Väike vahust lennuk

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kas sul on futaba pult? Kas eleronid on miksitud "Wing" menüü alt? Seljuhul expo mõjub mõlemale. Isegi kui kasutasid vabat miksi peaks mõjuma.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

enamus pultidel ikka mõjub mõlemale kui on miksitud kokku 1/6 kanal.
6 kanalit ei pea eraldi expo panema.
tüüri käike maha tahad võtta epa-ga siis pead eraldi ka 6 võtma.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Pult on jah Futaba T6EX. Mõtlesin kasutada sellist mixi nagu FLPR ehk siis flaperon mixing.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Siis mõjub expo mõlemale.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kui flape on aktiveeritud, siis expo ja D/R mõjub mõlemale eleronile
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Suur tänu kõigile!
Huvitav, milliseks kujuneb Karksi lennupäev 16.ndal? Kas võib loota, et kellelgi on aega mu lennukile profipilk peale heita või ka esmalend teha?
Ehk saan ta selleks ajaks kokku. Tundub, et viimase asjana on veel jäänud välja nuputada aku kinnitus.
Last edited by MadDriver on Mon Aug 11, 2008 13:35, edited 2 times in total.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Marek ju on olemas Karksis, Marek aitab :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Paistab, et tekkis veel üks tõrge. Kuna algselt oli mul arvestatud 2S LiPo-ga siis olin vahepeal jõudnud unustada, et regu manualis on 3S LiPo puhul lubatud ainult 2 servot aga mul on ju 4. Nii, et esmalennuni jääb veel x päeva.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

kuna sul 6.kanal on miksitud 1. järgi käima, siis peaks 1.kanalile sätitud ekspo mõjutama vastavalt ka 6.kanalit
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Tere.

Karksi lennupäevadel käis siis kogenud piloodi juhtimisel ka minu lennuk esimest korda õhus.
Image
Image
Tahaksin tänada kõiki, kes mulle häid nõuandeid jagasid.
Nüüd tuleb siis väga tõsiselt simule pühenduda.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

No problemos! Edu ja pealehakkamist!!!
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tundub väga ilus lennuk olema. Hea meelega kuuleks sellise lendamisvõimekusest täpsemalt.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=544877
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Minu käest on seda natuke vara küsida. Ma olen ikka täitsa algaja alles aga ilus on ta küll.
User avatar
tann200
Posts: 191
Joined: Mon Oct 02, 2006 18:14
Location: Tartu

Post by tann200 »

kust te sellist rohelist depronit ostate? Kullost?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Key kaubamaja, Järve keskuses. 100x50cm leht 9.- Paksus 5~6mm ja üks pool sooneline. Pehmem kui "õige" depron.
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Mina ostsin Viljandist Espak Grupi kauplusest. Müügil parketi alusmaterjalina kaks erinevat paksust - seesama Mardi poolt nimetatud 5~6mm ja teine poole õhem. Mõlematel üks pool sile ja teine sooneline. Tartus siis pood Turu 24.
5117003

Veel ei lenda, aga küll ma hakkan!
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Väike vahust lennuk Vol 2.
Tegin ka siis omale ühe väikese vahust lennuki.
Õhus pole veel käinud aga üritan proovida, kohe kui õues vähegi kuivem ilm tuleb ja kuskile lennuplatsile ligi pääseb.
Iseenesest kaalu on tal 400g tiib on 33 tolli. Kuna mootoril on tõmmet üle 2 korra rohkem kui vaja peaks edukalt õhus püsima.
Ah jaa, tiiva profiil on kfm3, millel peaks (teoorias) olema tõstejõud suurem kui lihtsalt kumeral tiival.
Natuke küll muretsen sellepärast, et raskuskese on liiga ees (sellesmõttes, et nina on natukene liiga raske) ja kere ise ka pisut vildakas. Kuna sai asi põhimõtteliselt ilma plaanideta 2 õhtuga nö põlve otsas kokku liimitud. Eks siis annan teada kui edukas või mitteedukas esmalend tehtud saab.

Pilti kah.
Image
Küsimused ja soovitused teretulnud. :)
Last edited by saarlane on Fri Feb 27, 2009 16:43, edited 1 time in total.
56481228- Erkki
User avatar
tann200
Posts: 191
Joined: Mon Oct 02, 2006 18:14
Location: Tartu

Post by tann200 »

Arvasingi, et see materjal. Vanasti oli bauhofis ka saada, aga enam pole näinud.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Saarlane, 400g on väga palju Blubaby33" 'le. Juba minu 250grammine tundus veits raske.. 400g on paras 40" versioonile.
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

natuke raske jah. Sest tehnika peal on kõvasti suuremale lennukile mõeldud. Kere üksi kaalus vist alla 100grammi natuke.
Kui nüüd veel antuke faktidest rääkida, siis pinnakoormatus on 31.
56481228- Erkki
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Esmaslend tehtud, kui seda saab nüüd lennuks nimetada. :lol:
Nupukamad mehed said juba ilmselt aru, et esmalend selle pisikese lennukiga polnud just õnnestunud. Mõned sekundid sain õhus olla. Sel ajal lendas väga ilusti, kuniks tahtsin järsemalt ülesse ronima hakata, aga kõrgustüüri control horn'i (ei suutund eestikeelset vastet leida) kinnitus andis järgi kõva koormuse all ning tõmbas tüüri kohe otse alla ja lennuki vastu maad. Tagantjärele uurides oli ta tõesti väga nõrgasti kinni ja oli suhteliselt loogiline ning kindel värk, et ta sealt lahti tuleb. Vähemalt on nüüd tarkust juures, mis koht on esimene puruks minemas. Saab need järgmine kord tugevamad tehtud.
Õnneks jäi tiib terveks, ning uus kere valmib kiiresti. Nii et järgmiste katsetuste kohta kuulete ehk nädalapärast, kuna ootan ka uue, pisema mootori ära.
56481228- Erkki
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Tundub, et esimene läheb alati aiataha. Sest teine lennuk juba lendas vägagi pädevalt kui mitte öelda, et hõljus väikse vastutuulega.
Seekord siis sai pandud väike 24g mootor 8x4,7 propiga ning 54g 2s 1500mah nosrami lipo aku. Kokku on kaalu 249g. Tiivapinda 16,8 dm3
Image
Elerone tal hetkel ei ole ja kuna lennuk läheb kooliprojektiks eesmärgiga õpetada algaja lendama, siis ei näe mõtet ka asja esialgu keerulisemaks ajada, sest lennuk pöörab väga hästi ,ja kui vaja ka suhteliselt teravalt, ainult pöördetüüriga.
56481228- Erkki
User avatar
MadDriver
Posts: 63
Joined: Mon Apr 07, 2008 1:22
Location: Viljandi

Post by MadDriver »

Huvitaks selline küsimus: kas keegi on Kyosho Citabria (või Cessna) originaalelektroonika millegi vastu välja vahetanud?
5117003

Veel ei lenda, aga küll ma hakkan!
Post Reply