Sai lennutatud Silenceri,kõik oli sinnamaani ilus ja huvitav,kuni sain pihta ainukesele puule mis mererannas kasvas.
Tiib pooleks!
Millega liimida?
Kas panna sisse ka mingi armatuur tugevdamiseks?
Siis tuleks vist ka teise tiiva kaalu suurendada?
Tükid taga!
Tasakaalustamisest
Väike tiivapoolte kaaluvahe pole sellistel lennukitel kriitiline ja remondiga vaevalt, et üle paarikümne grammi juurde tuleb. Tasakaalustamiseks tuleks lisaraskus tiiva otsa külge ja seda on pika õla tõttu lennuki raskuskeskmeni vähem kui remondil juurde tuli (võrdsed peaks olema tiivapoolete massidest põhjustatud jõumomendid raskuskeskme suhtes ja ühesugused kaalud ei pruugi tähendada, et asi korras on). Tavaliselt saab ka ilma hakkama.
Palju tähtsam on, et tiivad kõverad (erineva väändega) ei tuleks.
Palju tähtsam on, et tiivad kõverad (erineva väändega) ei tuleks.
Last edited by rchover on Sat Apr 01, 2006 18:05, edited 2 times in total.
umbes arvaja
Ei tunne selle tiiva ehitust, kuid arvan teadvat, et see on mingist vahtplastist. Olen vahtplaste edukalt liiminud mudelipoodide spetsliimidega, epoga, pva-sarnastega ja polüuretaanliimidega. Testliimimine kuluks ära ja oluline on, et liim vahtu ära ei sulataks, tehes korvamatut kahju.
Kui seal miskit tiivatalasarnast on, tasuks seda hoolikalt jätkata, muidu läheb ots-otsa vastu liimimine küll.
Jõud rakenduvad tiival teljel, mis asub umbes 25-35% esiservast ja mingid tiftid jms. on selles piirkonnas kõige efektiivsemad. Tiivapinna alaosa töötab lennus tõmbele ja ülapinda surutakse kokku.
Murdejoone peale võib tiiva pinnale panna kasvõi laia kleeplindi või liimida näiteks üliõhukese klaasriide riba.
Rohkem ei targuta, aga ise teeksin midagi sellist.
Kui seal miskit tiivatalasarnast on, tasuks seda hoolikalt jätkata, muidu läheb ots-otsa vastu liimimine küll.
Jõud rakenduvad tiival teljel, mis asub umbes 25-35% esiservast ja mingid tiftid jms. on selles piirkonnas kõige efektiivsemad. Tiivapinna alaosa töötab lennus tõmbele ja ülapinda surutakse kokku.
Murdejoone peale võib tiiva pinnale panna kasvõi laia kleeplindi või liimida näiteks üliõhukese klaasriide riba.
Rohkem ei targuta, aga ise teeksin midagi sellist.
Tavaliselt on selliste lennukite juhendis ka täpselt taolise parandustöö juhend. Näiteks soovitatakse nööpnõeltega jupid omavahel ära fikseerida. Liimiks kõlbavad epod, pva-laadsed ja foamsafe CA liimid.
Lauri Laidna - www.pistik.com