Page 1 of 1
F3A reeglid ja F3A Sport kava koos juhendiga
Posted: Wed Apr 25, 2007 9:53
by lauri
Panen üles esimese mustandi eestikeelsetest reeglitest, hindamisjuhendist ja F3A Sport kava kirjeldusest. Kõik parandusettepanekud on oodatud! Kindlasti on sisse jäänud ka näpukaid ning ebatäpsusi. Postitage parandusettepanekud siia samasse või lauriÄTTpistik.com!
PDF-failina juhend
RTF-failina juhend
JPG-failina kava
FAI Sporting Code Section 4 - 2007 Edition
Posted: Thu Apr 26, 2007 0:11
by lauri
Väiksed parandused sisse viidud ja ülalolevatel linkidel uued variandi. Suurim muudatus on parandatud K-kordajad viguritel!
Posted: Fri Sep 07, 2007 19:43
by tarts
15. Maandumine
Lennuk pöörab 180 kraadi allatuult ja lendab maandumisraja suunas, peale mida pööratakse lennuk 180 kraadi vastutuult. Lennukiga maandutakse raja märkide vahele.Maandumine on sooritatud, kui lennuk on ruleeritunud mööda maad 10 m.
Vead:
1. Lennuk ületab kohtunikeliini = 0 punkti
2. Lennuk ei järgi maandumiskava = 0 punkti
3. Telik laguneb maandumisel = 0 punkti
4. Lennuk maandub väljapoole tähistatud ala = 0 punkti
Kui esimese korraga ei suuda korralikult maanduda, ja ei taha halva maandumisega riskida, kas siis uuele ringile minek tähendab 0 punkti?
See on siis vist vea punkt nr 2, või kudas?
Posted: Fri Sep 07, 2007 21:41
by Ropka
nii on jah, pead oskama esimese korraga maanduda
pildilt paistab nagu peaks selle viimase pöörde tegema nii, et tiivad ei kaldu, puhtalt sabaga, tegelikult võib ikka keerata eleronidega ka
Posted: Sun Oct 14, 2007 20:52
by lauri
2008-aastaks uueneb Sport kava kolme viguri osas (esialgne info):
1. keerise asemel on kaks keerist
2. cobra asemel on "liivakella" ülemine osa ehk horisontaallennust 45-kraadine sõlm, otse lend, 135-kraadine sõlm, selili horisontaallend, 135-kraadine sõlm, otse lend, 45-kraadine sõlm tagasi horisontaallendu.
3. läbivajumise asemel pööris.
Kindlasti võtame uue kava ka Eestis käiku, sest mõtekas oleks kava hoida samana, mis Soomes.
Posted: Sun Oct 14, 2007 21:55
by mart63
Väga hea. Natuke vaheldust
Posted: Mon Jan 21, 2008 21:20
by Raits
Millist lennukit saab kasutada Nordic ja sport klassis? (Eestis)
Posted: Mon Jan 21, 2008 21:46
by mart63
Lennuk
● Suurim lubatud tiivaulatus ja kere pikkus on 2000mm
● Suurim lubatud tiivapindala on 150dm2
● Suurim lubatud mass ilma kütuseta on 5000g
● Mootori kubatuur ei ole piiratud, lubatud on ka elektrimootor
Sport-kava lendamiseks sobib nelja kanaliga (kõrgus-, pöörde- ja kaldtüürid ning gaas)
sisepõlemismootori või elektrimootoriga lennuk. Lennuk võib olla ühe- või kahetiivaline, suur või
väike, kuid peab suutma maast startida ja olema tehniliselt heas korras, et seda turvaliselt lennutada.
Võrdsuse huvides EI ole F3A Sport klassis „täisvereliste“ 2x2m F3A mudelitega võistlemine
soovitatud.
Posted: Mon Jan 21, 2008 21:50
by lauri
2x2 meetrit ja kuni 5kg ilma kütuseta (elektrika puhul koos akuga!). Lubatud kuni 42.56V (ilma koormuseta) toiteallikas elektrimootorile. Keelatud gaasiliste kütustega või vedeldatud gaasilistekütustega mootorid ja tahke kütteainega mootorid (rakettmootorid). Need on peamised piirangud. Pane või 4 bensumootorit 5 propelleriga 6-tiivalisele lennukile
Piibel F3A mehele -
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4 ... ics_08.zip
Kui F3A Sport klassile lisaks on ka tõsisem (Nordic), siis peaksid nö õiged F3A mudelid pigem Nordic klassis lendama. Seni aga kellelgi taolist mudelit veel pole. Üle 2x2m ja 5kg mudeli puhul võiks ja peaks iga konkreetse juhtumiga eraldi tegelema - võistlemata selle pärast ei tohiks jääda, samas eba-ausat eelist ka ei tohiks anda! Ehk kui meelega valid suure lennuki, mis tegelikult reeglitesse ei mahu, siis on keelatud. Kui 2.1m tiivaulatusega mudel on sul tõesti ainus, siis seda keelma hakata oleks tobe - lubatud!
Posted: Thu Feb 28, 2008 11:41
by Raits
Mind piinab natuke veel üks punkt.Nimelt peab lennuk peale maandumist veel ruleerima 10 m.Tugeva tuule ja ja kehva maandumisrajaga on see mõtetult pikk maa.,eriti mingi väikse elektrikaga.Siinkohal peaks vist kohtunikud silma kinni pigistama.Või mida teised arvavad?
Posted: Thu Feb 28, 2008 11:46
by lauri
Sai ka eelmisel aastal Kollasel peetud võistlustel tehtud nii, et see 10m reegel EI kehti kehva stardi-maandumisraja tõttu. Kui võistlus on Viljandis või Haapsalu lennuväljal, kus pind korralik, siis kindlasti kehtib ja peab 10m ruleerima.
Posted: Tue Oct 28, 2008 14:15
by tarts
Kas 2070mm on liiga palju üle normi?
Mis Kuno Extra tiiva ulatus on?
Posted: Tue Oct 28, 2008 14:33
by seriff
tarts wrote:Kas 2070mm on liiga palju üle normi?
Mis Kuno Extra tiiva ulatus on?
mina arvan et see 7cm pole hullu,kui võistlejaid vähe niigi.
kuno lennuk on ka ju raskem kui 5kg.
mõne kohapeal tuleb silm kinni pigistada sest muidu oleks võistlejaid veel vähem
Posted: Tue Oct 28, 2008 15:02
by lauri
Üritasin sellist loogikat järgida: kui sul on 5 lennukit ja valid sealt kõige suurema, mis on näiteks 2.20m, siis seda hästi ei tahaks lubada. Oleks ausam, kui lendad oma 1.80m lennukiga näiteks. Kui aga sinu nö ainus lennuk on 2.10m, siis ei näe ma põhjust selle keelamiseks.
Ehk siis kuni see 10cm siia-sinna ei anna eba-ausat eelist, pole nagu probleemi.