Lama V4 mured...

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Lama V4 mured...

Post by KristoR »

Teades seda ,et see kopter võiks ka täitsa paigal püsida...
Siis mul on sedasi ,et teeb kella osuti suunas tiire...
Ehk siis nina on ilusti õiges suunas ja püsib paigal(kui siis tatuke liigub paigast)

Ja tiire teeb ta siis umbes meetrise raadiusega.

-----------------------------

minu loogika ütleb ,et kui trimmid paigast oleks siis ta kisuks mingis (mingites) kindlas(kindlates) suunas (suundades).

aga mul ta ju otseselt kuhugi ära ei kaldu... vaid teeb ringe...
ja neid ringe teeb ta peaaegu ühe koha peal... ehk siis ma võin puldi käest panna ja ta ei kao kuhugi vaid jääb tiirutama nina seal suunas kuhu ma jätsin...

kuna mul toas väga palju ruumi ka pole siis ei saa päris käest pulti ikkagi panna kuna ta kergelt ikkagi oma tiirudega kuhugi kaldub ja ka nina keerab vähesel määral kuhugi poole.

ja selleks ,et kopter siis paigal hoida pean ma parema kangiga tegema ise kellaosuti vastassuunas väikseid ringe...

----------------------------



Sai nüüd ka labasi veidi lühemaks tehtud. Aga ei midagi...

Ennem lendasin toas kus suurt ruumi polnud.
Nüüd aga sai proovitud ka suuremas ruumis...

Ja viga esineb ka siis kui näiteks edasi lennata...

Siis ta lendab edasi....siis võtab korraks hoo maha ja siis jälle lendab edasi...
Umbes sama sagedusega siis nagu ta neid ringe teeb...
Last edited by KristoR on Tue Oct 21, 2008 20:34, edited 1 time in total.
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

rohkem või vähem teevad sellist tiirutamist kõik pisemad kopterid, ka näiteks PikooZ ja tema suurem vend Yunteec Procopter, ka Lama. Miks see nii on, seda ma ei tea, aga kahtlustan, et aerodünaamikaga kursis olevatele inimestele on see elementaarne. Kuidas seda vältida: mingi variant on lisada kaalu flybar'i otstele või liigutada neid kaalupallikesi seal kaugemale, kui nad on liigutatavad. Enda Lamale ma panin T-Rex 450 flybar'i raskused originaalide asemele ja on küll nii, et kui neid pallikesi sissepoole nihutada, siis ta reageerib juhtimisele kiiremini, aga ka ringitamine on kergem tulema.

AndrusK
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Minu lama v3 lendab üldse ilma flybari raskusteta, ei tiiruta ega midagi.
Originaalraskustega täheldasin ka seda ringlemist mingil määral.
Pigem hakkas kopter vajuma, siis vajus tagasi, kiikus nagu.
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

Originaal flybar on välja vahetatud selle vastu
http://www.miracle-mart.com/store/image ... 40_MED.jpg
ja siis see sisemine võll on ka
http://www.miracle-mart.com/store/image ... 20_MED.jpg
selle vastu vahetatud.
Mis pidi ka lendamist parandama ja vältima labade kokku sattumist.

Proovisin ka siis kui nüüd eemaldasin flybarilt otstest need raskused koos tuledega.
Tulemuseks täiesti ebastabiilne...
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

pane flybari otstele raskust juurde siis, vaata lihtsalt et tasakaalus oleks. Kui flybar on kergem ja muudab oma asendit kergemini, siis see väldib labade kokku sattumist, aga võimalik et põhjustab ka nähtust mida kirjeldasid.

Kui ma oma Lamalt raskused üldse ära võtan (nii et ainult pulk jääb alles), siis ta on minu jaoks juhitamatu.

AndrusK
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

jah ilma raskuseta oli pea juhtimatu...

panin raskust juurde siis muutus see ,et kopter hakkas ümber oma telje tiirlema... ehk siis tuli trimmerit veidi sättida ja enam ei tiirlenud...

aga neid tiire tegi ikkagi... ja samamoodi edasi lendas katkendlikult...

ehk siis ei aita raskuse lisamine ega ka eemaldamine...
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

sai nüüd proovitud ka flybari tihkemaks muutmist...

Ehk siis ennem ta ka loksus seal kergelt... aga ka see ei andnud tulemust

aga märkasin seda ,et ülemised labad nagu laperdaks...
Seega tuleb nende nurka muuta?
Aga niipalju kui ma proovinud olen neid väänata siia või sinna pole ma küll mingeid muutusi näinud...
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

proovisin ka uusi labasi.
aga ka see ei aidanud... :roll:
askot
Posts: 65
Joined: Tue Aug 07, 2007 22:19

Post by askot »

selline tiirutamine on tõenäoliselt TBE (toilet bowl effect)

hea lama info koht on
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 689&page=1

seal ka TBE kohta palju inffi. samuti saab "lama TBE" abil ka kuugliga targemaks. enamasti seostatakse seda vist flybari ja ülemiste labadega. kõver flybar, nt. proovi ka reguleerida seda linki mis on labade ja flybari vahel, see aitab ka labade laperdamise vastu. samuti räägitakse labade tasakaalustamisest (kaaluvahed pidavat üllatavalt suured olema)

pane originaal sisemine võll ja flybar (sirge) tagasi?
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

kas sa ikka oled kopteri vastuvõtja pealt neid reguleerimise nuppe keeranud? seal spets "kruvi" mida keerates kas paremale või vasakule paneb kopteri ühed tiivikud vastalt kas kiiremini või aeglasemini tööle. Manuali ikka oled läbi lugenud :D
Vabandan kui seda juba proovind oled, mina keerasin seda iga mõne lennu tagant, sest mingil müstilisel kombel ta läks paigast ära.
56481228- Erkki
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

Peaks siis veidi uurima veel.
Ei teadnud ,et seda sellise nimetusega kutsutakse.


Originaal flybar on kõver... sai küll peaaegu sirgeks väänatud ja ka lennata saab aga jah...

Vastuvõtja pealt keeramine ei lahenda ju minu muret...
Sealt keerates saan kohapeal tiirlemist reguleerida või saba tundlikust.

Ja asi millest ma nüüd aru saanud olen ,et kuna aku mahtuvus lennates väheneb tuleks koguaeg ka timmerit sättida....
Ehk siis lennu alguses on mul see paremas ääres ja lõpus on vasakus ääres.
Aga üldiselt ma ei viitsi enam sättida seda ja hoian ise kergelt kangi kas siis vasakule või paremale ,et ta paigal püsiks.
Kuna paika seda reguleerida naguinii ei saa.


Labasi proovisin tasakaalustada aga nendel polnud viga midagi.

Aru olen ka saanud sellest ,et see viga peab tulema ülemistest labadest ja flybarist...


edit:
Lama TBE tundubki olevat see võtmesõna mida ma googlese panna ei osanud...
igatahes suured tänud...
Märten
Posts: 32
Joined: Tue Apr 10, 2007 23:14
Location: Nõmme Hiiu

Post by Märten »

askot wrote:nt. proovi ka reguleerida seda linki mis on labade ja flybari vahel

Ise panustaks ka sellele kohale, sest vales pikkuses link peaski põhjustama sinu kirjeldatud nähtust
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

proovisin nüüd seda keerata pikemaks ja lühemaks aga ei midagi.
Endale tundub ,et see reguleerib ainult labade nurka suuremaks või väiksemaks...
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

sai veidi täiustatud...
Aga paremaks pole suurt midagi läinud...
Rohkem nagu hullemaks...
Põhimure ,et puudub see nn hõõrits... millega linkide auku suurendada...

Image
Image
askot
Posts: 65
Joined: Tue Aug 07, 2007 22:19

Post by askot »

eh. kas sa prooviks selle kiiskava bling-i viskasid minema? eriti labahoidikud. võllid ja flybar on sirged?
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

sain oma eelmisest murest jagu...

aga nüüd hakkab mingi järgmine asi oma töölepingut lõpetama.

(pole kõik need rc terminid selged aga proovin siiski selgitada)

Kui nüüd õhku tõusta ja nö kohapeal keerata(ehk siis üks mootor peaks siis kiiremini/aeglasemalt liikuma hakkama) siis teeb kopteri saba väga äkilisi nõkse...

Ja kui üles tõusta ja laskuda... siis tõusmise ajal ka nagu mingi hetk tuleb suurem jõud taha ja kopter sööstab üles...

Ehk siis meenutab see nagu halba kontakti... et vahepeal annab paremini ühendust ja siis jälle kehvemini vms...

Ise arvan ,et viga võiks siis olla saatja potekas, vastuvõtjas, mootori regulaator või mootor ise...

Aga milline vigadest kõige tõenäolisem võiks olla?

Kui mootoril harjad otsa saama hakkavad siis kuidas sellest aru saada?
Harjade viga oleks nagu minumeelest kõige loogilisem...
Aga kui ma nüüd oma loogika järgi võtan siis peaks kopter ju just kohapeal hakkama tiirutama kui üks mootoritest rikkis on?
Või seda ei juhtu kuna güro annab siis mootorile rohkem pöördeid(voolu)?


Mul on ka kaks akut üks on 10C ja teine 15C
Võimama akuga on see eriti hästi näha lahjemaga ei saa suurt aru midagi... kui siis keeramine pole kõige sujuvam...
askot
Posts: 65
Joined: Tue Aug 07, 2007 22:19

Post by askot »

ot, mis sul eelmise mure vastu siis aitas?
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

panin originaal flybari ja swashplate(oli vist selline asi) tagasi...
Märten
Posts: 32
Joined: Tue Apr 10, 2007 23:14
Location: Nõmme Hiiu

Post by Märten »

mul oli hiljuti samsuguse hädaga kopter remodis. Nuputasin ja nuputasin ning lõpuks selgus et TBO põhjustajaks oli ülemine labahoidik mis oma võlli peal päris vabalt ei liikunud(takitstus oli väga väike aga see kuidas mõjutas oli jube. Viilisin siis labahoidjatel võlli aukude juurest törtsu maha ja oligi korras. Komponendid mis siis koos ei tahtnud töötada olid orig labahoidja + Esky alumiinumvõll(paisab et asi oli mõne millimeetrikümnendiku võrra laiem kui originaal ja hakkas pooma.
Post Reply