Mootori nurk

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Mootori nurk

Post by Ervin2 »

Niisiis selge on see,et kui mootor lennuki ninas,siis peaks vedama alla ja paremale.
Aga kui mootor on tiiva taga,kas siis veidi üles ja ..... ,või päris otse.
Seda eelkõige selliste mudelite puhul nagu Graupner UHU ja Robbe Airbee.
Teen just enda Airbeed ringi ja seoses mootori vahetusega tuleb gondel natuke suuremaks lõigata.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

http://notsu.pri.ee/static/img/easystar.jpg

olen pannud mootorit ka otse liikumise suunas aga siis on ebastabiilne. Hakkab üles-alla hüppama.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mootori nurga asi on tegelikult lihtne.
Kõik lennuki pöörlemised toimuvad ümber RASKUSKESKME (justkui seisaks paigal).
Kui mootor on ninas ja raskuskeskmest allpool (võib mõelda tiivast allpool), tekib moment, mis tõstab nina. Kompenseerimiseks tuleb panna allavedu.
Kui mootor on tiiva taga ja raskuskeskmest ülalpool (võib mõelda tiivast ülalpool), tekib moment, mis surub nina alla. Kompenseerimiseks tuleb panna vedu sellele vastu.
Tiivaga samal joonel olev mootor alla- või ülesvedu ei vaja jne.
Kellel jõudude vektoriteks lahutamine ja momendiasi selge, raskustesse õige veosuunaga ei jää.
Image
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Kas siit võib järeldada, et mida kõrgemale või madalamale mootori raskuskeskmest paned seda rohkem läheb energiat kaotsi, kuni selleni, et mootor ei tee lennuki edasi viimiseks enam midagi?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ülipika õla puhul püüab mootor ilmselt jah põhiliselt lennukit kummuli pöörata.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Minu teada ei määra ainult raskuskese vaid ka aerodünaamiline takistus.Näiteks tiib üleval on õhutakistus veojõust ülalpool mootor tuleb panna alla vedama ja vastupidi.Tuleb veel arvestada tiiva profiiliga.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Hei Raits.
[J] rääkiski minuarust frontaalse aerodünaamilise takistuse "raskuskeskmest".
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kas ei oleks võimalik teha midagi sellist:
http://www.der-schweighofer.at/web/prod ... prodID=470
Saaksid nurka muuta ja väikse "laboratoorse töö" tulemusena meilegi referaadi kirjutada. :wink:
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Arvan,et see mootori nurk ei olegi eriti oluline nüanss ja mingit erilist teadislikku uurimust ei ole mõtet teha.Lendava mudeli puhul on tuhandeid pisiasju,mis mõjutavad lennuki liikumist ja see mootori nurk on ehk üks vähemtähtsaid nüansse.Esimese lennu puhul olen pannud mootori täiesti otse,ehk vähe vasakule vedama,et kompenseerida propelleri pöörlemisest tingitud kaldumist paremale.Ja edasi käib töö edasi põllul - kui ikka hullusti kuhugipoole veo ajal kiskuma hakkab,siis seibe mootoriraamile alla ja asi korras.Ma ise arvan,et tõukav propeller täpselt tiiva taga oleks mõistlik täiesti otse panna ja siis õhku - eks seal paista,mis saab - aga arvan,et midagi eriti ei saa,kuna nii aerodünaamiline kui ka raskuskese on mootorile nii lähedal,et kompenseerida ei ole seal eriti midagi.
Post Reply