su-26 ehitamine
peangi silmas mitte servo käiku vaid puldi hoova tunnetust et mitte nii et puutud korra vaid saaks nats tuimemaks.
no nats sai kannatada,aga juba enam vähem korras.
paanikaga polnud miskit pistmist,suutsin ikka mitmest olukorrast välja tulla tänu simule aga siis kui vaatasin et päris stabiilne et toon kähku maha aga enne maha jõudmist keeras millegipärast ennast ära või vajus lihtsalt läbi.
pole hullu varsti uuesti.
no nats sai kannatada,aga juba enam vähem korras.
paanikaga polnud miskit pistmist,suutsin ikka mitmest olukorrast välja tulla tänu simule aga siis kui vaatasin et päris stabiilne et toon kähku maha aga enne maha jõudmist keeras millegipärast ennast ära või vajus lihtsalt läbi.
pole hullu varsti uuesti.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Hmm, esiteks oli siin juttu sellest, et mudel lendas, tõsi küll, "loperdades". Sellest teen ma järelduse, et piloot esialgu siiski kergelt "teisele poole üle" juhtis (kui võtta ainult piloodi-juhtsüsteemi suhetus ja jätta kõrvale võimalik raskuskeskme paiknemise probleem).tulnuk wrote:Expodega mässamine on minu meelest arukas alles siis kui mudelit tunnetad ja lõdvalt õhus hoiad. Paanikamomentidel võid liigutada kangi ju ikkagi täiskäigu jagu ja seljuhul pole vahet kas on expo või mitte.
Expo kohapealt niipalju, et mina oma (võibolla küll mitte väga põhjaliku) kogemusega kasutaksin teda siiski algusest peale:
* Vähendab tundlikust
* Säilitab siiski tüürimise "täisvõimsuse"
+ Vähendab praeguse ilmastiku kohmetunud näppude efekti.
Tärnide tõttu IMHO just keskmine exp. abiks esimestel lendudel. Nimelt ta ei võta juhtimisest midagi ära (käikude arutu vähendamine tundmatu mudeli korral võib juhtpinnad pinnavooluse varju jätta)
Kui sõber paanika külla tuleb, siis võid ka veerandi või isegi kaheksandikuga vastu maad tulla - või hoopis käed-jalad silmadele varjuks asetada ning appi karjuda
Expotensiaali võiks olla 35%-50% olenevalt tüüri käikudest.Kõrgustüüri käiku ei soovita ka väga suurt panna(vähemalt esialgu).Sellel lennukil võiks seee olla u.15 mm ülesja samapalju alla.Ma olen tähele pannud ,et liiga palju kõrgustüüri viib lennuki kergesti pöörisesse.Kui sul on joonised siis peaks seal katüürikäigud antud olema.Paqne esialgu sellest u.50% ja lendamine on tükimaad sujuvam.Hiljem ,kui vaja saad vaikselt käigud suuremaks panna.
Liiga suurte tüürikäikudega lennukit on võimalik mõnes simulaatoris katsetada! Expo puhul peab vaatama, et seda õigesti panna... JR ja Futaba nimetavad seda täpselt vastupidi, ühel tuleb negatiivset panna, teisel positiivset expot, et kangi keskosas käiku vähendada.
Lauri Laidna - www.pistik.com
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Vot sellest pole mina jällegi aru saanud. Vigurlennumudelite puhul vähemalt mitte. Miks peaks olema enamvähem ühe lennurezhiimiga masinal dualrate'id kasutuses? Pigem tekitab see segadust, pead kahe erineva rezhiimiga harjuma ja alati on võimalus nupp valesse asendisse jätta (see juhtub KERGELT!) ning siis on üllatus suur, kui järsku lennuk ei reageeri või teeb seda liiga edukalt. Expo puhul on alati kasutuses maksimaalsed käigud, kuid keskasendis kangiga saab ka tüüre vähe liigutada ja täpseid juhtimisliigutusi teha.
Teatud mudelitel jällegi ei tuleks midagi kasutada. Näiteks õigel võistlus vigurlennu mudelil võibolla ei kasutaks expot üldse - ilma selleta on kangi ja tüüri suhe lineaarne ja teoorias lihtsamini "tunnetatav".
Teatud mudelitel jällegi ei tuleks midagi kasutada. Näiteks õigel võistlus vigurlennu mudelil võibolla ei kasutaks expot üldse - ilma selleta on kangi ja tüüri suhe lineaarne ja teoorias lihtsamini "tunnetatav".
Lauri Laidna - www.pistik.com
suured tänud kui oleks varem sellist asja teadnud siis vist ei peaks hetkel liimima .
aga kui keegi targem nüüd tuleks 9.03 ridalisse siis laseks üle vaadata asja ja ka väikse tiiru teha.
juhtub kõigil aga eesmärk on ikka lendama hakata ja oma jonni ma ei jäta veel,selleks on liiga palju aega ja investeeritud ka,siis peakski ka gladiaator lae alla jääma
joonistes kahjuks pole käikudest juttu kui palju miski asi peaks liikuma.
aga kui keegi targem nüüd tuleks 9.03 ridalisse siis laseks üle vaadata asja ja ka väikse tiiru teha.
juhtub kõigil aga eesmärk on ikka lendama hakata ja oma jonni ma ei jäta veel,selleks on liiga palju aega ja investeeritud ka,siis peakski ka gladiaator lae alla jääma
joonistes kahjuks pole käikudest juttu kui palju miski asi peaks liikuma.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Üks võimalus on muuta puldist servode lõppunkti,paned umbes - 40%,tüürid liiguvad vähem.
Puldi menuüüs tähistus vist EPA,vähemalt mul Futabal on selle märgistuse all.
Puldi menuüüs tähistus vist EPA,vähemalt mul Futabal on selle märgistuse all.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Siin kuskil juba jooksis läbi, et erinevatel firmadel see märk erineb.seriff wrote: seda exp annab panna +ja - kummas suunas sul oli ja kui puldist panin peale siis suurt vahet ei saanud aru mis muutus.
Kuidas kõige parem aru saada, et värk õieti saanud? Mina toimiksin niimoodu, et paneksin expo esmalt ühte pidi peale, siis vaataksin järgi:
* Kallutaksin "kangi" miski poole või veerandi võrra
* Plõksiksin expo lülitiga
Kui nüüd expo aktiveerimisel juhtpind nullasendile lähemale kargab, siis on kõik korras.
Samuti on hea õnne ja veel parema silma korral võimalik tabada "õige" expo käik kangi aeglaselt ja *ühtlaselt* nihutades. Kui juhtpind algul justkui vastutahtmist ja aeglaselt liikuma hakkab, seejärel aga lõpus suht laksuga maksimumasendi võtab, siis on jällegi kõik korras.
Idee on ju meie puhul see, et kangi nullpunktile lähedast piirkonda "tuimaks" (loe: juhtpind liigub vähe) muuta, samas säilitades kogu võimalik liikumisulatus.
Eeh, ka sellest on siin olnud juttu. Eesmärk oli meil säilitada kogu liikuvus kuid muuta mudel "tuimemaks".Ervin2 wrote:Üks võimalus on muuta puldist servode lõppunkti,paned umbes - 40%,tüürid liiguvad vähem.
Puldi menuüüs tähistus vist EPA,vähemalt mul Futabal on selle märgistuse all.
Mis EPA-sse puutub, siis minu arvamus on see, et sellest kohast väänatakse ikka liikuvus niipaljuks, kui mehaaniliselt võimalik (või manualis/joonisel kirjas). Mudeli (lõpplikuks) tuimestamiseks on meie käsutuses Dual Rate ja osaliseks tuimestamiseks/keskosas rahustamiseks Exp.
Ei soovita siiski algalale suuri tüürikäike,Omast käest tean,et kangid võivad näppude all tahtmatult teinekord lõpuni liikuda.Traineriga pole probleeme,koopiad aga mis on suurema pinnakoormatusega lähevad kergesti pöörisesse.Algaja hakkab instiktiivselt lennukit päästma tõmmates kange n.ö. mõnuga peale.Kui lennuk lendab sujuvalt tekib vähem probleeme.