Sobrades mööda e-poodide mudelikatalooge,kohtab üha tihedamini V-Tail tüüpi sabaga mudeleid,seda eriti plaanerite osas.
Millised eelised,puudused?
Kuidas juhtida,kuidas on juhitav?
Millised erinevused juhtimises,võrreldes tavalisete tüüridega?
Puldi seadistamine?
V-TAIL
Hei!
Viimasel ajal tundub trend olema, et plaanerid hakkavad V-sabast loobuma. Paljudel, kui mitte enamusel tootjatest olid möne aasta eest valdavalt V-sabaga plaanerid, nüüd on pea enamus tootjatest jälle tagasi läinud tavalise saba konstruktsiooni juurde. Kas mood vöi on ka muud pöhjust. Enne V-saba kastusele vöttu oli trendiks plaaneritel T-saba.
F5B klassi elektriplaaneritel on enamuses kasutusel T-sabad.
F3K DLG-SAL mudelitel jälle ristsabad külje suunalise stabiilsuse kaalutlustel.
Saatjal peks olema V-MIX funktsioon, siis kasutamine lihtsam. Olemas ka mudlisse pandavaid elektroonilisi ja mehhaanilisi V-saba juhtimise mixereid.
Mart.
Viimasel ajal tundub trend olema, et plaanerid hakkavad V-sabast loobuma. Paljudel, kui mitte enamusel tootjatest olid möne aasta eest valdavalt V-sabaga plaanerid, nüüd on pea enamus tootjatest jälle tagasi läinud tavalise saba konstruktsiooni juurde. Kas mood vöi on ka muud pöhjust. Enne V-saba kastusele vöttu oli trendiks plaaneritel T-saba.
F5B klassi elektriplaaneritel on enamuses kasutusel T-sabad.
F3K DLG-SAL mudelitel jälle ristsabad külje suunalise stabiilsuse kaalutlustel.
Saatjal peks olema V-MIX funktsioon, siis kasutamine lihtsam. Olemas ka mudlisse pandavaid elektroonilisi ja mehhaanilisi V-saba juhtimise mixereid.
Mart.
DLG mudelil ei saa V saba kasutada seetõttu on stardihetkel väänaks mõlemad sabapooled sabatoru samas suunas. Ja see jõud on väga suur.
Samal põhjusel on neil mudelitel märkimisväärne osa kiilust allpool - siis need jõud nullivad teineteist.
Nägin videot mis oli filmitud tahapoole - see mida kiil stardi ajal tegi oli ikka hullumeelne.
Arne
Samal põhjusel on neil mudelitel märkimisväärne osa kiilust allpool - siis need jõud nullivad teineteist.
Nägin videot mis oli filmitud tahapoole - see mida kiil stardi ajal tegi oli ikka hullumeelne.
Arne
Ise olen avastanud, et T-saba populaarsus võib olla pakendi tootjate teha. Nimelt on klaasplast kere koos kiiluga ühes tükis ja ka stabilisaatori kinnitus kohe olemas, pole muud teha kui see paari nailonkruviga kinnitada - meeletult lihtne ja valmis ehitus "out of box"!
V-saba mix on pea igal computeriga saatjal olemas, ka paljudel ilma displayta saatjatel. Olemas ka tõesti eraldi mixer-elektroonika.
Fakt, et kõiki kolme saba ehitust kasutatakse, näitab et ükski pole teistest pea-jagu parem! Samas pole me ju näinud mootorlennukeid V-sabaga, või oleme?! Polegi sellele varem mõelnud... F3A lennuk V-sabaga - ootaks pilte Eeldatavasti ei saa siis V-saba konstruktsiooni piisavalt tugevaks ja vigurlennus ka timmimine keerukam << puhas arvamus
V-saba mix on pea igal computeriga saatjal olemas, ka paljudel ilma displayta saatjatel. Olemas ka tõesti eraldi mixer-elektroonika.
Fakt, et kõiki kolme saba ehitust kasutatakse, näitab et ükski pole teistest pea-jagu parem! Samas pole me ju näinud mootorlennukeid V-sabaga, või oleme?! Polegi sellele varem mõelnud... F3A lennuk V-sabaga - ootaks pilte Eeldatavasti ei saa siis V-saba konstruktsiooni piisavalt tugevaks ja vigurlennus ka timmimine keerukam << puhas arvamus
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tuli meelde selline koht nagu DJ Aerotech ja nende meeste FAQ:
http://www.djaerotech.com/dj_askjd/
Nende meeste juttu võib väga tõsiselt võtta. Kuskil 2001 aastani olid nad ühed huvitavamad ja edukamad komposiitplaanerite tegijad USA-s. Idee oli sama mida Mark Drela edasi arendas - väike pinnakoormatus ja õhem profiil, mis lendab nii kiiresti kui aeglaselt. 2001 tuli DLG ja nende väga vinged HLG-d muutusid päevapealt aegunuks + Joe-l tekkis eriti räme epoallergia (see on muideks väga tõsine asi millega mängida ei maksa kui tahad hobis edasi olla - nitriilkindad on kohustuslikud) + nad võtsid mingite lollpeade solvanguid liiga tõsiselt ja lõpetasid päevapealt oma komposiitplaanerite ehitamise. Aga FAQ on abiks.
Arne
http://www.djaerotech.com/dj_askjd/
Nende meeste juttu võib väga tõsiselt võtta. Kuskil 2001 aastani olid nad ühed huvitavamad ja edukamad komposiitplaanerite tegijad USA-s. Idee oli sama mida Mark Drela edasi arendas - väike pinnakoormatus ja õhem profiil, mis lendab nii kiiresti kui aeglaselt. 2001 tuli DLG ja nende väga vinged HLG-d muutusid päevapealt aegunuks + Joe-l tekkis eriti räme epoallergia (see on muideks väga tõsine asi millega mängida ei maksa kui tahad hobis edasi olla - nitriilkindad on kohustuslikud) + nad võtsid mingite lollpeade solvanguid liiga tõsiselt ja lõpetasid päevapealt oma komposiitplaanerite ehitamise. Aga FAQ on abiks.
Arne
V-saba suurim puudus ongi tekkiv keret väänav jõumoment. Tavalised sabad painutavad keret ja ei vääna. T- saba häda on kere teljest kaugel asuv stap (pika õla otsas) ja maandumisel tekitab jõumoment, mis püüab kere kiilu eest pooleks murda.
Allapoole V-ga on tuntud USA UAV-luurelennuk "Predator"
http://www.airforce-technology.com/projects/predator/
Allapoole V-ga on tuntud USA UAV-luurelennuk "Predator"
http://www.airforce-technology.com/projects/predator/
T-saba probleemidega olen isegi tuttav,sai terve mudeli sabaosa ümber ehitataud,tugevdatud.Siin foorumis isegi teema ja pildid üleval.
V-tail reziim on mul jah saatjal täiesti peal olemas.
Üldine arvamus siis siismaani selline ,et klassika vist on ikka kõige parem?
Tegelikult klassikaline ja eriti T-tail konsruktsioon on tõepoolest ehitajale lihtsam,selles olen ma Lauriga ühel nõul,kuid tundub et neid T ja klassikaga tehasemudeleid on enamvähem 50:50,ja plastikkerega plaaneritel on T-tail kõige levinum.Ilmselt materjal kannatab koormusi paremini(plastik ja klaasriie ma mõtlen).
Samas T-tail tüüpi saba peaks ka plaanerimudelitele aerodünaamiliselt parim lahendus olema,stabilisaator on viidud tiivast kõrgemale ja talle ei mõju tiivalt tulevad õhuvoolud.
Sama räägitakse ka V-taili kohta.
V-tail Cesna,oleks ju ilus ehitada selline F3A : http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... &id=2807_G
V-tail reziim on mul jah saatjal täiesti peal olemas.
Üldine arvamus siis siismaani selline ,et klassika vist on ikka kõige parem?
Tegelikult klassikaline ja eriti T-tail konsruktsioon on tõepoolest ehitajale lihtsam,selles olen ma Lauriga ühel nõul,kuid tundub et neid T ja klassikaga tehasemudeleid on enamvähem 50:50,ja plastikkerega plaaneritel on T-tail kõige levinum.Ilmselt materjal kannatab koormusi paremini(plastik ja klaasriie ma mõtlen).
Samas T-tail tüüpi saba peaks ka plaanerimudelitele aerodünaamiliselt parim lahendus olema,stabilisaator on viidud tiivast kõrgemale ja talle ei mõju tiivalt tulevad õhuvoolud.
Sama räägitakse ka V-taili kohta.
V-tail Cesna,oleks ju ilus ehitada selline F3A : http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... &id=2807_G