UUS LIND - CONDOR 2,5 REICHARD

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

UUS LIND - CONDOR 2,5 REICHARD

Post by Ervin2 »

Pimedad õhtud käes,aeg uusi lennumasinaid ehitada!

Sai Staufenbielist tellitud Condor 2,5,Reichardi toodang.
Kuna mul on olnud ka enne selle firma masinatega natuke kokkupuudet ja tean et mitmeid neid lendab ka Eestimaa taevas (Champion ja mõned Elipsoidid),ning ilmselt ei jää eelpoolmainitud masinad viimasteks siinmail,siis otsustasin natuke valgustada mudeli ehituskäiku,et järeltulevatel põlvedel ehk ka abi oleks.

Avasin karbi,tüüpiline Reichardi toodang,tiivad ja juhtpinnad kvaliteetselt kaetud ja ka kvaliteetselt koostatud,mõõdud täpsed,korralikult pakitud.
Sama võib ka kere kvaliteedi kohta öelda,kuigi tegu peaks olema ARF tüüpi komplektiga on kere oma olemuselt puhas toorik,ilus tükk hästi valmistatud,klaasfiibrist ja värvitud lakitud,ühtegi jubinat sees ega küljes pole.
Samuti puudus ka isegi elementaarne juhend kokkupaneku kohta(hiljem sain meili kaudu Reichardist selle).
Juhend väga ,väga napisõnaline,suht kasutu isegi.
Kuna tiibadega pole muud,kui servod,juhikud,juhtmed külge,siis jätan selle töö viimaseks.

Asusin tõsiselt siis kere kallale,tiibade kinnitus kere külge sel mudelil palju rohkem läbimõeldu ja paremini tehtud kui nt.Elipsoidil,augud täpsed,tiibade esimene kinnituspulk läheb läbi kere,eelnevalt keresse paigaldatud messingtoru kaudu,mugav.

Agad hakkasid stabilisaatoriga,sellel mudelil stab kiilu keskel,nagu paljudel suurematel mudelitel.
Tehase poolt pakutud konstruktsioonivariant (Plastikust kang kinnitada kiilus olevate aukude sisse,terasvarras läbi ja ongi ok),ei töötanud absoluutselt õieti,augud polnus õigetes kohtades,kiilu ja plastikkangi mõõdud olid täiesti mööda,stab seisis tiiva suhtes väga võimatult kiivas.
Ehitasin 2mm paksused plastist põsed ja liimisin need CA ga kiilu külge,nende abil sai ka stabilisaatori - tiiva suhte ok,eelnevalt töötlesi õigesse mõõtu ka kiilu sees oleva kõrgustüüri plastikkangi.

Järgmiseks võtan ette mootoriraami liimimise kere külge,ma ei kujuta ette ,mil moel ma saan paika kalded 2" alla ja 2" paremale,sest kui liimida raam kere järgi nii nagu ta tehasest tuli sii tuleb nurgaks vastavalt 0" alla(mis ei ole eriti suur möödalaskmine) ja 2" hoopis vaskule(mis on suur jama),ehk on keegi sellisele kerele mootoriraami külge liiminud,teab kogemusi vahetada.

Komplektis oli kaasas ka brushlessmootor( http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =109&c=109 )ja regu,mis on minu meelest ette nähtud hoopis suuremakaliibrilise plaaneri õhkutõstmiseks,kaalu 270gr,mulle tundub see tükk natuke liiga suur ja raske.


edasisest valmimisest kindlasti veel juttu ja pilte ka.

Pildid: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... .sized.jpg[/img]Imagehttp://gallery.pistik.com/albums/album4 ... ed.jpg[img][/img]ImageImage
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Tänase seisuga on mudel valmis,esimesed korrad õhuski käidud,olen rahul.

Ehitamise juures juhtus ka nii mõningaidki möödapanekuid !

Komplektis olnud plastikust juhtvardad oleks pidanud asendama söega,nüüd on seda suht raske teha(kõrgustüüri oma vist isegi võimatu vahetada).

Mootoriraami oleks pidanud valmistama uue ja kasutama ilmeslt materjaliks klaastekstoliiti.

Servode paigaldamine tiiva sisse kumliimiga oli viga,üks servodest murdus lahti koos penoplastiga,õnneks mitte lennu ajal. Tegin kodus seadistusi ja saatja oli vale mudeli peal,servo revers oli tagurpidi,murdis servo lahti ja läksid ka hammasrattad.
Peale seda paigaldasin plastist servoraamid ja lõpuks panin ka metallratastega servod.
Algselt suureks ja raskeks peetud mootor sobis väga hästi ja mudel läks ilusasti tasakaalu (arvatvasti on tegu suht ammu väljatöödatud mudeliga,millele originaalis oli paigaldatud mingi speed tüüpi suur ja raske mootor).
Esimesel lennul oli probleeme võimsusega mootor ei jõudnud vedada,tegu oli mootori ESC'i seadetega(konkreetne Esc tahab sisselülimisel,et gaasihoob oleks maksimumil).
Üldjoontes olen lõpptulemusega rahul,eks väiksemaid modimisi tule kindlasti veel.

Pildid muidugi: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album43
Last edited by Ervin2 on Mon Aug 25, 2008 21:01, edited 1 time in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
rosoft
Posts: 49
Joined: Mon Jan 28, 2008 0:48
Location: Pärnu

Post by rosoft »

Millised vead või probleemid sul veel selle mudeliga seoses välja tulid?
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Hilisemad lendamised näitasid,et on hea ja stabiilne masin,ehk ainult eleronide lõtkumine pisut häirib.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
rosoft
Posts: 49
Joined: Mon Jan 28, 2008 0:48
Location: Pärnu

Post by rosoft »

Kas sa tegid plaaneri keresse õhutus augud ka sisse.Mul selline probleem ,et mootor läheb väikese aja jooksul ikka päris kuumaks.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

ei ole teinud õhuauke,arvutasin lihtsalt motocalci abi propelleri,mootori ja aku õige suhte,siis ei kuumene midagi,tehase poolt on mingi kanal tehtud,selle puurisin lahti ainult,see on kõik.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply