Pardaaku valik
Pardaaku valik
Pole enne erilist tähelepanu pööranud pardaaku voolutaluvusele/väljaandvusele, sest olen kasutanud väikseid või tavalisi standard servosid.
Uuele f3a lennukile tulevad peale 4x ca.10kg tõmbega servot ja gaasile üks futaba standard 3kg-ne, ühendasin nood kõik vastuvõtjasse koos 4.8v 2000mah AA nimh aku (mitte mudeliakud, vaid odavad tarbeakud tevalost) ja aku pinge displeiga. Juba ainuüksi servode koormuseta üheaegne "saagimine" näitas displeil punaseid led'e. Aku oli täis laetud.
Kas peaksin soetama suurematest purkidest pardaaku? Näiteks SC või 2/3A ? Mis mahtuvuse poole vaadata, et ei peaks ka pika lennupäeva jooksul akusid laadima?
Uuele f3a lennukile tulevad peale 4x ca.10kg tõmbega servot ja gaasile üks futaba standard 3kg-ne, ühendasin nood kõik vastuvõtjasse koos 4.8v 2000mah AA nimh aku (mitte mudeliakud, vaid odavad tarbeakud tevalost) ja aku pinge displeiga. Juba ainuüksi servode koormuseta üheaegne "saagimine" näitas displeil punaseid led'e. Aku oli täis laetud.
Kas peaksin soetama suurematest purkidest pardaaku? Näiteks SC või 2/3A ? Mis mahtuvuse poole vaadata, et ei peaks ka pika lennupäeva jooksul akusid laadima?
Kas need akud olid sul akuhoidjas või jootsid neist paki? Akuhoidja imeb suure voolu korral, sest nende vedurkontaktide takistus on suur. Suure vooluga on tulemuseks suur pingelang. Korralikult joodetud pakk on parem. Kui pakk oli joodetud, siis peaks aku spetsi vaatama. Aga üldiselt Sub-Cd kipuvad standard olema.
Arne
Arne
Kui suur lennuk on?
2000 mAh AA suvalised pulgad võivad olla hästi suure sisetakistusega ja ei anna ilma pingelanguseta suuremaid voole välja.
Mahtuvusest muidu peaks piisama.
Sinna läheks mingid (näiteks elektridrellile sobivad) 1700-2200 mAh akud kindlasti.
Veel üks kõnekas KKK Futaba kodulehlt:
I purchased a new servo that has a warning label on the back that says it can only be used with NiCd batteries. I use only NiMH, will I be okay?
The reason for this warning is that the servo can produce high-current draw from your batteries. If you are using NiMH or Li-Poly batteries, make sure they are capable of delivering sufficient Amps to the servo.
2000 mAh AA suvalised pulgad võivad olla hästi suure sisetakistusega ja ei anna ilma pingelanguseta suuremaid voole välja.
Mahtuvusest muidu peaks piisama.
Sinna läheks mingid (näiteks elektridrellile sobivad) 1700-2200 mAh akud kindlasti.
Veel üks kõnekas KKK Futaba kodulehlt:
I purchased a new servo that has a warning label on the back that says it can only be used with NiCd batteries. I use only NiMH, will I be okay?
The reason for this warning is that the servo can produce high-current draw from your batteries. If you are using NiMH or Li-Poly batteries, make sure they are capable of delivering sufficient Amps to the servo.
Aku on joodetud kokku, eks pean siis miskite uute purkide poole vaatama.
Edit: Pistsin testri asjandusele sappa, katsetasin ühe servoga, paigel istudes oli pinge 5.23v, saagides aga 4.8v ja langev. Kuna neid pakke mul kaks, saan neist uue saatjapaki vist teha, praegune jube niru. Pakke lahti kiskudes avastasin, et need isegi 2300mah, peaks ikka kauem kestma kui mu saatjas olevad 500mah nicd akud.
Edit: Pistsin testri asjandusele sappa, katsetasin ühe servoga, paigel istudes oli pinge 5.23v, saagides aga 4.8v ja langev. Kuna neid pakke mul kaks, saan neist uue saatjapaki vist teha, praegune jube niru. Pakke lahti kiskudes avastasin, et need isegi 2300mah, peaks ikka kauem kestma kui mu saatjas olevad 500mah nicd akud.
kasutasin oma suurel Extral (2100mm tiivad)ka tavalisis poest ostetud 2300mah akusid,4 tk pakki joodetuna.Toimis vabalt 5-6 lendu,ca 1 tund lennuaega,rohkem on juba kahtlane.Kui täislaetud akude puhul indikaator kohe punaseks kipub minema on asi vähe kahtlane-mõni purk võib vigane olla.Hiljem sai Kullost siiski "suurte" purkidega akupakk ostetud - mäletamist mööda oli küll seal ka kiri peal mingi 2000mah mahtuvust(?),aga selle paki puhul pole ma üldse mingit tühjenemist märganud ja olen teda laadinud peale kahte kolme lennupäeva,siis kui indikaator siiski tugeva servode saagimise peale vähe punast näitab.Aga üldiselt ei ole hea akude pealt kokku hoida ega väga ise leiutada-see on sama hea kui päris lennuk seotud kätega piloodiga lendama saata
ma küsiks siinkohal...et kas kellegil on esinenud probleemi, et jõuservode toide tuleks võtta otse akude pealt, mitte läbi vastuvõtja
et kas sellel kartusel on ka tõepõhi all, et ägedad servod võivad vastuvõtja rajad üle koormatavõi lausa maha kõrvetada?
vastuvõtjal lähevad "+" ja "-" rajad paraleelselt kõikidele servodele, millel peale vasekihi paksuse peaks olema ka mingisugune tinakiht peal
kas siis vastuvõtjad polegi loodud servode voolu kannatama?
kõikidel servodel on ometi kõik juhtmed ühes pistikus ju...
et kas sellel kartusel on ka tõepõhi all, et ägedad servod võivad vastuvõtja rajad üle koormatavõi lausa maha kõrvetada?
vastuvõtjal lähevad "+" ja "-" rajad paraleelselt kõikidele servodele, millel peale vasekihi paksuse peaks olema ka mingisugune tinakiht peal
kas siis vastuvõtjad polegi loodud servode voolu kannatama?
kõikidel servodel on ometi kõik juhtmed ühes pistikus ju...
kogun vanu vene lennukimootoreid
Teoorias on see täiesti probleemiks, kuid kuni 2m lennukite puhul praktikas vast mitte. Osadel servodel on ju ka eraldi toite pistikud küljes, küll pole see "suurte" tootjate seas levinud.
RC-autodel võtavad servod vabalt 1-1.5A ja nii kaks tükki. Ehk lühiajaliselt kuni 3A reaalselt (nii 15kg ja 0.1sec digiservod). Probleeme pole, kuid isiklikult üritan toitepistiku alati võimalikult servode lähedale pesasse panna, et seal vastuvõtja trükiplaadil toite ja tarbija vaheline kaugus minimaalne oleks.
Ühe võimsa digiservo voolutarve jääb ikka alla 2A ja seda ka äärmisel juhul ainult täiskoormusel, mida lennuki puhul väga ette ei kujuta... et 15kg/cm väheks jääks ning üle sekundi selline olukord ka kesta ei saa. Niiet väga muretsemiseks põhjust ei näe.
RC-autodel võtavad servod vabalt 1-1.5A ja nii kaks tükki. Ehk lühiajaliselt kuni 3A reaalselt (nii 15kg ja 0.1sec digiservod). Probleeme pole, kuid isiklikult üritan toitepistiku alati võimalikult servode lähedale pesasse panna, et seal vastuvõtja trükiplaadil toite ja tarbija vaheline kaugus minimaalne oleks.
Ühe võimsa digiservo voolutarve jääb ikka alla 2A ja seda ka äärmisel juhul ainult täiskoormusel, mida lennuki puhul väga ette ei kujuta... et 15kg/cm väheks jääks ning üle sekundi selline olukord ka kesta ei saa. Niiet väga muretsemiseks põhjust ei näe.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kõige suuremad vooluimpulsid tekivad mitme servo korraga töölehakkamise hetkedel. Käivitumise vooluimpulss on väga lühiajaline ja suur (testritega mõõta ei saa) ja tekkiv pingelang võib põhjustada mikroprotsessorite (kui neid on) restarte jne.
Statistika järgi on aparatuuride mittetöötamisest 90 % korrast ära toitest (aku tühi jne.).
Pardaaku on 1. koht kus kokku ei tohi hoida. 2300 mAh suvaline AA saatjale on sobiv, nendega käib üle 10 tunni ja NiMh-d võib lihtsalt juurde laadida.
Sanyo akudes on nagu Futaba, JR, Graupner, Multiplex aparatuurides ja siis tulevad teised.
Statistika järgi on aparatuuride mittetöötamisest 90 % korrast ära toitest (aku tühi jne.).
Pardaaku on 1. koht kus kokku ei tohi hoida. 2300 mAh suvaline AA saatjale on sobiv, nendega käib üle 10 tunni ja NiMh-d võib lihtsalt juurde laadida.
Sanyo akudes on nagu Futaba, JR, Graupner, Multiplex aparatuurides ja siis tulevad teised.