Trainer?

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Trainer?

Post by Ropskar »

Sirvisin jällegi teie netipoodi, et omale leida sobivad helikopterit ja lennukit.
Uskumatuna tundusind helikopterite hinnad. :shock: Kas tõesti on võimalik, et need hinnad saavad nii madalad olla. Mulle on räägitud, et sellised maksavad mingi 30, 40 000. Ning räägiti et nende hinnad algavad 25 000.-.
Lugesin ka sellel lehel olevate helikopterite tutvustusi inglise keeles ja leidsin sealt sõna trainer. Kas sellepärast ongi nende hinnad madalad, et need on trainerid?
Misasi on üldse trainer?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Traineriks kutsutakse tihtipeale algajale sobvaid koptereid või lennukeid, samas on suhtumisi erinevaid, et milline siiski sobib algajale kõige paremini. Sulle räägitud 30-40 tuhat võis paika pidada veel mõned aastad tagasi, tänapäeval saab korraliku lendava pilli kokku juba nii 10-20 vahel. Üle 20 tuhande ei kulu kohe kuidagi esimese kopteri peale :) tulevikus võid muidugi ka reaktiivmootoriga jms asju teha, siis kulub 30-40 tuhat juba mootori peale ära ;)

Lingis olevad on muidugi kopteri kere, mehaanika jne. Sellele lisaks siis ka raadioaparatuur (nii 3.5k), güroskoop (2k), servod (1-3k), mootor (0,5-3k) jne. Hetkel on päris populaarseks osutunud nüüd ka Eestist saadav Trex 450. Õppisin ka ise sellega lendamise ära ja minu arvamus on, et sobib hästi esimeseks kopteriks. Kogu komplekti saab kokku nii 12-15 tuhandega ja kopter on võimeline absoluutselt kõigiks trikkideks! Varsti panen üles ka komplektid koos hindadega...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Aga kas on olemas mingit sisepõlemis mootoriga T-Rex'i?
Ja mis vahe siis nagu nagu traineril ja päris lennumasinal on? Detailid ei ole nii kvaliteetsed või? :?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

T-Rex 450 ja 600 (suurem) on mõlemad kontaktivaba elektrimootoriga.

No see Trainer on rohkem nimi või tähistus ja nii üldiselt võttes ei saa selle kohta midagi öelda.

Kopterite puhul on pea igale mudelile olemas odavamaid ja kallimaid juppe. Algaja puhul reeglina vahet pole, aga kui juba vigureid lendad ja 3D teed, siis nõudmised kasvavad. Ühe kopteri puhul võib olla ka erinevate tootjate osasid, erinevad sabatoru pikkused jne jne jne.

Lennukite puhul nimetatakse Traineriks tihtipeale ülatiivalisi stabiilse lennuga ja v-kujulise tiivaga lennukeid, mis on stabiilsed ja sobivad algajale... selline ameerika nimetus neile asjadele vist :)

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Algajal on tõenäosus lennuriista purukslaskmiseks suur. Lisaks halvale juhtimisoskusele lisandub enamasti valesti eeltimmitud mudel ja rohked võimalikud vead tehnikaosa hooldamisel.
Seetõttu on algaja lennumasin püütud teha odavam,võimalikult lihtne ja kergemini juhitav.
Minu jaoks on "trainer" lihtsamat- ja odavamat sorti päris lennumasin, mis saab olla samal ajal väga kvaliteetselt valmistatud.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Järgmisel aastal on kindel plaan teha kahe saatjaga juhtimise koolitust, nii saab ilma mingite purustusteta juhtimise selgeks. Sellise lennutamise koolitusega näeb ära ka kuidas lennukit timmitakse, käivitatakse, starditakse ja kõik muu juurdekuuluv. Seni on tublimad asja ise kuidagi selgeks teinud või platsi peal niisama asja uurimas käinud...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Kui te selle koolituse teete, siis KINDLASTI teavitage ka mind, ma olen kindel tuleja, kuna huvi asja vastu on päris suur.
Ja kahe saatjaga koolitus all mõtlesite seda, et üks pult on õppuri käes ja teine õpetaja käes?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ropskar wrote: Ja kahe saatjaga koolitus all mõtlesite seda, et üks pult on õppuri käes ja teine õpetaja käes?
Täpselt... juhtimisõiguse saab üle anda siis, kui lennuk on juba ohutus kõrguses ning kui kõik sassi läheb, siis saab ära päästa! Nii saab PÄRIS tunnetuse kätte lisaks juhtimisele ka kõiges muus - silma paistev päike jne
Lauri Laidna - www.pistik.com
Jaanus
Posts: 7
Joined: Mon Feb 05, 2007 22:05
Location: Tallinn

Post by Jaanus »

lauri wrote:Järgmisel aastal on kindel plaan teha kahe saatjaga juhtimise koolitust, nii saab ilma mingite purustusteta juhtimise selgeks. Sellise lennutamise koolitusega näeb ära ka kuidas lennukit timmitakse, käivitatakse, starditakse ja kõik muu juurdekuuluv.
Vot,vot.See oleks kül nüüd kena üritus
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kui ilmad juba stabiilselt ilusamaks läinud, siis saab asjaga alustada. Laupäeval või pühapäeval juhul, kui ilm muidugi võimaldab.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Jaanus
Posts: 7
Joined: Mon Feb 05, 2007 22:05
Location: Tallinn

Post by Jaanus »

lauri wrote:Kui ilmad juba stabiilselt ilusamaks läinud, siis saab asjaga alustada. Laupäeval või pühapäeval juhul, kui ilm muidugi võimaldab.
Ja kus kandis see peaks toimuma? Kas tarvis oma lennuk ja pult kaasa võtta või aitab ainult lennukist.(PIPER)??
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tegelikult on mõte enda lennukiga ja kahe saatjapuldiga lennuki juhtimist "õpetada" või siis vähemalt saab sellise esmatunnetuse kätte. Suvalist mudelit kahe saatjapuldiga juhtida pole hästi võimalik.

Kui juba mudel olemas, siis saab ju ka nõu ja jõuga aidata :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply