Flaperonid,miximine.
Flaperonid,miximine.
Esiteks,kas 6 kanalit on piisav,flapidega mudeli jaoks?
Tiivas 4 servot ,siis 2 eleronid ja 2 flapid.
Kuidas kanaleid jaotada,kas 1 Y-kaabliga eleronid ja 6 Y-kaabliga flapid?
Kolja pakkus välja variandi 1 eleronid,3 flapid mix koos eleronidega,5 mootor.
Ehk on veel mingeid variante!
Saatjat esialgu ei vaheta.
Kasutan tavalist Futabat T6EXP.
Ah ja,tegemist elektiplaaneriga.
Tiivas 4 servot ,siis 2 eleronid ja 2 flapid.
Kuidas kanaleid jaotada,kas 1 Y-kaabliga eleronid ja 6 Y-kaabliga flapid?
Kolja pakkus välja variandi 1 eleronid,3 flapid mix koos eleronidega,5 mootor.
Ehk on veel mingeid variante!
Saatjat esialgu ei vaheta.
Kasutan tavalist Futabat T6EXP.
Ah ja,tegemist elektiplaaneriga.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Hei,
mina olen pannud tavaliselt 1 ja 6 eleronideks, flaps on 5 (flapse kasutan ainult lülitiga ja pidurdamiseks). Mootor 3. Siis veel 2 ja 4 saba jaoks ja otsas need kanalid ongi. Kui Sa paned eleronid sama kaabli taha, siis Sa ei saa neid pidurdamisel kasutada (korraga tõsta või langetada). Advancimatel mudelitel töötavad ka flapid eleronidena, aga 6 kanaliga seda välja ei mängi, ma kardan et T6EXP seda ei toetaks ka siis kui mootorit poleks. Kui panna flaps 3 ja mootor 5, siis saaks flapse mudida sujuvalt ja mootorit on-off rezhiimis - kui see on soov, siis võib ka nii teha. Ise ma nii ei teeks selle tõttu, et paanika puhul võib ebaharilik mootori juhtimine kätte maksta (mudel kukub enne maha kui mootori välja lülitatud saad).
Pakun, et see on see koht, kus võimsamast saatjast võiks rõõmu tunda (flight modes, koordineeritud kallutamine nii elerone kui flapse kasutades jms), ka siis, kui kanalitest puudust ei tunneks.
AndrusK
mina olen pannud tavaliselt 1 ja 6 eleronideks, flaps on 5 (flapse kasutan ainult lülitiga ja pidurdamiseks). Mootor 3. Siis veel 2 ja 4 saba jaoks ja otsas need kanalid ongi. Kui Sa paned eleronid sama kaabli taha, siis Sa ei saa neid pidurdamisel kasutada (korraga tõsta või langetada). Advancimatel mudelitel töötavad ka flapid eleronidena, aga 6 kanaliga seda välja ei mängi, ma kardan et T6EXP seda ei toetaks ka siis kui mootorit poleks. Kui panna flaps 3 ja mootor 5, siis saaks flapse mudida sujuvalt ja mootorit on-off rezhiimis - kui see on soov, siis võib ka nii teha. Ise ma nii ei teeks selle tõttu, et paanika puhul võib ebaharilik mootori juhtimine kätte maksta (mudel kukub enne maha kui mootori välja lülitatud saad).
Pakun, et see on see koht, kus võimsamast saatjast võiks rõõmu tunda (flight modes, koordineeritud kallutamine nii elerone kui flapse kasutades jms), ka siis, kui kanalitest puudust ei tunneks.
AndrusK
Siis vist jääbki tavavariant,eleronid 1 ja flapid,kas 5 või 6, või eelkõige eleronid 1 & 6 ja flapid 5,siis on võimalus 6kanliga ka elerone kasutada pidurdamiseks.
Aga eks ma uurin oma puldi võimalused ka veelkord põhjalikumalt üle.
Ideeks oleks midagi taolist:
Aga eks ma uurin oma puldi võimalused ka veelkord põhjalikumalt üle.
Ideeks oleks midagi taolist:
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kas on üleüldse mõtet hakata jalgratast leiutama,kasutaks elerone nagu tavaliselt kombeks ja ei miksikski neid flaperonidega kokku ?
Paneks flapid 5 või 6 kanali alla ja kasutaks neid ainult maandumisel pidurina.
Paneks flapid 5 või 6 kanali alla ja kasutaks neid ainult maandumisel pidurina.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Hei,
ma vaatasin Su saatja manuali ja ma prooviks seda:
1. paneks eleronid 1 ja 6 alla
2. paneks flapsid 5 alla
3. aktiveeriks mixi flap trim (FLTR)
sealt edasi prooviks kasutada programmeeritavt mixi, ntx PMX1 ja kõigepealt prooviks panna sisendiks kanal6 ja väljundiks 5 ja vaataks, et kas kanal5 saab olema mõjutatud flapi switchist. Kui saab siis on tore, aga kui mitte, siis paneks PMX1 sisendiks 5 ja väljundiks 6 ja vaataks, et kas gear switch mõjutab flaperone või mitte. Kui mõjutab ainult üht flaperoni, siis võiks proovida panna PMX2 mõjutama teist.
AndrusK
ma vaatasin Su saatja manuali ja ma prooviks seda:
1. paneks eleronid 1 ja 6 alla
2. paneks flapsid 5 alla
3. aktiveeriks mixi flap trim (FLTR)
sealt edasi prooviks kasutada programmeeritavt mixi, ntx PMX1 ja kõigepealt prooviks panna sisendiks kanal6 ja väljundiks 5 ja vaataks, et kas kanal5 saab olema mõjutatud flapi switchist. Kui saab siis on tore, aga kui mitte, siis paneks PMX1 sisendiks 5 ja väljundiks 6 ja vaataks, et kas gear switch mõjutab flaperone või mitte. Kui mõjutab ainult üht flaperoni, siis võiks proovida panna PMX2 mõjutama teist.
AndrusK
Mul kohe ka Spektrum 2,4G tulekul,muidugi see lihtsam,uurin ka selle võimalusi,loodan et on paindlikum kui mu praegune Futaba.
Samas ideaalne oleks omandada Futaba FX18.
Samas ideaalne oleks omandada Futaba FX18.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
http://www.spektrumrc.com/Products/Tech ... ID=SPM6600
Butterfly miksi eraldi mainitud pole.
Butterfly miksi eraldi mainitud pole.
Mikse pole kunagi küllalt. Näiteks minu viskekal on kõik FX-18 miksid kasutusel + lisaks on puldile juurde ehitatud spets lülitid, mis paralleelselt mitut asja lülitavad.
Pisiasjad - igasugu kompenseerimised, jms, mis teevad lendamise mugavamaks, vaevatumaks ja efektiivsemaks. Pluss paar häkki puldi küündimatusest üle saamiseks.
Butterfly point minu arusaamist mööda on selles, et lisaks sellele, et takistus suureneb rohkem kui ainult flapside kasutamisega võrreldes, jääb ka tiiva summaarne tõstejõud enamvähem samaks. Alternatiiv on tõesti kasutada vaid flapse ning kompenseerida miksiga kõrgustüüri, et lennuk ilusti otse lendaks. Pidurdusjõud on küll väiksem, aga kui maandumistäpsuse peale ei võistle, siis pole see ka nii oluline.
Arne
Pisiasjad - igasugu kompenseerimised, jms, mis teevad lendamise mugavamaks, vaevatumaks ja efektiivsemaks. Pluss paar häkki puldi küündimatusest üle saamiseks.
Butterfly point minu arusaamist mööda on selles, et lisaks sellele, et takistus suureneb rohkem kui ainult flapside kasutamisega võrreldes, jääb ka tiiva summaarne tõstejõud enamvähem samaks. Alternatiiv on tõesti kasutada vaid flapse ning kompenseerida miksiga kõrgustüüri, et lennuk ilusti otse lendaks. Pidurdusjõud on küll väiksem, aga kui maandumistäpsuse peale ei võistle, siis pole see ka nii oluline.
Arne
Natuke teemast ehk mööda, aga nägin üpris vinget lahendust ühe lätlase F3J mudelil seoses butterflyga.
Nimelt kui butterfly oli peale tõmmatud, oli eleronidega pööramie klappidega nii miksitud, et kangi paremale lükates liikus parem eleron üles ja vasak klapp täielikult neutraalasendisse - tundus igatahes effektiivne. Samas oli saatjaks ka Futaba T14MZ.
Isiklikult kogemusest butterflyga nendiksingi seda, et õigesti timmituna ei muuda lennuk butterflyd kasutades mitte kuidagi oma asendit, vaid kiirus väheneb kuid ei teki tunnet nagu kohe variseks mudel kuhugi poole läbi.
Nimelt kui butterfly oli peale tõmmatud, oli eleronidega pööramie klappidega nii miksitud, et kangi paremale lükates liikus parem eleron üles ja vasak klapp täielikult neutraalasendisse - tundus igatahes effektiivne. Samas oli saatjaks ka Futaba T14MZ.
Isiklikult kogemusest butterflyga nendiksingi seda, et õigesti timmituna ei muuda lennuk butterflyd kasutades mitte kuidagi oma asendit, vaid kiirus väheneb kuid ei teki tunnet nagu kohe variseks mudel kuhugi poole läbi.
Seda minagi mõtlema jäin,et kasutades elerone maandumisel piduritena,vajub mudel läbi ja kukub kiirest.
Kasutades ainult flappe,kiirus aeglustub,peaks suurenema ka tõstejõud,st mudel peaks vaikselt maanduma,või vajub läbi.
Tundub,et mida rohkem mõtlen seda segasemaks asi läheb,seda nii tehnilise kui ka teoreetilise lahenduse poolest.
Aga Futaba T6EXP on selliste lahenduste jaoks lahja ja servode ühendamine vastuvõtjaga on hetkel ka ebaselge.
Ja miksimisvõimalusi olgu ennem rohkem kui vähem,sest tõepoolest igasugu kompenseerimised,dual rated,exponendid jne tõepoolest teevad lendamise nauditavamks ja mugavamaks.
Condoril kasutan ainult dual rate,exponenti kõrgus ja kaldtüüridel + veel mootori mix kõrgustüüriga,tõusu jaoks.
Rohkem nagu selle puldiga ei ole eriti võimalik.
Butterfly mixi pole nagu millegi päästmiseks vaja,mudelil on lihtsalt selliste seadistuste võimalus ja mind hakkas see asi huvitama,samas on suuremate mudelite puhul sellise mixi kasutmine maandumisel kindlasi abiks.
Kasutades ainult flappe,kiirus aeglustub,peaks suurenema ka tõstejõud,st mudel peaks vaikselt maanduma,või vajub läbi.
Tundub,et mida rohkem mõtlen seda segasemaks asi läheb,seda nii tehnilise kui ka teoreetilise lahenduse poolest.
Aga Futaba T6EXP on selliste lahenduste jaoks lahja ja servode ühendamine vastuvõtjaga on hetkel ka ebaselge.
Ja miksimisvõimalusi olgu ennem rohkem kui vähem,sest tõepoolest igasugu kompenseerimised,dual rated,exponendid jne tõepoolest teevad lendamise nauditavamks ja mugavamaks.
Condoril kasutan ainult dual rate,exponenti kõrgus ja kaldtüüridel + veel mootori mix kõrgustüüriga,tõusu jaoks.
Rohkem nagu selle puldiga ei ole eriti võimalik.
Butterfly mixi pole nagu millegi päästmiseks vaja,mudelil on lihtsalt selliste seadistuste võimalus ja mind hakkas see asi huvitama,samas on suuremate mudelite puhul sellise mixi kasutmine maandumisel kindlasi abiks.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO