Page 1 of 1

Katki kukkumised

Posted: Tue Apr 10, 2007 12:24
by Ove
Kui paljudel üldse lennku katki kukkunud on ja kui siis mitmest lennuksit jagu saadud on :D

Posted: Tue Apr 10, 2007 14:29
by mart63
Mul enamus katki kukkunud, sellepärast ongi uued tehtud :P
Üle 15 kindlasti.

Posted: Tue Apr 10, 2007 15:28
by rallikas
Mul kukkus helikopter katki .(õnneks oli odavam)

Posted: Tue Apr 10, 2007 18:36
by JT
Katki kukkumine käib selle hobi juurde paratamatult.
Muutuvad ainult kukkumise põhjused ;)

Posted: Tue Apr 10, 2007 20:24
by Submarin
Otseselt lennukit (mitte vahust Piper) pole veel katki kukkunud kuna olen nii kõva kooli saanud :) kuri silm jälgib pidevalt...ei julge :D

Posted: Tue Apr 10, 2007 22:04
by Rixy
Mina mudellennunduse hobi juures, millega sai tegeletud 7-8a., võin küll väita, et iga aasta oli mul uus lennuk. Kas siis sai uued tiivad tehtud ja kere natuke lapidud/modifitseeritud või siis vastupidi.
Eks uue lennuki puruks kukutamine, mille ehitus võtab aega ~1 kuu, lööb piisavalt tuju ära, et kohe uut lennukit ehitama hakata, sestap sellised aktiivsed lennuki ehitused ongi olnud just kevadel, et siis suveks uus mänguasi teha :P

Posted: Tue Apr 10, 2007 22:53
by [J]
Puruks laskmine EI OLE möödapääsmatu reegel. Tean hulga inimesi, kes on oma lennukeid lõhkunud ülivähe ja lennanud oma lennukitega väga palju.
Teatud tasemest edasi tulevad lihtsalt uued ja paremad lennukid, ning vanad jäävad "kapi otsa" vedelema või kingitakse-müüakse vaba ruumi saamiseks ära.

Posted: Wed Apr 11, 2007 18:34
by AndrusT
Kadestan isikuid, kes suutnud lennumasinaid tervena hoida. Enda häbiks peab tunnistama, et mul on olnud nii palju kärsitust, et sõitsin lennuki esimesel lennukatsel kergelt puruks ja teisel katsel täiesti puruks. Hiljem parandasin mitu kuud. Peaaegu sama saatus tabas ka kopterit. Eks ta kõik kärsituse ja enda võimete ülehindamise viga oli. Nüüd püüan küll vaoshoitumalt käituda, kuid enda iseloomu vastu ikka raske võidelda. Ega muidu ostnud kopterile teise samasuguse tagavarajuppideks juurde.

Kuid vaatamata sellele on ikkagi mudellendamine lahe harrastus. :)

Posted: Wed Apr 11, 2007 20:53
by MagnusL
Ma olen õnneks üks neist kes pole väga palju kukkunud, ühe plaaneri tiiva lendasin tükkideks, kere jäi terveks. Ja ühe teise plaaneri tiib käis ka korra pooleks, aga see oli parandatav. Mootorlennukid on kõik enam-vähem terveks jäänud.

Posted: Wed Apr 11, 2007 20:56
by striker13
nii palju kui olen enda kopterit lennutanud, on veel üpris terve - tiivikust on väike tükk väljas :D aga muidu korras.

Posted: Wed Apr 11, 2007 21:16
by vallojoe
striker13 wrote:nii palju kui olen enda kopterit lennutanud, on veel üpris terve - tiivikust on väike tükk väljas :D aga muidu korras.
Kui tükk on väljas, siis sellise tiivikuga kopterit õhku ei tõsteta. Esiteks pole asi tasakaalus ja teiseks on selline laba ohtlik. Safety first. Vaheta labad välja.

Posted: Wed Apr 11, 2007 21:19
by Ropka
Nuh minul on juhtunud nii, et vist iga lennukiga (peaaegu) olen alla kukkunud, mõnega korduvalt kuni täieliku hävimiseni, üks läks esimese pauguga prügikotti, mõnega lihtsalt mõni äpardus stardil vms.
Enamusjuhtudel on lennuk olnud parandatav.
Täielikult on hävitatud 3 lennukit, neljas ootab kapi otsas oma aega või uut omanikku...

pole just asi millega uhkustada, aga õppimine vajab kooliraha ikka ju :wink:
algusest peale ainult sisepõlemismootoritega lennukid olnud...

Posted: Wed Apr 11, 2007 21:37
by striker13
vallojoe wrote:
striker13 wrote:nii palju kui olen enda kopterit lennutanud, on veel üpris terve - tiivikust on väike tükk väljas :D aga muidu korras.
Kui tükk on väljas, siis sellise tiivikuga kopterit õhku ei tõsteta. Esiteks pole asi tasakaalus ja teiseks on selline laba ohtlik. Safety first. Vaheta labad välja.
tükk on umbes 1-2mm sügav ja 1-2mm lai. ohtlik ta küll pole ja lendu tõuseb ilusti

ilmselt sattusid segadusse sõnast "tükk", mille põhjal võiks ju arvata, et tegemist natuke suurema jupiga, aga noh :lol: ...

Posted: Wed Apr 11, 2007 22:10
by vallojoe
tasakaalust viib ikkagi välja. Tasakaalustasid labad ära? Silmaga ei pruugi Sa seda vibra isegi näha, aga kopterile võid sellega karuteene teha, kui tiivik pole tasakaalus.
Üldiselt labad on kulumaterjal ja vigastuse korral kuulub väljavahetamisele. Pea sama kehtib kõikide võllide kohta.

Posted: Wed Apr 11, 2007 22:57
by mart63
Palju 'lennutrajektoori lõikumisi maapinnaga' on juhtunud oma vea ja oma võimete ülehindamise tõttu. Kord ka hindasin lennukit üle, tiib murdus õhus.
Kui rahulikult ühe lennukiga kiirustamata harjutada võibki juhtuda et aku ja mootor või mis iganes kuluvad enne lennukit
:P

Posted: Wed Apr 11, 2007 23:49
by lauri
Või kui juhtubki väike või suurem pauk, siis võiks vähemalt nii teha, et enam kunagi samal põhjusel vastu maad ükski mudel ei tule! Ok, seda on raske siis teha, kui piloodi süül... aga näiteks laadimata akud, vigane servo, nõrk tiib jne jne jne. Nii on vähemalt enda vigadest õpitud :wink:

Ja lõppudelõpuks... juhtub ka tippudel, kõigil juhub, küll on põhjused erinevad! Algaja laseb oskamatuse tõttu mättasse, proff aga seetõttu, et lennutab lihtsalt nii palju ja mõnest tuhandest üks kord ikka asjaolud ei soosi.