Page 1 of 1

Turnigy TGY-i6 saatja & TGY-iA6 vastuvõtja häkk

Posted: Wed Jan 14, 2015 18:05
by shwipster
Sai soetatud eelmainitud komplekt hobbyking-ist. Tegu on telemeetria võimelise saatjaga. Et telemeetriat täielikult ära kasutada, peaks ostma TGY-iA10 vastuvõtja, kuhu saab siis erinevaid andureid ühendada. Komplektis olnud TGY-iA6 vastuvõtja suudab saatjale tagasi saata ainult pardapinge (5v), mis on minu arust täiesti kasutu. Kuna ma üht-teist jagan elektroonikast, ostsin komplekti ära lootuses vastuvõtjat natuke modida, et parda pinge asemel saadaks tagasi aku pinge. Asi osutus palju lihtsamaks, kui ma alguses arvasin.
Image
Kõigepealt tuleb kanalite siinilt 5v pingejagurisse (suhe 1:10) mis annab tulemuseks 0.5v. See liigub edasi mingisugusesse kivisse, mille andmelehte kahjuks ei leia internetist. Ma arvan, et see kivi lapib kokku PWM signaalid PPM signaaliks, mis saatjasse tagasi jõuab (sellest ka pingejagur). Kivil on mõned jalad ühendamata, mis paneb mõtlema, et äkki õnnestub sinna külge veel mingeid andureid ühendada. Igatahes mõeldud-tehtud, kraapisin raja ühenduse katki pildil näidatud kohast ja tinutasin sinna uue juhtme enne pingejagurit. Juhtme ühendasin otse aku pluss klemmi külge ja voila, aku pinge ilusti saatja ekraanil :D
Image
Ainuke probleem, et ekraanile jõuab natuke väiksem pinge kui reaalselt mõõdetud. Pinge langedes hakkavad need kaks numbrit vaikselt võrtsustuma. Kuskil viie voldi juures olid nad juba praktiliselt samad.
Image
Üllatusena selgus, et saatjas saab ka seadistada pinget (vahemik 0-10v) millal alarm piiksuma hakkab. Väga mugav

Posted: Thu Jan 15, 2015 21:57
by snoopy
Ebareaalselt hea ajastus :)
Just juurdlesin sama asja üle, aga kuna saatja/vastuvõtja pole veel kohale jõudnud, siis oli teema seni ootel.
PS. Turnigy-l (ja Flysky-l, kelle raadio see tegelikult on) on ka iA6B vastuvõtja, kuhu peaks saama neidsamu andureid ühendada, aga mida vähem kola pardal seda parem. Minule piisab RSSI ja aku pinge (aga mitte see mõttetu vastuvõtja toitepinge) täiesti, seega iA6 peaks nüüd ilusti sobima.

Posted: Sat Jan 17, 2015 12:26
by Juhani
See lahendus toimib ainult uute akude puhul?
Kui mõni purk on akul nõrgem siis vist pole üldpingest kasu.

Posted: Sat Jan 17, 2015 14:22
by snoopy
Tegemist ei ole jah akumonitoriga.
Lihtsalt näitab saatja ekraanile mudeli aku pinget ja hakkab karjuma, kui see seatud piirist madalamaks langeb. See toimib loomulikult igasuguste akude puhul, aga kas sellest mingit kasu on, sõltub juba kangide otsas olevast tihendist 8)

Posted: Sun Jan 18, 2015 18:33
by Riff
Kui mõni akupurk on nii vana, et hakkab lennutamist segama, siis on vaja uus aku hankida. NB! Laadija tühjaks laadimise reziimi kasutatakse ka aku kontrolliks, soovitan aegajalt pilgu peale visata!

Posted: Mon Jan 19, 2015 7:30
by cuprum
Juhani wrote:See lahendus toimib ainult uute akude puhul?
Kui mõni purk on akul nõrgem siis vist pole üldpingest kasu.
Kui tegu on *normaalse* akuga, siis on üldpinge tegelikult täitsa sama hästi kasutatav, kui "purgipinge". Normaalses akus peaksid purgid enamvähem samas täitumuses olema.

Seda, kas ja kui normaalne aku on vaadatakse ikka maapeal. Ühe lennuga tavaliselt ikka aku parameetrid nii kardinaalselt ei muutu. Aga aku normaalsuse mõõtmiseks on jah üsna mitmeid erinevaid meetodeid. Minu isiklik eelistusjärjekord:

1. Akupurgi sisetakistus. Kui muidugi laadija või muu tark seade seda näidata oskab.
2. Akupurkide pingete erinevus - enamus pisut targemaid akumõõtjaid oskab näidata muu hulgas ka suurima ja väikseima purgipinge vahet. Kui see number liig suureks läheb, siis paras aeg mõelda kas akupaki või purgi vahetamisele. Muideks, seda erinevust tasub vaadata ka kogu laadimisprotsessi käigus. Üsna paljud balansseerijaga laadijad oskavad näidata purgipingeid.
3. "järellaadimise" pikkus - kui üks purk vajab järgiupitamist, siis laadimise pikkus märgatavalt kasvab (pikeneb just lõpplaadimine väikeste vooludega).
4. Sisetakistuse kasvu on väga hästi näha/tunda ka lennuvahendi käitumisest. Ok, see nõuab pisut kogemust ja ka tegelikult pisut nõudlikumat mudelit.