Vibratsioon

Kõik mis seotud õhust pildi tegemisega.

Moderator: Kristjan

Post Reply
joel
Posts: 13
Joined: Mon Feb 12, 2007 1:13

Vibratsioon

Post by joel »

Ma ei ole küll päriselt kindel, et aerofotograafia osa on selle teema jaoks kõige õigem koht, aga päriselt teemaväline järgnev jutt vast ka ei ole.

Sellest on lõputult juba jahutud (ja loogiline ka), et elektrimootoriga kopter vibreerib vähem kui sisepõlemismootoriga. Aga küsimus oleks, et kuidas selles osas esineb gaasiturbiin? Viimasel ajal on neid nagu rohkem liikuma hakanud (või siis ma pole varem märganud). Ühelt poolt peaks seal puuduma kolbmootorile iseloomulik edasi-tagasi liikumisest ja tsüklilisest kütuse põlemisest põhjustatud vibra. Teiselt poolt jällegi on pöörlemiskiirused tohutud ja väikseimgi viga balansseerimisel peaks kohutava vibra tekitama. Selles foorumis otsing turbiinmootorite kohta just palju infot ei leidnud.

Teine küsimus, et kui palju sõltub vibratsioon kopteri kerest, labadest jms komponentidest (eeldusel, et nad ei ole kõveraks kukutud või valesti seadistatud)? Kas on selles osas eeliseid suurematel või väiksematel kopteritel? Kui palju on vahet erinevate valmistajate toodangul?
Joel
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kolbmootoriga on pöördemomendi ebaühtlus ringi jooksul meeletult suur. Plahvatus-kiirendus ja siis inertsiga uue tsüklini. Turbiinil ja elektrimootoril on momendi ebaühtlus pöörde jooksul väga väike. Näiteks helitehnikaseadmetes surutakse vajadusel elektrimootori momendi ebaühtlus tagasiside ja korrektsioonivõimendi abil veel kümneid dB-lle maha ja on praktiliselt olematu.
Vibra balaneerimisest on rohkem teine teema, kuigi summeerub üldvibra hulka. Balansis peaks olema nii kaaluliselt kui aerodünaamiliselt.
Post Reply