K:sumbutaja

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

K:sumbutaja

Post by seriff »

tere.
küsimus kui palju mõjutab sumbutaja mootori tööd?
kas võiks nats väiksema panna kuna originaal liiga suur et ei mahu peale võis siis originaali nats väiksemaks teha.
piisaks ka kui muudaks nurka veidike,väike lõige ja uuesti kokku tagasi?
53457079



Ridali lennuklubi.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

no oleneb mootorist, mõnel bensukal pole suurt vahetki, kui müra välja arvata :), aga väikestel nitrokatel on tähtis, et summuti auk jääks samaks, see, kust aurud väljuvad siis. Seda siis selleks et rõhk summuti kambris oleks piisav ja jõuaks ka kütusepaaki. Minul nt juhtus OS-MAXi FXi 46 mootoriga väike õnnetus ja summuti läks katki, peale seda pidin pool summutis ära viskama, ehk siis kamber jäi 2 korda väiksemaks. Tegin uue seina sama suure avaga ja töötas täpselt sama hästi, pisut valjemini küll :)
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

plaan nagu olekski pikkust vähemaks ja mootori külge kinnitus nurka nats kalde alla viia et annaks külge panna kus juures sumbuti käib keskelt pooleks nii et väljuvat osa ei muudaks kohe mitte ainult üld pikkust ja kinnitus kalde alla.

suured tänud vastamast.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kahetaktiliste originaal summutitega väga ei mängitagi. Tavaliselt pannakse ikka pikemaks:) lisa resokamber juurde või vahetükk mootori ja sumpsi vahele, et parem sobitada oleks
kogun vanu vene lennukimootoreid
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

tänud vastajatele.
sai nats netis kolatud ja sain ka lihtsama vastuse,sumbutaja koosneb kolmest tükist nii et keskelt võib selle vahetüki eemaldada on sumps lühem mida nagu oligi vaja ja kui siis ka ei mahu siis kinnitus nurgaga ei muutu sumbutaja sise maht suurt midagi.


esi algu selline
Image

kui eemaldada vahe tükk siis
Image
53457079



Ridali lennuklubi.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Aastat 15 tagasi kasutati veel raadiokarboraatoriga(see, mis praegu tavaline) mootoritel sumbutaja asemel pöördklappi. Silindri väljumisava ees oli plekitükk, mis oli hoovaga karburaatoriga ühendatud ja vähendas väikesel gaasil väljalaskeava.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

noooh...oleks ju võinudki küsida et kas resokambri võib vahelt ära võtta :twisted:

viimane trend ongi, et poest uut mootorit ostes, on juba sumps selle lisakambriga kaasas
kogun vanu vene lennukimootoreid
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

Ropka wrote:noooh...oleks ju võinudki küsida et kas resokambri võib vahelt ära võtta :twisted:

viimane trend ongi, et poest uut mootorit ostes, on juba sumps selle lisakambriga kaasas
sorry ise küsisin valesti.
aga õige vastuse sain siiski kätte.

tänud vastanuile.
53457079



Ridali lennuklubi.
Post Reply