lipo vs nimh
lipo vs nimh
Selline on minu maailmapilt.
nimh lipo
1. kaal - +
2. pinge - +
3. vool - +
4. ohutus + -
5. hind + -
näieks:
korralik- p&m 7xGP2200 akupakk maksab ca 40 eur, 100A voolu juures pinge 6.4V, lähevad kindlat üle 100°C kuumaks
2s1p TP 4900 maksab 90 eur, 100A juures pinge 7V, ei lähe kergelt leigekski, 125A juures 6,8V temp ca 40..50 °C
Mart.
nimh lipo
1. kaal - +
2. pinge - +
3. vool - +
4. ohutus + -
5. hind + -
näieks:
korralik- p&m 7xGP2200 akupakk maksab ca 40 eur, 100A voolu juures pinge 6.4V, lähevad kindlat üle 100°C kuumaks
2s1p TP 4900 maksab 90 eur, 100A juures pinge 7V, ei lähe kergelt leigekski, 125A juures 6,8V temp ca 40..50 °C
Mart.
LiPo on kindlasti närvekõditavam, kui lugeda, mis kõik juhtunud on (mitte juhtuda saaks):
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=209187
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=209187
Reaalne elu:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=109245
Seda autot ei rünnanud F-18, vaid kasutas ebaõnnestunud LiPo-mees.
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=109245
Seda autot ei rünnanud F-18, vaid kasutas ebaõnnestunud LiPo-mees.
Palju kohtan kommentaare, et LiPo ei pea vibratsioonile hästi vastu. Põhjus eeldatavasti elemendi dimensioonides (ei ole ilus kompaktne tugevas kestas nagu NiMH) ja kontaktides, mis tihtipeale väga nõrgakesed. Samas viimasel ajal kasutavad ka F3A mehed massiliselt kahte ERALDI 2S LiPo pakki parda toiteks (ühendatuna spetsiaalse elektroonika külge).
LiPo-dega on lendude vahe vähemalt 1h, NiCd ja NiMH saab selle aja poolitada või kolmeks jagada.
Hetkel uuemad vastuvõtjad juba töötavad pingevahemikuga isegi 3-20V ja uued spetsiaalsed servod ka 4.8V ja 6V asemel juba 7.5V jne. Ei imesta samas, kui varsti 2S LiPo on default parda-toide mudelitel.
Et asi huvitavamaks läheks, peaks lähiajal LiFe ja LiS. LiS pidavat olema selline, et olenevalt ehitusest võib nimipinge olla vastavalt soovile suures vahemikus a la 3 - 4 V.
LiPo-dega on lendude vahe vähemalt 1h, NiCd ja NiMH saab selle aja poolitada või kolmeks jagada.
Hetkel uuemad vastuvõtjad juba töötavad pingevahemikuga isegi 3-20V ja uued spetsiaalsed servod ka 4.8V ja 6V asemel juba 7.5V jne. Ei imesta samas, kui varsti 2S LiPo on default parda-toide mudelitel.
Et asi huvitavamaks läheks, peaks lähiajal LiFe ja LiS. LiS pidavat olema selline, et olenevalt ehitusest võib nimipinge olla vastavalt soovile suures vahemikus a la 3 - 4 V.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kop kop kop.
"Kes seal on?"
Kop kop kop
"No kes seal on?"
Külaline... aaaaa, täna siin, homme seal, oodatakse mind...
See selleks. Ise kasutan kopteri pardaakuna Liitium Ioon akusid.
Sarnased pulgad nagu nikkel akud seda on.
Vaadake ise siit järgi: http://www.fromeco.org/
Konkreetselt Relion 7.4V ja 4.8 ampertundi. Pingelangu pärast enam muret tundma ei pea. Kunagi kui kasutasin 3.3 Ah NiMH akusid, sain talvel teha kõiges ühe tõsise lennu, seejärel pinge juba nii madal, et vigureid teha ei julgenud. Praeguste akude puhul piiri ei tea kuna ma üldjuhul sama kopteriga üle 5 lennu ei tee.
Regu on see:
http://www.fromeco.org/shop/asuper%20reliaswitches.htm
Dyna-X pitchi servona kasutan 7.2V toitega Ko-Propo PDS-2123 servot.
Andmeid saab vaadata siit: http://www.kopropo.com/servos.htm
Ettevaatlik peab olema. See oli põhjus, miks HeliCampis väike kõks tuli. Servo pöördemoment sellise kiiruse juures ja kopteri pealabade 1800 rpmi ning üleminek -5 kraadilt +10nele põhjustas mootori koolemise ja selle, et üks juhik hüppas kuuli otsast välja.
K.
"Kes seal on?"
Kop kop kop
"No kes seal on?"
Külaline... aaaaa, täna siin, homme seal, oodatakse mind...
See selleks. Ise kasutan kopteri pardaakuna Liitium Ioon akusid.
Sarnased pulgad nagu nikkel akud seda on.
Vaadake ise siit järgi: http://www.fromeco.org/
Konkreetselt Relion 7.4V ja 4.8 ampertundi. Pingelangu pärast enam muret tundma ei pea. Kunagi kui kasutasin 3.3 Ah NiMH akusid, sain talvel teha kõiges ühe tõsise lennu, seejärel pinge juba nii madal, et vigureid teha ei julgenud. Praeguste akude puhul piiri ei tea kuna ma üldjuhul sama kopteriga üle 5 lennu ei tee.
Regu on see:
http://www.fromeco.org/shop/asuper%20reliaswitches.htm
Dyna-X pitchi servona kasutan 7.2V toitega Ko-Propo PDS-2123 servot.
Andmeid saab vaadata siit: http://www.kopropo.com/servos.htm
Ettevaatlik peab olema. See oli põhjus, miks HeliCampis väike kõks tuli. Servo pöördemoment sellise kiiruse juures ja kopteri pealabade 1800 rpmi ning üleminek -5 kraadilt +10nele põhjustas mootori koolemise ja selle, et üks juhik hüppas kuuli otsast välja.
K.
Päris hull servo... tal on siis eraldi toite ots 7.4V jaoks jah? alla 0.06sec ei anna jah mootorile/governorile palju aega reageerida
Lauri Laidna - www.pistik.com