Page 1 of 1
kuidas maandute heinamaal ja kruusateel ratastega lennukit
Posted: Wed Apr 18, 2007 14:48
by tola555
rääkige siis seda, mida ma ei tea aga peaks teadma sellest teemast.
Vahust lennukit maandab ilusti heinamaale kus rohi pole väga kõrge või on vajunud maha. Kuidas on lood ratastega lennukitel. Huvitavad järgmised kombinatsioonid:
* eest 1 ratas, kummalgi tiival 1 ratas - cessna tüüpi
* kummalgi tiival ratas ja taga sabas ratas - yak 54 näiteks.
Kummad on sobivamad maandumiseks? Kui saab käest õhku lasta, siis õhkutõusmine pole probleem vast. Ja kui suured rattad peaks olema, et üldse väiksemal pinnasteel, peene kruusaga kruusateel või heinamaal maanduda?
Vahust plaaneril on lihtne - aku tühi ja potsti heinamaale maha. Ratastega vast ei saa nii ja aku tühjaks saamine on kindel surm?
Posted: Wed Apr 18, 2007 16:06
by mart63
Imelik küsimus: "Kummad on sobivamad maandumiseks?" sõnastad täpsemalt kuhu/mis pinnasele maanduda tahad?
Posted: Wed Apr 18, 2007 16:43
by tola555
mart63 wrote:Imelik küsimus: "Kummad on sobivamad maandumiseks?" sõnastad täpsemalt kuhu/mis pinnasele maanduda tahad?
pinnas on lühike muru, niidetud heinamaa, sile kruusatee - selline astun-autost-välja-loodus. Et kas ees 2 ratast ja taga 1 või ees ühe rattaga. Viimane peaks nagu raskemini maandatav olema sellistes ekstreemsetes oludes loogiliselt mõeldes? Ja kui suurte ratastega oleks üldse mõeldav sedasi lendama ja maanduma minna, et võtad lennuki kaasa ja lähed kuskile heinamaad või siledat kruusateed otsima?
Midagi täpselt ei küsigi, rääkige mismoodi te maandute ja mis pinnasel üldse on mõtet proovida X ratta suurusega.
Posted: Wed Apr 18, 2007 17:07
by striker13
eks suured rattad ikka ole paremad, aga asi selles, et kui suuri on võimalik külge panna.
Posted: Wed Apr 18, 2007 17:08
by lauri
esirattalised on reeglina "trainer" tüüpi lennukid, eeliseks on see, et esiratas kaitseb propellerit. Õhku tõuseb aga paremini tagarattaga mudel. Esirattaga mudelil peab ikka väga hea pinnas olema, tagarattalise kisub halvemalt pinnaselt ka õhku!
Minu lennukil on telik umbes 4-5mm traadist ja paindub hästi, võin probleemideta maanduda ükskõik kuhu - telik halval juhul paindub ainult ära ja vaja veidi jõudu rakendada
Igasugu pakendimudelite telikud on aga (elu näidanud) reeglina kehvast materjalist ja ei kannata suurt kopsimist. Sellisel juhul on ka tagarattalise mudeliga halvale pinnasele maandumine ohtlik, telik läheb lihtsalt katki.
Ja lõpuks sõltub kõik ka mudelist. Kui on väikese pinnakoormatusega võimsa mootoriga ja aglaselt lendav mudel, siis pole probleeme. Kui on suure pinnakoormatusega näiteks mingi koopiamudel, siis on ikka asfalt või väga madal muru soovitatav.
Kui tahad igaltpoolt õhku saada, siis kruusa teelt start on võimalik ja maandumine heinaamale, juhul muidugi kui lennuk vastav
Posted: Wed Apr 18, 2007 18:31
by tola555
kas selline lennuk nagu Marekul oli, edge 540 vist, et kas sellist tüüpi lennuk maandub heinamaale?
Posted: Wed Apr 18, 2007 18:46
by lauri
Marek on sellega lennanud Alliku muru-lennuväljal, kus maa oli küll niidetud, kuid üpris konarlik ja "auklik". Sellel Edge'il on piisavalt võimsust, et õhku tõusta küll...
Posted: Wed Apr 18, 2007 19:12
by mart63
lauri wrote: Sellel Edge'il on piisavalt võimsust, et õhku tõusta küll...
Parandus : "OLI"
Posted: Wed Apr 18, 2007 21:36
by tola555
lauri wrote:Marek on sellega lennanud Alliku muru-lennuväljal, kus maa oli küll niidetud, kuid üpris konarlik ja "auklik". Sellel Edge'il on piisavalt võimsust, et õhku tõusta küll...
Aga maandudes hundirattaid ega kukerpalle ei teinud? Vaatasin täna paari lennukit ja rattad on neil küll väikesed
Posted: Thu Apr 19, 2007 7:58
by Ropka
noh minu arust rausdselt parim variant on heinamaal ilma ratasteta maandumine
"heinamaadest" kõige halvem variant on niidetud kõrrepõld millel on mingid tutid sisse kasvanud, sellest ei sõida ükski ratas läbi, maandudes on oht, et tõmbab teliku alt ära (kas siis koos keretükkidega või paremal juhul ilma).
Ninarattaga rohu sisse maandumine tõmbab ka tavaliselt lennuki kummuli (cessna kindlasti)
ainuke variant kus rohu sees ratas veereb, on niidetud muru v. hein (kõrreotsad takistavad ka liiga palju tegelikult).
liivaste kruusateedega on oht maandumisel ntx et kui keerutab tolmu üles ja see mootorisse imetakse, siis noh väga pikka iga mootoril pole vast.
kõik sõltub tegelikult konkreetsest lennukist, kui tugev telik on ja kui suure pauguga maandumist kannatab, rohu sees rattad on ainult takistuseks.
Posted: Thu Apr 19, 2007 10:24
by tarts
Lauri kirjutas:
Sellel Edge'il on piisavalt võimsust, et õhku tõusta küll...
Parandus : "OLI"
Mis selle Edgega siis juhtus?
Posted: Thu Apr 19, 2007 12:04
by mart63
Lendasid õhus Cuprumi Curtisega kokku.
Edge juba uue omaniku käes ilma suuremate kannatusteta.
Curtisel aga üks tiib jäigi kadunuks, aga aretati Ropka warbirdi tiib külge.