F3K DLG-plaaner
Mõtted alles aga hetkel tundub, et enne detsembrit ei vea välja. Kuna ma väga laisk ehitaja, siis tahan kohe korralikku ehk LongShot 2 tõenäoliselt tuleb siis. Annan kindlasti teada, kui tellimiseks läheb...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Minumeelest on see päris ideaalne algajale. Loomulikult mitte nii, et lähed null-teadmistega platsile lennukit loopima, siis pole lõbu kauaks. Kuid kui on veidi simu peal harjutatud ja pilt selge, kuidas lennuk lendab ja mis pidi tüürid käima peavad, siis peaks päris perspektiivikas olema!
Arne-ga võiks teha ühe koolitusvideo
Arne-ga võiks teha ühe koolitusvideo
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kas keegi oskab vastata milline lennuk on simulaatoris käitumiselt kõige sarnasem nendele visatavatele lennukitele. Simu on FMS. Saaks kohe harjutama hakata Tuli veel selline küsimus meelde, et kas puldi häälestamine on iga mehe enda otsustada või on sellel ka mingid piirid, standardid. Mõtlen siin seda millise kangi all peaksid olema pöörd tüürid millise all körgus tüürid. Netis on igasugu erinevaid võimalusi silma hakanud.
Kui netis on juba silma hakanud, siis siinkohal linke erinevatele saitidele ei postitaksEts wrote: Mõtlen siin seda millise kangi all peaksid olema pöörd tüürid millise all körgus tüürid. Netis on igasugu erinevaid võimalusi silma hakanud.
Aga üldine võlusõna on "maitseasi". Salaja võin kõrva sosistada, et eestimaal kipub Mode2 olema kõige rohkem levinud (teiste modede kasutajad ei kuulnud mind - ma tean, et teid on piisavalt minu lintšimiseks ).
Mis aga valikusse puutub, siis soovitan võtta sellise, mis esmajoones omale kõige mugavam tundub, ning mida juhendaja kasutab. Arvan, et esialgu läheb Sul vaja kedagi kogenumat, kes Su uue mudeli õhku tõstab ja ära timmib.
Nonii, unetuöö on ära tasunud.. Lennuk valmis.
Pilt: http://img523.imageshack.us/my.php?image=img1000ze6.jpg
Kaal:190g
Tiivaulatus on 1270mm .
Esimeseks kõlbab küll, ma loodan.
Kristo
Pilt: http://img523.imageshack.us/my.php?image=img1000ze6.jpg
Kaal:190g
Tiivaulatus on 1270mm .
Esimeseks kõlbab küll, ma loodan.
Kristo
Mina kahjuks jõudnud pole, aeg ja finantsid mõlemad tagasi hoidnud. Ehk leiab Soome ModelExpolt sobiva aprilli lõpus...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Üks DLG lennus võib päris ränk HITECH välja näha (tegelikult ongi):
( http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... lider+Kits )
( http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... lider+Kits )
Tegelt küll mitte. Puldi juures on kaks olulist asja: kuidas ta käes püsib (s.t. kas on kuskilt kinni krabada) ja kas samal ajal satub mõne näpu alla isetagastuv nupp stardiresiimi jaoks.tulnuk wrote:Seoses mode´dega oskab Arne kindlasti miskit öelda. Viskeka puhul on ju see teema et teatud asju pead olema võimeline juhtima ka vaid vasaku käega (kui paremas on lennuk) ja see seab kanalite paigutamisele puldi peal mingid piirid.
See viimane on keeruline teema - sa pead pulti hoidma väga kõvasti ühes käes ja suutma samal ajal üht näppu liigutama nii, et üldine haare ei lõdeveneks.
Minu viimane leiutis on vajutatav nupp puldi põhja all - väga ergonoomiline ja annab kindlasti paar meetrit viskekõrgust juurde.
Mode1 vs mode2 vs mode3 vs mode4 ei mängi eriti rolli minu meelest. Endal on mode2.
Arne
Cuprum soetas omale ModelExpolt mingi puhastverd hiina DLG Ootaks siis kommentaare, kuidas ka lendab ja tegutseb. 90€ vist olla maksnud ja kaasas oli 4 bluebird servot, lipo 200mAh 2s ja bec. Polnud küll 1.5m vaid kuskil 1.23m vms.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mitte BlueBird vaid BlueArrowlauri wrote:Cuprum soetas omale ModelExpolt mingi puhastverd hiina DLG Ootaks siis kommentaare, kuidas ka lendab ja tegutseb. 90€ vist olla maksnud ja kaasas oli 4 bluebird servot, lipo 200mAh 2s ja bec. Polnud küll 1.5m vaid kuskil 1.23m vms.
Mis koostesse puutub, siis jah, puhastverd hiina käkk(tm) - a loodan, et lihtsalt oma lõbuks loopimiseks seal selle raha eest siiski asja on.
http://www.bluearrow-rc.com/en/detailpr ... ?intID=156 on lingiks asjale.
Kommentaariks nii palju, et
1. Aileka servojuhtmed lühikesed, kuigi tiiva sees servokambrisse keritud osast täitsa piisaks - a loomulikult juhtmed kuskile kinni liimitud, niiet liigutada ei õnnestu ilma tiiba avamata - pole viga, kolb seisab veel käes ja tina leidub
2. Needsamad servod on sisuliselt kinni tõmmatud tiiba katva kilega. Peal olev paksem tselluloiditükk on rohkem iluasjaks. Lisaks veel kinnituskruvide osav suskamine alusklotside servadesse.
3. Näis, mida raskuskese arvab. Hetkel mulle tundub (pole veel reaalselt sinna minevat vastuvõtjat), et saba on tummiselt raskem, kui peaks.
4. Komplektis kaasas olnud 2S LiPo kohta polnud mitte kuskilt manuali/andmeid võtta. Peal kirjas ainult mahtuvus, pinge ja see, et tegu 2S elukaga. Ok, see peletis pole nii suur, et peaks piiripeal laadima, kuid viisakas oleks laadimisvool ikkagi ära mainida. Ma ju ei viitsi lisaks veel nende oma laadijat hankima hakata.
Aga näis, mida lennukatsed ütlevad. Hetkel ma siiski veel arvan, et see "tervisespordivahend" tasus oma hinda.
LiPo laetakse reeglina 1C ehk ühe mahtuvusega võrdelise vooluga ehk seda siis 200mA-ga ja laadimisprotsesse on kõigil LiPodel ühesugune, seda oskab juba õige laadija ise.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kas alla-meetri-DLG-dega ka kellelgi kokkupuudet olnud? Lisaks Cuprumi ostetud Venusele teeb see Blue Arrow ka sellist mudelit nagu Angel http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=64180
Hey!
See teema on küll väga ära vajunud, aga ma mõnda asja ikkagi pärin. Need kes Long Shot 2-te rohkem uurinud( võibolla koguni soetanud) ehk teavad, mis seal KIT-is on? Ma saan aru, et kaasas on:
nina pod, tiivapooled, kerepoom, katmata stabilisaator + kiil, kile balsa detailide katmiseks ja vist ka servokaablid.
See väga üldine kirjeldus praegu, aga ehk täiendate.
T.T
See teema on küll väga ära vajunud, aga ma mõnda asja ikkagi pärin. Need kes Long Shot 2-te rohkem uurinud( võibolla koguni soetanud) ehk teavad, mis seal KIT-is on? Ma saan aru, et kaasas on:
nina pod, tiivapooled, kerepoom, katmata stabilisaator + kiil, kile balsa detailide katmiseks ja vist ka servokaablid.
See väga üldine kirjeldus praegu, aga ehk täiendate.
T.T
Minu dlg #2:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97
Kaal viimasel pildil 180g. Juurde tuleb veel eleronide,juhikute ja elektroonika (~80g) kaal, tõenäoliselt nipet-näpet veel midagi.
Edit: Vahust tiib ei tulnud hea välja, ehitasin ribitiiva. Pildid galeriis.
Kaal pildil 270g.Sees on vastuvõtja,aku,kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.
Eleronidesse tulevad kergendusaugud, sealt ehk võidab 10g. Lisada veel eleronide servod 2x9g,kattekile, natuke süsiroovingut/klaasriiet viskepulga ümbrusesse+liimi. Kui saan kaalu alla 320g olen rahul. Eelmine mudel oli 1.35m tiivaga,6mm süsitorust boomiga(JAMA!),pöördetüürita ja 300g.
Uus mudel 1.5m tiivaga, pöördetüüriga, lätis tehtud boomiga, pod tugevdatud 10x0.5 söeliistudega. Ühesõnaga väike samm edasi jällegi.
Kuidas teistel? Keegi midagi uut soetanud/meisterdanud?
Edit2: Valmis! Lennukaal 320g.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97
Kaal viimasel pildil 180g. Juurde tuleb veel eleronide,juhikute ja elektroonika (~80g) kaal, tõenäoliselt nipet-näpet veel midagi.
Edit: Vahust tiib ei tulnud hea välja, ehitasin ribitiiva. Pildid galeriis.
Kaal pildil 270g.Sees on vastuvõtja,aku,kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.
Eleronidesse tulevad kergendusaugud, sealt ehk võidab 10g. Lisada veel eleronide servod 2x9g,kattekile, natuke süsiroovingut/klaasriiet viskepulga ümbrusesse+liimi. Kui saan kaalu alla 320g olen rahul. Eelmine mudel oli 1.35m tiivaga,6mm süsitorust boomiga(JAMA!),pöördetüürita ja 300g.
Uus mudel 1.5m tiivaga, pöördetüüriga, lätis tehtud boomiga, pod tugevdatud 10x0.5 söeliistudega. Ühesõnaga väike samm edasi jällegi.
Kuidas teistel? Keegi midagi uut soetanud/meisterdanud?
Edit2: Valmis! Lennukaal 320g.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97
Täitsa lendab, sai tänase "kerge" tuulega kullo kõrval platsil proovitud.
Keerab väga tihkelt eleronide ja pöördetüüri koostööl, tuul oli muidugi kõva, kuid parim lend oli siiski kuskil 40sek kanti, seal puude vahel tuul keerutab nii, et mõni suvaline hetk võib lennuk järsku lennus paar m alla kukkuda, või siis üles, seda siiski harvem. Täitsa rahul olen, jääb loota vaiksemale ilmale, kuigi selleks väheke vale aastaaeg see sügis.
Keerab väga tihkelt eleronide ja pöördetüüri koostööl, tuul oli muidugi kõva, kuid parim lend oli siiski kuskil 40sek kanti, seal puude vahel tuul keerutab nii, et mõni suvaline hetk võib lennuk järsku lennus paar m alla kukkuda, või siis üles, seda siiski harvem. Täitsa rahul olen, jääb loota vaiksemale ilmale, kuigi selleks väheke vale aastaaeg see sügis.
Julgen kuulutada, et Eestimaa pinnal on üks viskekas nüüd juures. Suvel sai soetatud ukrainlaste Elf.
Lennuk on tüüpiline Vladimiri mudel ([J]'il on üsna sarnane elektriplaaner kuid tema umbkaudu 3 meetri vastu on mul panna vaid 1 meeter) - kilega kaetud ribitiib, ribid on kaetud söelindinga, esiserv on vormitud süsi, söest latt tagatalaks ja söest poom. Ma loodan, et mu signaal jõuab üldse kohale kogu selle söe kõrval .
Kaaluks tuli 102g, kui pingutada siis peaks saama alla 100g ka kuid esialgu pole see nii oluline. Nüüd tuleb mul jääda ilusat ilma ootama, et saaks esmalennu teha.
Lennuk on tüüpiline Vladimiri mudel ([J]'il on üsna sarnane elektriplaaner kuid tema umbkaudu 3 meetri vastu on mul panna vaid 1 meeter) - kilega kaetud ribitiib, ribid on kaetud söelindinga, esiserv on vormitud süsi, söest latt tagatalaks ja söest poom. Ma loodan, et mu signaal jõuab üldse kohale kogu selle söe kõrval .
Kaaluks tuli 102g, kui pingutada siis peaks saama alla 100g ka kuid esialgu pole see nii oluline. Nüüd tuleb mul jääda ilusat ilma ootama, et saaks esmalennu teha.
Tore et meid ikka oodatakse. Eelmine aasta on läinud võistlustel osalemisega nihu. Elu väänas kõigile vingerpussi ja saatis meid väljamaale asumisele. Ja kuna lendamine on meile veel hobi mitte elukutse siis tuli nutuga sellele alla vanduda. Sellegi poolest on tahe võistelda endine. Väga tahaks uuel hooajal mõõtu võtta. Näha on et ala on arenguvõimeline ja teeme kõik endast oleneva. Tervitused seniks Rootsimaalt.