Erinevad saatja-vastuvõtja
Erinevad saatja-vastuvõtja
Tere.
Kas on võimalik kasutada erinevaid saatjaid ja vastuvõtjaid?
Kas on nii kuidas minu loogika ütleb, et kvartsid(edastus kanal) peavad olema ühesugused aga muu hakkab klappima.
Omal 4 kanaline Kyosho pult kuid vastuvõtjal on 3 kanalit.
Kas on võimalik vastu võtja mingi 4ch panna(näiteks Graupneri või muu firma oma) ja siis saan kõiki 4ch kasutada. 3ch vastuvõtja jääb siis varuks.
Kas on võimalik kasutada erinevaid saatjaid ja vastuvõtjaid?
Kas on nii kuidas minu loogika ütleb, et kvartsid(edastus kanal) peavad olema ühesugused aga muu hakkab klappima.
Omal 4 kanaline Kyosho pult kuid vastuvõtjal on 3 kanalit.
Kas on võimalik vastu võtja mingi 4ch panna(näiteks Graupneri või muu firma oma) ja siis saan kõiki 4ch kasutada. 3ch vastuvõtja jääb siis varuks.
Re: Erinevad saatja-vastuvõtja
Jah, on küll. Tõsi, standardid peavad sobima, et seadmed omavahel töötaksid.arkna wrote:Tere.
Kas on võimalik kasutada erinevaid saatjaid ja vastuvõtjaid?
Üldjuhul jah. Saatja ja vastuvõtja peavad:arkna wrote: Kas on nii kuidas minu loogika ütleb, et kvartsid(edastus kanal) peavad olema ühesugused aga muu hakkab klappima.
* Töötama ühel sagedusel (NB! Erinevate tootjate seadmed võivad tahta erinevaid kvartse nii üldse tööle minekuks, kui ka konkreetse kanali peale häälestumiseks - aga piisab, kui kvarts sobib seadmega ja kvartsi peale on märgitud õige sagedus)
* Kasutama sama standardit (PCM, PPM, xxxx)
"Kyosho puldiga" peaksid olema ettevaatlik. Kuna rääkisid kolme kanaliga vastuvõtjast, siis ega tegu ole "kõik ühes" nikerdisega - tüüpiline M-24 "Piper" seeria lennukitele. Kui nii, siis tõenäoliselt on Sul lihtsam kohe heaga osta uus pult ja vastuvõtja. Minu andmetel see seadmestik raadioeetris mingit suht ühildumatut dialekti kasutab. Võibolla *kuidagi* on seda võimalik avada, kuid mina sellest ei tea ;(arkna wrote:
Omal 4 kanaline Kyosho pult kuid vastuvõtjal on 3 kanalit.
Kas on võimalik vastu võtja mingi 4ch panna(näiteks Graupneri või muu firma oma) ja siis saan kõiki 4ch kasutada. 3ch vastuvõtja jääb siis varuks.
Kui aga kasutusel mingi üldkasutatavate standardite põhine pult (Osa täiskomplektseid nitro-trainereid kasutasid seda), siis jah - anna aga minna. Üle kantavate kanalite arv võrdub väiksemaga puldi ja vastuvõtja kanalite arvust.
Üldjoontes õigusarkna wrote:Kuna olen veel selles asjanduses veel algaja siis küsiks veel seda. Kui on 6 kanaliga pult kas siis see käib mingite tumblerite ümberlülitamisel kuna 4 kanalit on ju kangide all. Siis 2 kanalit peab olema olema tumblerite(lülitite) all. Mis oleks normaalne pult hinna ja kvaliteedi suhtel?
Samas on võimalik ka nende nelja põhikangi alla viis kanalit ära mahutada. Kõige ilusam näide oleks vast kahe kanaliga aileronide juhtimine (selleks, et neist flapperone teha ntx). Sellisel juhul võetakse kahe aileroni kanali peale vastassuunaline liikumine "kangilt", ning seda miksitakse flappide potekaga (lisaks diskreetsetele lisakanalitele on võimalikud ka "sujuvad" lülitid ).
Oleneb, kui põhjalikult kavatsed ette võtta. Isiklikult arvan, et 7 kanalit suudab esimese paar aastat Su nõudmisi rahuldada (6-e kanaliga võib elu pisut kitsaks jääda trainerist natukene edasi mudelite puhul).
Konkreetseid puldimudeleid vast soovitavad teised. Hmm, järelturg 35-sele põlvkonnale vist tasuks kah üle vaatamist.
Kas saab tegelikult juhtida aileronidega lennukit oma kolmekanalise vastuvõtjaga kui aileronid lihtsalt ära fikseerida otse asendisse ja neid mitte kasutada või aileronidega juba ehitatud lennukit ilma aileronide kasutamata on raske juhtida? Mis oleks puldi soovitus? Kas peab vaatama hoopis 2,4GHz pulte?
Täna ostuplaani pidades VAATA kindlasti 2.4GHz süsteeme, kuigi lennunduse poolepealt on asi veidi toores veel. Oleneb muidugi ka mida otsid. Kui ostad nagunii odava komplekti, siis saadki 35MHz süsteeme hetkel väga odavalt kätte - vastuvõtjad ka väga odavad, kõik on odav ja isegi eripakkumised hakkavad tulema neile mudelitele, millel on 2.4ghz vaste olemas.
Paratamatult on 2.4GHz uus ja "seksikas" teema ning mugavuse eest, mida 2.4GHz kaasa toob, peab hetkel veel ekstra maksma. Kokkuvõttes saad X summa eest väiksemate võimalustega 2.4GHz aparatuuri või siis päris korraliku tavalise 35MHz aparatuur.
Raadioteel autode puhul 40MHz on JUBA päris hea kasutada, sest 80% on 2.4GHz peale üle läinud ja 40MHz kasutajaid vähe järele jäänud. Plahvatus toimus umbes 6 kuud tagasi, kari aparatuuri olemas ja uusi tulemas. Mudellennunduses veel seda plahvatust kaupade poolelt pole, aga küll suvel või nii tuleb.
Paratamatult on 2.4GHz uus ja "seksikas" teema ning mugavuse eest, mida 2.4GHz kaasa toob, peab hetkel veel ekstra maksma. Kokkuvõttes saad X summa eest väiksemate võimalustega 2.4GHz aparatuuri või siis päris korraliku tavalise 35MHz aparatuur.
Raadioteel autode puhul 40MHz on JUBA päris hea kasutada, sest 80% on 2.4GHz peale üle läinud ja 40MHz kasutajaid vähe järele jäänud. Plahvatus toimus umbes 6 kuud tagasi, kari aparatuuri olemas ja uusi tulemas. Mudellennunduses veel seda plahvatust kaupade poolelt pole, aga küll suvel või nii tuleb.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Saab ka hambaarsti juures püksid rebadele lasta ja....arkna wrote:Kas saab tegelikult juhtida aileronidega lennukit oma kolmekanalise vastuvõtjaga kui aileronid lihtsalt ära fikseerida otse asendisse ja neid mitte kasutada või aileronidega juba ehitatud lennukit ilma aileronide kasutamata on raske juhtida? Mis oleks puldi soovitus? Kas peab vaatama hoopis 2,4GHz pulte?
Minimalistlikuks juhtimiseks on Sul vaja kolme kanalit. Kas siis:
* Mootor, elevator ja põõrdtüür (NÕUTAV V tiib)
* Mootor, elevator ja aileronid (neid saab juhtida ka ühe kanaliga, kas siis läbi Y kaabli või lihtlabase mehhaanikaga)
Aga, julgen õelda, et selliste mudelitega jääb lennumõnu suht väikeseks ja juba järgmise mudeli puhul jooksed vut-vut-vut poodi *vähemalt* ühe lisakanali järgi.
2,4 kohta juba räägiti. Ise julgeksin ennustada, et korraliku 35-saatja jõuad ära trõõbata küll veel enne, kui 35 lõpplikult ajalooks on muutunud. Hinna/perform suhte kohapealt 2,4 hetkel vist algtasemel ikka väga paigast ära veel...
kolme kanali puhul mina soovitaks raudselt elerone kasutada ja saba ära unustada.
sabaga juhtimine ei ole just hea, eriti algajale. Aeglase kiirusega ja külgtuulega ja muidu ära kaldudes võtab sabaga juhtimine väga suure inertsiga asja, eleronidega saad vähemalt kohe hops lennuki horisontaali tagasi jne. kiirelt juhtida ehk siis lennuk elab sul ikkagi kauem
hea näide miks need mikropiperitega tegelejad kuidagi lennatud ei saa
sabaga ei saagi kipakat asja hästi juhtida, eriti tuulepuhangutega
millegipärast ma arvan, et sa pooleteise meetrise plaaneriga vist tegelema ei hakka, suured asjad on palju rahulikumad lendajad ja seal saab ka sabaga juhtida
sabaga juhtimine ei ole just hea, eriti algajale. Aeglase kiirusega ja külgtuulega ja muidu ära kaldudes võtab sabaga juhtimine väga suure inertsiga asja, eleronidega saad vähemalt kohe hops lennuki horisontaali tagasi jne. kiirelt juhtida ehk siis lennuk elab sul ikkagi kauem
hea näide miks need mikropiperitega tegelejad kuidagi lennatud ei saa
sabaga ei saagi kipakat asja hästi juhtida, eriti tuulepuhangutega
millegipärast ma arvan, et sa pooleteise meetrise plaaneriga vist tegelema ei hakka, suured asjad on palju rahulikumad lendajad ja seal saab ka sabaga juhtida
kogun vanu vene lennukimootoreid
Siin targemad kirjutasid, et võib ühe kanali alla 2 juhtimist. Kas on siis võimalik sabatüür ja eleronid ühe kanali(ühe servo) alla panna? Kas on see mõtekas ja kas see ei tekita juhtimisel rakusi, et liiga äkiline või aileronid on tundlikumad kui saba või vastupidi? Mis kogemused teil on. Kas olete üldse keegi proovinud kolmekanalise vastuvõtjaga nelja asja juhtida?
Miks sa seda sabatüüri nii kangesti keerata tahad?LIHTSALT LENDAMISEL EI OLE SABATÜÜRI ÜLDSE VAJA!Proovi simulaatoril nii ühe kui teisega pöördeid teha,siis saad nende toimimisest täpsemini aru.
Kokku panna neid mingil juhul ei tohi,kuna sabatüüri ja eleronide üheaegsel keeramisel võib lennuk väga kergesti pöörisesse vajuda (pöördetüür üritab kaldes oleva lennuki nina allapoole suruda).Peenema häälestuse puhul pannakse pöördetüür eleronidega vastassuunas keerama,et hoida pöörangul lennuki nina üleval.
Soovitus - ühe kangi alla,nagu pärislennukilgi - eleronid ja kõrgustüür ja teise kangi alla jääb esialgu vaid gaas,hiljem,kui hangid 4 kanaliga saatja,lisad ka pöördetüüri.
Kokku panna neid mingil juhul ei tohi,kuna sabatüüri ja eleronide üheaegsel keeramisel võib lennuk väga kergesti pöörisesse vajuda (pöördetüür üritab kaldes oleva lennuki nina allapoole suruda).Peenema häälestuse puhul pannakse pöördetüür eleronidega vastassuunas keerama,et hoida pöörangul lennuki nina üleval.
Soovitus - ühe kangi alla,nagu pärislennukilgi - eleronid ja kõrgustüür ja teise kangi alla jääb esialgu vaid gaas,hiljem,kui hangid 4 kanaliga saatja,lisad ka pöördetüüri.
Huvitav, kuskohast Sa seda "ühe kanali alla kahte juhtimist" lugesid?arkna wrote:Siin targemad kirjutasid, et võib ühe kanali alla 2 juhtimist. Kas on siis võimalik sabatüür ja eleronid ühe kanali(ühe servo) alla panna?
Ühe kanali alla saad panna ikkagi ainult ühe juhtsignaali ja kõik.
See, et Sa selle juhtsignaaliga pärast mitut juhtpinda juhid ei tähenda kohe mitte, et neid juhtpindu saaksid erinevalt juhtida.
Võid Y kaabli abil panna kaks aileroniservot liikuma, sobivalt asetades ka eri suundadesse, kuid need servod liiguvad koos ja sünkroonis. Täpselt samamoodi, nagu tooksid ühe servo kahe käpa otsast varda juhtpindadeni.
Kui Sa tahaksid rudderit ja aileroni sama kanali alla panna, siis pead arvestama sellega, et lennuki kallutamisel alati liigub ka rudder ning samuti ka vastupidi. IMHO sellel ei ole erilist mõtet.
Suured tänud kõigile kes viitsisid vastata. Nüüd tsipake targem. Hetkel harjutan veel Paiperiga. Paiperiga tundub, et lendan juba normaalselt. Viimane kord sai natuke kere kannatada kuna oma lollusest otsustasin suurema mahtuvusega aku panna ülevalt poolt vastuvõtja ette. JA kuna polnud aega tasakaalu kontrollida ja väljas läks hämaraks siis läks lennuk käest ära. Lendas liiga kõrgele ja kaugele ja ma ei näinud füüsiliselt hämaras teda hästi siis tegin lihtsalt hädamaandumise......Kõige hullem polnud nokatsis pragu,telik tuli poolenisti alt ära ja keres ees väike pragu.
Veel kord tänud. Oma lennuki parandamise küsimused pean panema teise alafoorumisse.
Veel kord tänud. Oma lennuki parandamise küsimused pean panema teise alafoorumisse.