Sisepõlemismootor(id)

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

Sisepõlemismootor(id)

Post by Aredx »

Tervist,

Nüüd on tekkinud ka huvi Sisepõlemismootorite kohta.
"Küsija suupihta ei lööda"

Mida..

1. ..Peaks teadma nende kohta
2. .. Mis kütusesegusi tarvitavad?
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Re: Sisepõlemismootor(id)

Post by ik »

arts123 wrote:Tervist,

Nüüd on tekkinud ka huvi Sisepõlemismootorite kohta.
"Küsija suupihta ei lööda"

ok, SUU pihta ei löö.. aga ääretult laialivalguvalt oled küsinud küll.
Mul tuleb hetkel meelde 4 erinevat sisepõlemismootori tõugu,mida mudelitel kasutatakse,
väiksemast suuremani võiks siis olla nitromootorid (töötavad spetskütusel, sisuliselt piiritus+nitrometaan+õli) , bensukad - tavalise saebensuga, ütleme alates 1.5m tiivaga lennukitele, turbiinid- kallid osta ja janused ka, söövad petrooleumi või diislit. Ja siis on veel foorumis esindatud ka pulsejet :)
hinnaklassid võiks olla orienteeruvalt 100euri nitrokas, 200-500 bensukas,aga kütuse hinnavahe on kõvasti bensuka kasuks.
P28A- FPV
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

Post by Aredx »

No oletame, et no siis tavaline mootor, mis töötab saebensiinipeal?
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

arts123 wrote:No oletame, et no siis tavaline mootor, mis töötab saebensiinipeal?
Minuarust alustad sa natuke valest otsast- tavaliselt on olemas mingi lennuk,mis vaja õhku saada ja siis tuleb sinna sobiv mootor valida.. Väga palju sõltub sellest,mida selle lennukiga teha tahetakse- näiteks 15cc bensukas on täitsa omal kohal 1.6m treenerlennuki või natuke suurema ülatiivalise koopiamudeli peal,aga mingit trikilendamist või f3a-d sa sellega ei tee.
Mul ei tule ka ühtegi tõugu meelde, mille eest karjudes minema peaks jooksma.
Tartu poes on 2 suurust praegu olemas (26 ja 57 cc) ,võid kohapeal tutvuda.
P28A- FPV
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

Sidu-pidur- gaas-gaas, sidur-pidur-gaas.
Oletad, et mootor mis töötaks saebensiinil. No panegi siis saemootor.
Lihtne ja loogiline.
Aga loe mitukorda mida ik kirjutas.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Tegelikult on lennukitel siiski kasutusel ka 2-taktised diiselmootorid.
Enamasti väikese kubatuuriga, 0,7ccm, kuni 4-5 ccm.
Töötavad eetri, petrooli, ja kastoorõli seguga.

Rohkem küll levinud ohimudelite peal kuna seal pole vaja pööretega mängida.
Diislil on pöörete muutmine natuke komplitseeritud millest tulenevalt on ka tühikäigu pöörded küllaltki kõrgel
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Täielikust loetelust jäävad puudu veel neljataktilised - nii "saebensiini" kui ka nitro omad ;)

Aga jah, positiivsele hindele kirjandi kirjutamiseks on ette antud teema liiga laialivalguv....
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

No neljataktilised bensukad nagu Moki tähtmootorid on mul hoopis unistuste kategoorias :D

http://www.airworld.online.de/Englisch/ ... /index.htm
P28A- FPV
Post Reply