http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4
B.3.2. Sporting Licences
Every competitor, team manager and assistant team manager entering an international contest must
possess a valid Sporting Licence of the FAI. This Sporting Licence is issued by the NAC of the
competitor, team manager or assistant team manager under the conditions of the General Section of the
Sporting Code and must bear the national identification mark.
Seega "metsikud mehed", hankige FAI litsents. See pole keeruline ega liiga kallis, aga ilma selleta tõsistel üritustel Teiega isegi ei räägita mitte.
Veel linke:
http://records.fai.org/models/
FAI määrustik, mudeliklassid, võistlemine
Jah. Ja litsentsi saamine käib läbi klubi. Nende nimekirja leiab:
http://www.mudellend.ee/klubid.htm
Loomulik oleks vist oma kodukandi klubi valida. Tallinna kandis on näiteks Fun Fly Clubiga hea lihtne liituda.
Oluline on ajastus. S.t. igal suva hetkel peale lennata ja öelda, et litsentsi on vaja on keeruline. S.t. litsentsi ehk saaks aga litsentsis peab olema FAI mark ja neid keegi varuks ei osta.
Mõistlik oleks nüüd aasta lõpus klubi leida ja liituda. Aasta alguses tuleb vägagi äkki liikmemaksu tasumine, mille eest siis saab FAI margi ja aastaks õiguse võistelda.
Oluline point on see, et kõik need liikmemaksud või vähemalt mingi osa neist kogutakse kokku ja saadetakse edasi, mille eest siis Eesti saab FAI liige olla.
Arne
http://www.mudellend.ee/klubid.htm
Loomulik oleks vist oma kodukandi klubi valida. Tallinna kandis on näiteks Fun Fly Clubiga hea lihtne liituda.
Oluline on ajastus. S.t. igal suva hetkel peale lennata ja öelda, et litsentsi on vaja on keeruline. S.t. litsentsi ehk saaks aga litsentsis peab olema FAI mark ja neid keegi varuks ei osta.
Mõistlik oleks nüüd aasta lõpus klubi leida ja liituda. Aasta alguses tuleb vägagi äkki liikmemaksu tasumine, mille eest siis saab FAI margi ja aastaks õiguse võistelda.
Oluline point on see, et kõik need liikmemaksud või vähemalt mingi osa neist kogutakse kokku ja saadetakse edasi, mille eest siis Eesti saab FAI liige olla.
Arne
Litsent igati öigustatud asi. Organiseerib ja harib inimesi.
Teine huvipakkuv osa oleks kindlusus, vastutus-kindlustus, nagu näiteks päris autodel.
Eelised:
Elu läheb pidevalt kurjemaks ja kui juhuslikult mudel putku paneb vöi niisama millegile, kellegile külge lendab...... kahju kannatanud oskavad juba asja enda kasuks keerata.
Olude sunnil oman ülemaailmselt kehtivat vastutus-kindlustust. Väljaspool eestit on ilm aselleta vöimatu mudelit öhku saada ja öigustatult.
Köikjal on nöutavaks kindlustus+litsents.
Kindlustuse hinnaks aastas ca kahe tavalise servo maksumus, katet aga mitme miljoni euro ulatuses.
Mart.
Teine huvipakkuv osa oleks kindlusus, vastutus-kindlustus, nagu näiteks päris autodel.
Eelised:
Elu läheb pidevalt kurjemaks ja kui juhuslikult mudel putku paneb vöi niisama millegile, kellegile külge lendab...... kahju kannatanud oskavad juba asja enda kasuks keerata.
Olude sunnil oman ülemaailmselt kehtivat vastutus-kindlustust. Väljaspool eestit on ilm aselleta vöimatu mudelit öhku saada ja öigustatult.
Köikjal on nöutavaks kindlustus+litsents.
Kindlustuse hinnaks aastas ca kahe tavalise servo maksumus, katet aga mitme miljoni euro ulatuses.
Mart.
Eestis ei ole minu andmeil ühtegi kindlustusseltsi, kes suudaks taolist kindlustust pakkuda. Esitasin küsimuse ja sain negatiivse vastuse kõigilt peale "if". "if" uurib asja juba üle kuu ja lõpliku "ei" pole veel kuulnud...
- Ergo
- Hansa Kindlustus
- Inges
- Sampo Kindlustus
- Seesam
- SEB Kindlustus
o If
- Ergo
- Hansa Kindlustus
- Inges
- Sampo Kindlustus
- Seesam
- SEB Kindlustus
o If
Lauri Laidna - www.pistik.com
Paar aastat tagasi jäi kõrva selline asi, et kui mudel on vist üle 18 kg siis läheb samasse kindlustuse klassi mis Ultra-light lennukid ja seal on minuteada kindlustuse hinnad juba päris paljude servode jagu. Ei tea kas see oli vaid mingi kõlakas või ongi ka Eestis nii, kindlasti oskab mõni lennundusega seotud inimene miskit sel teemal täpsemalt rääkida.
See kindlustus, millest Mart räägib pole ehk individuaalne vaid kollektiivne. S.t. kindlustusvõtjaks on miski mudeliste ühendav liit, mis siis oma liikmetele seda "edasi müüb". Muidugi, Eesti mudelistide arvu arvestades pole kindlustusseltsil vist eriti vahet kas mudelistid tulevad üksi või hulgakesi.
Aga igasuguste vastutuskindlustuste saamine ka väga teoreetiliste kahjude katmiseks on üsna keeruline. Massi puudumise tõttu lihtsalt ei tasu ära.
Arne
Aga igasuguste vastutuskindlustuste saamine ka väga teoreetiliste kahjude katmiseks on üsna keeruline. Massi puudumise tõttu lihtsalt ei tasu ära.
Arne
Eesti suhteliselt höreda asutatuse puhul pole kindlustuse küsimus ka nii terav.
Arnel on öigus, mu kindlustus on suurema organisatsiooni, DMFV, poolt pakutav oma liikmetele.
Kehtib lennumudelitele stardikaaluga kuni 5Kg väljaspool registreeritud lennuplatsi. Registreeritud lennuplatsil vist kuni 25Kg.
Mart.
Arnel on öigus, mu kindlustus on suurema organisatsiooni, DMFV, poolt pakutav oma liikmetele.
Kehtib lennumudelitele stardikaaluga kuni 5Kg väljaspool registreeritud lennuplatsi. Registreeritud lennuplatsil vist kuni 25Kg.
Mart.