Niisiis selge on see,et kui mootor lennuki ninas,siis peaks vedama alla ja paremale.
Aga kui mootor on tiiva taga,kas siis veidi üles ja ..... ,või päris otse.
Seda eelkõige selliste mudelite puhul nagu Graupner UHU ja Robbe Airbee.
Teen just enda Airbeed ringi ja seoses mootori vahetusega tuleb gondel natuke suuremaks lõigata.
Mootori nurk
Mootori nurk
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
http://notsu.pri.ee/static/img/easystar.jpg
olen pannud mootorit ka otse liikumise suunas aga siis on ebastabiilne. Hakkab üles-alla hüppama.
olen pannud mootorit ka otse liikumise suunas aga siis on ebastabiilne. Hakkab üles-alla hüppama.
Mootori nurga asi on tegelikult lihtne.
Kõik lennuki pöörlemised toimuvad ümber RASKUSKESKME (justkui seisaks paigal).
Kui mootor on ninas ja raskuskeskmest allpool (võib mõelda tiivast allpool), tekib moment, mis tõstab nina. Kompenseerimiseks tuleb panna allavedu.
Kui mootor on tiiva taga ja raskuskeskmest ülalpool (võib mõelda tiivast ülalpool), tekib moment, mis surub nina alla. Kompenseerimiseks tuleb panna vedu sellele vastu.
Tiivaga samal joonel olev mootor alla- või ülesvedu ei vaja jne.
Kellel jõudude vektoriteks lahutamine ja momendiasi selge, raskustesse õige veosuunaga ei jää.

Kõik lennuki pöörlemised toimuvad ümber RASKUSKESKME (justkui seisaks paigal).
Kui mootor on ninas ja raskuskeskmest allpool (võib mõelda tiivast allpool), tekib moment, mis tõstab nina. Kompenseerimiseks tuleb panna allavedu.
Kui mootor on tiiva taga ja raskuskeskmest ülalpool (võib mõelda tiivast ülalpool), tekib moment, mis surub nina alla. Kompenseerimiseks tuleb panna vedu sellele vastu.
Tiivaga samal joonel olev mootor alla- või ülesvedu ei vaja jne.
Kellel jõudude vektoriteks lahutamine ja momendiasi selge, raskustesse õige veosuunaga ei jää.

Kas ei oleks võimalik teha midagi sellist:
http://www.der-schweighofer.at/web/prod ... prodID=470
Saaksid nurka muuta ja väikse "laboratoorse töö" tulemusena meilegi referaadi kirjutada.
http://www.der-schweighofer.at/web/prod ... prodID=470
Saaksid nurka muuta ja väikse "laboratoorse töö" tulemusena meilegi referaadi kirjutada.

Arvan,et see mootori nurk ei olegi eriti oluline nüanss ja mingit erilist teadislikku uurimust ei ole mõtet teha.Lendava mudeli puhul on tuhandeid pisiasju,mis mõjutavad lennuki liikumist ja see mootori nurk on ehk üks vähemtähtsaid nüansse.Esimese lennu puhul olen pannud mootori täiesti otse,ehk vähe vasakule vedama,et kompenseerida propelleri pöörlemisest tingitud kaldumist paremale.Ja edasi käib töö edasi põllul - kui ikka hullusti kuhugipoole veo ajal kiskuma hakkab,siis seibe mootoriraamile alla ja asi korras.Ma ise arvan,et tõukav propeller täpselt tiiva taga oleks mõistlik täiesti otse panna ja siis õhku - eks seal paista,mis saab - aga arvan,et midagi eriti ei saa,kuna nii aerodünaamiline kui ka raskuskese on mootorile nii lähedal,et kompenseerida ei ole seal eriti midagi.