4.nov. Piibele
4.nov. Piibele
Kas mõte on väga naljakas...meie igatahes kavatseme mingi aeg sinna laekuda...on kaasamõtlejaid-kampalööjaid???
----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
See video paneb küll kahe käega peast kinni võtma. Ausaltöeldes ei huvita kes ja miks nii startis, kuid see oli RÄIGE ohutusreeglite rikkumine, elude ohtuseadmine isegi Kuidas tuleb üldse mõttesse startida nii, et keegi seisab paarikümne meetri kaugusel otse teepeal ees?
Ja koht, kus lennuk vastu maad käis asus selja taga, kuhu ei tohiks lennukiga tegelikult kordagi sattuda ning paarkümmend meetrit autoteest eemal. Mis oleks juhutunud, kui oleksid kokku sattunud mõne autoga, mis sealt 100km/h tunnis mööda sõitis?
Võta maast üks paras kivi ja viska teisele mehele vastu pead. Selle lennukiga vastu pead saamine on sama või hullemgi veel...
Loodan, et asjaosalised tegid oma järldused või siis tehti neile asi selgeks... Mingeid vabandusi siinkohal on võimatu välja käia.
Just juhunud olukorra tõttu olen alati öelnud, et Piibe lennutamiskoht EI sobi algajatele...
Ja koht, kus lennuk vastu maad käis asus selja taga, kuhu ei tohiks lennukiga tegelikult kordagi sattuda ning paarkümmend meetrit autoteest eemal. Mis oleks juhutunud, kui oleksid kokku sattunud mõne autoga, mis sealt 100km/h tunnis mööda sõitis?
Võta maast üks paras kivi ja viska teisele mehele vastu pead. Selle lennukiga vastu pead saamine on sama või hullemgi veel...
Loodan, et asjaosalised tegid oma järldused või siis tehti neile asi selgeks... Mingeid vabandusi siinkohal on võimatu välja käia.
Just juhunud olukorra tõttu olen alati öelnud, et Piibe lennutamiskoht EI sobi algajatele...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Uhhhhh!!!!!!! Ok, lennuk võib käest minna kõigil ja kukkuda kuhu iganes aga no krt õhkutõusu teha siis, kui keegi rajal ja suunaga inimese poole!!!??? Ma loodan, et Reivo (kui pilti jäänud kogenud hing) paar tõsist sõna piloodile ütles. Samas on see piloot ju kogemusega??? Magnus, mis isa küll mõtles???
Kõigile kes seda veel teinud pole: lugege läbi ohutusreeglid palun!!!
AGA MÜTS MAHA, ET KÄISITE LENDAMAS. MITTE NAGU MÕNI (loe: Marek), KES HOOPIS KINNO LÄKS "SAAG IV" VAATAMA
Kõigile kes seda veel teinud pole: lugege läbi ohutusreeglid palun!!!
AGA MÜTS MAHA, ET KÄISITE LENDAMAS. MITTE NAGU MÕNI (loe: Marek), KES HOOPIS KINNO LÄKS "SAAG IV" VAATAMA
Mnjah ... nali naljaks aga nüüd siin ekraani tagant vaadatuna oli asi tegelikult naljast pisut tõesti kaugel arvestades et üle laagriplatsi käis selline "lend" ...
Samas analüüsides hetkeolukorda tagantjärele siis... polnud ju vist see piloot vast algajate killast väidete järgi et lennuk on juba oma sissesõidu teinud jne... lennanud...
Samas Reivo ei ole ju ka mingi ütleja platsil kes lendab ja kes mitte ... rääkimata sellest et ta ei ole ka selgeltnägija hindamaks uute lendajate lennukogemuste oskuste üle...
Õnnelik õnnetus igal juhul ...ja isegi lennuk ei ikaldunud... õnneks...
Pildid ja teine video on pistikus :
http://www.youtube.com/watch?v=7rpabgFKq8E
AIAI 2 ja Piibel 04.11.07 nime all...
Samas analüüsides hetkeolukorda tagantjärele siis... polnud ju vist see piloot vast algajate killast väidete järgi et lennuk on juba oma sissesõidu teinud jne... lennanud...
Samas Reivo ei ole ju ka mingi ütleja platsil kes lendab ja kes mitte ... rääkimata sellest et ta ei ole ka selgeltnägija hindamaks uute lendajate lennukogemuste oskuste üle...
Õnnelik õnnetus igal juhul ...ja isegi lennuk ei ikaldunud... õnneks...
Pildid ja teine video on pistikus :
http://www.youtube.com/watch?v=7rpabgFKq8E
AIAI 2 ja Piibel 04.11.07 nime all...
----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
Lenduril vedas, et Cuprumit seal polnud ja et Cupi on kuskil 15 000 km kaugusel
eks me kõik oleme vait kuni keegi vastu pead või autosse lendab
Teine lend tundus ka väga kaootiline, sellistel juhtudel, kui veel kogemusi ja oskusi pole oleks mõistlik mõni hea piloot abiks võtta
Ise õppimine võtab kaua aega ja on kulukas ja ohtlik. Mina ja Vana võime seda kinnitada
eks me kõik oleme vait kuni keegi vastu pead või autosse lendab
Teine lend tundus ka väga kaootiline, sellistel juhtudel, kui veel kogemusi ja oskusi pole oleks mõistlik mõni hea piloot abiks võtta
Ise õppimine võtab kaua aega ja on kulukas ja ohtlik. Mina ja Vana võime seda kinnitada
Lennutajate süstemaatiline viga.
Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.
Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.
30m on isegi väike maa. Olen käinud üksi lendamas ja hoopis kergem on lennata kui teisi autosid kõrval ei ole(tegelikult peaks alati käima mitmekesti tervise mõttes). Kollasel on rada küllalt pikk kuid siiski 5 kraadi kõrvalekalle ja autod on täpselt trajektoril. Autod on ju tegelikult rajast vaid mõned meetrid kaugel !vana wrote:Lennutajate süstemaatiline viga.
Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.
Ja siis ongi algajal närv punane lennutades.
Odod, ära mind ikka kuupeale kah saada Tegelikult ma ainult 6220 km kaugusel. Ja ega ma nii tige nüüd kah ei ole....Marek wrote:Lenduril vedas, et Cuprumit seal polnud ja et Cupi on kuskil 15 000 km kaugusel
Mis tollesse teise lendu puutub, siis kahju, et algusest peale ei olnud filmitud, aga mind ausaltõelda pisut üllatab, et üldse stardiga hakkama saadi ja suht ohutusse kõrgusesse jõuti.Marek wrote:
Teine lend tundus ka väga kaootiline, sellistel juhtudel, kui veel kogemusi ja oskusi pole oleks mõistlik mõni hea piloot abiks võtta
Ise õppimine võtab kaua aega ja on kulukas ja ohtlik. Mina ja Vana võime seda kinnitada
Aga jah, lõpetuseks siiski - Ärge seda palun enam lomade peal katsetage. Eriti sellistel kooskäimistel leidub ikka keegi, kes vähemalt pisutki kombeõpetust ja füüsilist ai jagab.
Vastupidi!?!? Et parkima stardiraja otsas siis?vana wrote: Mind paneb alati väga imestama, miks peab parkima otse stardi - maandumisraja kõrval? Ja ka vastupidi.
Ok, tegelikult sellele lähedusele ma arvan, et oskan leida seletuse (tõsi, vabanduseks see argument nõrga) - Vendadel ei ole autonoomset stardiinventaari ja samuti on nad lihtsalt mugavad. Auto on iseenesest piisavalt suur ja universaalne "field box" (starteri/küünlasoojendaja aku, igasugused varuosad), samuti on tülikas mudelite järel niiiiii kauuuuuuugel käia. Ise muutusin autost "sõltumatuks" peale seda, kui endale lõpuks akuga kastikese tegin, laiskusest pole kahjuks veel jagu saanud.
vana wrote: Mareki kirjutatud eeskirjas on ju öeldud, et miinimum on 30m. Marek peaks oma eeskirja täiendama klausliga, et reeglite vastu eksijad kannavad ka täit materiaalset vastutust. (näit. mu potisinise A3 uks maksab 6-7K)
Vaid Lauri on samale probleemile tõsisemat tähelepanu osutanud.
läbu algus:
Kuskohast te kõikide nende autoosade hindu nii täpselt teate, tegelete remondiga?
Ei, olen algaja mudellendur.
Läbu lõpp.
Mis reeglite vastu eksimisse puutub, siis me võime siin rääkida, mida tahame, aga kardan, et seisvale, või siis teede peal liikuvale autole "tabamuse" maksab kinni igal juhul mudellendur. Otse ohumärkidega tähistatud maandumisrajal kakerdava auto korral oleks vast lootust hea advokaadi korral ka mudellenduril hüvitust saada.
kuna põld on midagi muud kui liikluseks mõeldud tee (seda on tegelikult vist ka Piibe rada),siis seaduse järgi lakub igaüks ise oma haavad,ei ole nagu kellegi käest hüvitust nõuda,iseasi,kui näiteks Piibel tabada mööda maanteed sõitvat autot.Tegelikult ei taha üldse mõeldagi sellest,et auto ja mudeli teed kuskil ristuvad - mul kerge isiklik kogemus olemas - täiesti uskumatult suuri purustusi võib mudel tekitada.Seega,Vanal on õigus,autod kaugemale ja kunagi peale starti ei keera mudelit laagri poole - ikka endast eemale.Ka ei tohiks kohe autode juurest starti alustada,vaid tuleks ruleerida eemale ja alustada startimist siis,kui autod ja inimesed on jäänud seljataha.Mis reeglite vastu eksimisse puutub, siis me võime siin rääkida, mida tahame, aga kardan, et seisvale, või siis teede peal liikuvale autole "tabamuse" maksab kinni igal juhul mudellendur. Otse ohumärkidega tähistatud maandumisrajal kakerdava auto korral oleks vast lootust hea advokaadi korral ka mudellenduril hüvitust saada.
Jah, nii ongi. Pannakse auto raja äärde ja kui keegi (algaja) sinna paugu sisse paneb, siis praeguste reeglite järgi peaks lendur kulud hüvitamacuprum wrote:..on nad lihtsalt mugavad.
Mina näen seda sedaviisi, et mugav vend on ise süüdi, et kasutab starterina oma autot. Ostku kaasaskantav kui auto kallis on, teisel juhul maksku ise oma auto kinni.
Et võiks olla suuremad vahemaad raja ja parkimiskohtade vahel.
Nagu kollasel. Mururiba raja ja autode vahel ikka, ja vahel yldse teise raja peal lennutamine.tola555 wrote:Jah, nii ongi. Pannakse auto raja äärde ja kui keegi (algaja) sinna paugu sisse paneb, siis praeguste reeglite järgi peaks lendur kulud hüvitamacuprum wrote:..on nad lihtsalt mugavad.
Mina näen seda sedaviisi, et mugav vend on ise süüdi, et kasutab starterina oma autot. Ostku kaasaskantav kui auto kallis on, teisel juhul maksku ise oma auto kinni.
Et võiks olla suuremad vahemaad raja ja parkimiskohtade vahel.
Oot oot... mida kuradit
Kas üldsuse arvamus on, et kui keegi oma lennuki vastu heinamaale pargitud autot pilbasteks lennutab, on auto omanikul ainus variant kõik ise oma kuludest kinni katta ja veel tüübile takkaotsa uus lennuk ka kinkida???
Midagi on siin ikka väga mäda.
Mõelge ja proovige midagi asjalikumat kirjutada.
Autod on pargitud üldjuhul tihedalt üksteise kõrvale. Lennusektor on tavaliselt ikkagi ettemääratud ja kokkuleppeline asi ja kui algaja või kesiganes tilbendab oma mudeliga otse kõndiva inimese suunas ja autode kohal on minu arvamus ikka küll selline, et selle tüübi koht on kodus teetassi kallutada ja ohutusnõudeid sirvida.
Lennutusplatsil käivadki mugavad inimesed. Ebamugavustega harjunud inimesed võtku oma akud ja muud stardividinad ja mingu kasvõi sohu lennutama.
Kui ei ole harjutud või ei osata lennusektoris lennutada (minu silmis lennusektor on lennutaja ees ja kõik mis on enda taga EI ole sektor) siis peaks nagu endale näkku vaatama, mitte nendele kes autot boxina kasutavad.
Tähendab ärge saage valesti aru. Mina pean normaalseks, et lennukit käivitatakse auto läheduses ja seejärel ruleeritakse kaugemale ja starditakse ohutus suunas. Mootor käima, stapist kinni ja 15 sammu eemale.
K.
Kas üldsuse arvamus on, et kui keegi oma lennuki vastu heinamaale pargitud autot pilbasteks lennutab, on auto omanikul ainus variant kõik ise oma kuludest kinni katta ja veel tüübile takkaotsa uus lennuk ka kinkida???
Midagi on siin ikka väga mäda.
Mõelge ja proovige midagi asjalikumat kirjutada.
Autod on pargitud üldjuhul tihedalt üksteise kõrvale. Lennusektor on tavaliselt ikkagi ettemääratud ja kokkuleppeline asi ja kui algaja või kesiganes tilbendab oma mudeliga otse kõndiva inimese suunas ja autode kohal on minu arvamus ikka küll selline, et selle tüübi koht on kodus teetassi kallutada ja ohutusnõudeid sirvida.
Lennutusplatsil käivadki mugavad inimesed. Ebamugavustega harjunud inimesed võtku oma akud ja muud stardividinad ja mingu kasvõi sohu lennutama.
Kui ei ole harjutud või ei osata lennusektoris lennutada (minu silmis lennusektor on lennutaja ees ja kõik mis on enda taga EI ole sektor) siis peaks nagu endale näkku vaatama, mitte nendele kes autot boxina kasutavad.
Tähendab ärge saage valesti aru. Mina pean normaalseks, et lennukit käivitatakse auto läheduses ja seejärel ruleeritakse kaugemale ja starditakse ohutus suunas. Mootor käima, stapist kinni ja 15 sammu eemale.
K.
Nõustun täielikult Cuprumi ja Kristjaniga.
Kahjuks on see tõesti nii, et mudellendur on lennuki piloot ja kui ta ükskõik mis asjaoludel kellelegi/millelegi otsa sõidab, on ta sunnitud ka vastavad kahjud hüvitama. Seega, Piibel tuleb arvestada ka seda, et keegi SÕIDAB piki "maandumisrada". Samuti kollasel, kus autotee ristub lennurajaga.
"Probleemist" üle saamiseks on 2 varianti:
- et ei juhtuks, tuleb täita elementaarseid ohutusreegleid. Ohutusreeglid ei seisne paraku mitte selles, kuhu autod on pargitud, vaid selles, milline koht nende (ja kaaslennutajate, pealtvaatajate, teede, majade jms.) suhtes valitakse stardiks ja maandumiseks. See PARAKU kehtib ka lennutusplatsi asukoha valiku kohta. Kui koht ei võimalda ohutult lennutada - ÄRA LENNUTA! Tuleb tunnistada, et täiesti ideaalne lennutuskoht selles mõttes hetkel Tallinna lähedal puudub.
- kui ikkagi juhtub: kindlustus (3 osapoole vastutuskindlustus). Ntx. Soomes on kõikidel föderatsiooni liikmetel see automaatselt olemas. Oleks Eestis ka, kui väga tahaks (aga keegi eriti ilmselt ei taha). Seega tuleb ise plekkida.
Aga konkreetsest asjast ka:
- "laagrist" eemalduvas suunas startimine (lennukiga)
- stardijärgne "laagri"st EEMALE keeramine
- lennusektoris lendamine
- MITTE autode ja inimeste kohal lendamine
on kõik elementaarse ohutustehnika reeglid ja mõeldud täitmiseks.
Inimeste poole startimist ei tahaks isegi mitte kommenteerida.
Kopterite MMi harjutusplatsil võis samuti näha, et kopter käivitati (normaalne ja täiesti ohutu) ja mõnikord ka starditi (ei soovita proffidelegi, lubamatu algajatele) otse auto kõrval, AGA MITTE KUNAGI, MITTE KEEGI, MITTE MINGI HINNA EEST ei riku antud nelja reeglit.
Terv,
I.
Kahjuks on see tõesti nii, et mudellendur on lennuki piloot ja kui ta ükskõik mis asjaoludel kellelegi/millelegi otsa sõidab, on ta sunnitud ka vastavad kahjud hüvitama. Seega, Piibel tuleb arvestada ka seda, et keegi SÕIDAB piki "maandumisrada". Samuti kollasel, kus autotee ristub lennurajaga.
"Probleemist" üle saamiseks on 2 varianti:
- et ei juhtuks, tuleb täita elementaarseid ohutusreegleid. Ohutusreeglid ei seisne paraku mitte selles, kuhu autod on pargitud, vaid selles, milline koht nende (ja kaaslennutajate, pealtvaatajate, teede, majade jms.) suhtes valitakse stardiks ja maandumiseks. See PARAKU kehtib ka lennutusplatsi asukoha valiku kohta. Kui koht ei võimalda ohutult lennutada - ÄRA LENNUTA! Tuleb tunnistada, et täiesti ideaalne lennutuskoht selles mõttes hetkel Tallinna lähedal puudub.
- kui ikkagi juhtub: kindlustus (3 osapoole vastutuskindlustus). Ntx. Soomes on kõikidel föderatsiooni liikmetel see automaatselt olemas. Oleks Eestis ka, kui väga tahaks (aga keegi eriti ilmselt ei taha). Seega tuleb ise plekkida.
Aga konkreetsest asjast ka:
- "laagrist" eemalduvas suunas startimine (lennukiga)
- stardijärgne "laagri"st EEMALE keeramine
- lennusektoris lendamine
- MITTE autode ja inimeste kohal lendamine
on kõik elementaarse ohutustehnika reeglid ja mõeldud täitmiseks.
Inimeste poole startimist ei tahaks isegi mitte kommenteerida.
Kopterite MMi harjutusplatsil võis samuti näha, et kopter käivitati (normaalne ja täiesti ohutu) ja mõnikord ka starditi (ei soovita proffidelegi, lubamatu algajatele) otse auto kõrval, AGA MITTE KUNAGI, MITTE KEEGI, MITTE MINGI HINNA EEST ei riku antud nelja reeglit.
Terv,
I.
Ahjah, lisaks veel juurde, et kui piloot oli algaja, siis vähemalt moraalselt vastutavad kohal viibinud kogenumad piloodid, kes ilmselt OLEKS SAANUD algajat juhendada ja oleks võinud tekkinud ohtliku olukorra ära hoida.
Keegi meist pole sündinud kõiketeadjana, nimelt.
Kui aga tegemist oli lihtsa pohuismiga, siis paluks edaspidi hoiduda "avalikest lennutusplatsidest" eemale.
Keegi meist pole sündinud kõiketeadjana, nimelt.
Kui aga tegemist oli lihtsa pohuismiga, siis paluks edaspidi hoiduda "avalikest lennutusplatsidest" eemale.
Me võime need autod ka 100 meetri kaugusele parkida aga reegel on see, et kui vaja, siis pihta saavad nad nagunii
Kes ikka laperdab õhus nagu haavaleht, see peab üksi kuskil käima lennutamas või abi paluma. Suuremas kambas olles peab oma oskustes ja lennukis kindel olema - mis muidugi õnnetusi ei välista (servo katki, sideprobleem vmt) aga siis on igati loogiline, et lendur jääb oma lennuvahendist ilma ja autoomanik läheb oma raha eest remonti. Selline risk seal platsil on ja keegi selle vastu ei saa - vähemalt niikaua kuni ollakse avalikul platsil. Eraplatsil on seda reeglit muidugi võimalik omaniku suva järgi reguleerida, lepingutega siis.
Kes ikka laperdab õhus nagu haavaleht, see peab üksi kuskil käima lennutamas või abi paluma. Suuremas kambas olles peab oma oskustes ja lennukis kindel olema - mis muidugi õnnetusi ei välista (servo katki, sideprobleem vmt) aga siis on igati loogiline, et lendur jääb oma lennuvahendist ilma ja autoomanik läheb oma raha eest remonti. Selline risk seal platsil on ja keegi selle vastu ei saa - vähemalt niikaua kuni ollakse avalikul platsil. Eraplatsil on seda reeglit muidugi võimalik omaniku suva järgi reguleerida, lepingutega siis.
jah. Kõik õige ja kurb vaadata neid videosid, mis eespool aga mainimata jääb veel probleem, millega olen ise mitu korda silmitsi seisnud - maandudes on autod liiga lähedal. Mina kui algaja ei tunne ennast mugavalt kui pean maanduma autode suunas kus käivad ka inimesed. Tekib olukord kui lennuk on minu ees või parema pool, autod ja inimesed selja taga või vasakul, lennuk kiire...edasi mõelge ise. Või ei soosita platsil algajaid?ints wrote: - "laagrist" eemalduvas suunas startimine (lennukiga)
- stardijärgne "laagri"st EEMALE keeramine
- lennusektoris lendamine
- MITTE autode ja inimeste kohal lendamine
on kõik elementaarse ohutustehnika reeglid ja mõeldud täitmiseks.
Inimeste poole startimist ei tahaks isegi mitte kommenteerida.
...
Terv,
I.