Volarest

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Volarest

Post by Ervin2 »

Lühitähelpanekud Volare kohta.
Käest visates,trimmituna lendab enamvähem otse,mootriga hakkab vaskule poole ringe tegema.
Kõrgustüür toimib hästi ja on tundlik(mootoriga),pöördetüür tuimavõitu.
Pöördetüüri kasutades kaotab kõrgust(ilmselt nii see peabki olema,samuti käitub ka mudel simulaatoris),st pöörates peab natuke ka kõrgustüüri juurde andma(üles).
Vaskule pööre tuleb kergelt,paremale on masin väga tuim(mootoriga)
Reguleerimisvead vist,kiil äkki valest peal,mootori asetus vale?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

See, et mootoriga lennates lennuk vasakule kisub, tõestab et Newtoni III seadus kehtib ka lennunduses. Ringi käiv mootor ajab propellerit ringi ühte pidi ja lennuk kipub ringi käima teist pidi, sealt ka "kallutav" ja seeläbi ka pöörav efekt. Mootori vedu paremale tuleks suurendada. Võiks muidugi ka kiilu ja tiiva nurga üle vaadata, et kõik sirge oleks.

Simulaatorist tuleb ka välja, et kui tiival V-kuju, siis pöördetüür pöörab+kallutab ja tuleb jah veidi kõrgustüüri ka anda. Kui tiib sirge, siis pöördetüür ainult pöörab.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Mootorile tuleb anda paremale vedu 4-5 kraadi,võiks anda ka paar kraadi allavedu,kui on tegemist ülatiivalise lennukiga,see kompenseerib tiiva takistusest tekkivat momenti,mis püüab lennukit töötava mootoriga üles vedada.Kui mootorita lendab lennuk otse,siis on muud nurgad kas õiged või kompenseerivad teineteist,niiet pole mõtet puutuda.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lisaksin veel, et paremale veo vajalik nurk tuleb täpsustada katseliselt ja saab olla ideaalne ainult mingitel kindlatel mootori pööretel. Sõltub täielikult propi suurusest ja pööretest.
Pöördetüüril võib käiku tasapisi suurendada, aga üle 35 kraadi ei tasu tüüridega iialgi minna (nn. õhuvoolu rebenemise oht), parem tüüri laiust suurendada.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

tüüri pind tundub jah nõksa väike olevat,õnneks on sellel masinal lihtne tüüri juurde kasvatada,proovin.
panen nüüd ka uue mootori(brushless Mega22/20/3E),üritan sellele esialgu mingi rakise vahele ehitada,panen ta umbes 1,5-2 kraadi paremale vedama.
Siis proovin uuesti.
Muidu on Volare ju igati korralik ja väga tugev masin,peab ta ju ka lendama saama korralikult.
Post Reply