Algaja I helikopter.
Algaja I helikopter.
Minu arust on lootusetu ja ebaõiglene soov tahta nõu saada nende 1000 kopteri kohta, mis olemas on. Seepärast soovitaksin valida mõni tuntud ja rohkes kasutuses kopter, mitte mingi tundmatu "imeloom". Foorumis on kirjutatud ka tagavaraosade saadavusest jne.
Väga paljud kopterid on firmade armetu katse uue kaubaga turule jõuda ja ei aita ka odav hind.
Kõige odavam tuleb kindlasti ostes omale korralikud ja ennast tõestanud "pulgad".
Väga paljud kopterid on firmade armetu katse uue kaubaga turule jõuda ja ei aita ka odav hind.
Kõige odavam tuleb kindlasti ostes omale korralikud ja ennast tõestanud "pulgad".
Ka "Eestis kõige levinum kopter" on suht tänamatu teema Paljud müüdud kopterid ei jõua kunagi lennutusplatsile. Sisuliselt mina neid statistikat tehes ei arvestaks.
Kuna lennutamas käime mitme kopteri omanikest vaid Tõnu, Kristjan ja mina, siis võib kindlalt väita, et kõige levinuim kopter on sisepõlekatest Hirobo Eagle (90-size) kui minu ja Tõnu põhikopterimudel, aga ka minu harjutuskopter JR Ergo 50 on veel esindatud vähemalt 2-el mudelistil. Ka Sceadusid, Robbe sisepõlekaid ja Raptoreid on Eestis mitu.
Elektrikatest on levinuim Robbe Eolo/Spirit. Ja ilmselt liitub neile varsti ka Joker ning T-Rex.
Eagle on samas liiga hea ja kallis esimeseks kopteriks... helesiniste metallosade asemel rohkem plastosasid sisaldav Freya on hea valik, missest, et Eestis see eriti levinud pole. Kuluosad on suuresti pealegi samad mis Eaglel... Erinev on põhiliselt raam ja sellest tulenev. Rootoripea ja saba on samad, kuigi neid on eri tüüpe (vastavalt lennustiilile). Näiteks täiskomplektseid rootoripäid, mis sobivad Freyale on Eestis vähemalt 6 tk, vist isegi 7 tk... Minul on 2tk SSR-IV kapi peal ja Tõnul 1 kopteri kyljes. Tõnu teine kopter on uuema SSR-peaga, mina kasutan aga oma Eagletel Freya EXi standardpead SSZ-2. SSR-IV ja SSZ-2 on tegelikult mitte-3D lennuks kõige mõistlikumad anyway.
Ok, kysimuse juurde tagasi:
Soomes on massiliselt kahe kopterivalmistaja koptereid:
- Hirobo (Eagle/Freya 90-klassis, Sceadu 50/30-klassis)
- ThunderTiger (Raptori mudelid nii 90 kui 50 klassis).
Hirobo on kvaliteetsem ja kallim ning laiemas ulatuses kohandatav lennustiilile. Samas on viimase aasta jooksul ka Hirobo varuosade hinnatase oluliselt langenud lähenedes Raptorile.. Raptor on levinuim 3D krässide harrastamiseks, ylipaljud 3D piloodid armastavad just seda marki koptereid
Mõlema varuosade laod on Soomes olemas, lisaks saab superpakkumisi internetist, tegemist on ilmselt enimlevinud kopteritega maailmas.
Eestis lisandub neile kindlasti Robbe (Mudelite Poest), mille saab vajadusel upgradeda Dyna-Xiks. Varuosasid saab kindlatest kanalitest, aga yldiselt võtab see tunduvalt rohkem aega.
eBayst ostetuna võivad kõne alla tulla ka kasutatud JR kopterid (eriti Ergo 50, aga varuosade suht hea ühtesobivuse tõttu ja suuremad ja/või uuemad). Ilmselt on kõige suurem isiklik varuosaladu Eestis minu Ergo 50 tagavaraosade kastis... Samas on ka doonorkoptereid jalaga segada.
Millegi muu järele pole sisepõlekatest IMHO mõtet piiludagi. Kui 3D guruks saad, võid mõelda tulevikus Avanti ja Synergi peale...
Elektrikatest: T-Rexist on juba juttu olnud ja neile on Lauri lubaduse kohaselt kohapeal juppe saada. Või, Robbe Spirit/Eolo. Samas julgeks elektrikate ostukandidaatide listi julgelt lisada Hirobo elektrikad, Raptor50-e elektriversiooni, MS Composite Horneti, MAXIR-i, Mikado, Jokeri,... Sõltub natukene eesmärgist... Ja varuosade saadavusest...
Terv,
I.
Kuna lennutamas käime mitme kopteri omanikest vaid Tõnu, Kristjan ja mina, siis võib kindlalt väita, et kõige levinuim kopter on sisepõlekatest Hirobo Eagle (90-size) kui minu ja Tõnu põhikopterimudel, aga ka minu harjutuskopter JR Ergo 50 on veel esindatud vähemalt 2-el mudelistil. Ka Sceadusid, Robbe sisepõlekaid ja Raptoreid on Eestis mitu.
Elektrikatest on levinuim Robbe Eolo/Spirit. Ja ilmselt liitub neile varsti ka Joker ning T-Rex.
Eagle on samas liiga hea ja kallis esimeseks kopteriks... helesiniste metallosade asemel rohkem plastosasid sisaldav Freya on hea valik, missest, et Eestis see eriti levinud pole. Kuluosad on suuresti pealegi samad mis Eaglel... Erinev on põhiliselt raam ja sellest tulenev. Rootoripea ja saba on samad, kuigi neid on eri tüüpe (vastavalt lennustiilile). Näiteks täiskomplektseid rootoripäid, mis sobivad Freyale on Eestis vähemalt 6 tk, vist isegi 7 tk... Minul on 2tk SSR-IV kapi peal ja Tõnul 1 kopteri kyljes. Tõnu teine kopter on uuema SSR-peaga, mina kasutan aga oma Eagletel Freya EXi standardpead SSZ-2. SSR-IV ja SSZ-2 on tegelikult mitte-3D lennuks kõige mõistlikumad anyway.
Ok, kysimuse juurde tagasi:
Soomes on massiliselt kahe kopterivalmistaja koptereid:
- Hirobo (Eagle/Freya 90-klassis, Sceadu 50/30-klassis)
- ThunderTiger (Raptori mudelid nii 90 kui 50 klassis).
Hirobo on kvaliteetsem ja kallim ning laiemas ulatuses kohandatav lennustiilile. Samas on viimase aasta jooksul ka Hirobo varuosade hinnatase oluliselt langenud lähenedes Raptorile.. Raptor on levinuim 3D krässide harrastamiseks, ylipaljud 3D piloodid armastavad just seda marki koptereid
Mõlema varuosade laod on Soomes olemas, lisaks saab superpakkumisi internetist, tegemist on ilmselt enimlevinud kopteritega maailmas.
Eestis lisandub neile kindlasti Robbe (Mudelite Poest), mille saab vajadusel upgradeda Dyna-Xiks. Varuosasid saab kindlatest kanalitest, aga yldiselt võtab see tunduvalt rohkem aega.
eBayst ostetuna võivad kõne alla tulla ka kasutatud JR kopterid (eriti Ergo 50, aga varuosade suht hea ühtesobivuse tõttu ja suuremad ja/või uuemad). Ilmselt on kõige suurem isiklik varuosaladu Eestis minu Ergo 50 tagavaraosade kastis... Samas on ka doonorkoptereid jalaga segada.
Millegi muu järele pole sisepõlekatest IMHO mõtet piiludagi. Kui 3D guruks saad, võid mõelda tulevikus Avanti ja Synergi peale...
Elektrikatest: T-Rexist on juba juttu olnud ja neile on Lauri lubaduse kohaselt kohapeal juppe saada. Või, Robbe Spirit/Eolo. Samas julgeks elektrikate ostukandidaatide listi julgelt lisada Hirobo elektrikad, Raptor50-e elektriversiooni, MS Composite Horneti, MAXIR-i, Mikado, Jokeri,... Sõltub natukene eesmärgist... Ja varuosade saadavusest...
Terv,
I.
Aga kui küsida, mida ma täna ostaks, kui otsustaks praegu Eestis alustada antud harrastusega (oskused null, aga hetkel olemasolevate kogemuste ja teadmiste baasil).
1. Siis ma ostaks 90-se sisepõleka, std. Hirobo Freya (või ehk ka Raptor 90e). Ilma igasuguste upgrade-osadeta, st. kõige odavama variandi.
2. Kui eelmise variandi eelarvet kalkuleerides tekib tunne "on kyll kallis, aga ostan ju vaid korra", valiksin välkkiirelt asemele hoopis 50-se mudeli samadelt valmistajatelt.
3. TRex600
kui oluline on metanoolivaba elu või kompromiss aerofotograafia suunal kiire tulemuse saavutamiseks. Ilmselt kokkuvõttes (koos lisavarustuse ja akkudega) läheb kallimaks kui variant 2.
4. mõni väiksem elektrikas (Robbe Spirit, TRex450, MAXIR)
Kui mul oleks kasutada kooliaula või mõni muu saal või ka "keskmise suurusega ja kõrgest taimkattest vaba aed"-mis võimaldaks igapäevast harjutamist kodus - kerkiks 4-s esimesega võrdseks, st. siis oleks ilmselt vaja osta mõlemad.. Kumb enne, sõltub. Pisema enne ostmine on ohutum rahakotile: maksab vähem ja on suurem statiltiline võimalus, et huvi mudelkoperdamise vastu ei jää külge pikaks ajaks. See omakorda võib ära hoida konfliktid köögilaua väärkasutamise jms. osas.
I.
1. Siis ma ostaks 90-se sisepõleka, std. Hirobo Freya (või ehk ka Raptor 90e). Ilma igasuguste upgrade-osadeta, st. kõige odavama variandi.
2. Kui eelmise variandi eelarvet kalkuleerides tekib tunne "on kyll kallis, aga ostan ju vaid korra", valiksin välkkiirelt asemele hoopis 50-se mudeli samadelt valmistajatelt.
3. TRex600
kui oluline on metanoolivaba elu või kompromiss aerofotograafia suunal kiire tulemuse saavutamiseks. Ilmselt kokkuvõttes (koos lisavarustuse ja akkudega) läheb kallimaks kui variant 2.
4. mõni väiksem elektrikas (Robbe Spirit, TRex450, MAXIR)
Kui mul oleks kasutada kooliaula või mõni muu saal või ka "keskmise suurusega ja kõrgest taimkattest vaba aed"-mis võimaldaks igapäevast harjutamist kodus - kerkiks 4-s esimesega võrdseks, st. siis oleks ilmselt vaja osta mõlemad.. Kumb enne, sõltub. Pisema enne ostmine on ohutum rahakotile: maksab vähem ja on suurem statiltiline võimalus, et huvi mudelkoperdamise vastu ei jää külge pikaks ajaks. See omakorda võib ära hoida konfliktid köögilaua väärkasutamise jms. osas.
I.
Tänan väga põhjaliku vastuse eest.
Mnjah, kuna valik on suur siis otsustamine kergemaks hetkel ei läinud.
Selle otsustamisega on mul veel aeg. Esialgu püüan kõik mis võimalik välja pressida juba käigus olevast väiksest elektrikopterist Grown III. Tegemist iseenesest 3D võimekusega kopteriga aga väike. Pearootor vaid 62 cm. Muidu tundub olema kvaliteetne toode. Kõik jupid on kas alumiiniumist või süsinikust. Pealabad süsinik-klaasplastist.
Hetkel olen seisukohal, et ka järgmine ja suurem kopter peab olema elektrikas. Kopterite juurde on mind toonud tärganud huvi aerofotograafia vastu ja ka midagi enda lõbuks ära teha autopilootimise vallas. Olen kunagi seda teemat õppinud, kuid pole praktikas saanud kordagi kasutada. Kopter on automaatjuhtimise mõttes väga tõsine ja väljakutsuv platvorm. Selge on see, et olen selles autopilootimise lõpmata pikas teekonnas alles alguses. Ega hetkel rohkem polegi kui tahtmine ja huvi ning tarvilik hulk raha harrastusega tegelemiseks. Otsin alles sobivat protsessorit ja platvormi, kuhu proget kirjutada.
Kuid nüüd kopteri valiku teema juurde tagasi.
Endal on jäänud sõelale valik kahe mudeli vahel Robbe Spirit M-8 või Spirit L-16. Enne ostu olen kindlasti huvitatud kontaktidest nimetatud mudelite omanikega.
Mnjah, kuna valik on suur siis otsustamine kergemaks hetkel ei läinud.
Selle otsustamisega on mul veel aeg. Esialgu püüan kõik mis võimalik välja pressida juba käigus olevast väiksest elektrikopterist Grown III. Tegemist iseenesest 3D võimekusega kopteriga aga väike. Pearootor vaid 62 cm. Muidu tundub olema kvaliteetne toode. Kõik jupid on kas alumiiniumist või süsinikust. Pealabad süsinik-klaasplastist.
Hetkel olen seisukohal, et ka järgmine ja suurem kopter peab olema elektrikas. Kopterite juurde on mind toonud tärganud huvi aerofotograafia vastu ja ka midagi enda lõbuks ära teha autopilootimise vallas. Olen kunagi seda teemat õppinud, kuid pole praktikas saanud kordagi kasutada. Kopter on automaatjuhtimise mõttes väga tõsine ja väljakutsuv platvorm. Selge on see, et olen selles autopilootimise lõpmata pikas teekonnas alles alguses. Ega hetkel rohkem polegi kui tahtmine ja huvi ning tarvilik hulk raha harrastusega tegelemiseks. Otsin alles sobivat protsessorit ja platvormi, kuhu proget kirjutada.
Kuid nüüd kopteri valiku teema juurde tagasi.
Endal on jäänud sõelale valik kahe mudeli vahel Robbe Spirit M-8 või Spirit L-16. Enne ostu olen kindlasti huvitatud kontaktidest nimetatud mudelite omanikega.
Kui plaanis suurem elektrikas, siis mina kaaluks pigem trex-600 ja mõne e-raptori vahel.
E-raptoril peaks päris palju juppe olema tavaraptoriga ühilduvad ja juppide saadavusega ei tohiks probleeme olla.
Trexi suurem versioon on nüüdseks ka juba päris levinud. Ja varuosi saad siit samast Lauri käest ka tellida.
E-raptoril peaks päris palju juppe olema tavaraptoriga ühilduvad ja juppide saadavusega ei tohiks probleeme olla.
Trexi suurem versioon on nüüdseks ka juba päris levinud. Ja varuosi saad siit samast Lauri käest ka tellida.
lennutan robbe r-22-te, on spirit m-8 esimene variant. sama kõige enam tuunitud on Kristianil. spirit l-16 kiidetakse väga aga see on väga vähe levinud, tundub et jäi t-rexi buumi varju ja hind liiga kõrge.
ise olen rahul aga nikerdamist on üksjagu (orig jalased ja aku kinnitus on anekdoot). ääretult lihtsa konstruktsiooniga. kui võtad siis juba sellise versiooni kus võimalikult palju metalljuppe kaasas. labade pikkus (365-385) vähekasutatav ja müüjatel ei tarvitse neid olla ning on suuruse kohta kallivõitu.
kui pisikese kopteriga tunne käes siis tasub võib olla tõesti suuremat vaadata (spirit m-8 pearootor ca 820 mm). t-rex 600 juures peab arvestama et akud maksavad ropult.
AndrusT: kopter mul praegu autos ja auto Marja poe kõrval. kui satud seda praegu lugema ja oled Mustamäe kandis siis võid vaatama tulla. teine variant kuskil 19-20 vahel kesklinnas. helista 5078404
PeepK
ise olen rahul aga nikerdamist on üksjagu (orig jalased ja aku kinnitus on anekdoot). ääretult lihtsa konstruktsiooniga. kui võtad siis juba sellise versiooni kus võimalikult palju metalljuppe kaasas. labade pikkus (365-385) vähekasutatav ja müüjatel ei tarvitse neid olla ning on suuruse kohta kallivõitu.
kui pisikese kopteriga tunne käes siis tasub võib olla tõesti suuremat vaadata (spirit m-8 pearootor ca 820 mm). t-rex 600 juures peab arvestama et akud maksavad ropult.
AndrusT: kopter mul praegu autos ja auto Marja poe kõrval. kui satud seda praegu lugema ja oled Mustamäe kandis siis võid vaatama tulla. teine variant kuskil 19-20 vahel kesklinnas. helista 5078404
PeepK
Esimene päriskopter!
Plaan siis selline:
T-Rex 500 CF Kit
Futaba tagatiiviku servo S9257
Juhtservod Hitec HS-5245MG
Futaba gy-401 güro
Futaba 6EX tx/rx kit
2200mAh-25C 3S1P X2 akud
Palun siis poolt ja vastuarvamused välja käia!
T-Rex 500 CF Kit
Futaba tagatiiviku servo S9257
Juhtservod Hitec HS-5245MG
Futaba gy-401 güro
Futaba 6EX tx/rx kit
2200mAh-25C 3S1P X2 akud
Palun siis poolt ja vastuarvamused välja käia!
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Simuks on siis Lama 4 juba kolmanda sisuga, Reaflight3, ja elu.
Sitaks raske on! Ei olegi võimalik ette kujutada, kuidas 8min. lend võhma välja võtab
Igal juhul tänud julgustamise eest!
Sitaks raske on! Ei olegi võimalik ette kujutada, kuidas 8min. lend võhma välja võtab
Igal juhul tänud julgustamise eest!
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hitec HS-5245MG pidi pehme korpusega olema, alla kukkudes või vähe suurema hooga maha potsatades pidi korpusel mingi võlli hoidja katki minema, saadavus on 0, muidu on hinna ja muu suhtes suht mõistlik. Veel odavam ja toimiv variant on HS-82MG. Soovitatakse JR Z3650 ja Futaba 9650, aga nende hind on üsna karm...
Futaba 6EX tx/rx kit - ei ole päris kursis, aga kas sellel puldil on ikka kõik vajalikud kopteri funktsioonid olemas?
2200mAh-25C 3S1P X2 akud - Miks? On juba olemas? Topelt aeg kulub laadimisele, 6S aku on odavam osta kui 2x3S, 2200mah on natuke vähe, lennud jäävad lühikeseks, pakun umbes 5 minutit hõljumist.
Aga plaan on hea :)
Futaba 6EX tx/rx kit - ei ole päris kursis, aga kas sellel puldil on ikka kõik vajalikud kopteri funktsioonid olemas?
2200mAh-25C 3S1P X2 akud - Miks? On juba olemas? Topelt aeg kulub laadimisele, 6S aku on odavam osta kui 2x3S, 2200mah on natuke vähe, lennud jäävad lühikeseks, pakun umbes 5 minutit hõljumist.
Aga plaan on hea :)
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
JazZ wrote:Futaba 6EX tx/rx kit - ei ole päris kursis, aga kas sellel puldil on ikka kõik vajalikud kopteri funktsioonid olemas?
Pult on nii kopter ku ka plane modis mõeldud ja ka tehtud. vaata weebisaiti. (2.4 GHz)
2200mAh-25C 3S1P X2 akud - Miks? On juba olemas? Topelt aeg kulub laadimisele, 6S aku on odavam osta kui 2x3S, : Mitte alati, kui pead kulusi kuude lõikes jagama
2200mah on natuke vähe, lennud jäävad lühikeseks, pakun umbes 5 minutit hõljumist.
JESS!
Aga plaan on hea
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Lama 4 ja T-Rex on isegi simus erinevad nagu kolmerattaline ratas ja võrr. Loodetavasti treenid simus hoolega, sest T-Rex on ikka suht äkiline kopter.ziilike wrote:Simuks on siis Lama 4 juba kolmanda sisuga, Reaflight3, ja elu.
Align T-Rex 450 SE v2 | Jazz ESC | HS65MG | GY401 + 9257 | Spektrum DX7
No 500 on stabiilsem kui 450, Lama'st ei tea ma midagi. Aga 500 on suur, tegelikkuses veel suurem kui piltidel tundub, seega kui midagi nihu peaks minema siis võib see kurvalt lõppeda... Simu on abiks, isegi väga.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
No simus on küll ikka ilgelt kipakas, Aga õnneks on alles koostamisel, täies elujõus mudelit hetkel polegi! Pealegi saab stabi labade sisse lisaraskust panna, mis selle t-rexukese märksa rahulikumaks peaks tegema
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
keegi oskab soovitada mõnda ~2500.- kopterit. Peaks olema ainult ühe paari põhilabadega. plussiks oleks ka odavad jupid. mida sellest arvata http://www.twf-sz.com/english/products.asp?prodid=0198
hi.
Miskit võid siit leida http://www.rc-fever.com/6ch-helicopter-rtf-c-31.html
nb toll + käive + "mõnud" eesti posti tolliagenturiga. :S
Miskit võid siit leida http://www.rc-fever.com/6ch-helicopter-rtf-c-31.html
nb toll + käive + "mõnud" eesti posti tolliagenturiga. :S
http://www.fast-lad.co.uk/store/index.p ... =21_134_97
Sealt saab ilma tolli mõnudeta ja 18% ka ei lisandu + saad kiiremini kätte ka ma usun.
Sealt saab ilma tolli mõnudeta ja 18% ka ei lisandu + saad kiiremini kätte ka ma usun.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
mida sellisest arvate: http://www.fast-lad.co.uk/store/e-sky_b ... -2233.html hind ka päris soodne