Väike vahust lennuk
Väike vahust lennuk
Tere.
Olen siin tasapisi kokku ehitanud pisikese vahust lennuki (vähemalt on see üsnagi lennuki moodi). Kuna puudub aga igasugune lendamise kogemus siis on hinge hakanud närima igasugused kahtluse- ja kõhkluseussikesed. Äkki on liiga väike? Äkki on liiga raske? Äkki olen kere või tiibade kujuga nii puusse pannud et asi kukub tellisest kiiremini? Vot ei julge proovima minna. Äkki keegi julgustab??
Lennumasin ise on valmis tehtud sellisest rohekast materjalist mida normaalsed inimesed parketi alla panevad. Mootor on Robbe 2827-34 ja särtsuallikaks 2S1P - 950 mAh LiPo. Prop on 8x3,8 ja sahtlis on veel 9x4,7 (ei tea kumba valida). Kogu kupatus kaalub 370g ja tiibade kandepind on umbes 8,5 dm2.
Kas on mõtet minna ja proovida?
Olen siin tasapisi kokku ehitanud pisikese vahust lennuki (vähemalt on see üsnagi lennuki moodi). Kuna puudub aga igasugune lendamise kogemus siis on hinge hakanud närima igasugused kahtluse- ja kõhkluseussikesed. Äkki on liiga väike? Äkki on liiga raske? Äkki olen kere või tiibade kujuga nii puusse pannud et asi kukub tellisest kiiremini? Vot ei julge proovima minna. Äkki keegi julgustab??
Lennumasin ise on valmis tehtud sellisest rohekast materjalist mida normaalsed inimesed parketi alla panevad. Mootor on Robbe 2827-34 ja särtsuallikaks 2S1P - 950 mAh LiPo. Prop on 8x3,8 ja sahtlis on veel 9x4,7 (ei tea kumba valida). Kogu kupatus kaalub 370g ja tiibade kandepind on umbes 8,5 dm2.
Kas on mõtet minna ja proovida?
Pinnakoormatus 43.6 on natsa kõrge, ehk teed lennukist pilti?
See propeller on VÄGA väike sellele mootorile, kv=760.
Robbe ise soovitab 2s lipo puhul 11x7 proppi, mina läheks 12x6-ga, et kindel olla.
Mootori datasheet(Sinu mootor on kolmandal lehel): http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/ ... 1-4777.pdf
Aeglane mootor ning kõrge pinnakoormatusega lennuk ei taha kuidagi kokku minna.. Vähemalt 3s lipo peale peaksid kolima, või tegema suurema tiiva lennukile.. Pinnakoormatus võiks alla 30 jääda sedasorti mootoriga.
Eelneb on vaid minu arvamus.
See propeller on VÄGA väike sellele mootorile, kv=760.
Robbe ise soovitab 2s lipo puhul 11x7 proppi, mina läheks 12x6-ga, et kindel olla.
Mootori datasheet(Sinu mootor on kolmandal lehel): http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/ ... 1-4777.pdf
Aeglane mootor ning kõrge pinnakoormatusega lennuk ei taha kuidagi kokku minna.. Vähemalt 3s lipo peale peaksid kolima, või tegema suurema tiiva lennukile.. Pinnakoormatus võiks alla 30 jääda sedasorti mootoriga.
Eelneb on vaid minu arvamus.
3s lipo võid panna väiksema mahuga, et kompenseerida kaaluvahet, sest praeguses setupis selle lennuki lendu saamine on väga ebatõenäoline.
Pildi võid laadida üles näiteks sinna: www.imageshack.us
Pildi võid laadida üles näiteks sinna: www.imageshack.us
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Tere
Ega ilmaasjata ei öelda, et esimene läheb ikka aia taha...
Nagu oligi arvata sai lennuk liiga raske. Pinnakoormatus oleks võinud hinnanguliselt olla 2x väiksem! 2S lipo ei suutnud masinat 10x5 propiga õhus hoida üle 5 meetri. 3S lipoga läks lind lendu aga kui suur võis kiirus olla?? igatahes oli see jube. Lennukile sai saatuslikuks ilmselt oskamatusest liiga äkilised tüürid. Masin tuli umbes 15 meetri pealt alla sellise kiirusega et ei olnud lootustki midagi korrigeerida.
Ega ilmaasjata ei öelda, et esimene läheb ikka aia taha...
Nagu oligi arvata sai lennuk liiga raske. Pinnakoormatus oleks võinud hinnanguliselt olla 2x väiksem! 2S lipo ei suutnud masinat 10x5 propiga õhus hoida üle 5 meetri. 3S lipoga läks lind lendu aga kui suur võis kiirus olla?? igatahes oli see jube. Lennukile sai saatuslikuks ilmselt oskamatusest liiga äkilised tüürid. Masin tuli umbes 15 meetri pealt alla sellise kiirusega et ei olnud lootustki midagi korrigeerida.
Üritasin jah blu-baby järgi teha. Ainuke erinevus tuli tiivaprofiilis. Üritasin teha pealt blu-baby kumerusega ja alt siledat - eks ma sellega kaalu suureks ajasingi. Teine liiga raske asi oli mootor. Oleks pidanud olema 25g aga oli 65g.
Igatahes 33" või veel suurem oleks palju suurema tõenäosusega õnnestunud.
Igatahes 33" või veel suurem oleks palju suurema tõenäosusega õnnestunud.
See nagu tekitaski kõhklusi, et manualis on kästud panna juhikute otsad servo hoova kõige sisemisse auku. Tundus kuidagi väga väike see tüüride liikumismaa, aga kui 20 kraadi on ok siis pole hullu - umbes nii ta on ka.
Paluks paar sõna expo kasutamise kohta ka maakeeles. Ma ei ole päris kindel kas ma inglise keelest õieti aru sain.
Paluks paar sõna expo kasutamise kohta ka maakeeles. Ma ei ole päris kindel kas ma inglise keelest õieti aru sain.
vot see ongi algajate põhiviga, et tüürid peavad käima neil 90 kraadi ja siis kangid käivad ka puldil põhja kogu aja ja kurdavad et nää lennuk ei lenda, ainult vastu maad kogu aeg
sellise pisikese ja kerge lennuki juhtimiseks on vaja väga vähe tüüre liigutada
expo ehk siis eksponent on selline funktsioon puldil, et saad sättida tüüri tundlikkust tuimemaks puldi kangi keskkoha ümber, et siis tüüride käik ei ole üks-ühele kangi liigutades, vaid eksponentsiaalne
noh näiteks liigutad kangi veerand kogu ulatusest, tüürid ei liigu veerand käiku, vaid vähem (võib ka vastupidi teha, keskasendi juures tüürid ülitundlikuks)
sellise pisikese ja kerge lennuki juhtimiseks on vaja väga vähe tüüre liigutada
expo ehk siis eksponent on selline funktsioon puldil, et saad sättida tüüri tundlikkust tuimemaks puldi kangi keskkoha ümber, et siis tüüride käik ei ole üks-ühele kangi liigutades, vaid eksponentsiaalne
noh näiteks liigutad kangi veerand kogu ulatusest, tüürid ei liigu veerand käiku, vaid vähem (võib ka vastupidi teha, keskasendi juures tüürid ülitundlikuks)
kogun vanu vene lennukimootoreid
siin ka väike video.http://www.youtube.com/watch?v=ZsL-f_Q0 ... re=related
ega ma ise ka tegin alguses valesti,lennuk ikka oli süüdi mitte ise
ega ma ise ka tegin alguses valesti,lennuk ikka oli süüdi mitte ise
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
üldjuhul kasutatakse dual-ratet show-tüüpi lennukite juuresMadDriver wrote: Kas ja mis oludes on pärislennus vaja dual-rate't?
dual rate teeb seda, et duali nupu ühes asendis käivad sul tüürid 100%ulatuses, teises asendis aga no mingi 60 või 50 hoopis (tüüri max käik)
seda on selleks vaja, et kui sul on suurte tüüridega lennuk ja tahad "normaalselt" või ka kiiresti lennata, siis klõps, dual-rate ja tüürid käivad vähem, lennuk ei ole nii ülitundlik ja saad ilusaid ja sujuvaid figuure teha.
Kui aga tahad show värki teha, klõps, tüürid suurtele käikudele ja saad kiiresti pöörelda, järske "kurve võtta" ja rippuda vms
noh seda kõike asendaks ka expo funktsioon üsna suure %-ga peale seadistades, aga maitse asi, kes mismoodi harjub ja mis funktsioone tema arust hea käeprane kasuta da on.
kogun vanu vene lennukimootoreid