Pult Futaba T12FG
Pult Futaba T12FG
Kavatsus hankida uus pult.
Millised on arvamused, kas Futaba T12G on hea valik?
Kas jääda veel 35MHz-i peale või võtta kohe 2.4GHz on veel otsustamata alamvalikuks?
Millised on alternatiivid?
Millised on arvamused, kas Futaba T12G on hea valik?
Kas jääda veel 35MHz-i peale või võtta kohe 2.4GHz on veel otsustamata alamvalikuks?
Millised on alternatiivid?
Kuna sa vist kopteritega peamiselt tegeled või siis mitte-väga-kaugel-ja-kõrgel lendavate lennukitega, võta parem kohe 2.4GHz. Elu on ikka meeletult muretum ja tavapärased raadiohäired on unustatud teema (jah, teoorias tekivad uued häirete võimalused, kuid praktikas mitte).
Ma arvan, et ma oleks selle saatjaga väga rahul puudu küll ei jääks midagi...
Ma arvan, et ma oleks selle saatjaga väga rahul puudu küll ei jääks midagi...
Lauri Laidna - www.pistik.com
XPS süsteemi (ka see, mida Graupner kasutab) puhul testiti VÕIMSA 2.4GHz videosaatjaga pardal. Mudeli juhtimine muutus aeglasemaks, tekkis "lag" ehk viive. Kuna Futaba 2.4GHz FASST vist erineb tööpõhimõtte poolest XPS-ist, siis võib tulemus olla veidi teine. Üldiselt aga on see tõesti probleem ja mina 2.4GHz juhtimisseadme puhul 2.4GHz muid saatjad mudelile ei paneks!
Lauri Laidna - www.pistik.com
RCGroups'i XPS teema oli... sealt seda ühte testi ja postitust välja otsima ei viitsi küll hakata. Test tehti USA-s ja kasutuses oli võimas 2.4GHz video link.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mul mx 12 ja täitsa OK pult on. Ainus tõsine häda on see, et plaaneri puhul võib 6 kanalit liiga vähe olla.SASS160 wrote:Kui palju on kauge ja kõrge?mitte-väga-kaugel-ja-kõrgel lendavate lennukitega
Ise vaatasin FF-6 ( T6EXP) 2,4 GHZ ja mx 12.
Oskab keegi kommenteerida, soovitada või laita?
Endal juhtus nii Cularis-ega ( http://www.multiplexusa.com/models/Park ... ularis.htm ). Tal on kõrgustüür, pöördetüür, kiiruse regu. Sellega on 3 kanalit läinud ja tiival olevad 4 pinda peab panema ülejäänud 3 kanali otsa - tuleb kasutada Y kaablit. Eleronil või flapil ei saa ükshaaval pindasid timmida, peab servo juurest käsitsi keerama.
Kui plaanerit ei lennuta, siis ei tohiks väga häda olla?
6 kanaliga väga hädapärast saab plaaneriga hakkama küll.
1 & 6 kaldtüürid,2,4,3 nagu tavaliselt,kõrgus,pööre mootor ja kanal 5 jääks flapile.
Samas võib 1 kaldtüürid ja 6 flap,5 jääks veel vabaks või airbrake jaoks.
1 & 6 kaldtüürid,2,4,3 nagu tavaliselt,kõrgus,pööre mootor ja kanal 5 jääks flapile.
Samas võib 1 kaldtüürid ja 6 flap,5 jääks veel vabaks või airbrake jaoks.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
2,4 GHz saatjaga võib vaba kanali mured unustada, sest teist sama ID-ga saatjat pole. See null-ID probleem maailma enam eriti ei häiri:Ise vaatasin FF-6 ( T6EXP) 2,4 GHZ
http://2.4gigahertz.com/techsupport/ser ... c-6ex.html
Minul mingeid häireid vastuvõtjale pole õnnestunud tekitada. Panin selle wifi ruuteri peale ja ladusin sinna kõik muu võimaliku veel lisaks.
Ei oska küll hetkel mingeid probleeme näha.
Teise saatja ja raadiohäirega lennukit alla lasta on küllalt võimatu. Selleks tuleks osta pumppüss.
Väga hea variant on hetkel Futaba 7C 2,4 GHz.
Mul oli nii, et flappi ei saanud Y kaabliga kasutada, üks liikus alla, teine üles. Servode pesad on lihtsalt nii.Ervin2 wrote:6 kanaliga väga hädapärast saab plaaneriga hakkama küll.
1 & 6 kaldtüürid,2,4,3 nagu tavaliselt,kõrgus,pööre mootor ja kanal 5 jääks flapile.
Samas võib 1 kaldtüürid ja 6 flap,5 jääks veel vabaks või airbrake jaoks.
Kuna olen õpilane siis rahal on piir, samas on võimalus natukene aega veel säästa.Väga hea variant on hetkel Futaba 7C 2,4 GHz.
Kas ff-6 ja ff-7 on nii suur vahe siis?
http://www.natterer-modellbau.de/produc ... 4-GHz.html
maksab umbes 4500
http://www.natterer-modellbau.de/produc ... 6-7-0.html
see umbes 2700
Miks poes on ühe nimega, aga futaba kodulehel teise?
Hei,
kiidaks natuke T12FG pulti. Hetkel on temaga üsna esimesed muljed, aga siiani positiivsed.
Kõigepealt, kui ma talle peale vaatan, siis vaatab mulle vastu 2 kangi, 2 liugurit külgedel, 2 keeratavat nuppu ja 8 lülitit - 6 3-positsioonilist, 1 fikseeruv 2-positsiooniline ja 1 vedruga 2-positsiooniline (lisaks veel 2 nuppu programmeerimiseks). Esimene mõte on, et ma pean küll väga täpselt nüüd otsustama, mis funktsioonid ma mis nuppude alla panen, et see loogiline oleks ja vajadusel kiirelt meele tuleks.
Teine mõte oli, et kuskohast ma pihta hakkan, ei oska nagu midagi eriti proovida isegi. Sai aga ette võetud saatja häälestamine T-Rex 450 jaoks ja see sujus manuali abiga üllatavalt kiiresti - kõigepealt basic asetused, et mis swashplate tüüp ja mis kanalis midagi on, ka reverse. Helikopteriga tekkisid kohe 5 flight mode - normal, idle up 1-3 ja hold - idle up 3 sai kustutatud, hold sai pandud ühe lüliti alla ja 2 idle-up rezhiimi ühe teise 3-positsioonilise lüliti alla. Hold sai kõige prioriteetsemaks pandud. Sai defineeritud pitch ja throttle kõverad - pitch jätsin muutmata, idle uppidesse defineerisin midagi. Siis Gyro - selle parameetreid sai muuta iga flight mode jaoks eraldi - valid nuppudest rezhiimi ja muudad gyro seadeid. Hiljem leidsin, et iga flight mode jaoks saab gyrol olla 3 komplekti parameetreid - defineerisin siis veel ühe lüliti, mis valis kas esimest või teist komplekti parameetreid ja tegin nii, et esimene komplekt oli heading hold ja teine normal. Lisaks sai veel igale rezhiimile settingule defineerida juurde pöördnupu täppishäälestuseks kuni +/-20%. Kõik käis väga kiiresti kui põhimõte selgeks sai.
Ja olingi valmis lennukatsetuseks! Helicommandi juhtimise panin alguses liuguri alla (kutsun liuguriteks neid külje peal asuvaid nuppe, kuna nende asend on visuaalselt hästi määratav), aga tulevikus tõstan selle arvatavasti lüliti alla, kuna liguri edasi-tagasi nihutamine lennu käigus ei ole päris see. Helikopter küll kahjuks läks lennu käigus katki, aga see oli puhtalt oma viga - seni mul gyro jaoks vaba kanalit polnud ja ta oli fikseeritud heading hold peale. Saba häälestus oli puus, aga ma ei saanud sellest enne aru, kui keset lendu gyro heading-holdist normalisse lülitasin ja kopter kiirelt end mingisse suvalisse asendisse keeras ja mändide vahele triivis. Õnneks olid kõik jupid juba eelmise crashi järel muretsetud ja kopter on jälle lennukorras.
Kui vaadata, mida pult kõik võimaldab - lennukitel võib olla kuni 4 eleroni ja 4 flaperonide servot näiteks - siis on üsna puhas ja kuiv tunne, et mis ka ette ei tuleks, puldi taha küll sõit seisu ei jää. Arvestades, et tema firmware on uuendatav ja sagedusmoodul vahetatav, siis peaks ta ikka üsna tulevikukindel olema. Ta on ikka väga flexi - saab teha nii näiteks, et ühes lüliti asendis on mingi funktsiooni subtrim'iks üks nupp, aga teises lüliti asendis teine, jne.
Negatiivsest küljest mainiks seda, et ma pole veel leidnud kohta, kus nuppudele vajutamise piiksu maha saab, seega nõuab puldi programmeerimine teatud eraldatust.
AndrusK
kiidaks natuke T12FG pulti. Hetkel on temaga üsna esimesed muljed, aga siiani positiivsed.
Kõigepealt, kui ma talle peale vaatan, siis vaatab mulle vastu 2 kangi, 2 liugurit külgedel, 2 keeratavat nuppu ja 8 lülitit - 6 3-positsioonilist, 1 fikseeruv 2-positsiooniline ja 1 vedruga 2-positsiooniline (lisaks veel 2 nuppu programmeerimiseks). Esimene mõte on, et ma pean küll väga täpselt nüüd otsustama, mis funktsioonid ma mis nuppude alla panen, et see loogiline oleks ja vajadusel kiirelt meele tuleks.
Teine mõte oli, et kuskohast ma pihta hakkan, ei oska nagu midagi eriti proovida isegi. Sai aga ette võetud saatja häälestamine T-Rex 450 jaoks ja see sujus manuali abiga üllatavalt kiiresti - kõigepealt basic asetused, et mis swashplate tüüp ja mis kanalis midagi on, ka reverse. Helikopteriga tekkisid kohe 5 flight mode - normal, idle up 1-3 ja hold - idle up 3 sai kustutatud, hold sai pandud ühe lüliti alla ja 2 idle-up rezhiimi ühe teise 3-positsioonilise lüliti alla. Hold sai kõige prioriteetsemaks pandud. Sai defineeritud pitch ja throttle kõverad - pitch jätsin muutmata, idle uppidesse defineerisin midagi. Siis Gyro - selle parameetreid sai muuta iga flight mode jaoks eraldi - valid nuppudest rezhiimi ja muudad gyro seadeid. Hiljem leidsin, et iga flight mode jaoks saab gyrol olla 3 komplekti parameetreid - defineerisin siis veel ühe lüliti, mis valis kas esimest või teist komplekti parameetreid ja tegin nii, et esimene komplekt oli heading hold ja teine normal. Lisaks sai veel igale rezhiimile settingule defineerida juurde pöördnupu täppishäälestuseks kuni +/-20%. Kõik käis väga kiiresti kui põhimõte selgeks sai.
Ja olingi valmis lennukatsetuseks! Helicommandi juhtimise panin alguses liuguri alla (kutsun liuguriteks neid külje peal asuvaid nuppe, kuna nende asend on visuaalselt hästi määratav), aga tulevikus tõstan selle arvatavasti lüliti alla, kuna liguri edasi-tagasi nihutamine lennu käigus ei ole päris see. Helikopter küll kahjuks läks lennu käigus katki, aga see oli puhtalt oma viga - seni mul gyro jaoks vaba kanalit polnud ja ta oli fikseeritud heading hold peale. Saba häälestus oli puus, aga ma ei saanud sellest enne aru, kui keset lendu gyro heading-holdist normalisse lülitasin ja kopter kiirelt end mingisse suvalisse asendisse keeras ja mändide vahele triivis. Õnneks olid kõik jupid juba eelmise crashi järel muretsetud ja kopter on jälle lennukorras.
Kui vaadata, mida pult kõik võimaldab - lennukitel võib olla kuni 4 eleroni ja 4 flaperonide servot näiteks - siis on üsna puhas ja kuiv tunne, et mis ka ette ei tuleks, puldi taha küll sõit seisu ei jää. Arvestades, et tema firmware on uuendatav ja sagedusmoodul vahetatav, siis peaks ta ikka üsna tulevikukindel olema. Ta on ikka väga flexi - saab teha nii näiteks, et ühes lüliti asendis on mingi funktsiooni subtrim'iks üks nupp, aga teises lüliti asendis teine, jne.
Negatiivsest küljest mainiks seda, et ma pole veel leidnud kohta, kus nuppudele vajutamise piiksu maha saab, seega nõuab puldi programmeerimine teatud eraldatust.
AndrusK
Krt, see mulle LIIG OHTLIK tundub. Puldil võib teinekord midagi asjalikku kah piiksuda olla. Nu näiteks see, et tal kohe-kohe aku tühjaks saab.tommy wrote:>> Negatiivsest küljest mainiks seda, et ma pole veel leidnud kohta, kus nuppudele vajutamise piiksu maha saab
lisad ise yhe pisikese lyliti, mis spiikeri j6uga v2lja lylitab