgema väljundpingega regust madalama väljundpingega regusse on küll BS. Igal ESC'l on niigi 2tk 7805 kive labaselt paralleelis.
Kui kogu 5V taga olevat manti toidab ainult 1 ESC, siis on õnnetus just kiirem tulema.

Posted: Sun Aug 10, 2014 12:56
by meduus
Hei.
Nüüd kus ajuks Crius AIOP v2 mis on kõvasti parem KK siis on tehtud ka esimesed lennud ilma kaduteta. :D
KK tundub,et ei ole ikkagi algajale parim kuigi Crius AIOP v2 seadistamine tundub algul raskem siis lennu stabiilsus on kordades parem ja lisaks hoiab see ka ilma gps-ita üsna edukalt kõrgust.

Posted: Sun Aug 10, 2014 22:04
by meduus
Täna oli aega käia kollasel lendamas ja kodusel heinamaal ka paar akupakki kulutada.
Kollasel sai lihtsal edasi tagasi siiberdatud kuna kartus ikkagi veel sees kellegi teise või enda vara rikkuda.Aga harjutamine teeb meistriks kui vaadata teisi quadide omanike kollasel :D
Asjad mida tahaks paremaks on lennuaeg ja lennu mode-ide valik.
Esiteks
ZIPPY Compact 4000mAh 3S 25C Lipo Pack ja Slow Fly Electric Prop 12x4 tuli aktiivse lennuga lennuaeg ca15 min
Plaan on ka hakkata kaamerat kandama ja ledid installida seega kahe akuga peaks lennuaeg jääma samaks ma loodan.
Teiseks kui saabub tellitud gps siis oleks soov lennu mode natuke rohkem valikusse lisada kui 3+failsafe.On kellegil head nõu kuidas seda saavutada oma Turnigy 9X raadioga millel on ainult 1 3-pos lüliti.
Või on ainus lahedus uus aparatuur?

Posted: Wed Aug 13, 2014 0:21
by meduus
Oleks vaja targemate abi voolu jagamisel.
On neli mootori aju millest ühe ubec toidab Crius AIOP v2 aju.
Ülejäänud kolmel on + eemaldatud.Nüüd oleks soov kasutada mõnda mootori ubec-it ledide toiteks aga miinus on endiselt ühendatud koos signaali juhtmega aju mootorite väljuntisse.Nagu eelnevalt siin soovitati.
Küsimus kust ma saaksin toite neile ledidele?
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... tsink.html