Ivari uus L-39

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Ivari uus L-39

Post by tarts »

Sain siis sellise asja endale kokkupanemiseks. Võttis küll kaua aega aga valmis ta sai. Juba kevadest saati nokitsesin.
Siin on natuke ehitusprotsessist pilte ka:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Feibao-L39

Pole seda tüüpi lennukit ennem kokku pannud, seetõttu võttis ka kauem aega ehk. Praeguse seisuga veel tasakaalustada
vaja ja raadios mudel teha. Kohe panen veel pilte juurde valmis isendist.

Lennuk ise parajalt pirakas (150x190 cm) ja raske, ei kujuta küll ette kuidas selline asi rattad maast lahti saab :D
Telikud käivad nii üles kui alla pneumaatiliselt. Peatelikul õhk pidurid. Telikuluugid panime käima servodega ja servoaeglustaja
on vahel, teliku liigutamiseks ka pulseeriv klapp, mis peaks liikumist sujuvamaks tegema.

Pardal on kokku 4 akut ja 10 servot, vastuvõtja kõik pesad on täis :D
Last edited by tarts on Sun Sep 30, 2012 20:21, edited 1 time in total.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

ImageImage

ImageImage
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Palju selline kaalub ka siis ?
Aega võttis aga asja sai,Muidu Vägev +1 :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Climatix
Posts: 286
Joined: Sun Oct 16, 2011 17:44

Post by Climatix »

Päris lahe masin :D
Mitu kanalit selline isend vajab?
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Tegin kiire kaalumise. 7,7 kg :?
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Climatix wrote:Päris lahe masin :D
Mitu kanalit selline isend vajab?
vastuvõtjal on 12 kanalit, ja kõik on kasutuses.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Vägev! Kõik tundub väga hästi läbi mõeldud olevat. Sellise projektiga pool aastat jännata töö ja elu kõrvalt on ju normaalne aeg. Ei jõua ära oodata selle esmalendu. Kes küll julgeb seda teha? Tubli töö Tarts! Ivar kindlasti juba kihutab Tartust lennukile järgi :)
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

vägev

Post by aviaator »

Nägin seda lennukit veel kokkupanemata Ivari töö juures kapi peal eelmine aasta, tõesti muljetavaldav eksemplar.

Ivar on ka vahepeal ilusti reaktiividega lendama õppinud ja kõvasti harjutanud.

Hoiame pöialt et kõik sujuks hästi :D

Aivar
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

Kõhu arvelt ilmselt kõvasti kokku hoitud.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Selle lennuki kõht(loe kere) on küll värki täis ja vaevalt,et see nii näljane ka on :) Kui palju kütet peale võtab ja kaua sellega lennata saab?
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

2L on tal paak, P60 turbiiniga üle 5 min alguses ei julgeks..
VT80 mis mul sprindi peal on peaks 8-10 min reaalne olema.
P28A- FPV
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

Sellise lennuk ilmselt maksab ka miskit.
Last edited by urmas25 on Mon Oct 01, 2012 11:48, edited 1 time in total.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

See on ala, kus eriti valjuhäälselt rahast ei räägita. :wink:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
MihkelP
Posts: 384
Joined: Wed May 06, 2009 1:47
Location: Mustamäe/Saue

Post by MihkelP »

Azzaaaa, kui iluuz apastraat. Ega pole teada, millal ja kus esitluslend tuleb?
tarts wrote:Lennuk ise parajalt pirakas (150x190 cm) ja raske, ei kujuta küll ette kuidas selline asi rattad maast lahti saab :D
Telikud käivad nii üles kui alla pneumaatiliselt. Peatelikul õhk pidurid. Telikuluugid panime käima servodega ja servoaeglustaja
on vahel, teliku liigutamiseks ka pulseeriv klapp, mis peaks liikumist sujuvamaks tegema.

Pardal on kokku 4 akut ja 10 servot, vastuvõtja kõik pesad on täis :D
Küll ta üles läheb aga kas ta alla ka saab? Kas telikud on piisava tugevusvaruga, et maandumisel sellele massile vastu panna?
Juutuubist paistis, et paljudel rasketel koopiamudelitel on telikud või nende kinnitused nõrgad, mis maandumisel võivad järgi anda.
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Sellega on nii,et eelmina aasta olid mu Nano telikud ka jube sitad- üle ühe maandumise kõverad.
Imelik on see,et see aasta käravad samad telikud mitu kilo raskema Sprindi all väga hästi. :D
Üldiselt on konkreetne L-39 veel suhteliselt kerge, rcuniverses on küllaga ka 22-23naelaseid isendeid,ehk siis kuni 3 kilo raskemaid.

Mis esmalendu puutub,siis tuleb lennuk kõigepealt koju tuua ja puldiga sõbraks teha.. pakun,et enne järgmist nädalavahetust küll ei jõua.
P28A- FPV
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

ik wrote: Imelik on see,et see aasta käravad samad telikud mitu kilo raskema Sprindi all väga hästi. :D
Äkki oled maanumisel niipalju osavamaks saanud :D

Telikud ise tunduvad küll päris jäigad. Vedrud võiksid olla veidi kõvemad. Ma pakun, et isegi pehme maanumise korral käivad need põhjas ära.

Miks tavaliselt sellistel koopiamudelitel telikud all ei püsi on kehv lukustusüsteem. Loodetavasti aitab pidev õhu surve telikud omal kohal hoida.
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Korralik töö Tarts, edu esmalennuks Ivar ja anna ikka teada, kui esmalend toimub, katsun kohal olla:)

P60 max tõuge on ca 59N või siis 5.9kg, peaks piisama küll, päris püstloodis muidugi üles ei lähe:)

Sven
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

meie taevas siis kolmas L-39 :wink:

ilus projekt
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
pohjakas
Posts: 249
Joined: Fri Mar 16, 2012 9:09
Location: Tallinn

Post by pohjakas »

siuksest võib juba unistada :) ilus masin!
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

Aga sellise lennuki lennutamiseks peab olema ilmselt tohutult lennutunde erinevatel lennukitel ja muidugi simulaator.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

7,7 kg + kütus 1,5 kg ja lükkab 5.9 kg....kas kellelgi on taolise suhtega kogemust? Arvestades ka tiiva mõõtmeid. Profiil tal väga paks ei olnud ja vist oli sümmeetriline.
Eks ta hoo ikka sisse saab ja õhku tõuseb aga kui on vaja kõrgust koguda, siis see toimub vist aeglaselt.
Sprindi samad näitajad olid kindlasti paremad...
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Õnnitlen vägeva mudeli puhul

Tunduvalt alla 1:1 suhtega on reaktiivid lennanud pea 60 aastat - püsivad õhus küll.

Võrdluseks on originaal L39 on vaid umbes 1:0,4 kaalu/tõukejõu suhtega.
Maast lahtisaamine ei tohiks olla probleemiks. Kui rattad õhus ja kiirus juba kasvamas, tuleb appi ka inerts, mis selliste kiiruste ja masside juures vägagi arvestatav on - vajadusel kõrgemale tõusmine peaks üsna probleemideta kulgema


Olulisem on pinnakoormatus ja profiili omadused. Maandumisel võib ohuks kujuneda ka stapi jäämine tiiva varju.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

päris lennukit ja mudelit nii päris võrrelda ei saa siiski. Mudelil peavad näitajad olema sama lennukimudeli puhul tunduvalt paremad.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Juutuubis lendavad föönidega päris kepsakalt, P60st on neil ikka vähem tõmmet.
Tegin loomkatse sprindiga,keerasin turbiini 6 kilo peale, õhus küll suurt vahet polnud, hoojooks võibolla oli pisut aeglasem,aga täna oli ristituul ka.
P28A- FPV
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Sama mootor. Ei tea kas kaal on antud tühjalt või kütusega videos: http://www.youtube.com/watch?v=N5373yEkh8c
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

Marek wrote:päris lennukit ja mudelit nii päris võrrelda ei saa siiski. Mudelil peavad näitajad olema sama lennukimudeli puhul tunduvalt paremad.
Aga miks? Mitte, et päris L-39 jõu/kaalu suhe midagi head oleks aga nii üleüldiselt...
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Põhiprobleem on selles,et kui lennuk on näiteks 1:6 koopia,siis õhk on sama mis suurel, mitte 6x tihedam, mistõttu peab mudel liikuma suhteliselt palju kiiremini-
kui päris L-39 varisemiskiirus on u 170km/h ja maksimum 750, siis mudeli vastavad numbrid võiks olla u 70km/h ja 200.
P28A- FPV
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

70km/h on päris karm... :? Maandumine saab tõsine ettevõtmine olema,ehk vaja pikka siledat rada.Millal siis esmalend toimuma saab :idea:
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Aga miks? Mitte, et päris L-39 jõu/kaalu suhe midagi head oleks aga nii üleüldiselt...
alla ühe jõu/kaalu suhte puhul on raskem startida - maanduda,varisemiskiiruse juures puuduliku tõmbe puhul kipub juhitavus kaduma - eksimused võimenduvad ja püsivus kaob :cry:Lennus võib kõrgustüüriga liialdades sattuda kontrollimatusse pöörisesse,mis lõpeb maaga kokkupuutega :evil: .Vähem ohtlik on olukord siis,kui lennuk on ülatiivaline, suure v-kujuga tiibadega ja väikese pinnakoormatusega.Sihukesed ohud siis vähese staatilise tõmbe puhul
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Kuno wrote:70km/h on päris karm... :? Maandumine saab tõsine ettevõtmine olema,ehk vaja pikka siledat rada.Millal siis esmalend toimuma saab :idea:
optimistlikult vaadates ehk järgmise nädala lõpus võiks proovida, kui ilm lubab :)
P28A- FPV
Post Reply