O: Piper

Koht kus hea-ja-parem kraam leiab endale uue omaniku!
Post Reply
Priiit
Posts: 4
Joined: Sat Oct 14, 2006 20:18

O: Piper

Post by Priiit »

Soovin täiskomplektset ja hästi lendavat Kyosho mudelit Piper. Asi võiks olla vähe kannatada saanud ja töökorras.

Raha pakun 1000-1500, olenevalt kere seisukorrast.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Off-topic aga sa ise ju müüd sedasama lennukit Hobikeskuse poes... :roll:

1590.- eest saab uhiuue pakendis Graupneri Piper J-3 täiskomplektse lennuki, veidi suurem mõõtudelt kui Kyosho oma.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Priiit
Posts: 4
Joined: Sat Oct 14, 2006 20:18

Post by Priiit »

Selline kummaline lugu küll jah, et mina nüüd siin foorumis niimoodi kuulutan...

Aga vaese tudengina ei julge erilist varandust panna millegi sellise alla, mis niikunii taevasse ei jää:D Samas peab asi olema kvaliteetne oma hinda väärt.

Niisiis, veidi offtopic, aga nt Graupneri mudeli tiiva siruulatus on küll kirjade järgi 6mm pikem, kuid lennumasina mass selle eest ~20% suurem.

Pole küll asjaga eriti kursis, aga minu arusaama järgi üritab tootja ikkagi võimalikult kerget lennumasinat ehitada, et see paremini õhus püsiks.
Vastuväiteid?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lennuki massi tasub võrrelda tiiva pindalaga - saad väärtuse g/dm2 (grammi ruut-detsimeetri kohta) - nimetatakse pinnakoormatuseks. Mida suurem on pinnakoormatus, seda suurem peab olema lennukiirus, et lennuk lendaks (väga lihtsalt öeldes). Tiivaulatus üksi ei mängi mingit olulist rolli, tähtis on tiiva pindala suhe lennuki massiga.

Graupner Piper J-3
tiiva pindala: 13.7 dm2
mass: 655g
pinnakoormatus: 47,8g/dm2
tootja pakutud lennukiirus: 7 m/s

Kyosho Piper J-3 kohta kahjuks andmed puuduvad... eks algajale on hea jah, kui pinnakoormatus väike ja seeläbi ka lennukiirus väiksem ja reageerimisaega rohkem lennuki juhtimiseks.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Priit...esimest korda kui ma teilt piperi võtsin istusin nata simulaatoris ning piper jäi taevasse niii et...ära põe osta uus istu simus ja lenda ;)
Minu piper läks sult ninaeest minema...:(
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Priiit
Posts: 4
Joined: Sat Oct 14, 2006 20:18

Post by Priiit »

Huh. täitsa teadus..
Miskipärast ma arvan, et kuna tiivaprofiil on Kyosho omal suht sarnane, on ka tema tiivapindala enam-vähem sarnane Graupneri omaga. Järelikult on ka pinnakoormatus väiksem ja lennuk sobib minusugusele rohkem :)
Aga kuna Graupneri pinnakoormatus on suurem, on tal siis ka võimsam ja kiirem mootor peal, on keegi testinud?
Priiit
Posts: 4
Joined: Sat Oct 14, 2006 20:18

Post by Priiit »

Okei, sellelt aadressilt siin http://www.kyosho.com/jpn/products/rc/d ... _id=100284 leiab numbri 13dm2, niiet see mõistatus on minu jaoks lahendatud..
Post Reply