akude tasakaalustamine
akude tasakaalustamine
Tekkis küsimus, et kas liiga pikad tasakalustus juhtmed ei häiri aku laadimist. Ise kasutan balanceri ja aku vahel 15 cm pikkust üleminekut, mistõttu on kogu juhtme pikkus 18cm. Kuna regullimine käib suht väikse pinge ja vooluga, siis, kas pikad juhtmed ei või häireid tekitada, eriti, kui seal kõrval jooksevad suurema vooluga pea-juhtmed.
Kõige suurem vigade allikas on juhtmete ja kontaktide takistuse tõttu tekkivad pingelangud. Juhtme pikkus-läbimõõt ja eriti kontaktide kvaliteet (surve kontaktpindade vahel) peavad paigas olema, sest muidu saab laadija aku pinge kohta vigase info.
Mida lühemad juhtmed ja kvaliteetsemad kontakti, seda väiksem "ämbrisseastumise" tõenäosus. LiPo puhul on ka 0,05 Volti arvesseminev pinge.
See on tavaline viga, et juhtmete-kontaktide kvaliteedist ei hoolita.
Mingitesse raadiosageduslikesse ja magnetkomponendi põhjustatud häiretesse ma eriti ei usu.
Mida lühemad juhtmed ja kvaliteetsemad kontakti, seda väiksem "ämbrisseastumise" tõenäosus. LiPo puhul on ka 0,05 Volti arvesseminev pinge.
See on tavaline viga, et juhtmete-kontaktide kvaliteedist ei hoolita.
Mingitesse raadiosageduslikesse ja magnetkomponendi põhjustatud häiretesse ma eriti ei usu.
Nõnda, et siis laadimise lõpposas väikeste voolude juures juhtmete takistus pole kriitiline.
Laadimise algul, näiteks F5B 5Ah akut laetakse 5A-ga, siis 0,1 oomi põhjustab pingelangu 0,5V, mis jätab takistusega juhtme poolsest akust balansserile vale info.
Mingi piirini elab üle, aga veel parem kui poleks üle elada vaja!
Võtmesõnadeks pakun korras kontaktid.
http://www.elektromodellflug.de/hochstr ... tecker.htm
Laadimise algul, näiteks F5B 5Ah akut laetakse 5A-ga, siis 0,1 oomi põhjustab pingelangu 0,5V, mis jätab takistusega juhtme poolsest akust balansserile vale info.
Mingi piirini elab üle, aga veel parem kui poleks üle elada vaja!
Võtmesõnadeks pakun korras kontaktid.
http://www.elektromodellflug.de/hochstr ... tecker.htm