E85 kütusele üleminek
E85 kütusele üleminek
Kas keegi on seda teemat uurinud? Tean, et on olemas "conversion kitid" mis pannakse kuskile pihustite juhtimise vahele ja peale seda võibki E85, E10 või ainult bensiini paaki lasta. Kuidas see täpselt toimib ja mida teeb, veel ei tea, aga uurin. Äkki keegi on minust ette jõudnud?
http://www.mye85kit.com/index-18.html
Minu autol V6 mootor, niiet elektroonika maksaks 359$ - kui asi toimiks, võiks veidi arvutada ja võibolla isegi kasutama hakata.
Siin üks video ka:
http://www.youtube.com/user/xpertech333
Mulle jääb veidi arusaamatuks, mida täpselt see "imekastike" ja kuidas teeb...
Pros and Cons of Ethanol:
http://autos.yahoo.com/green_center-article_46/
http://www.mye85kit.com/index-18.html
Minu autol V6 mootor, niiet elektroonika maksaks 359$ - kui asi toimiks, võiks veidi arvutada ja võibolla isegi kasutama hakata.
Siin üks video ka:
http://www.youtube.com/user/xpertech333
Mulle jääb veidi arusaamatuks, mida täpselt see "imekastike" ja kuidas teeb...
Pros and Cons of Ethanol:
http://autos.yahoo.com/green_center-article_46/
Last edited by lauri on Fri May 30, 2008 13:13, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Saan aru, et ei ole vaja ikkagi palju ümber teha. E85 = 15% bensiin + 85% etanool. Teatavasti etanool on piiritus! Seda probleemi, et piiritus torusid või plastikut väga ägedalt lahustaks ju pole Kütusesüsteemi uuendamisest pole kuskil juttu olnud, pole midagi sellekohast silma jäänud.
Leidsin mingi tabeli, kust võib välja lugeda, et Ropka auto peaks juba praegu E85-ga hakkama saama
Leidsin mingi tabeli, kust võib välja lugeda, et Ropka auto peaks juba praegu E85-ga hakkama saama
Lauri Laidna - www.pistik.com
~13.50kr liiter maksab E85 versus 95-bensiini 18kr. Juhul, kui kütusekulu väga palju ei tõuse saaks rahalise kokkuhoiu välja arvestada. Miks etanool kütusena nii halb on?
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kirjutan siia kogemuse gaasiga. Gaasi võtab rohkem ja auto minek on natuke halvem. Väike rahaline võit on ikkagi aga hea gaasisüsteem maksab. Gaasisüsteemi valikul tuleb kooskõlastada ARK-is ja valida selline, mis autole sobib. Mu autol hakkas sisselaskesüsteem paukuma ja õhulugeja andis lõpuks otsad. Ei teagi täpselt, mis viga on aga arvatavasti sai liiga väike paigaldatud ja lapatsi põhja vajutamisel oli segu liiga lahja. Reguleerimisvõimalused suht halvad. Tuleks kriitiliselt süsteemi ennast ja selle paigaldust valida.
Mis puutub E85 kütust, siis "Depending on composition and source, E85 has an octane rating of 100 - 105 compared to regular gasoline's typical rating of 87 - 93". Meil siis 95 ja 98 tavaline.
Mis puutub E85 kütust, siis "Depending on composition and source, E85 has an octane rating of 100 - 105 compared to regular gasoline's typical rating of 87 - 93". Meil siis 95 ja 98 tavaline.
Gaas ei tule kõnealla, minu puhul mitte, kilometraazh piisavalt väike ja üks fakt veel gaasisüsteemi vastu - nimelt IGA töö, hooldus, nokitsemine kapoti all pidi räigelt rohkem aega võtma, kuna alati on need gaasisüsteemi asjad jalus. Tean ühte meest, kes seetõttu gaasiseadme autolt lausa maha võttis - ei viitsinud enam iga hoolduse eest 2x rohkem raha maksta ja võit ka nii suur polnud. Gaasiseadet paigaldada ei ole mingit mõtet normaalse sõidumahu puhul - maksab 20k+ ja tasuvusaeg tuleb räigelt pikk.
E85 kasutamine tundub, et on umbes 5k investeeringu taga ja ongi kõik... mine ja tangi tavalist bensiini või pane E85, kuidas soovid. Hetkel tundub nii, aga peab asja uurima veel. Kõige olulisem on see, kui palju kütusekulu kasvab ja palju siis lõpuks kütuse hinnavahest võitu kätte jääb.
E85 kasutamine tundub, et on umbes 5k investeeringu taga ja ongi kõik... mine ja tangi tavalist bensiini või pane E85, kuidas soovid. Hetkel tundub nii, aga peab asja uurima veel. Kõige olulisem on see, kui palju kütusekulu kasvab ja palju siis lõpuks kütuse hinnavahest võitu kätte jääb.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Etanool on kunstlikult madala hinnaga. Mõelge ise, 1 kg suhkrust saab teoreetiliselt 0.5 kg etanooli. Etanool palju võiksema kütteväärtusega, peamiselt seetõttu on auto arvuti ümberprogemine vajalik. Suured probleemid saavad meil olema talvel, kuna etanool sisaldab vett. See sadeneb jahtudes välja ja edasisel jahtumisel külmub mõnes heas kohas.
Jne.
Jne.
summa ei ole teab mis suur ja ilmselt tuleb see läbi hinnavahe suht ruttu tagasi.Kui auto võtab ca 10 l/100km (võiks eeldada V6 puhul),siis rahaline võit oleks mingi 45 kr 100 km kohta,ehk tuleks sõita väga jämeda arvestuse põhjal 10 000 km.Tasub muidugi infi koguda,kuidas see asi mõjutab kütusekulu ja kas võib kaasneda ka mingeid komplikatsioone töökindluse osas-mõju süüteküünaldele,süütepoolidele,katalüsaatorile,lambdaandurile jne.Oman mingit kogemust diislite tuunimisel selliste plokkidega-efekt täitsa olemas,idee iseenesest sama-muudetakse pihustisse minev originaalsignaal ära.Minu autol V6 mootor, niiet elektroonika maksaks 359$
Gaas on täitsa jama ja hinnavõit päris olematu - üleminekuga kaasneb miljon tehnilist probleemi,mis üldiselt on lahendamatud (mõistliku hinnaga).Kui gaasi tahta,siis võibolla selliselt,et kohe tehasest osta kohandatud mootoriga auto,aga meie gaasi-bensu hinna suhe seda valikut ei soosi.
Kokkuvõtvalt ütleks tegelikult nii,et ei ole mõistlik tegeleda selliste teemadega asjaarmastaja tasemel.Tänapäeva automootorid on aetud nii keeruliseks,et mõne parameetri muutmisel võivad tulemused olla ettearvamatud.
Selle kit-i puhul peaks olema võimalik nii E85-ega sõit akui tavalise bensiiniga... tangi mida tahad. See jääbki veidi arusaamatuks, et mida teha tuleb, kui E85 asemel bensiini tangid. Mingit anduri infot minu arusaama järgi sinna blokki ei lähe. Võibolla nupp bloki peal E85 või tava bensiin Niiet talvel võib tavalisega sõita, kui muidu hakkama ei saa või üldse selle 4tonnise karbi välja visata.
Kui mitte muud, siis tasub uurimist. Tegin teema, kuna loodan, et ma pole ainus.
Ka tulemus, et EI TASU SEE ASI ÄRA on tulemus, milleni võiks jõuda.
Kui mitte muud, siis tasub uurimist. Tegin teema, kuna loodan, et ma pole ainus.
Ka tulemus, et EI TASU SEE ASI ÄRA on tulemus, milleni võiks jõuda.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Usun, et see asi võib täiesti töötada, iseasi kas peenematel ja uuematel mootoritel küttesegu rikkekoode ette ei hakka loopima, kuna karbike ise ei võta mingit anduri signaali(õhumõõtur, lambdakas). Vanematel mootoritel käib kindlasti, ses need lollikindlamad.
Ja toitesüsteemist kõige nõrgemaks kohaks ilmselt jääb kütusepump, kuna piiritus veits kuivavõitu.
Niiskuse sattumine paaki on teoreetiliselt võimatu, kuna uued paagid on kõik hermeetilised(va. tankimise käigus). Piiritus seob hästi niiskust, ning see väike kogus ei tohiks olla määrav.
Ja toitesüsteemist kõige nõrgemaks kohaks ilmselt jääb kütusepump, kuna piiritus veits kuivavõitu.
Niiskuse sattumine paaki on teoreetiliselt võimatu, kuna uued paagid on kõik hermeetilised(va. tankimise käigus). Piiritus seob hästi niiskust, ning see väike kogus ei tohiks olla määrav.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Paaki tuleb tugev hõrendus sel juhul kui on umbes kas paagi kork(vanematel) või kütuseaurude kogumise filter. Ka on juhuseid olnud, kus paaki tekib filtri tuulutamisel nii tugev hõrendus, et paagi ruumala väheneb, ning kütus hakkab tuulutuskanaleid kaudu sisselaskesse liikuma põhjustades tugevaid häireid mootori töös .
Ei tea aastat peast kas Euro 5 või Euro 6 nõuetes peaks olema sees paagi rõhu jälgimine, see tähendab, et paaki "imetakse" kerge hõrendus, mida kontrollitakse rõhuanduriga. Paagis lekke ilmnemisel(kork maas, kadunud, mõrad jne) diagnoosib auto enesediagnoos lekke toitesüsteemis.
Euroopa nõuded ei luba bensiiniaure põhjuseta keskkonda lekitada.
Ei tea aastat peast kas Euro 5 või Euro 6 nõuetes peaks olema sees paagi rõhu jälgimine, see tähendab, et paaki "imetakse" kerge hõrendus, mida kontrollitakse rõhuanduriga. Paagis lekke ilmnemisel(kork maas, kadunud, mõrad jne) diagnoosib auto enesediagnoos lekke toitesüsteemis.
Euroopa nõuded ei luba bensiiniaure põhjuseta keskkonda lekitada.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Leidsin sellise ligikaudse numbri - 20-30% tõuseb kütusekulu. Sellisel juhul pole väga mõtet meie tänaste hindade puhul E85 kaaluda. Tõenäoliselt ongi nipp selles, et ega odavat kütust keegi müüma ei hakka või ei lubataks seda teha. Müüaksegi siis 30-40% odavamalt kütust, mida kulub 20-30% rohkem Niiet mingisuguse 10-20% säästu pärast väga poleks mõtet rabeleda.
Muidugi peaks täpsemalt uurima seda 20-30% kütusekulu tõusu. See on tingitud asjaolust, et etanoolis vähem energiat kui bensiinis. Minu loogika ütleb, et nö "kütusekulu kõver" on etanooli puhul teistsugune. Võibolla kulub linnas kütust 20-30% rohkem, aga maanteel madalatel pööretel väikese võimsusevajadusega sõites on see vahe ehk pisem. Peab edasi uurima
Muidugi peaks täpsemalt uurima seda 20-30% kütusekulu tõusu. See on tingitud asjaolust, et etanoolis vähem energiat kui bensiinis. Minu loogika ütleb, et nö "kütusekulu kõver" on etanooli puhul teistsugune. Võibolla kulub linnas kütust 20-30% rohkem, aga maanteel madalatel pööretel väikese võimsusevajadusega sõites on see vahe ehk pisem. Peab edasi uurima
Lauri Laidna - www.pistik.com