Algaja Harjutamised.....
Posted: Mon Apr 09, 2007 1:23
Niisiis,kuna vähese lennuoskusega algajatel pole platsil suurt midagi teha,on teised kõvadel meestel rohkem jalus,siis andsin suht kõva valu simulaatorile,et natukenegi mingit õiget arusaamist ja tunnetust saada õigest lendamisest.
Järeldused suht huvitavad (mulle kui algajale),ei tea kuidas seda komenteeriksid tegijad?
Võtsin aluseks endal kodus olemasolevad mudelid,nii need mis on valmis lendama,kui ka need mis veel ehitamisel,siis Airbee (simulaaroris Fly Zone Sky Fly),Cessna 182 (simulaatoril Fly Zone Cessna,ca 1m tiib ja eleronid) ja tavaline treener tüüpi 1,5 m tiivada elektrikas ilma eleronita.
Tulemused:
Sky Fly – Seda masinat olen proovinud ka reaalselt,tulemused simus ja reaallennus suht sarnased,st.võrdlemisi tuim ja allub juhtimisele väikese viivisega.,annab piloodile suht palju juhtimisvigu andeks ja ka aega mõtlemiseks,hea seadistuse korral lendab peaaegu ise.
Supermudel algajale,ehk meie tuuliste ilmadega liig kerge,tuul 5m/s on juba selle masina jaoks suht palju.
Treener Elecric Star – Minu oma pole veel valmis,aga simulaatoris lennata tundus olevat väga mõnus ja suht särtsaks,võrreldes Sky Fly-ga.
Allub heasti tüüridele,eriti ku mootor ja akku veidi võimsmad on seadistatud,tiib suht suure V-kuijuga,sätib ennast ise ilusasti sirgeks,kiirem.
Ilmselt saab sellega ga reaalselt ilusasti hakkama,kuna telik on ninarattaga,siis maandumine peab väga puhas olema,et ilma krässita hakkama saada.
Cessna 182 1M balsakonstruktsioon (lõpetamisjärgus,propp veel puudu) – Peale esimesi proove simus ütleks sõnad „Väike Kits“,st.kiire,hea manööverdusega,ei andesta midagi,otseks ise ei keera,mõtlemiseks aega ei anna.
Siiski sain lõpuks hakkama ja mulle meeldis.
Kuna selline väike masin praktilisel ei allu pöördetüürile ja tiib on tal ka peaaegu sirge,siis kasutasi pööramiseks elerone,olles eelnevalt seadistanud eleronid pöördetüüri kangi alla,kuna nii tundus lihtsam olevat (eelnev harjtamine ilma eleronita simumudelitel).
Kohe ka küsimus,kas väikestel eleronidega,sirgetiivalistel on ka reaalselt selline lennuiseloom,st. parem ja mugavam on juhtida eleronidega (pöördetüür lihtsalt ei toimigi)?
Lendamine simulaatoris on muidugi hoopis midagi muud kui reaalne plats,aga kui ikka alati sinna platsile ei saa,siis tund või paar päevas simut ei tee halba,midagi ikka õpib ja muidugi saab oma puldi seadistusvõimalustest korraliku ülevaate.
Järeldused suht huvitavad (mulle kui algajale),ei tea kuidas seda komenteeriksid tegijad?
Võtsin aluseks endal kodus olemasolevad mudelid,nii need mis on valmis lendama,kui ka need mis veel ehitamisel,siis Airbee (simulaaroris Fly Zone Sky Fly),Cessna 182 (simulaatoril Fly Zone Cessna,ca 1m tiib ja eleronid) ja tavaline treener tüüpi 1,5 m tiivada elektrikas ilma eleronita.
Tulemused:
Sky Fly – Seda masinat olen proovinud ka reaalselt,tulemused simus ja reaallennus suht sarnased,st.võrdlemisi tuim ja allub juhtimisele väikese viivisega.,annab piloodile suht palju juhtimisvigu andeks ja ka aega mõtlemiseks,hea seadistuse korral lendab peaaegu ise.
Supermudel algajale,ehk meie tuuliste ilmadega liig kerge,tuul 5m/s on juba selle masina jaoks suht palju.
Treener Elecric Star – Minu oma pole veel valmis,aga simulaatoris lennata tundus olevat väga mõnus ja suht särtsaks,võrreldes Sky Fly-ga.
Allub heasti tüüridele,eriti ku mootor ja akku veidi võimsmad on seadistatud,tiib suht suure V-kuijuga,sätib ennast ise ilusasti sirgeks,kiirem.
Ilmselt saab sellega ga reaalselt ilusasti hakkama,kuna telik on ninarattaga,siis maandumine peab väga puhas olema,et ilma krässita hakkama saada.
Cessna 182 1M balsakonstruktsioon (lõpetamisjärgus,propp veel puudu) – Peale esimesi proove simus ütleks sõnad „Väike Kits“,st.kiire,hea manööverdusega,ei andesta midagi,otseks ise ei keera,mõtlemiseks aega ei anna.
Siiski sain lõpuks hakkama ja mulle meeldis.
Kuna selline väike masin praktilisel ei allu pöördetüürile ja tiib on tal ka peaaegu sirge,siis kasutasi pööramiseks elerone,olles eelnevalt seadistanud eleronid pöördetüüri kangi alla,kuna nii tundus lihtsam olevat (eelnev harjtamine ilma eleronita simumudelitel).
Kohe ka küsimus,kas väikestel eleronidega,sirgetiivalistel on ka reaalselt selline lennuiseloom,st. parem ja mugavam on juhtida eleronidega (pöördetüür lihtsalt ei toimigi)?
Lendamine simulaatoris on muidugi hoopis midagi muud kui reaalne plats,aga kui ikka alati sinna platsile ei saa,siis tund või paar päevas simut ei tee halba,midagi ikka õpib ja muidugi saab oma puldi seadistusvõimalustest korraliku ülevaate.