lipo vs nimh

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

lipo vs nimh

Post by mart »

Selline on minu maailmapilt.

nimh lipo
1. kaal - +
2. pinge - +
3. vool - +
4. ohutus + -
5. hind + -

näieks:
korralik- p&m 7xGP2200 akupakk maksab ca 40 eur, 100A voolu juures pinge 6.4V, lähevad kindlat üle 100°C kuumaks
2s1p TP 4900 maksab 90 eur, 100A juures pinge 7V, ei lähe kergelt leigekski, 125A juures 6,8V temp ca 40..50 °C

Mart.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

LiPo on kindlasti närvekõditavam, kui lugeda, mis kõik juhtunud on (mitte juhtuda saaks):

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=209187
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Reaalne elu:

http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=109245

Seda autot ei rünnanud F-18, vaid kasutas ebaõnnestunud LiPo-mees.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Elu on karm, aga ebaöiglane.

Seda küll, et peab ettevaatlik olema.
Mul laadimise tarbeks kergbetoonist kast tehtud ja transportimiseks spets kohver ka.
Kuid ikkagi meeldib rohkem.

Mul söbral plaaneri stardil tuli tiib küljest ära ja kere lendas läbi lehma.
Jama kui palju.

Mart.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mina kasutan hoidmiseks ja ka laadimiseks roostevabast terasest arstiriistade miskit karpi. Sealt vast tuli välja ei ulata ja karp ära ka ei sula.
Püüan olla hoolas ja iial laadimist järelvalveta ja akusid lennukisse ei jäta.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Nii ei paistagi pime öö enam kuigi hirmuäratav.

Meditsiinilised riistad ja abivahendid kuluvad lennunduses marjaks ära, eriti hambaarsti orad ja kirurgi haaratsid.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Eks see lehm tõestab, et niru maandumine võib lennukist palju rohkem maksta. Lömmis liitiumaku võib pärast tulekahjuga auto ja maja kah veel lehmale järgi viia.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Palju kohtan kommentaare, et LiPo ei pea vibratsioonile hästi vastu. Põhjus eeldatavasti elemendi dimensioonides (ei ole ilus kompaktne tugevas kestas nagu NiMH) ja kontaktides, mis tihtipeale väga nõrgakesed. Samas viimasel ajal kasutavad ka F3A mehed massiliselt kahte ERALDI 2S LiPo pakki parda toiteks (ühendatuna spetsiaalse elektroonika külge).

LiPo-dega on lendude vahe vähemalt 1h, NiCd ja NiMH saab selle aja poolitada või kolmeks jagada.

Hetkel uuemad vastuvõtjad juba töötavad pingevahemikuga isegi 3-20V ja uued spetsiaalsed servod ka 4.8V ja 6V asemel juba 7.5V jne. Ei imesta samas, kui varsti 2S LiPo on default parda-toide mudelitel.

Et asi huvitavamaks läheks, peaks lähiajal LiFe ja LiS. LiS pidavat olema selline, et olenevalt ehitusest võib nimipinge olla vastavalt soovile suures vahemikus a la 3 - 4 V.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Guest

Post by Guest »

Müüa on ka mitmesuguse väljundpingega BEC-ib, mis LIPo pinge sobivaks teevad.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Kop kop kop.

"Kes seal on?"

Kop kop kop

"No kes seal on?"

Külaline... aaaaa, täna siin, homme seal, oodatakse mind...


See selleks. Ise kasutan kopteri pardaakuna Liitium Ioon akusid.
Sarnased pulgad nagu nikkel akud seda on.

Vaadake ise siit järgi: http://www.fromeco.org/

Konkreetselt Relion 7.4V ja 4.8 ampertundi. Pingelangu pärast enam muret tundma ei pea. Kunagi kui kasutasin 3.3 Ah NiMH akusid, sain talvel teha kõiges ühe tõsise lennu, seejärel pinge juba nii madal, et vigureid teha ei julgenud. Praeguste akude puhul piiri ei tea kuna ma üldjuhul sama kopteriga üle 5 lennu ei tee.

Regu on see:
http://www.fromeco.org/shop/asuper%20reliaswitches.htm

Dyna-X pitchi servona kasutan 7.2V toitega Ko-Propo PDS-2123 servot.
Andmeid saab vaadata siit: http://www.kopropo.com/servos.htm
Ettevaatlik peab olema. See oli põhjus, miks HeliCampis väike kõks tuli. Servo pöördemoment sellise kiiruse juures ja kopteri pealabade 1800 rpmi ning üleminek -5 kraadilt +10nele põhjustas mootori koolemise ja selle, et üks juhik hüppas kuuli otsast välja.

Image

K.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Päris hull servo... tal on siis eraldi toite ots 7.4V jaoks jah? alla 0.06sec ei anna jah mootorile/governorile palju aega reageerida :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Jep.
See pinn, mis pildil näha, ongi toiteks.

K.
Post Reply