Startbox
Startbox
Hei!
Mul tekkis väheke ehitamise isu üle pika aja. Vorpisin valmis väga odava aga igati korraliku starboxi. Võtke malli, hinnake ja tehke elu mugavamaks. Kogu kupatuse saaks ka osta aga ise tehtu on odavam ja käepärasem.
Super hästi mahtus MX-12 ära + 3 liitrine auto klaasipesuvedeliku anum, mis nüüd kütuse mahuti. Sees on veel 12 V aku, elektriline kütusepump, stardipaneel (sealt saab toidet kõigele mis vaja), starter ja muu pudi-padi. Loomulikult on kaasas kogu varsutus juhuks, kui elektriga peaks midagi juhtuma: manuaalne kütusepump ja starteri ühendamise võimalus auto akuga ja tavaline küünlatoide jne jne.
Töökohver maksis K-Rautas 299 eek, klaasipesuvedeliku anuma sain tasuta, muu stuff on lindingerist tellitud leiva hinnaga + starter TU 1, mille hinda hetkel ei mäleta aga väga metsik see polnud. Kui viitsin siis arvutan kogu hinna homme kokku
[/img]
Mul tekkis väheke ehitamise isu üle pika aja. Vorpisin valmis väga odava aga igati korraliku starboxi. Võtke malli, hinnake ja tehke elu mugavamaks. Kogu kupatuse saaks ka osta aga ise tehtu on odavam ja käepärasem.
Super hästi mahtus MX-12 ära + 3 liitrine auto klaasipesuvedeliku anum, mis nüüd kütuse mahuti. Sees on veel 12 V aku, elektriline kütusepump, stardipaneel (sealt saab toidet kõigele mis vaja), starter ja muu pudi-padi. Loomulikult on kaasas kogu varsutus juhuks, kui elektriga peaks midagi juhtuma: manuaalne kütusepump ja starteri ühendamise võimalus auto akuga ja tavaline küünlatoide jne jne.
Töökohver maksis K-Rautas 299 eek, klaasipesuvedeliku anuma sain tasuta, muu stuff on lindingerist tellitud leiva hinnaga + starter TU 1, mille hinda hetkel ei mäleta aga väga metsik see polnud. Kui viitsin siis arvutan kogu hinna homme kokku
[/img]
Selle vedelikuprobleemi lahendan äravoolu avaga kasti küljele all osas aga mingit enamat vibra, kui ta mul nt siiani seljakotis või autos olles oli, ei tohiks seal kastis tekkida. Aga pole ka raske mingi pehmendus paigaldada
Ise olen hullult rahul asjaga, just seepärast, et kõik nii hästi ära mahtus ja isegi raskuskese on paigas . Tahaks juba actionis seda kasutada
Ise olen hullult rahul asjaga, just seepärast, et kõik nii hästi ära mahtus ja isegi raskuskese on paigas . Tahaks juba actionis seda kasutada
Maksumusest (enamus hinnad võetud Lindingeri kodulehelt):
E-STARTER -15CCM 12V CY, 400 eek
POWER PANEL CY, 280 eek
elekt. kütusepump: SPRITPUMPE 12V BENZIN/METHANOL CY, 230 eek
12 V aku, ~ 200 eek (oleneb mahutavusest, müüaksu Tevalos nt)
küünlatoite juhe/klemm: GLÜHKERZENKLEMME LANG CY, 70 eek
kohver K Raudast, 299 eek
3 L auto aknapesuvedeliku anum, 0 - 30 eek
1 m kütusevoolikut, 30 eek
Kokku: ~ 1500 eek - ja saab korraliku välikomplekti.
Mul läks ~ 1000 eek, sest osa asju olid juba olemas.
E-STARTER -15CCM 12V CY, 400 eek
POWER PANEL CY, 280 eek
elekt. kütusepump: SPRITPUMPE 12V BENZIN/METHANOL CY, 230 eek
12 V aku, ~ 200 eek (oleneb mahutavusest, müüaksu Tevalos nt)
küünlatoite juhe/klemm: GLÜHKERZENKLEMME LANG CY, 70 eek
kohver K Raudast, 299 eek
3 L auto aknapesuvedeliku anum, 0 - 30 eek
1 m kütusevoolikut, 30 eek
Kokku: ~ 1500 eek - ja saab korraliku välikomplekti.
Mul läks ~ 1000 eek, sest osa asju olid juba olemas.
Marek, äkki pajatad ka selle nö. upsi aku vastupidavusest, st kui tihti seda laadida tuleb.... ja mismoodi sa teda laed
Mina võtsin omale mootorratta aku...just suure laadimisvoolu pärast (kannatab suurt voolu) kuna parasjagu letile toodud upsi akude laadimisvool oli kuidagi eriti väike.
Tavaline hooldevaba happeaku....oli vist 6AH, no ja suvel tihedamal kasutusel kulub sealt seest nii vähe, et tavaliselt unustad ära kuna viimati sai akut laetud...viimane aeg ma nagu väga tihti seda starterit ei kasutagi, ainult külmaga ja siis kui mõni kapriisne mootor on.
(küünlatoide on 9AH, mõni kord laadimist ehk aastas)
Mina võtsin omale mootorratta aku...just suure laadimisvoolu pärast (kannatab suurt voolu) kuna parasjagu letile toodud upsi akude laadimisvool oli kuidagi eriti väike.
Tavaline hooldevaba happeaku....oli vist 6AH, no ja suvel tihedamal kasutusel kulub sealt seest nii vähe, et tavaliselt unustad ära kuna viimati sai akut laetud...viimane aeg ma nagu väga tihti seda starterit ei kasutagi, ainult külmaga ja siis kui mõni kapriisne mootor on.
(küünlatoide on 9AH, mõni kord laadimist ehk aastas)
Last edited by Ropka on Thu Mar 13, 2008 9:01, edited 1 time in total.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Aku lahtiste klemmidega, lahtised metall-esemed ja 4 liitrit kergestisüttivat kütust ühes kohas... Aga muidu asjalik ehitus. Kõik-ühes tööriistakast kõige vajalikuga on tõesti mugav. Sinna veel varupropellerid jms ka ning saab kenasti hakkama. Ma käisin eelmisel aastal 3 väikese kohviga platsil, peaks sama sammu ette võtma.
Tina-aku eelis on vist see, et isetüjenemine on suhteliselt väike. Mõni NiMH või NiCd läheb paari nädala seismisega päris tühjaks.
Tina-aku eelis on vist see, et isetüjenemine on suhteliselt väike. Mõni NiMH või NiCd läheb paari nädala seismisega päris tühjaks.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Aku läheduses metalli pole ja kütus on ilusti anumas sees. + ja - klemmid on üksteisest mingi 15 cm kaugusel ja mina ei oska küll kuidagi sealt kastist seda lühist otsida. Aku on ka kergesti eemaldatav ja võib kodus hoides mujale panna. Ärge nüüd üle pingutage selle aku, puldi ja kütuse asetusega. Olen kindel, et enamusel on see seljakottides ja autos laiali hullemas olekus.
Selle aku vastupidvause kohta annan teada mõningase aja pärast, sest alles nüüd hakkan seda katsetama koos kogu aparatuuriga (kütusepump, starter, küünlatoide).
Voolikud isoleerisin tavalise ehitussilikoniga.
Selle aku vastupidvause kohta annan teada mõningase aja pärast, sest alles nüüd hakkan seda katsetama koos kogu aparatuuriga (kütusepump, starter, küünlatoide).
Voolikud isoleerisin tavalise ehitussilikoniga.
2600...2800mAh ja 12v oleks siis 10xAA = ca500...600.- Eeku.Pakuksin, et 3-12 Ah NiMh-dest saaks ka hea aku kokku. "Renovaaris" Tondil on neid kohati allahinnatute kastis ülisoodsalt olnud
ja laadimine ja isetühenemine oleks ikkagi vähe tülikas.
Ülisoodsad akud on enamasti ka üsna surnud või kohe otsa saamas.
Hooldevaba pliiaku on tõesti ainult laadimise poolest kapriisne.
Kunagi kasutasin 6,5 Ah signalisatsioonisüsteemiakut - mis peaks olema sama mis UPS-i aku.
Nende akude standartne laadimisvool on tõesti 1/20 mahtuvusest. See-eest võib neist lühiajaliselt (oli vist 5 sek) imeda 10x
mahtuvuse jagu voolu, see oleks sis 6,5 Ah aku puhul ca 65Amprit.
Samuti ei vaja nad kallist delta tipuga laadijat.
Eks need poolt- ja vastu argumendid aku juures ole kasutaja enda valida.
NiMh on hetkel leviv tendents (elektritööriistades hakkavad siiski liitiumakud neid "välja sööma"). Suur kaaluvõit ja piisavalt laadida saab kasvõi 15 minutiga platsil autoakust.
Kui lendamas käia kuuvarjutuste sagedusega on muidugi isetühjenemine ehk probleem.
http://search.ebay.de/search/search.dll ... NiMH&sacat
NiMh on hetkel leviv tendents (elektritööriistades hakkavad siiski liitiumakud neid "välja sööma"). Suur kaaluvõit ja piisavalt laadida saab kasvõi 15 minutiga platsil autoakust.
Kui lendamas käia kuuvarjutuste sagedusega on muidugi isetühjenemine ehk probleem.
http://search.ebay.de/search/search.dll ... NiMH&sacat
ei hakanud uut teemat tegema ja loodan et Marek ei pahanda.
ehitasin siis ise kasti ja power paneli.
algul mõtlesin et tellin aga kuna on olemas tuttav elektroonik siis nats uurimist ja saigi ehitatud,hind tuli power panelil umbes 200.-eeki.
kasti materjal läks 10,-eeki kuna need kes müüvad vineeri ja pakendi ääred müüakse 10.-eeki tk mis on piisavalt suured siis sellest tegingi.
kütuse pumba tegin ka,vedeles garaasis mingi,ilmselt klaasipesu vedeliku oma vene päritoluga.natuke kiire löömisega aga eks tuleb ära proovida kui kiirelt paagi täis lööb.samas saab ka tühjaks imeda mis on sisse jäänud.
power paneel: 200.-
kasti materjal: 10.-
aku: 12v 7Ah elfast 205.-eeki
pump: oli olemas hinda ei tea
starter: 570.-eeki
voolik:puudu olev asi
pildid panen hiljem.
ehitasin siis ise kasti ja power paneli.
algul mõtlesin et tellin aga kuna on olemas tuttav elektroonik siis nats uurimist ja saigi ehitatud,hind tuli power panelil umbes 200.-eeki.
kasti materjal läks 10,-eeki kuna need kes müüvad vineeri ja pakendi ääred müüakse 10.-eeki tk mis on piisavalt suured siis sellest tegingi.
kütuse pumba tegin ka,vedeles garaasis mingi,ilmselt klaasipesu vedeliku oma vene päritoluga.natuke kiire löömisega aga eks tuleb ära proovida kui kiirelt paagi täis lööb.samas saab ka tühjaks imeda mis on sisse jäänud.
power paneel: 200.-
kasti materjal: 10.-
aku: 12v 7Ah elfast 205.-eeki
pump: oli olemas hinda ei tea
starter: 570.-eeki
voolik:puudu olev asi
pildid panen hiljem.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
nüüd ka mõned pildid http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=startbox
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
joonist ei kasutanud,joonised on ka olemas,aga seal on sahtlid jne,lisad mida ei tahtnud kuna on teine kast kus asjad sees.Kristoka wrote:Väga ilus, tegid mingi joonise järgi või ise?
Kristo
oli vaja kasti kus oleks siis aku,küte ja pump.kuhu mahuks ka starter ja saatja.
paneel sai ka lihtsamaks tehtud,joonistel liiga keeruline ja kulukas,pole vaja saab ka odavamalt ja lihtsamalt asja lahendada.töö teevad mõlemad ühte moodi.
näitab aku voolu,et ei veaks tühja kaasa.potekaga saab küünla toidet regullida ja näitab ka kas küünal toimib.kütet saab ka pumbata paaki ja paagist välja,reversiga.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.