OS Engines uued Bioetanooliga mootorid tulemas
OS Engines uued Bioetanooliga mootorid tulemas
http://www.os-engines.co.jp/english/bio ... nglish.pdf
Mina kasutaksin hea meelega sellist mootorit tavapärase asemel. Bioetanool on kindlasti nii tervisele kui keskkonnale sõbralikum kui metanool.
Mina kasutaksin hea meelega sellist mootorit tavapärase asemel. Bioetanool on kindlasti nii tervisele kui keskkonnale sõbralikum kui metanool.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mõtlesin, kas tavalise metanoolmootori saab ka bioetanooliga tööle ja SAAB KÜLL. Esimene link google-i abil ja tulemus selline:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6479059/tm.htm
Tallinnas müüakse E85 bioetanooli kahes Statoili tanklas hinnaga ~13krooni. E85 tähendab - 85% bioetanooli ja 15% bensiini.
Põhimõtteliselt uvalisele nitromootorile sädesüsteem külge, kütusepaak ja voolikut bensiini taluvaks ja saabki 13 krooni liiter mootorid tööle Kastoorõli sain 1L = 130 krooni ja saab kindlasti ka odavamalt.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6479059/tm.htm
Tallinnas müüakse E85 bioetanooli kahes Statoili tanklas hinnaga ~13krooni. E85 tähendab - 85% bioetanooli ja 15% bensiini.
Põhimõtteliselt uvalisele nitromootorile sädesüsteem külge, kütusepaak ja voolikut bensiini taluvaks ja saabki 13 krooni liiter mootorid tööle Kastoorõli sain 1L = 130 krooni ja saab kindlasti ka odavamalt.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Venelased on sellised ersatskütused aastakümned tagasi ära proovinud. Vene foorumitest leiab lademetes retsepte ja juhiseid, kuidas etanooli või veel millega iganes mootor käima panna.
Etanooli kohta on välja toodud:
1. võimsus kolmandiku jagu väiksem (pöörded oma 1000-2000 madalamad)
2. mootor tahmub
3. kipub üle kuumenema
4. üleminekurezhiimid ebastabiilsed
Kui vaadata biomootori võimsust, siis see vastab umbes OS 40 LA-le. Suur silindri läbimõõt ja aeglased pöörded võimaldavad suuri propellereid kasutada. Spetsiaalne karburaator ja küünal. Aeglastele pööretele ja suurtele mahtudele kohandatud gaasijaotus. Metanooli- ja bensiinimootori vahepealne elukas.
Etanooli kohta on välja toodud:
1. võimsus kolmandiku jagu väiksem (pöörded oma 1000-2000 madalamad)
2. mootor tahmub
3. kipub üle kuumenema
4. üleminekurezhiimid ebastabiilsed
Kui vaadata biomootori võimsust, siis see vastab umbes OS 40 LA-le. Suur silindri läbimõõt ja aeglased pöörded võimaldavad suuri propellereid kasutada. Spetsiaalne karburaator ja küünal. Aeglastele pööretele ja suurtele mahtudele kohandatud gaasijaotus. Metanooli- ja bensiinimootori vahepealne elukas.
miks peab just selle bio-etanooliga jandama?Lapsepõlves sai lennatud tavalise etanooliga+10% kastoorõli.Ilma nitrometaanita läbeb asi vähe kehvemini käima ja ei anna ka nii suurt võimsust,aga täitsa töötab ilma igasuguse ümberehituseta.
Muidugi,kui võrrelda bio-etanoli ja metanoolkütuse hinda,siis on pilt selge,miks esimest eelistada.Samas-me ei tea ju mis spetsiaalne valmis kütusesegu maksma hakkab.Võib juhtuda sama lugu,nagu tavalise etanoli ja metanoolkütuse hinnaga.Samas,ega ma ei tea ka mis hinnaga tänapäeval tehnilist piiritust (etanooli) osta saab.
Aga see keskkonna jutt....see on küll puhas müügijutt!
Muidugi,kui võrrelda bio-etanoli ja metanoolkütuse hinda,siis on pilt selge,miks esimest eelistada.Samas-me ei tea ju mis spetsiaalne valmis kütusesegu maksma hakkab.Võib juhtuda sama lugu,nagu tavalise etanoli ja metanoolkütuse hinnaga.Samas,ega ma ei tea ka mis hinnaga tänapäeval tehnilist piiritust (etanooli) osta saab.
Aga see keskkonna jutt....see on küll puhas müügijutt!
Suvalise bensiinimootoriga auto saad bioetanooliga tööle, maksab umbes 10 tuhat krooni. www.google.com abiks ja leiad infot.
See ülal olev link - seal on tavaline glow-mootor ainult sädeküünla abil bioetanooliga käima pandud, TAVALISE karburaatoriga! Asja mõte on see, et saab väikese kubatuuriga mootori bioetanooliga tööle. Teatavasti alla 20cc bensumootoreid eriti ei eksisteeri või siis vajab glow-mootori ümbertegemine bensu peale ka uut karburaatorit, nagu selgub pole bioetanooli puhul uut karburaatori vaja.
Bioetanool toodetud biomassist ja selles mõttes kindlasti etem, kui maapõuest pumbatud nafta baasil bensiin. Heitgaaside osas on ka minumeelest tervislikum kui metanool või isegi bensiin.
Mulle hakkas meeldima mõte, et saab Statoilist 13-krooni liiter kütust (+ õli ja tegelikult võiks ka nitrometaani lisada)
See ülal olev link - seal on tavaline glow-mootor ainult sädeküünla abil bioetanooliga käima pandud, TAVALISE karburaatoriga! Asja mõte on see, et saab väikese kubatuuriga mootori bioetanooliga tööle. Teatavasti alla 20cc bensumootoreid eriti ei eksisteeri või siis vajab glow-mootori ümbertegemine bensu peale ka uut karburaatorit, nagu selgub pole bioetanooli puhul uut karburaatori vaja.
Bioetanool toodetud biomassist ja selles mõttes kindlasti etem, kui maapõuest pumbatud nafta baasil bensiin. Heitgaaside osas on ka minumeelest tervislikum kui metanool või isegi bensiin.
Mulle hakkas meeldima mõte, et saab Statoilist 13-krooni liiter kütust (+ õli ja tegelikult võiks ka nitrometaani lisada)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ma sain küll aru et mootor on ikkagi hõõgsüütega, mitte sädemega. Etanool ja metanool on sarnased ained ja töötavad hõõgküünlaga mootorites. Bensiin aga mitteMagnusL wrote:Minu arust ei ole asi seda väärt, süüde lisab lennukile kõvasti raskust ja raadiohäireid. See on ka üks põhjusi, miks ei soovitata bensiinimootoritega alla 50ccm minna, väiksemad bensu mootorid on nõrgad ja rasked, võrreldes nitroga.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Just-just, üks on üks ja teine teine. Samas reklaamides kirjas, et mootor 2007 keskpaigast Jaapanis saadaval... googeldades ei leidnud ma midagi! Ju siis on asi mõnel põhjusel veninud.
Aga OS andis minule mõtte teemat laiemalt uurida ja sealt leidsingi, et saab ka ise bioetanooli kasutada nitromootorites (glow-engines) ehk siis minu teise postituse link. Tavaline karburaator ja sädesüsteem.
Aga OS andis minule mõtte teemat laiemalt uurida ja sealt leidsingi, et saab ka ise bioetanooli kasutada nitromootorites (glow-engines) ehk siis minu teise postituse link. Tavaline karburaator ja sädesüsteem.
Lauri Laidna - www.pistik.com