Minu kolmas lennuk ja neljas

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

hakkasid koonerdama ;)
Võta ikka vähe kabedam pult, pärast ei jõua ära kahetseda.
MX-12 näiteks.
Arvestades Su eelnevat kalkulatsiooni, siis pigem mx16 :P
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Mitte just, et koonerdama oleks hakanud. Proovisin nagu natukene mõistust pähe võtta ja oma mudeleid hoida Maakerale lähemal, kui Alfa Centaur eksole. Sestap nagu mõtlesin, et 6 kanalit on piisavalt ja milleks mulle hirmkallis kangikarp.

Samas MX16 näeb nii jube pill välja, et oi oi oi. Sellega saaks ma juhitud kõik oma mudelid, Sinu mudelid, Kuno, vana ja Mareki omad ka. ning 1 kanal jääb veel ülegi. :P

Tõsiselt rääkides on MX-12 ja MX-16 tõsise arenguruumiga puldid (minu jaoks) ja neil on ka kindlasti üsna kõrge järelturuväärtus, kui ma kunagi peaks tahtma osta MXY-96 pulti. :)

Aitähh soovituse eest kindlasti!


daapn
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

plaaneri juures võib küll juhtuda, et mx-12 6 kanalist jääb väheks.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina soovitaks küll ekraaniga ja piiksuvate nuppudega pulti;)
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Minul on tunne, et pult on nii "intiimne" ;) asi, et seda väga tihti ei vahetata. Sa lihtsalt harjud temaga ja ta kiiksudega. Uue puhul hakka jälle otsast peale.
Ise ostsin puldi selliselt, et tõenäoliselt mul väga suurt himu vahetuseks lähema 5-7 aasta jooksul ei tule.
Ja kui 2,4G moodulid ka vähe mõistlikumaks lähevad - loe antenn ei asetse enam puldi all, siis kestab see mul ilmselt kauemgi.
Ma arvan, et pult on eelviimane asi mille arvelt kokku hoida. Pigem osta üks aga korralik. mx-16 tundub hetkel päris hea hinna/kvaliteedi/võimaluste suhtega.
Mõned üleliigsed funktsioonid ei tohiks probleem olla, küll on probleem mingil hetkel vajalik, aga puuduv funktsioon.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Alla MX-12 osta ei tasu. Absoluutselt kindel.
Saab saksast 100€-ga kätte.
Milleks mingit jama osta????
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

MX-12 komplekt 100€? Teades Graupneri edasimüüja-hinda, julgen kahelda... kas räägime ikkagi komplektist (saatja aku, kvartsid, R700 vastuvõtja, C577 servo, akubox, lüliti ja juhe)?

Kui tõesti 100€ eest saab, siis soovitan kõigil kohe ja kiirelt osta :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

mina ostsin enda oma paari tonniga saksast. Saatekuluga koos oli 2500 eek. Aga see oli suht lühidalt seal, hiljem on umbes 3K olnud.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Märgusõnadeks Hitec Optic 6. Kommentaarid?


daapn
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

daapn wrote:Märgusõnadeks Hitec Optic 6. Kommentaarid?
Võimalik, et seda (Optic) tellides saad nagunii - kuid soovitan siiski kiigata Eclipse poole.
Ise oman, julgen soovitada. Ei viitsi manualidest jälgi ajama hakata, kuid minu mäletamist pidi paar mugavat lisavõimalust (peale seitsmenda kanali) oli küljes. (Vist oli exp üks nendest).
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Laurile kordan: MX-12 saatja (akuga) maksab alla 100€.
Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

vana wrote:Laurile kordan: MX-12 saatja (akuga) maksab alla 100€.
Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?
Miks nii sapiselt peab ütlema koguaeg? :roll:
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Mart63, ha haa!
Ütlen oma selge arvamuse, ja ei uduta.
User avatar
tann200
Posts: 191
Joined: Mon Oct 02, 2006 18:14
Location: Tartu

Post by tann200 »

Mina olen näiteks oma Hitec optic 6 saatjaga ülimalt rahul. Vastuvõtja komplektist on kasutusel easystaris, aga nende suurte servokobakatega pole siiamaani midagi peale osanud hakata :roll:
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

mart63 wrote:
vana wrote: Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?
Miks nii sapiselt peab ütlema koguaeg? :roll:
Natuke foorumeid (kasvõi sedasama) lugedes tekib ju küsimus, miks üks soliidne firma üldse seda R700-t senimaani müüb.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

noh iseenesest pole R700-l häda midagi, mina ise ostsin selle eraldi, lennukile oma.
Tekib aga küsimus, et kas elle raha eest on mõtet sellist...paned mõnikümmend krooni juurde, saad veel ägedama.

Mind köitis just selle raadio kompaktsus, samad analoogid Robbel on jubedad tikutopsid.

Samas kõik ei sõida mersudega/bemmidega, on a kiasid jne
:lol: ... et siis firmasid on tegelikult jube palju turul.
kogun vanu vene lennukimootoreid
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Hei!

Löön noa depronisse niipea, kui tiivaprofiili suudan ära osustada.

Lennuk tuleb midagi väga sarnast sellele nunnule multika lennukile:

Image

Kaal 350g, tiivaulatus 48cm, tiiva laius 15cm, eleronid ca 3cm.

Kas ma olen õigesti aru saanud, et kui sirge tiib kumeraks väänata, siis hakkab lennuk paremini lendame (rohkem tõstejõudu) madalatel kiirustel. Ja jällegi suureneb varisemiskiirus, kui ma teen Clark-Y?

Mul on säilinud üks katsetus, mille profiil on selline:

Image

Ja siis jälle mõtlen, et milleks end hellitada, teeks clark-y ja asi vask.

Lennuk peab ikka lendama. Hõljumise jaoks on helikopter olemas.

Kommentaare/ettepanekuid?

daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Teate, tegin eile tiivad valmis. Hiljem avastasin, et üks tiib on kergelt propelleris - kui lauale panna, siis üks nurk jääb sentimeetri jagu lauast kõrgemale. Ju sai liimimisel näpukas tehtud.

Põhimõtteliselt teen uue tiiva, kui keegi just kohe ei ütle, et see sentimeeter on savi.

Uut tiiba tehes saan ka pilte teha selle seest. eile unustasin pilti teha lihtsalt.


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Hei!

Lühidalt teatan, et lõin noa depronisse jälle. Aparaat tuleb. Sarnane viimaste valge lennuki piltidega. Tahtis juba ühe tiiva ja külgseinadega käest lendu minna kuigi mootorit ei olnud veel küljes.

Ma ei suuda veel hoomata, et kuhu ma selle raskuskeskme pistan.

Niipalju parameetreid, mida tuleks vist arvestada...
Kahetiivaline lennuk, ülemine tiib on ca 1.5cm eespool, kui tagumine.
Tiivaprofiil sai joonistatud Clark-Y aga kokkukleepimisel on tulnud ka alt kumer tiib (tiiva alumise pinna keskosa on ca 3mm kõrgemal, kui servad, tiiva laius (chord on vist see termin) on mingi 12-13cm ilma kaldtüürideta. Mis minu hinnangul ei ole halb.
füüsilised parameetrid...
Endiselt 48cm tiivaulatus, Pikkust veel ei tea, mul on saba paberile visandamata. Aga jääb ilmselt 50-57.3 cm kanti.
On olemas ka head suured ja kerged rattad ca 45mm diameetriga vist. Tea, kas kannatab muru peale maanduda ka vä?

Unustasin pilti teha jälle...


daapn
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

pipercub wrote:Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil
/sihilik mürgine tekst algab nüüd/
Eino aitähh, sõber, eksole.

Nüüd on mul lennuki ehitamine tükk aega rikutud. Sattusin jälle lehele, kus kogu aerodünaamika on kuni kaksteistsõrmiksoole küünemustani ja maksalutikateni lahti lahatud.
/see sama jama lõppeb siin/

Aga ausalt öelda aitähh, sain sellise lehe:
http://www.desktopaero.com/appliedaero/ ... lcome.html

Esimese raksuga visati airfoil history osakonda aga seal on igal pool nii mõndagi lugemist meiesugustele.

Seega, Hr. Pipercub, virtuaalsed värvilised viltpliiatsid nende otsingusõnade eest.

Ma muidugi ei hakka oma tiibu hetkel ringi tegema, kuigi see võtaks vist aega mingi 40 minutit. Tundub, et saigi natuke parem, kui sirge alapinnaga oleks olnud.


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

pipercub wrote:Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil
Aga kui ma nüüd õigesti aru saan, siis Jedelsky on sarnane Piperi vanemate mudelitega, Wortmann on plaaneritel ja Low Reynolds on see alt allapoole (kuid vähem, kui ülemine pind ülespoole) kõver.


daapn
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Mitte päris nii. Reynoldsi arv näitab muu hulgas, kui suurte lennukitega on tegemist. Reisilennukil on ~2 miljonit, F3A mudelil 120 000, pargimudelil 50 000. See tähendab, et mudellennukitele eriti hästi sobivad profiilid on esitatud "low Reynolds'i" all. Suures plaanis iseloomustab Reynoldsi arv tiiva puhul tema effektiivsust. Hävitajal on tiivakoormus 4000g/dm2, parkflaieril 20g/dm2 ja mõlemad lendavad. Ainult hävitaja tiib on sama pindala koht 200 korda suurema kandevõimega. Hävitaja Reynoldsi arvu mõõdetakse miljonitega, parkflaieril on alla 100 000. Rusikareegel on, et mida suurem tiiva laius ja mida suurem kiirus, seda suurem Reynoldsi arv.

Jedelsky, Eppler, Wortmann, Quabeck, Selig, Girsberger, Benedek ja veel mõned on mehed, kes omal ajal sellised väikestele lennukitele ja aeglastele kiirustele sobivad profiilid välja töötasid.

Et seda kõike veidike näitlikumaks teha - simulaator:
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/foil2.html

metric units, input - sisestada lähteandmed, size - chord(tiiva laius e. kõõl), span(tiivaulatus), shape/angle - camber(profiili kumerus), thick(paksus), flight test - speed(36km/h e. 10m/s - algaja mudeli kiirus), output - lift(tõstejõud antud kiirusel ja kohtumisnurgal)
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

mõned Jedelsky profiili näited:

Image
Image
Post Reply