Kõige populaarsemad UAV-d

Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Kõige populaarsemad UAV-d

Post by [J] »

Suured, rohmakad ja rasked 90ndate aastate UAV-d on asendumas mobiilsete ja väga universaalsete riistadega. USA armee üks populaarsemaid:
http://www.designation-systems.net/dusrm/app2/q-11.html

On ka riistu kõrvaltänava ülevaatamiseks:
http://www.uavforum.com/vehicles/develo ... kwidow.htm

http://prism2.mem.drexel.edu/~billgreen ... aa2001.pdf

Neid viimaseid pisikesi on praktiliselt võimatu lendamas kuulda või näha. Suurimaks ohuks olevat röövlinnud, kes neid lõunaroaks pidid püüdma. Nõnda, et armeel õhutõrje jahikullid pole varsti sugugi nali.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

zapi
Posts: 29
Joined: Mon Aug 21, 2006 14:04

Re: Kõige populaarsemad UAV-d

Post by zapi »

[J] wrote: Neid viimaseid pisikesi on praktiliselt võimatu lendamas kuulda või näha. Suurimaks ohuks olevat röövlinnud, kes neid lõunaroaks pidid püüdma. Nõnda, et armeel õhutõrje jahikullid pole varsti sugugi nali.
mingist exploreri pealt tulnud uav-de dokumentaalist jäi mulje, et ega blackwidow just kõige parem siiski pole.
Liiga palju hakkavad segama füüsika seadused, kus selline väike ja lai asi lihtsalt, tee mis tahad, tuule poolt ära lükatakse ja kõik. Kui jälle kerge torm (ja seda juhtub suht tihti siin) olen jälginud neid looduse keskmise suurusega mudel-lennukeid, merikajakaid jne lendamas. No mina teps mitte ei usu et nad just sinna tahavad lennata kuhu nad lõpuks välja jõuavad või tahavad kusagil ühe kohapeal rämedat tiivatööd tehes passida. Korralikemate tuultega nad mitte ainult ei kaldu natuke planeeritust kõrvale, vaid ei jõuagi mitte kuhugi.
Mudellennukitega on ju sama häda, et teatud ilmaga(räme tuul, tugev vihma-lumesadu jne) neid välja ei aeta ning tegelikult juhtub seda ilma, võttes aluseks terve aasta, olema ikka päris palju.
Uav-d ja taolised asjad peaks aga minema üles just siis kui vaja, aga mitte siis kui mingi kolmas osapool ilm seda kah lubab. Ehk et minu küsimus on selles, et kas on ikka füüsikaseduste poolt lubatud, et määramatu kauges tulevikus lendab kämblasuurune uav koheselt minu soovi peale siit näiteks ameerika mandrile vaatama uudissaatest tuttavat pilti. Juhtelektroonika-mootor-kütuseallikas jne saavad päris palju veel areneda, aga kas mitte loodus-füüsika ei pane uav-de alastele fantaasialendudele rämedaid piire ja kõik ei ole siiski võimalik nagu suure progressi keskel elav inimene tavaliselt usub.
Võiks aruteleda siin ka mis piirid seab tegelikus(väga kauge tuleviku plaanis) väikeste/micro/nano uav-de arendamisele.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Füüsika seab muidugi ranged raamid, mida ületada on võimatu. Raamid kehtivad ka kaasavõetava energia hulga kohta, kuidi siin on arenguruumi veel küllaga.
Samas on võimalik targa juhtloogikatega teha imesid. Kogu bioloogiline lendav maailm on uskumatuid ja näiliselt võimatuid lahendusi täis. Inimloodud süsteemide juhtloogikad on nende kõrval kui arvelauad superarvuti kõrval. Juhtloogikate arenguruum on veel tohutu. Bioloogilise maailma energia efektiivne kasutus on 90 -- 98%. Kui kunagi õnnestub luua kasvõi kajakaga samaväärseid juhtloogikaid, lisades juurde inimleiutatud suure mahtuvusega energiaallikad ja efektiivsed mootorid siis võibolla tõesti lendab ka kämbla suurune lennuvahend üle ookeani.

Kui on torm siis targad UAV-d peaksid otsima tormivaiksemaid kohti ja vajadusel olema ka mõni aeg kuskil tormivarjus. Muidugi mõista on igal mootoril oma võimsus ja kui sellest on tuul üle siis ei tee midagi. Kuid lennates madalat, puude vahelt, maapinna lähedalt, hoonete varjus on võimalik ka tormise ilmaga täita näiliselt võimatut missiooni. Aga selle kõige jaoks läheb vaja vähemalt kajaka võimete tasemel juhtprogrammi.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Akude ja päikesepatareidega UAV-d lendavad pealpool pilvi juba hetkel ja kasvoi palju päev-öid.

http://www.youtube.com/watch?v=1NCOPLEJ ... re=related

http://www.zeenews.com/znnew/articles.a ... ENV&sname=
Last edited by [J] on Wed Dec 05, 2007 22:06, edited 3 times in total.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Siis tuleb vägaväga kvaliteetseid detaile kasutada, eriti näiteks mootorite kuullaagrid jms. kulukraam.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tundub, et eespool jutuks olnud RAVEN-id on ka Eestisse jõudnud:
http://www.postimees.ee/?id=330883
kronja
Posts: 214
Joined: Sun Dec 14, 2008 16:56
Contact:

Post by kronja »

skype: kronja
www.skycam.ee
Post Reply