Page 1 of 1
Esimene lennuk
Posted: Mon Jan 05, 2015 20:55
by Aqua
Olen seda foorumit juba pikalt sirvinud ja otsustasin natuke küsimustele vastuseid otsida. Umbes pool aastat tagasi oli kindel plaan quadrokopter ehitada, aga see plaan jäi pooleli. Nüüd mõtlesin, et prooviksin lennuki ära. Vaatasin, et lennuki ehitamine vahtplaadist (mis selle õige nimetus on?) peaks olema lihtne ja odav. Tahaks midagi sellist millega saab suvel mere ääres (hea vaba ala ja enamuse suvest veedan seal
) lennata. Mis kojuga lennukit soovitate? Vaatasin, et alguses soovitatakse ühe tiivaga lennukit, millel mootor "seljas". Endale meeldivad muidu peenikeses sabaga piklikud lennukid (ei tea, mis selle nimetus on), millel mootor ninas. Mis rahasummaga peaks arvestama, kui olemas ei ole mitte midagi (üks leht vahtplaati on, aga seda jääb ka vist väheseks
). Simulaatorit kohe ostma ei tormaks, sest olen aru saanud, et selle eest saaks juba ühe lennuki ja esimene kogeus mingi pisikese puldilennukiga olemas.
4M
esimene lennuk
Posted: Mon Jan 05, 2015 22:49
by särts
Hei.Simu maksab alla 20 eur-i,igal juhul odavam isegi odava lennuki pilbastamisest.Lennuk võiks olla ülatiivaline trainer tüüpi,stabiilne.Paljud arvavad ekslikult et ehitavad väikese lennuki,sellega lihtsam.Tegelikkuses mida suurem,seda rahulikum ja lihtsam kontrollida,ka nähtavuse mõttes.Alla 1000-1200mm tiiba ei soovitaks,pigem suuremat.Ehitamise kohta veel niipalju et isegi lihtsama lennuki ehitamine nõuab pisut oskusi ja uurimist,teadmata ka kui sirge/lennuvõimeline ta saab.Vist siiski mõistlikum võtta esimeseks valmis aparaat ja teha esimesed seadistused/lennud kogenuma piloodi abiga.Tuleb odavam ja pettumusi ka vähem.Valmis komplekt ~100.- ja alla +pult.Näiteks Bixler FPVmarkolt võtta ja rõõmsa näo eet ehk pult ka lisaks kaubelda soodsamalt.Lendab hästi,andestab palju ja remonditav väikeste kuludega.Samas ka "tuunitav",seda võin oma Bixu näitel julgelt väita,teeb lihtsamad pilotaa#i trikid ära probleemita.Need pika peene sabaga on äkki plaanerid?
Posted: Mon Jan 05, 2015 23:41
by kyylik
Kui asud kusagil nt Lääne-virumaal siis oleks ka võimalus proovida,nii simu ning lendamist kh
Posted: Tue Jan 06, 2015 17:26
by Ropka
mere ääres on tuul ja see "vahtplaadist" lennuk on üsna raskelt juhtav, pooleks minev asi ja vette sulpsatades saad üldjuhul kõik minema visata
esimeseks proovi ikka korralik tehases tehtud kindlasti lendav asi vaadata omale, mõistagi trainer tüüpi, mitte vigurlennuk
Posted: Tue Jan 06, 2015 18:32
by Aqua
Sirvisin Marko tabelit ja tal kõik suuremad lennukid otsas. Asun Tallinnas. Kui rakse on ise ehitada selline lennuk? Youtubes videoid hulgi ja tundub lihtne (ei hoia tööriistu esimest korda käes). Või kas tasub üldse ise jännata? Palju sellise 1600mm tiivaga lennuki meisterdamine odavam tuleb võrreldes poe hinnaga? Kui rääkida esimesest mudelist siis vast veel vara rääkida, et tahaks hakata tulevikus sellega videoid ka tegema (juttude järgi läheb esimene lennuk enne katki, kui kaamera külge saad
)?
Posted: Tue Jan 06, 2015 19:08
by coolix
Markol tuleb varsti Skysurfer. See on suhteliselt sarnane floater jetiga. Floater on esimeseks lennukiks minu arvates kõige etem kuna õhus on stabiilne ja on võimalik lennata suurema tuulega ilma probleemiteta. Lihtne parandada. Mina soovitan sul esimeseks võtta just nimelt see SKYSurfer. Ma arvan, et saad marko käest hea Diili. RTF lennukile.
Posted: Tue Jan 06, 2015 19:45
by tikka
Aqua wrote:Sirvisin Marko tabelit ja tal kõik suuremad lennukid otsas. Asun Tallinnas. Kui rakse on ise ehitada selline lennuk? Youtubes videoid hulgi ja tundub lihtne (ei hoia tööriistu esimest korda käes). Või kas tasub üldse ise jännata? Palju sellise 1600mm tiivaga lennuki meisterdamine odavam tuleb võrreldes poe hinnaga? Kui rääkida esimesest mudelist siis vast veel vara rääkida, et tahaks hakata tulevikus sellega videoid ka tegema (juttude järgi läheb esimene lennuk enne katki, kui kaamera külge saad
)?
Üks asi mis on raske, on nendele küsimustele vastamine. Kui on kannatlikkust ja meisterdamishuvi, tasub igal juhul ise teha. Tallinnas on muidu vähemalt kaks mudelismiklubi, näiteks huvikeskuse Kullo lennumudelismi ring ja Nõmme Noortemaja lennumudelismi ring. Miks mitte kohal käia ja vaadata, äkki saab sealt innustust.
Posted: Wed Jan 07, 2015 9:54
by Aqua
SKYSurfer tundub mõistlik valik. Marko pole veel meilile vastanud ja ehk oskab keegi teist öelda palju see maksab (koos aku ja puldiga)?
4M
Posted: Wed Jan 07, 2015 19:44
by S4ND3R
Ma loen su tekstist välja, et sa tahad ise teha kuna arvad, et nii on odavam.
Aga sa eksid
Kui oskuseid ja kogemust napib siis igaljuhul on odavam netist või Markolt mingi komplekt soetada.
Posted: Thu Jan 08, 2015 22:27
by Aqua
Kuidas tundub see lennuk:
http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... d_6_servos?
Kas sellel kõik vajalik elektroonika kaasas?
4M
Posted: Fri Jan 09, 2015 0:10
by Erki.K
Kui julgust on võid proovida.
Mida suurem lennukil kaal on seda suuremad purustused kui midagi peaks nässu minema juhtimisega.
Mina alustasin 280gr ja see sai ka ikka kenasid matsusid alguses
Mina sain liimiga asja korda aga alati ei pruugi sellest ka kasu olla.
Posted: Fri Jan 09, 2015 0:26
by Oehh
See FPVraptor ei tundu sugugi päris algaja lennuk olema.
Lennukaaluks märgitud üle 1kg.
Erki.K wrote:Mida suurem lennukil kaal on seda suuremad purustused kui midagi peaks nässu minema juhtimisega.
Sellele raptorile vajad lisaks pulti ja vastuvõtjat ja akulaadijat.
Posted: Fri Jan 09, 2015 10:40
by Aqua
Ok, hetkel tundub siiski kõige mõistlikum SKYSurfer.
4M
Posted: Fri Jan 09, 2015 12:40
by cuprum
Oehh wrote:See FPVraptor ei tundu sugugi päris algaja lennuk olema.
Lennukaaluks märgitud üle 1kg.
Kaal pole kõikse olulisem
Kui lendab, siis *stabiilsust* on sellel peletisel piisavalt (oman ise kahte samasugust isendit).
Mis aga algaja jaoks võib problemaatiliseks osutuda on pisut liiga nõrk originaalmootor (flapid on stardil sõbrad). Ok, minu masinad on küll igatsorti elektroonikat (loe: kaalu) kõriauguni täis topitud.
Teine pisut häiriv omadus on see, et kas mootori nurk või lihtsalt mootori kaugus on originaalis pisut vale. Ja nii juhtubki üllatuslikult, et gaasi andmisel lennuk esmalt hoopis sukeldub.
Kolmas ja juba vägagi häiriv omadus originaalmootori juures on liig nõrk võll. Minul on kaks korda (seega mõlemal lennukil) lennu ajal propeller oma teed läinud. Lihtsalt niisama lendamisel pole asjast eriti häda (planeerib suurepäraselt, ning maandub kõhule). Automaatikaga ja FPV-prillidega, kui omaarust antakse gaasi, ning üritatakse lennukit paaniliselt horisontaalis või tõusujoones juhtida... nu kui ikka norida, siis oskab iga asi lõpuks läbi vajuda
Aga üldiselt jah - lisaks saatja/vastuvõtja ning aku ja minu poolt kuskil 85%-line soovitus algajale. Kui tahad kõrgemat soovitusskoori saada, siis vaata miski Bixler'i laadne asjandus. On küll väiksem, aga lennuomadused umbes samad. Boonuseks väiksus ja kergus -> ei pea ainult "ametlike" (loe: suurte) lennuplatsidega piirduma.
Posted: Fri Jan 09, 2015 16:57
by Aqua
Peamine koht kus lendaksin on mere ääres ja seega peab suutma lennuk tuulega lennata. Kas seda on pisikeselt algajele mõeldud (u 1400-1600mm) lennukist liiga palju oodatud?
4M
Posted: Fri Jan 09, 2015 17:34
by Erki.K
Minu meelest mereääres ja eriti mere kohal lendamine on siuke vilunumate teema ja aparatuur peab ka tasemel olema.
Kui mingi apsakas juhtub oled oma lennukist ilma kui just elektrooniline pool veekindel ei ole.
Heal juhul paadiga saab kere ka kätte. Ja mereääres tuul ka enamasti puhub.
Eriti kui veel muutlikusuunaga teine on siis juhtub imesid.