Page 1 of 1

Akude laadimine ja tühjenemine

Posted: Sun Oct 19, 2014 20:21
by Riff
Hei,

Mul on plaanis siia kokku korjata akude laadimise ja tühjenemise erinevad graafikud erinevatel temperatuuridel. Kui ilmad lähevad jahedamaks teen uued laadimised ja tühjaks laadimised, et näha kuidas aku käitub.

Eesmärk ja kasutusala:
saadud andmete põhjal saab hiljem hinnata, kuidas aku hakkab käituma erinevate temperatuuride juures. NB! tegemist on indikatiivsete väärtuste ja järeldustega, mida peaks olema võimalik kasutada praktikas, kuid ei pretendeeri 100% tõele. Kasutada infot omal vastutusel!

Alustan LiFePo4 akudega
Väljavõte A123 infolehelt
Image

NB! Oluline on tähele panna, mis toimub nii mahtuvuse kui ka pingega temperatuuri muutudes!


Hyperion G3 LiFe 2s1p 2100mAh 5C, LAADIMINE
Laadimisvool 2,1A
Keskkonna temperatuur ~21 kraadi C

Image


Hyperion G3 LiFe 2s1p 2100mAh 5C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 1A
Keskkonna temperatuur ~21 kraadi C

Image


Nano Tech LiFe 2s4p 3400 mAh 20C, LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22 kraadi C

Image

Nano Tech LiFe 2s4p 3400 mAh 20C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22 kraadi C

Image

Posted: Thu Oct 23, 2014 1:16
by Oehh
Kas aku enese küljes saab olema termoandur?
"Ilmaennustuse" põhjal selliseid teaduslikke uurimusi teha pole kuigi adekvaatne.
aku käitumine sõltub ikka tema enese temperatuurist...
Keskonna temperatuur küll mõjutab akut aga kui palju ?
... sõltub ikka omakorda sellest kas aku ka ise oma tempi muudab
...kui hea on õhuvahetus aku ümbruses,

Kui juba "teadusega" tegeleda siis ikka andur otse aku külge
ja anduri peale veel tükk foamit, et väliskeskond anduri näitu võimalikult vähe "nihutaks"

Posted: Thu Oct 23, 2014 9:54
by Riff
Esiteks ei ole tegemist teadustööga, vaid indikatiivsete andmetega!

Andur on alati olnud aku pinna lähedal ning akude temperatuur on saanud ühtlustuda keskkonna temperatuuriga.

Õhu liikumisega ma ei arvesta. Peab küll teadma, et lahtise lennumasina puhul mõjutab ka tuul temperatuuri muutuse kiirust ning kõrgemal on temperatuur madalam kui maapinna lähedal.

Usun, et sellised lihtsamad mõõtmised ning hiljem järelduste tegemine nende baasil on meie tegevuse juures juba piisavalt täpne.

See, kas anduri jures temp on natuke nihutatud või mitte ei ole väga oluline, antud juhul. Olulisem on kätte saada erinevate temperatuuri vahemike juures aku pinge/mahtuvuse muutus, mida saab hiljem praktikas kasutada.

Posted: Fri Oct 24, 2014 16:15
by Riff
Sain just uued A123 akuelemendid kätte, läheb 2s aku ehitamiseks. Panen peatselt ka selle aku testimise tulemused kirja. Akud on tellitud Elfa-st .
Elfa 69-016-68
LiFePO4-Battery 3.3 V 2500 mAh, ANR26650M1-2500+LFZ

https://lh4.googleusercontent.com/-6W2_ ... 35_Pro.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-wv9I ... 02_Pro.jpg
Tulemas järgmisena:

A123 LiFePo4 2s1p 2500 mAh 20C, LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22/25 kraadi C

Image

A123 LiFePo4 2s1p 2500 mAh 20C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22/26 kraadi C

Image

Posted: Tue Oct 28, 2014 0:57
by Riff
Teen ka Hyperionile uued mÃĩÃĩtmised 4A juures. Hiljem on hea erinevaid mÃĩÃĩtetulemusi kohakuti panna.