Page 1 of 1
Failsafe dekooder Graupneri Piperi vastuvõtjale.
Posted: Mon Apr 02, 2007 17:55
by pipercub
Näppisin veidike Piperi 27Mhz AM vastuvõtjat ja avastasin, et ta on väga väikese mürakindlusega. Nii, kui signaal kaob, keerab nina alla ja suuna vasakule. Internetist leidsin sellise hästi lihtsa PPM failsafe:
http://homepages.paradise.net.nz/bhabbott/decoder.html.
Tegin PIC12F629-ga ära.
Asi töötab. Ainuke probleem oli saatja liiga pikas, üle 2ms impulsis. Nimelt loeb dekooder liiga pikka impulssi veaks ja läheb failsafe asendisse. Potentsiomeetrite mehaanilise reguleerimisega sai asja paika. Tõsi, trimmerite tööulatus on nüüd ainult 1/3 algsest. Võibolla on asi hoopis PICi sisemise generaatori sageduses, ei hakanud pikalt uurima, minu vajadusteks käib nii kah. HEX faili nimi: rxdec675p.HEX.
Täienduseks programmeerimise kohta
Posted: Tue Apr 03, 2007 12:56
by pipercub
Sain selgeks, miks ei saanud hoobasid maksimumile liigutada. Nimelt on 629/675 kontrolleritel spetsiaalne tehases salvestatud sisemise generaatori konstant - OSCCAL. Asub ta programmmälu lõpus. HEX koodi kirjutamisel tuleb ta alles jätta, mina kirjutasin ta üle. Abbot'i koodis on sagedus - 3490H. 34 on käsk ja 90 on väärtus. Lugesin teiselt sama seeria kiibilt välja 3434H, võtsin veidike veel vähemaks ja kirutasin dekoodrisse viimasesse mälupessa 3430H. Nüüd on kõik normis.
Lisasin ka superheleda LEDi läbi 350ohm takisti. Kvaliteetse signaali puhul LED põleb. Äärmiselt mugav tööulatust kontrollida.
Posted: Tue Apr 03, 2007 15:52
by lauri
Tase
Poleks ise osanud sellise asja peale tullagi, et saab nii failsafe'i vastuvõtja "sisse" ehitada. Muideks see LED vist toimiks vastupidi isegi paremini, halva signaali puhul süttib, säästaks ka energiat veidi.
Posted: Tue Apr 03, 2007 18:18
by pipercub
LEDi voolutarve on 1-2mA. Vastuvõtja tarbib 5V juures ilma signaalita 8,7mA ja signaaliga(LED põleb) 10-12mA.
Ilmnes veel üks asjaolu - harjadega mootoriga langeb vastuvõtja tegevusulatus järsult. BL-ga asi hoopis parem. Ilma mootorita , ainult servodega, oli ulatus võrreldav kombinatsioonile mx16-parkfyeri vastuvõtja-BL-2 servot.
Kokkuvõtteks, Piperi vastuvõtja (Futaba R114H kloon) sobib lendamiseks lähedal ja kõrgel. Futaba soovitab seda vastuvõtjat maapealseks kasutamiseks.
Posted: Tue Apr 03, 2007 23:45
by [J]
Kunagi viletsate vene vastuvõtjatega oli nii, et 150 meetri kauguselt ja umbes paari meetri kõrguselt enam ei töötanud. Sama lennuk võis lennata sadade meetrite kõrgusel pilvede all ja ei mingeid probleeme. Siit siis sama soovitus-"nipp", mis eelmises kommentaaris, et kehva vastuvõtjaga ei tohi maapinna läheduses endast kaugele minna.
Kui lennuk ikkagi läheb, näiteks alla tuult, võiks ehk aidata ka mootori väljalülimine juhitavuse taastamiseks.
Valgusdioodi nägemises pole ma eriti suur optimist. 100-200 meetri kõrguselt saime katsetusel lootusetu tulemuse. Kiirgusnurk on nii väike, et enamasti on see vales suunas.
Posted: Wed Apr 04, 2007 0:15
by lauri
Panen siin just üht lennukit kokku, millele läheb Graupner Speed 300 Plus peale ehk koos reguga mootor. Seal oligi regulaatori juhendis kirjas, et kui nö signaal kaob, siis 4-5 sekundi pärast lülitatakse automaatselt mootor seisma, et häireid vähendada
Pole varem sellist regu omadust tähele pannud.
Kas harjadega mootoril ikka kondekad on peal? Aga eks harjadega mootor jääbki vastuvõtjat segama, sest see ju AM ja teadaolevalt see väga palju tundlikum mootorist tuleneva häire suhtes ("AM häire")!
Posted: Wed Apr 04, 2007 0:58
by pipercub
Abbott'i "Smart PPM"l on 2 põhifunktsiooni, "glitch"ide silumine ja failsafe ise. Silumine käib viimaste korralike PPM kaadrite järgi. Failsafe viib 2(3) servot eelsalvestatud asendisse ja lülitab mootori välja. Minu kasutatud variandis hakkab mootor peale signaali taastumist uuesti automaatselt saatja signaali järgima. Mootorikanali leiab programm sisselülitamisel ise üles, Kas saatja on 3 või 4 kanaliline, selle teeb dekooder ka ise kindlaks.
Mootoril olid kondensaatorid peal, plus veel 3 silumiselektrolüüti ESCil: toite sisendis, mootori väljundis ja BECi väljundis. AM vastuvõtja on tõesti laiaribaline ja lihtne AVR(Automaatne Võimenduse Regulaator) ei tee vahet kasulikul signaalil ja müral.
Posted: Wed Apr 04, 2007 9:03
by vana
Taolisi eraldi failsafet saab ka poest osta.
Põhiprobleem on aga selles, et olgugi silub see "glitch"i ja signaali lõppemisel faisafe´t, ei tõsta see otseselt vastuvõtja tundlikkust ega häirekindlust.
Lihtsam on juba normaalne vastuvõtja osta...
Posted: Mon Apr 16, 2007 19:47
by pipercub
Nüüdseks on selle ümberehitatud vastuvõtjaga minipiper ~50min. lennanud. Mitte ühtegi probleemi - failsafe töötab veatult. Saatja võib lennu ajal rahulikult välja lülitada, midagi hullu ei juhtu.
Reaalset tööulatust õnnestus ka lihtsalt suurendada. nimelt sai vastuvõtja ja servode toiteks tehtud eraldi toiteplokk LM2940 baasil. ESC sai viidud otse mootori külge, nagu Speed Plus mootoritel, ja tema BEC muust süsteemist lahti ühendatud. Kõik juhtmed peale servode omasid said keerupaarideks tehtud.
Maas oleva lennukiga sai süsteemi katsetatud kuni 160 m, mitte ühtegi tõrget. Kaugemale ei läinud, väikest mudelit niigi vaevu näha.
Lõpetuseks, ka 27Mhz AM aparatuuriga saab peale väikest umberehitust mõnuga lennata.
Posted: Tue Apr 17, 2007 19:45
by [J]
ka 27Mhz AM aparatuuriga saab peale väikest umberehitust mõnuga lennata
Muuseas vene ajal põhiliselt sellised olidki ja mitte väikesed, vaid tõsised "seebikarbid". Kes sinna juurde veel Lääne servod hankis, sai juba päris hästi hakkama.