äkki keegi seletaks korra lahti kuidas see asi on. on seda natuke seletatud ka teises teemades aga pole ikka täpselt aru saanud. kas on nii, et on vastuvõtja ja selle kylge yhendatud servod, mis teo täide viivad. aga kuhu tuleb aku yhendada, kas igasse asja eraldi või ainult vastuvõtjasse? ja mis tähendab kui puldil on neli kanalit? kas seda, et selle puldiga saab teostada nelja erinevat asja (mootorit,ja kolme servot)? ja kas mootori puhul yhendatakse mootor ainult vastuvõtjasse, või vastuvõtjasse ja akusse eraldi? ja kas yks servo saab liigutada yhele või kahele poole? ja mis arvata servodest : http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... roduct=662 või: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3743
kas need pööravad yhele või kahele poole??
vastuvõtjad,servod jne...
Üks tüüpiline raadiojuhitava lennuki ühendus on seal: http://www.jkaerotech.com/wiring1.htm
Must karbike on vastuvõtja. Sellel on hulk 3-pinniga ühenduspesi, tavaliselt niipalju, kui mitu kanalit vastuvõtjal on + 1 toite jaoks. Iga pesa külge saab panna servo või mootorikontrolleri (ESC). Servod saavad toite vastuvõtjast, aga ühe pesa kaudu tuleb toita vastuvõtjat ennast. Vastuvõtjat toidetakse kas eraldi akust või nagu seal pildil näha kasutatakse ka mootorikontrollerit, mis on ühenduses peamise akuga ja mis teeb aku pinge vastuvõtjale ja servodele sobivaks (umbes 5V). Sellist mootorikontrollerit nimetatakse BECiga kontrolleriks (Battery Elimination Circuit) ja see võimaldab ära jätta eraldi aku vastuvõtja toitmiseks. Kui saatja on 4 kanaliga ja vastuvõtja ka vähemalt 4 kanaliga, siis saab tõesti juhtida 4 seadet (servot või mootorikontrollerit).
Servod pööravad mingi teatud nurga. Üldiselt kui saatja kang on keskel, siis seda peetakse 0-asendiks. Servo pöörab siis vastavalt ühele või teisele poole sõltuvalt kuhupoole kangi liigutatakse. Servo hoob käib võlli otsast ära ja seda saab kinnitada nii, et nullasendis on hoob just vajalikus asendis.
Odavad servod tavaliselt täiesti töötavad, vähemalt kolm servot neljast Osad ei tööta kohe alguses ja osad lähevad töö käigus katki. Kuna aga neid saab osta umbes 3 tükki ühe korraliku servo hinnaga, siis sõltub kõik sellest, kui palju maksab masin, mis servo katkiminemise või kinnikiilumise pärast alla kukub või ära ujub. Hextronicu servode kohta otsi arvamusi netist, mingid Towerpro 5-eurosed servod on küll seni vastu pidanud.
Must karbike on vastuvõtja. Sellel on hulk 3-pinniga ühenduspesi, tavaliselt niipalju, kui mitu kanalit vastuvõtjal on + 1 toite jaoks. Iga pesa külge saab panna servo või mootorikontrolleri (ESC). Servod saavad toite vastuvõtjast, aga ühe pesa kaudu tuleb toita vastuvõtjat ennast. Vastuvõtjat toidetakse kas eraldi akust või nagu seal pildil näha kasutatakse ka mootorikontrollerit, mis on ühenduses peamise akuga ja mis teeb aku pinge vastuvõtjale ja servodele sobivaks (umbes 5V). Sellist mootorikontrollerit nimetatakse BECiga kontrolleriks (Battery Elimination Circuit) ja see võimaldab ära jätta eraldi aku vastuvõtja toitmiseks. Kui saatja on 4 kanaliga ja vastuvõtja ka vähemalt 4 kanaliga, siis saab tõesti juhtida 4 seadet (servot või mootorikontrollerit).
Servod pööravad mingi teatud nurga. Üldiselt kui saatja kang on keskel, siis seda peetakse 0-asendiks. Servo pöörab siis vastavalt ühele või teisele poole sõltuvalt kuhupoole kangi liigutatakse. Servo hoob käib võlli otsast ära ja seda saab kinnitada nii, et nullasendis on hoob just vajalikus asendis.
Odavad servod tavaliselt täiesti töötavad, vähemalt kolm servot neljast Osad ei tööta kohe alguses ja osad lähevad töö käigus katki. Kuna aga neid saab osta umbes 3 tükki ühe korraliku servo hinnaga, siis sõltub kõik sellest, kui palju maksab masin, mis servo katkiminemise või kinnikiilumise pärast alla kukub või ära ujub. Hextronicu servode kohta otsi arvamusi netist, mingid Towerpro 5-eurosed servod on küll seni vastu pidanud.