Page 1 of 1
Kuidas juhid pöörde- ja kõrgustüüriga lennukit?
Posted: Fri Apr 06, 2007 19:17
by lauri
Tekkis mõte uurida, kuidas juhid lennukit, millel on ainult pöörde- ja kõrgustüür (võibolla lisaks ka gaas). Kas mõlemad tüürid paremal käel, kus tavaliselt (Mode2) on kaldtüürid ja kõrgustüür? Või ikkagi nii, nagu Mode2 ette näeb - pöördetüür vasakul ja kõrgustüür paremal käel?
Posted: Fri Apr 06, 2007 20:47
by tulnuk
2M plaanerite(ainukesed 2 kanaliga linnud mul) puhul on pööramine paremal ja kõrgus vasakul, seega gaasi on samuti paremal.
Posted: Fri Apr 06, 2007 21:13
by [J]
Mulle meeldib pöördetüür kaldtüüri asemele panna, siis teine käsi vaba ja gaas täiesti eraldi. Refleksid ei kõlba ainult selililennu jaoks, aga seda sellise lennukiga polegi sügavat mõtet tegema hakata.
Posted: Fri Apr 06, 2007 21:20
by lauri
Mugavam olekski paremale käele mõlemad panna... aga õigem oleks vist jätta siiski nii nagu Mode 2 puhul "peab".
Edit: Lahendus = panin kõik nii nagu MODE 2 käsib, aga lisasin veel AIL>RUD mixi 100%-liselt, niiet kaldtüüride kang ja ka pöördetüüri kang mõjuvad pöördetüürile...
Posted: Sun Apr 08, 2007 13:05
by arne
Ma olen näinud sellist lähenemist, et mode 2 puhul on parema kangi all "primary turning device" ja vasaku all siis "secodnary turning device", juhul kui too olemas on.
Kaldtüüridega lennuki puhul on siis põhiliseks pööramisseadmeks kaldtüürid, ainult pöördetüüriga lennukil siis pöördetüür.
Loogika siis selline, et pöörad ikka parema käega, lihtsalt ühel juhul saad korrigeerida külglibisemist pöördetüüriga.
Arne
Posted: Sun Apr 08, 2007 13:21
by mart
Kasutan vaskul pool körgus ja pöördetüüri, paremal kaldtüüre ja klappe vöi mootorit, olenavalt mudelist. Kui elerone pole, siis on pöördetüür ka paremale poolde lisatud.
Mulle meeldib selline kasutus, kuivörd saan vajadusel mudelit ka ühe käega juhtida, kui parema käega viskan vöi kinni püüan.
Eks see harjumuse ja maite asi ole.
Posted: Tue Apr 10, 2007 10:45
by Ervin2
Minul seadistus nagu Mode2 ette näeb,st.pööran ja gaasitan vasakuga ja kõrgus paremal.
Sama seadistus ka väikeste mudelite puhul millel on kaldtüürid,st.kaldtüürid seadistatud paremale poolele,kuna pisikestel pöördetüür toimib suht tuimalt (ei toimi peaaegu) ja seda peaaegu ei kasuta.
Posted: Tue Apr 10, 2007 11:00
by lauri
Ega tavaliselt pöördetüüri ei osatagi enne vigurlennu mudelit kasutada või siis... ei kasutata lihtsalt. Ise avastasin, et päris hea pöördetüüri harjutamine on maanduma tulemine ja lennuki joondamine pöördetüüriga, nii peakski tegelikult alati tegema! Mootorlennukiga saab ühe paagitäiega nii paarkümmend harjutust teha, ühelt poolt ja teiselt poolt.
... ja eks hiljem ka selili

Posted: Tue Apr 10, 2007 13:50
by tarts
Kõige rohkem nõuabki harjutamist selili rooli kasutamine. Õiget pidi lennates pööravad kaldtüür ja pöörde tüür kangidega samas suunas aga tagurpidi peab kange vastasuunas kallutama, et tüüre samas suunas pöörata.
Posted: Tue Apr 10, 2007 18:58
by lauri
tarts wrote:...aga tagurpidi peab kange vastasuunas kallutama, et tüüre samas suunas pöörata.
Kaldtüürid käivad ikka sama pidi

Posted: Tue Apr 10, 2007 19:56
by [J]
Pöördetüüri kasutamise eksam on rippumine. Simus hea harjutada. Kes ikka RF3,5-e Airplane Hover Traineris hakkama ei saa, sel veel nina püsti ajama pole mõtet hakata.
Posted: Wed Apr 11, 2007 14:09
by tarts
Isegi, kui Hover enamvähem selge on siis ilma harjutamata võib tagurpidi Harrieris küll segadus tekkida.
Posted: Sat Apr 11, 2015 19:53
by Erki.K
Tekkis selline küsimus ,et millisel juhul kasutatakse kõrgustüüri enne pöördetüüri ja millisel juhul vastupidi?
Kui mudelil kaldtüürid puuduvad siis kumba lahendust eelistada?
Pöördtüür enne:
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 01113a.jpg
Kõrgustüür enne:
http://www.rc-network.de/forum/attachme ... 1249942154
Posted: Sat Apr 11, 2015 22:04
by tikka
Erki.K wrote:Tekkis selline küsimus ,et millisel juhul kasutatakse kõrgustüüri enne pöördetüüri ja millisel juhul vastupidi?
Kui mudelil kaldtüürid puuduvad siis kumba lahendust eelistada?
...
Pigem on oluline kandepinna enda asetus, mitte ainult tüüri. Oleneb mudelist, paljudel juhtudel on need enam-vähem ühekaugusel. Viskekatel on tihti kiil tagapool, sest neil peaks olema oluline teekonnapüsivus viskehetkel. Õppemudelitel on kiil sageli natuke eespool, sest see tagab parema käitumise väikestel kiirustel ja kiirema pöörisest väljatuleku, sest stabilisaator varjab vähem kiilu. Kui kiil ulatub sarnaselt viskeka omale kerest alla, siis võib selle tahapoole panna, sest stabilisaator ei varja selle alumist osa.
Aerodünaamika mängib siin ka oma rolli ja põhjuseid võib veel olla.