ROBBE ASW 15 KIT
ROBBE ASW 15 KIT
Sai siis täna kõvasti rahakotti tuulutatud ja
lisaks puldile Spectrum DX6i viimaks üks lennumasin ka ostetud.
Ei hakanud asja välismaalt tellima vaid läksin Kullosse
lasin seal endale komplekti kokku panna.
Algul olid mõttes küll midagi EasyStar'i või UHU Electro sarnast
aga Rein (loodan, et ei eksi nimega) soovitas natuke paremat
ja asjalikumat lendajat.
Peale põgusat jutuajamist jäi sõelale ROBBE ASW 15 (see oli kohe riiulis olemas).
Lennuk/plaaner sai siis "ROBBE ASW 15"
http://www.modellbau-bichler.com/asw15k ... anguage=en
Pidi algajale sobima küll, kuna aga tsipa tummisem (2m siruulatusega, kaldtüüridega, tiiva V kuju väiksem ja otstes ainult pisikesed kõrvad)
kui Easystar või UHU siis peab kindlasti alguses rohkem simus harjutama enne kui julgen päris lennukiga proovida.
Juurde siis veel brushless mootor, klapiv prop, regu, LiPo aku, servod ja igast muud pudipadi.
Ning kuna laadija ka puudus siis sai soetatud "Compact Duo Power 8506" laadija (seal toide, balanser, kõik akutüübid jne sees seega loodame, et sai norm asi).
Eks nüüd kulub natuke aega selle kupatuse kokkupanekuks ja simuga harjutamiseks enne kui kusagil põllul vaikselt julgen proovima tulla
lisaks puldile Spectrum DX6i viimaks üks lennumasin ka ostetud.
Ei hakanud asja välismaalt tellima vaid läksin Kullosse
lasin seal endale komplekti kokku panna.
Algul olid mõttes küll midagi EasyStar'i või UHU Electro sarnast
aga Rein (loodan, et ei eksi nimega) soovitas natuke paremat
ja asjalikumat lendajat.
Peale põgusat jutuajamist jäi sõelale ROBBE ASW 15 (see oli kohe riiulis olemas).
Lennuk/plaaner sai siis "ROBBE ASW 15"
http://www.modellbau-bichler.com/asw15k ... anguage=en
Pidi algajale sobima küll, kuna aga tsipa tummisem (2m siruulatusega, kaldtüüridega, tiiva V kuju väiksem ja otstes ainult pisikesed kõrvad)
kui Easystar või UHU siis peab kindlasti alguses rohkem simus harjutama enne kui julgen päris lennukiga proovida.
Juurde siis veel brushless mootor, klapiv prop, regu, LiPo aku, servod ja igast muud pudipadi.
Ning kuna laadija ka puudus siis sai soetatud "Compact Duo Power 8506" laadija (seal toide, balanser, kõik akutüübid jne sees seega loodame, et sai norm asi).
Eks nüüd kulub natuke aega selle kupatuse kokkupanekuks ja simuga harjutamiseks enne kui kusagil põllul vaikselt julgen proovima tulla
Last edited by mcmatrix on Mon May 05, 2008 16:37, edited 2 times in total.
Hei,
väga hea valik - piisavalt suur, samas kerge ja hea performancega!
Tähtis on teha esimene lend teha koos kellegagi kes on vilunud lendaja - tema viib lennuki õhku, häälestab sujuvalt lendama ja siis annab puldi tagasi - kui kisub ohtlikuks, siis võtab puldi taas oma kätte jne. Teise(d) lennu(d) teed juba ise.
AndrusK
väga hea valik - piisavalt suur, samas kerge ja hea performancega!
Tähtis on teha esimene lend teha koos kellegagi kes on vilunud lendaja - tema viib lennuki õhku, häälestab sujuvalt lendama ja siis annab puldi tagasi - kui kisub ohtlikuks, siis võtab puldi taas oma kätte jne. Teise(d) lennu(d) teed juba ise.
AndrusK
Kuna ma ikka päris algaja siis ostsin juurde need asjad, mida Kullos soovitati
mootoriks sai ROXXY BL OUTRUNNER 2827/34 Robbe - sellel pidi võimu olema piisavalt ja ülegi jääma
bl-regu - Roxxy 8622
aku - LiPo 11,1V 950mAh 3S1P
Kuigi pealtvaatajana pole asi võimatu.
Püüan Simus enamvähem elementaarsed juhtimisvõtted selgeks saada ning lennuki vaikselt kokku panna.
Äkki siis julgen kuhugi platsile ka tulla ja mõne guru abi paluda esimesel lennutamisel
mootoriks sai ROXXY BL OUTRUNNER 2827/34 Robbe - sellel pidi võimu olema piisavalt ja ülegi jääma
bl-regu - Roxxy 8622
aku - LiPo 11,1V 950mAh 3S1P
Igasugustest võistlustest osavõtt on esialgu täiesti välistatud.Varsti (24.05-25.05) on tulemas ka esimene F5J võistluse etapp, oled osavõtja?
Kuigi pealtvaatajana pole asi võimatu.
Püüan Simus enamvähem elementaarsed juhtimisvõtted selgeks saada ning lennuki vaikselt kokku panna.
Äkki siis julgen kuhugi platsile ka tulla ja mõne guru abi paluda esimesel lennutamisel
Mootori oleksid võinud pisut veelgi võimsama võtta,midagi seeriast 3530 või isegi 3536,seda oleks saanud hiljem ka mõne kobedama mudeli peal kasutada.
HIrmsasti tahaks ka tulla vaatama seda etappi,isegi päevad vabaks tehtud,aga KUS see siis lõpuks toimub?
Milline on ajakava jne?
Infi praktiliselt pole.
HIrmsasti tahaks ka tulla vaatama seda etappi,isegi päevad vabaks tehtud,aga KUS see siis lõpuks toimub?
Milline on ajakava jne?
Infi praktiliselt pole.
Last edited by Ervin2 on Tue May 06, 2008 10:28, edited 4 times in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Hei,
2827/34 veab kirjade järgi 3 LiPo'ga 11x8 propellerit ja tarbib seejuures 9.3A, staatiline tõmbejõud 820g. Arvestades, et Robbe 3S950mAh pakk on 26C, siis aku kindlasti siin piiraja pole. Arvestades, et ASW15 kaalub kirjade järgi 750G (lennukaal), siis algaja kindlasti võimsamat ei taha.
Kui panna näiteks 12x8 prop, siis saab mõningase mootori ülekoormamise hinnaga parema tõusukiiruse, aga kindlasti tuleks siis jahutuse huvides turbo-spinnerit kasutada (see kus auk keskel). Turbo-spinner on anyway kasulik, mootori jahutus vahu sees jätab muidu soovida.
AndrusK
2827/34 veab kirjade järgi 3 LiPo'ga 11x8 propellerit ja tarbib seejuures 9.3A, staatiline tõmbejõud 820g. Arvestades, et Robbe 3S950mAh pakk on 26C, siis aku kindlasti siin piiraja pole. Arvestades, et ASW15 kaalub kirjade järgi 750G (lennukaal), siis algaja kindlasti võimsamat ei taha.
Kui panna näiteks 12x8 prop, siis saab mõningase mootori ülekoormamise hinnaga parema tõusukiiruse, aga kindlasti tuleks siis jahutuse huvides turbo-spinnerit kasutada (see kus auk keskel). Turbo-spinner on anyway kasulik, mootori jahutus vahu sees jätab muidu soovida.
AndrusK
Võistlus peaks toimuma kõigi eelduste kohaselt Riidajas, Torupilli talu platsil/lennuväljal.Ervin2 wrote: HIrmsasti tahaks ka tulla vaatama seda etappi,isegi päevad vabaks tehtud,aga KUS see siis lõpuks toimub?
Milline on ajakava jne?
Infi praktiliselt pole.
Ajakava ilmub ehk lähiajal www.nakotne.com lehele.
Jõudsin täna natuke lennukit uurida ja ehitada.
Sai servod külge pandud (esky 8g servod).
Pilt on pärit õpetusest.
Tekkis kohe paar küsimust.
Kas peaksin servod kinnitama kuumaliimipüstoliga või on mõni muu hea moodus? Samas niisama istub ka seal päris tihkelt.
Millist kleeplinti kasutate kaablikanalite ja pistikuavade teipimisel tiival?
Kas sobib kasutada tavalist kontoriteipi või on vaja mingit spetsiaalset kleeplinti.
Tekkis mõte, et kui kohe mootorit peale ei paneks ja käiks alguses käest viskamas ja harjutamas.
Kas on ideel jumet või peaks ikka kohe mootoriga harjutama?
Kuidas algajale parem oleks ja mida gurud arvavad?
Sai servod külge pandud (esky 8g servod).
Pilt on pärit õpetusest.
Tekkis kohe paar küsimust.
Kas peaksin servod kinnitama kuumaliimipüstoliga või on mõni muu hea moodus? Samas niisama istub ka seal päris tihkelt.
Millist kleeplinti kasutate kaablikanalite ja pistikuavade teipimisel tiival?
Kas sobib kasutada tavalist kontoriteipi või on vaja mingit spetsiaalset kleeplinti.
Tekkis mõte, et kui kohe mootorit peale ei paneks ja käiks alguses käest viskamas ja harjutamas.
Kas on ideel jumet või peaks ikka kohe mootoriga harjutama?
Kuidas algajale parem oleks ja mida gurud arvavad?
Hei,
mitte et ma seda tingimata soovitaks, aga lihtsalt statistika mõttes - arvestades, et ma pole praktiliselt kunagi pidanud tiibadest servosid välja kiskuma lennuki eluea vältel, siis ma kinnitan nad paari tilga 5-min epoga kõrvade kohalt. Siis nad ise ei lahku, ka ei loksu, aga vajadusel saab kruvikeeraja otsaga nad kerge vaevaga vabastada.
Teip on tavaline kleeplint, peaasi et ta väga rabe ei ole. Reeglina katan ma iga ostetud vahust mudeli kleeplindiga, eriti ninaosa ja tiivad - see annab tugevust ja tolm ei nakku nii kergesti. Kui kleeplindiga katmata lennukiga hooga maasse panna, siis kipub nina tükkideks lendama - kleeplindiga kaetuna jäävad nad ühte tükki, lihtsalt nina on lühem. Keeva veega saab enamasti algse kuju siiski üllatavalt hästi taastada.
EDIT - kas komplektiga dekoratiivkilet kaasas ei ole, kus ka servoavade ja kanalite katmiseks tükid valmis joonistatud?
Mootor tuleks kindlasti külge panna, et raskuskese paika saaks(!), iseasi kas Sa teda esimese paari lennuga käivitad. Kindel soovitus on lasta lennuk enne esmalendu häälestada vilunud lenduril, kes ka esimese lennu teeb - aga kui Sa valid nukrama variandi ja soovid tutvuda vahulennuki parandustehnikatega kohe päris algusest peale, siis igal juhul viska esimesed korrad teda nii, et mootor ei käi - kui ta maha kukub, siis see on ikkagi palju leebem kui ta alguses kõrgust ja kiirust koguks ja siis maha tuleks.
AndrusK
mitte et ma seda tingimata soovitaks, aga lihtsalt statistika mõttes - arvestades, et ma pole praktiliselt kunagi pidanud tiibadest servosid välja kiskuma lennuki eluea vältel, siis ma kinnitan nad paari tilga 5-min epoga kõrvade kohalt. Siis nad ise ei lahku, ka ei loksu, aga vajadusel saab kruvikeeraja otsaga nad kerge vaevaga vabastada.
Teip on tavaline kleeplint, peaasi et ta väga rabe ei ole. Reeglina katan ma iga ostetud vahust mudeli kleeplindiga, eriti ninaosa ja tiivad - see annab tugevust ja tolm ei nakku nii kergesti. Kui kleeplindiga katmata lennukiga hooga maasse panna, siis kipub nina tükkideks lendama - kleeplindiga kaetuna jäävad nad ühte tükki, lihtsalt nina on lühem. Keeva veega saab enamasti algse kuju siiski üllatavalt hästi taastada.
EDIT - kas komplektiga dekoratiivkilet kaasas ei ole, kus ka servoavade ja kanalite katmiseks tükid valmis joonistatud?
Mootor tuleks kindlasti külge panna, et raskuskese paika saaks(!), iseasi kas Sa teda esimese paari lennuga käivitad. Kindel soovitus on lasta lennuk enne esmalendu häälestada vilunud lenduril, kes ka esimese lennu teeb - aga kui Sa valid nukrama variandi ja soovid tutvuda vahulennuki parandustehnikatega kohe päris algusest peale, siis igal juhul viska esimesed korrad teda nii, et mootor ei käi - kui ta maha kukub, siis see on ikkagi palju leebem kui ta alguses kõrgust ja kiirust koguks ja siis maha tuleks.
AndrusK
Aga minu robbe kohta ütlesid kollasel spetsid ,et eleroni õlakud on tagurpidi ,nüüdseks on viga parantatud.Proovi ikka simu palju harjutada,et refleksid paika saada. Minu kogemus on see,et 10 proovimist 10 pisiremonti.Nüüdseks on mudeli tiivad ja kere kinnituse koha pealt kevlari ja epoga tugevtatud ja nigu ak soovitab ,läbipaistva teibiga tiivad kaetud,et iga väiksem ebaõnnestumine kohe remonti ei tähendaks.Soovitan soojalt tulla L,P kollasele las spetsid vaatavad asja üle,minu jaoks osutus asi tunduvalt raskemaks kui arvasin,Midagi sellist ,et vaatad asi siis zönglöörida 5 palliga nagu tsirkuses aga tegelik elu midagi muud