Algaja üritab ehitada ise
Algaja üritab ehitada ise
Tere kôigile.
Olen selles mudellismis üsna vôhik, kuid kuna huvi on suur ja kunagi lapsena sai ka midagi ehitatud(käkkerdatud), siis otsustasin alustada uuesti, kuid aeg on läinud niipalju edasi ja samas ka tehnika, nii et see kuidas siin räägitakse igasugustest servodest ja muudest vidinatest on suht vôôras asi mulle .
Mudel mida mul plaanis ehitada on on Royal F4U-1D Corsaire.
Ehitamine ma usun mulle muret ei valmistagi, kui siis ainult môned asjad jäävad arusaamatuks, kuid ehk leiduks keegi kellel on sellise lennukiga enne kokkupuudet olnud, ja kes oleks nôus rääkima selle elektripoole lahti, nii et minusugune lammas kaa aru saaks.
Ette tänades.
Olen selles mudellismis üsna vôhik, kuid kuna huvi on suur ja kunagi lapsena sai ka midagi ehitatud(käkkerdatud), siis otsustasin alustada uuesti, kuid aeg on läinud niipalju edasi ja samas ka tehnika, nii et see kuidas siin räägitakse igasugustest servodest ja muudest vidinatest on suht vôôras asi mulle .
Mudel mida mul plaanis ehitada on on Royal F4U-1D Corsaire.
Ehitamine ma usun mulle muret ei valmistagi, kui siis ainult môned asjad jäävad arusaamatuks, kuid ehk leiduks keegi kellel on sellise lennukiga enne kokkupuudet olnud, ja kes oleks nôus rääkima selle elektripoole lahti, nii et minusugune lammas kaa aru saaks.
Ette tänades.
kui soov on seda lennukit ka lennutada, siis parem ära tee seda (praegu)
suhteliselt ajaraiskamine, kuna enamvähem kindel on, et see sul ka katki läheb, eriti kui sa veel ei tea ka mis on servod ja mis on üldse lennukitüübid.
hangi mõni lihtne trainer ja hakka seda kräunutama (või tee ise)
ps. mode võiks õigesse teemasse selle loo tõsta.
suhteliselt ajaraiskamine, kuna enamvähem kindel on, et see sul ka katki läheb, eriti kui sa veel ei tea ka mis on servod ja mis on üldse lennukitüübid.
hangi mõni lihtne trainer ja hakka seda kräunutama (või tee ise)
ps. mode võiks õigesse teemasse selle loo tõsta.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Kui ehitamine meeldib, aga lennutamine veel selge pole, siis tuleks need kaks lahus olla. Võib mõnusalt oma sõjalennukit ehitada, kuid täiesti eraldi tuleks tegeleda lennutama õppimisega. Seda siis arvuti-simulaatori abil kõigepealt ja hiljem mõne trainer tüüpi sisepõlemismootoriga lennukiga või Multiplex EasyStar / Graupner Elektro UHU tüüpi elektrilennukiga (isegi veidi parem variant!). Lennutama õppimiseks tuleks oma 30-40 lennutamiskorda kindlasti varuda, siis on asi juba enamvähem käpas.
Üldiselt on kogu see lennukile minev elektroonika siiski päris lihtne.
Saatja-pult on käes, kaks kangi millega juhid lennukit. Saadab sigaanli vastuvõtjale
Vastuvõtja - asub lennukis ja püüab signaali. Vastuvõtja külge on ühendatud servod, mis viivad täide juhtimiskäsklusi, mis tulevad saatjast. Iga töö jaoks kasutatakse tavaliselt ühte servot ehk siis kõrgustüürile üks servo, gaasile teine servo, pöördetüürile kolmas servo, kaldtüürile neljas servo jne. Kaldtüürid näiteks on tihtipeale tehtud kahe servoga - üks ühel tiivapoolel, teine teisel. Lennuki parda-elektroonika vajab toidet ja seda saab ta tavaliselt 4-5 elemendiga NiMH akust, mis on ühendatud vastuvõtja külge. Sealtkaudu saavad toite ka kõik servod.
Saatja ja vastuvõtja akude laadimiseks on vaja akulaadijat.
Ongi kõik!
Üldiselt on kogu see lennukile minev elektroonika siiski päris lihtne.
Saatja-pult on käes, kaks kangi millega juhid lennukit. Saadab sigaanli vastuvõtjale
Vastuvõtja - asub lennukis ja püüab signaali. Vastuvõtja külge on ühendatud servod, mis viivad täide juhtimiskäsklusi, mis tulevad saatjast. Iga töö jaoks kasutatakse tavaliselt ühte servot ehk siis kõrgustüürile üks servo, gaasile teine servo, pöördetüürile kolmas servo, kaldtüürile neljas servo jne. Kaldtüürid näiteks on tihtipeale tehtud kahe servoga - üks ühel tiivapoolel, teine teisel. Lennuki parda-elektroonika vajab toidet ja seda saab ta tavaliselt 4-5 elemendiga NiMH akust, mis on ühendatud vastuvõtja külge. Sealtkaudu saavad toite ka kõik servod.
Saatja ja vastuvõtja akude laadimiseks on vaja akulaadijat.
Ongi kõik!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tegelikult jääb veel üle võimalus kasutada Hobikeskuse simuaega - ei mäleta kahjuks täpselt, kuipalju nad tunnist tahtsid ja milliste mudelitega neil tund-paar simuaega "kaasa tuli", aga ka see on võimalus (võiblla natukene parem (profesionaalsema setupiga) simu, kui tu FMS koos iseotsitud (eksimiskoht) mudelibaasiga.silver wrote:Andsid hea plaani Ropka, mul ei jää järelikult muud üle, kui otsida see kullo pood ülesse ja seda radapidi liikuma hakkata Läheb aind suts aega enne kui sinna pääsen.
NB! Palun ärme siinkohal hakkame vaidlema parima simu üle - kellele ema, kellele tütar. Mina tõin lihtsalt välja ühe lisavõimaluse simutamiseks.
jaa kellele ema kellele tütar (ma eelistan tütart)...see selleks
Minu kõige esimene simulaator toimus hobikeskuses! Algelised tunnetused sain just sealt. Peale 2h simus harjutamist ostsin letist kohe ka Piperi ning kihutasin põllule. Esimene lend oli väga edukas lennuk terve ja tuju hea.
Kõige parema ülevaate saab muidugi lennutamistel kohapeal käies kuigi praeguse ajaga on see suht vaibunud ja ilmselt ka vaibub veel aga kevadel jälle uue hooga. Muidugi minul ei ole eriti siin midagi öelda, minu viimane lend toimus Marekuga Pärnus augusti keskel
Minu kõige esimene simulaator toimus hobikeskuses! Algelised tunnetused sain just sealt. Peale 2h simus harjutamist ostsin letist kohe ka Piperi ning kihutasin põllule. Esimene lend oli väga edukas lennuk terve ja tuju hea.
Kõige parema ülevaate saab muidugi lennutamistel kohapeal käies kuigi praeguse ajaga on see suht vaibunud ja ilmselt ka vaibub veel aga kevadel jälle uue hooga. Muidugi minul ei ole eriti siin midagi öelda, minu viimane lend toimus Marekuga Pärnus augusti keskel
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760