Elekter vs Nitro; kumb odavam
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Elekter vs Nitro; kumb odavam
Võimalik et siin foorumis kunagi arutati seda teemat, aga vahepeal hinnad ju muutunud. Mõlemal varjandi omad head ja vead kuid see eraldi teema!
Endal pole nitrost õrna aimu ka mitte ja noo ei oska hinda arvutada.
Tehnikaks võtaks siis ikka hobi tehnika, mitte kvaliteet tehnika. UnitedHobbi ja Robbe/Futaba hindasid eriti ju võrrelda ei saa. Siiani pole ka UH tehnika alt vedanud(eriti). Palju nitrokas maksab ja kui pikk on eluiga ja kas vahepeal vajab ka remonti,varuosa(küünal,keps)- kütuse kulu jne.jne.
Elektrika aku eluiga vist ca 50-70 tsüklit.
Kas võimalik et sisepõleka jaoks lennuki ehitamine kallim, matsu pannes tagajärjed hullemad.
Stardi paketti ei arvesta- küünla toide, starter, laadija jne.
Endal valmimas vesikas ja vaja ehitada mootori kinnitus ja muu sellega kaasnev. Elektrikal asuks akupak keres aga sisepõlekal tiibade kohal mootori taga. Mind võlub sisepõleka hääl ja võimalus peale tankimist jälle lennata, ei pea tund/kaks akusid laadima, mitu akupakki jälle kallis ja ei pruugi teistele lennukitele sobida.
Loodan/ootan pikka, asjalikku ja vaidluste rohket arutelu
Endal pole nitrost õrna aimu ka mitte ja noo ei oska hinda arvutada.
Tehnikaks võtaks siis ikka hobi tehnika, mitte kvaliteet tehnika. UnitedHobbi ja Robbe/Futaba hindasid eriti ju võrrelda ei saa. Siiani pole ka UH tehnika alt vedanud(eriti). Palju nitrokas maksab ja kui pikk on eluiga ja kas vahepeal vajab ka remonti,varuosa(küünal,keps)- kütuse kulu jne.jne.
Elektrika aku eluiga vist ca 50-70 tsüklit.
Kas võimalik et sisepõleka jaoks lennuki ehitamine kallim, matsu pannes tagajärjed hullemad.
Stardi paketti ei arvesta- küünla toide, starter, laadija jne.
Endal valmimas vesikas ja vaja ehitada mootori kinnitus ja muu sellega kaasnev. Elektrikal asuks akupak keres aga sisepõlekal tiibade kohal mootori taga. Mind võlub sisepõleka hääl ja võimalus peale tankimist jälle lennata, ei pea tund/kaks akusid laadima, mitu akupakki jälle kallis ja ei pruugi teistele lennukitele sobida.
Loodan/ootan pikka, asjalikku ja vaidluste rohket arutelu
Akud peavad tänapäeval vähegi mõistliku kasutamise puhul kindlasti rohkem kui 50-70 tsüklit.
Elektrika kahjuks räägib enamasti mõneti suurem kaal ja akude hind (olenevalt mudelist), eriti kui on plaanis osta vähemalt 2-3 pakki.
Ei tasu unustada ka elektrikatega kaasnevaid ohtusid, eelkõige lipode valest käsitlemisest tulenevaid õnnetusi.
Samas on aasiast tuleva kraami tõttu elektrikate varustus oluliselt odavnenud mistõttu ei ole nt brushless mootori kõveraks kukkumine enam eriti traagika.
Nitromootori miinuseks on minumeelest kütusega kaasnev lödistamine ja ebamugavused mis tulenevad käivitamisest ja võimalikest mootori jamadest. Kui nt pylon racingu või mõne muu mootorilt äärmusi nõudva alaga ei tegele, on ka kepsu ja muude juppide vahetamine võrdlemisi unustatud (küünal ei loe).
Ise eelistaks vähegi mõistlike mõõtudega lennuki puhul siiski elektrisüsteemi, põhiliseks argumendiks on platsil kehtiv stsenaarium "plug and go".
Elektrika kahjuks räägib enamasti mõneti suurem kaal ja akude hind (olenevalt mudelist), eriti kui on plaanis osta vähemalt 2-3 pakki.
Ei tasu unustada ka elektrikatega kaasnevaid ohtusid, eelkõige lipode valest käsitlemisest tulenevaid õnnetusi.
Samas on aasiast tuleva kraami tõttu elektrikate varustus oluliselt odavnenud mistõttu ei ole nt brushless mootori kõveraks kukkumine enam eriti traagika.
Nitromootori miinuseks on minumeelest kütusega kaasnev lödistamine ja ebamugavused mis tulenevad käivitamisest ja võimalikest mootori jamadest. Kui nt pylon racingu või mõne muu mootorilt äärmusi nõudva alaga ei tegele, on ka kepsu ja muude juppide vahetamine võrdlemisi unustatud (küünal ei loe).
Ise eelistaks vähegi mõistlike mõõtudega lennuki puhul siiski elektrisüsteemi, põhiliseks argumendiks on platsil kehtiv stsenaarium "plug and go".
Eeeh, täpsema vastuse andmiseks on Sul loomulikult olulised andmed puudu jäänud, seepärast minagi rohkem oletan.
Olulisim balansi määraja on IMHO mudeli suurus. Väiksema mudeli korral on elekter tasuvam, suurema mudeli korral aga kipub nitro/bens. tunduvalt odavamaks minema. Kunagi sai tehtud arvutus miinimumkomplekt .40 size trainer osas - elekter läks minu mäletamist pid miski 2-3 KEEK kallimaks (arvesse läks ka maapealne varustus, starterid & laadijad - ehk siis täiesti nullist komplekt). Tegu oli ~aasta tagasi kehtinud hindadega, seega tõenäoliselt tuleks vahe .40 peal hetkel pisut väiksem.
Mis puutub elekter versus glow *kaklusesse*, siis argumente on mõlema poole kasuks ja kahjuks. Elektri headusest on siin räägitud, mina tooks siis puudused välja. Nimelt kestvat lendamist elektriga eriti harrastada ei õnnestu. Selleks, et päev otsa lennuväljal vastu pidada peaks olema ümmarguselt neli-viis akut ja kaks-kolm-neli laadijat. Aluseks see, et LiPo kestab keskmiselt 10 minutit, laeb aga ümmarguselt tunni (1C-laadimine), tegelikkuses küll pikemalt. Nitro seevastu nõuab päeva kestel iga 10-20 minuti takka ~paar minutit maas istumist.
PS. Keegi hääleke põõsa alt piiksub, et reaalselt on mõttekas päevas lennata mitte rohkem, kui pool tundi (väsimus), seega võid ilmselt alguses selle lõigu mula ka mulana võtta
Olulisim balansi määraja on IMHO mudeli suurus. Väiksema mudeli korral on elekter tasuvam, suurema mudeli korral aga kipub nitro/bens. tunduvalt odavamaks minema. Kunagi sai tehtud arvutus miinimumkomplekt .40 size trainer osas - elekter läks minu mäletamist pid miski 2-3 KEEK kallimaks (arvesse läks ka maapealne varustus, starterid & laadijad - ehk siis täiesti nullist komplekt). Tegu oli ~aasta tagasi kehtinud hindadega, seega tõenäoliselt tuleks vahe .40 peal hetkel pisut väiksem.
Mis puutub elekter versus glow *kaklusesse*, siis argumente on mõlema poole kasuks ja kahjuks. Elektri headusest on siin räägitud, mina tooks siis puudused välja. Nimelt kestvat lendamist elektriga eriti harrastada ei õnnestu. Selleks, et päev otsa lennuväljal vastu pidada peaks olema ümmarguselt neli-viis akut ja kaks-kolm-neli laadijat. Aluseks see, et LiPo kestab keskmiselt 10 minutit, laeb aga ümmarguselt tunni (1C-laadimine), tegelikkuses küll pikemalt. Nitro seevastu nõuab päeva kestel iga 10-20 minuti takka ~paar minutit maas istumist.
PS. Keegi hääleke põõsa alt piiksub, et reaalselt on mõttekas päevas lennata mitte rohkem, kui pool tundi (väsimus), seega võid ilmselt alguses selle lõigu mula ka mulana võtta

Väidetavalt pidavat metanoolkütuse hind päris tuntavalt tõusma "tänu" nitrometaani hinna väidetavale 5-kordsele hinnatõusule. Eks paistab, kas kütus tõuseb ja jääbki kõrgema hinnaga kui täna, või kunagi langeb jälle praegusele tasemele.
Mina julgeks pakkuda, et kui elektriasjadega hakkama saad, siis on elektrikas kokkuvõttes lõpuks ikkagi odavam ja mugavam. Alguses kindlasti kallim. Vaja osta korralik laadija 1-3 tuhat, akud sõltuvalt lennuki suurusest 1-3 tuhat per üks, regu 0.5-3 tuhat, mootor 0.5-5 tuhat. Nitroka puhul ostad kütust 0.5 tuhat ning mootori 0.5-4 tuhat.
Aga aja möödudes muutub elektrikas sinu jaoks odavamaks. Mootor sisuliselt ei kulu, laagrid saab normaalsel mootoril ära vahetada, peale laagrivahetust on mootor nagu uus jälle. Mõistlikul kasutusel regu kestab ka "igavesti". LiPo akud kestavad probleemideta 100-150 tsüklit vähemalt, tõenäoliselt ka kordades rohkem, kui neid mõistlikult kasutada, ajapikku mahtuvus langeb 60-70% peale, kuid selleks ajaks on nad juba kordades "metanoolkütusest odavamaks muutunud". Sama ka laadijaga - kui on uuendatava firmware'iga ja korralik laadija, siis tõenäoliselt kasutad seda ka 3-5 aasta pärast.
Go electic
Mina nitromootoriga lennukit enam küll ei lennuta...
Mina julgeks pakkuda, et kui elektriasjadega hakkama saad, siis on elektrikas kokkuvõttes lõpuks ikkagi odavam ja mugavam. Alguses kindlasti kallim. Vaja osta korralik laadija 1-3 tuhat, akud sõltuvalt lennuki suurusest 1-3 tuhat per üks, regu 0.5-3 tuhat, mootor 0.5-5 tuhat. Nitroka puhul ostad kütust 0.5 tuhat ning mootori 0.5-4 tuhat.
Aga aja möödudes muutub elektrikas sinu jaoks odavamaks. Mootor sisuliselt ei kulu, laagrid saab normaalsel mootoril ära vahetada, peale laagrivahetust on mootor nagu uus jälle. Mõistlikul kasutusel regu kestab ka "igavesti". LiPo akud kestavad probleemideta 100-150 tsüklit vähemalt, tõenäoliselt ka kordades rohkem, kui neid mõistlikult kasutada, ajapikku mahtuvus langeb 60-70% peale, kuid selleks ajaks on nad juba kordades "metanoolkütusest odavamaks muutunud". Sama ka laadijaga - kui on uuendatava firmware'iga ja korralik laadija, siis tõenäoliselt kasutad seda ka 3-5 aasta pärast.
Go electic

Lauri Laidna - www.pistik.com
ma jälle ütleks täpselt vastupidi - ei mingit elektrit!Go electic Mina nitromootoriga lennukit enam küll ei lennuta...
Tegelikult ei ole ilmselt küsimus üldse selles,kumb variant odavam on - hobi on alati kulukas.Nitromootori kasutamise puhul saab ehk kasutada odavamaid komponente raadioaparatuuri osas,kuna raadiohäireid tekitavaid elemente ei ole.Muidugi kehtib reegel,et suured lennukid ikka sisepõlemismootoriga ja väiksed elektriga -suure lennuki akud maksavad hullu raha.
Käivitamise koha pealt ütleks,et korras nitromootor käivitub propi nupust korra tagasi,vastu surnud seisu keerates,muidugi peab töömaht olema 6ccm või enam,väiksemad ei lähe nii hästi käima.
Kui aga mootori töömaht läbeb juba üle 30ccm-i on mõistlik kasutada bensumootorit,kuna siis muutub kütusekulu arvestatavaks (kulu on bens vs.nitro oluliselt väiksem bensumootoril).Ka maksab bensiin u. 5 korda vähem,ka ei määri bensiinimootor lennukit õliga kokku,nagu nitromootor.
Nitromootorit ei tasu osta hiinakat ( minu kogemuste põhjal)-need kestavad tõesti nii aasta-paar,ise olen kasutanud OS Max-i,üks eksemplar on mul juba kasutusel aastast 2004 ja ei ilmuta mingeid väsimuse tundemärke.
mina olen põhimõtteliselt mootorisportlane 
lennuk peab ju häält ka tegema
seda õiget teeb just 4-taktiline
kuigi mul on ka elektrilennuk, jääb sellele probleem ikka juurde.....lennukit on vaid üheks lennuks (akut tegelikult)
lapiga õlirea ärapühkimine peale lendu pole ka just ülejõu käiv tegevus ja pole paha ju hoolitsevalt lennukit lapiga silitada
(võid avastada rebenenud kile või liimist lahti tulnud detaili)
kui tulevikus kütuse hind tõeliselt vastu magu hakkab käima, siis ehk võib ka elektrivurride peale mõelda, seniks ei ole eriti huvi

lennuk peab ju häält ka tegema
seda õiget teeb just 4-taktiline

kuigi mul on ka elektrilennuk, jääb sellele probleem ikka juurde.....lennukit on vaid üheks lennuks (akut tegelikult)
lapiga õlirea ärapühkimine peale lendu pole ka just ülejõu käiv tegevus ja pole paha ju hoolitsevalt lennukit lapiga silitada

kui tulevikus kütuse hind tõeliselt vastu magu hakkab käima, siis ehk võib ka elektrivurride peale mõelda, seniks ei ole eriti huvi
kogun vanu vene lennukimootoreid
Kuno ütleb ilusti, et hobi on alati kulukas. Sellest seisukohast vaadates peab tegema ise otsuse elektri või sisepõlemise kasuks.
Minu otsus on elekter. Põhjus lihtne. Kortermajas eleade ei ole kohta, kus hoida kütuseid ja õli järgi lõhnavat lennukit. Peale selle tekkis lapsel ka mingi alergia. Viskasin sisepõlemismootoriga lennukid ära ja likvideerisin kütused - sai ka laps alergiast võitu. See oli juba mitu aastat tagasi. Nüüd ongi kogu mu lennuki park elektril. Lisaks on elektrilennuk hästi mugav. Võtad riiulist. Teed platsil mõned tiirud ja paned riiulisse tagasi. Ei mingit liigset kola ole vaja endaga platsile kaasa võtta. Aku laadimine pole ka probleem. Iseasi on muidugi lennukiga, mille lennuaeg on 5 minutit ja laadimisaeg 2 tundi. Kuid sellest saab ka üle - võtab riiulist teise või siis kolmanda lennuki ja tagasi tulles on esimese akud juba täis.
Tarmo
Minu otsus on elekter. Põhjus lihtne. Kortermajas eleade ei ole kohta, kus hoida kütuseid ja õli järgi lõhnavat lennukit. Peale selle tekkis lapsel ka mingi alergia. Viskasin sisepõlemismootoriga lennukid ära ja likvideerisin kütused - sai ka laps alergiast võitu. See oli juba mitu aastat tagasi. Nüüd ongi kogu mu lennuki park elektril. Lisaks on elektrilennuk hästi mugav. Võtad riiulist. Teed platsil mõned tiirud ja paned riiulisse tagasi. Ei mingit liigset kola ole vaja endaga platsile kaasa võtta. Aku laadimine pole ka probleem. Iseasi on muidugi lennukiga, mille lennuaeg on 5 minutit ja laadimisaeg 2 tundi. Kuid sellest saab ka üle - võtab riiulist teise või siis kolmanda lennuki ja tagasi tulles on esimese akud juba täis.
Tarmo
2,4 GHz häiret tekitada on küllalt võimatu. Iseasi, kui juhtmeid mööda mingi madalsageduslikum müra vastuvõtjasse lasta.
Mis mootorisse puutub, siis nii mõnigi kindlasti arvab, et mõlemad variandid on jama ja õige asi on ainult korralik JET:
http://www.youtube.com/watch?v=j-66AcTo9TU
Kui riistad on olemas, ei maksa elektriga eriti midagi ja pika aja jooksul on elekter odavam. Tundub, et Eestis lennatakse nii vähe, et enamus akusid sureb siiski igavusse ja resurssi ära ei kasutata.
Mis mootorisse puutub, siis nii mõnigi kindlasti arvab, et mõlemad variandid on jama ja õige asi on ainult korralik JET:
http://www.youtube.com/watch?v=j-66AcTo9TU
Kui riistad on olemas, ei maksa elektriga eriti midagi ja pika aja jooksul on elekter odavam. Tundub, et Eestis lennatakse nii vähe, et enamus akusid sureb siiski igavusse ja resurssi ära ei kasutata.
Endal sama, et üks elektrikas ja teine nitro, aga kallimaks on läinud elektrikas. Selles on kôigil ôigus , et môlemal on omad head ja vead, kuna nitro lennukit ma ülelahe ei vea, siis sobiv on just elektrikas, ja muidugi kui soov lennutada sellises kohas, kus vôid kedagi müraga häirida, siis on elekter just ôige valik, aga kui tingimused teised, siis on nitro vaieldamatult elektrist üle (minu arvates).
Kusjuures on tekkinud juba väikke idee, pista ka elektrikale nitro peale
Kusjuures on tekkinud juba väikke idee, pista ka elektrikale nitro peale

53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Nagu aru saan siis paljudel see nitro metaan takistuseks, aga kas ilma ka saab. 5-6 kuubikut ja kaks taksti? Ise elan kah väikses korteris koos kahe lapsega. Naine kaa muidugi. Kuuri alla kah nagu kallis jätta!
Ja palju see nitro kütus hetkel maksab ja palju kulub 10min lennul 6,5ccm mootoril.
Ja hetkel lennuk mis ajendas küsimust esitama on
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2253
joonis pakub mootoriks mitte üle 40.
Et aku hind pani mõtlema, kaks akut ca 1,5 kilo, ja vaja uut laadijat, tore oleks ka motocalc(ajapikku tasub end ära, saad täpse seadituse ja hoiab ära mõtetud kulutused).
Ja palju see nitro kütus hetkel maksab ja palju kulub 10min lennul 6,5ccm mootoril.
Ja hetkel lennuk mis ajendas küsimust esitama on
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2253
joonis pakub mootoriks mitte üle 40.
Et aku hind pani mõtlema, kaks akut ca 1,5 kilo, ja vaja uut laadijat, tore oleks ka motocalc(ajapikku tasub end ära, saad täpse seadituse ja hoiab ära mõtetud kulutused).
valmis segu 1gallon maksab hetkel 350.-. ja 6,5 mootoriga jagub seda ikka päris kauaks.mg3a1@hot.ee wrote:Nagu aru saan siis paljudel see nitro metaan takistuseks, aga kas ilma ka saab. 5-6 kuubikut ja kaks taksti? Ise elan kah väikses korteris koos kahe lapsega. Naine kaa muidugi. Kuuri alla kah nagu kallis jätta!
Ja palju see nitro kütus hetkel maksab ja palju kulub 10min lennul 6,5ccm mootoril.
Ja hetkel lennuk mis ajendas küsimust esitama on
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2253
joonis pakub mootoriks mitte üle 40.
Et aku hind pani mõtlema, kaks akut ca 1,5 kilo, ja vaja uut laadijat, tore oleks ka motocalc(ajapikku tasub end ära, saad täpse seadituse ja hoiab ära mõtetud kulutused).
ise lendasin os max 46 (7.5ccm) paak oli standard mingi 260 ja lennuaega ikka jagus,15min pole probleem,oleneb lennust ka.paagiga võib ka lennata rohkem aga et kindel et otsas pole siis maandasin masina kuskil 15-20 min lendu.lennukit hoidsin toas,aga nüüd ei mahu eriti peale elektrika tuppa miskit.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
sisepõlemismootoril on see häda küll, et eluruumides seda hoida ei maksaks (sellist mis aktiivselt kasutuses) ega ka kütusepudeleid jt. sellega kokkupuutuvaid asjandusi.
(õnneks mul pole kodus pultigi ega ühtegi servot/kruvi, mina kukuks küll korrusmajas paar korrust allapoole koos oma kaadervärgiga)
metanooli aurudega tasub olla ettevaatlik, see ei anna tunda esimese hetkega, kui ntx naaskli otsa istumine
samas kes meist pole mootorit käivitades kogenud heledat valu vastu näppe saades või käiates näppe "nähtamatu" propelleri teele sokutades mootorit häälestades...
samas lipo laadimine kodus voodi peal ei ole ka eriti elu/ala alalhoidev tegevus...
elektrimootoril korral pole ka tulekahju või mõni vigastuse tekitamise oht väiksem
kui nii võtta, on mõlemad, nii elektriline kui metanooli/bensiini haru parajalt kallis teema, seega tuleks otsustada ära kohe alguses, mis oleks hingelähedasem, mõlemat süsteemi korraga (suurte võimsuste juures) pidada ei ole eriti otstarbekas
mõned minu mõtted
(õnneks mul pole kodus pultigi ega ühtegi servot/kruvi, mina kukuks küll korrusmajas paar korrust allapoole koos oma kaadervärgiga)
metanooli aurudega tasub olla ettevaatlik, see ei anna tunda esimese hetkega, kui ntx naaskli otsa istumine
samas kes meist pole mootorit käivitades kogenud heledat valu vastu näppe saades või käiates näppe "nähtamatu" propelleri teele sokutades mootorit häälestades...
samas lipo laadimine kodus voodi peal ei ole ka eriti elu/ala alalhoidev tegevus...
elektrimootoril korral pole ka tulekahju või mõni vigastuse tekitamise oht väiksem
kui nii võtta, on mõlemad, nii elektriline kui metanooli/bensiini haru parajalt kallis teema, seega tuleks otsustada ära kohe alguses, mis oleks hingelähedasem, mõlemat süsteemi korraga (suurte võimsuste juures) pidada ei ole eriti otstarbekas
mõned minu mõtted
kogun vanu vene lennukimootoreid
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Hobi on kallis, jaa! "Aga noh, jah! Kõige kallim on muidugi see stardi raha.
Aga andke mõni leht kus siis odavaid mootoreid müüakse ja ma kalkullin natuke. Siis sisepõlekal vaja(nii laias laastus) mootor, sumps, paak+gaasi servo. Mis eestis maksavad? Ja elektrikale Arvutan UH Turnygi toodangu. Mootor, regu, aku.(26+45+100 daala noo ca 2k eeku). Ja seriffi juttu uskudes peaks mulle kallonis pooleks aastaks rohkemgi kui küll olema ja 350.- poole aastapeale mind ei tapa.
Mida arvate TÖÖKINDLUSEST-kummaga rohkem tõrkeid- elekter vs nitro!!!
Aga andke mõni leht kus siis odavaid mootoreid müüakse ja ma kalkullin natuke. Siis sisepõlekal vaja(nii laias laastus) mootor, sumps, paak+gaasi servo. Mis eestis maksavad? Ja elektrikale Arvutan UH Turnygi toodangu. Mootor, regu, aku.(26+45+100 daala noo ca 2k eeku). Ja seriffi juttu uskudes peaks mulle kallonis pooleks aastaks rohkemgi kui küll olema ja 350.- poole aastapeale mind ei tapa.
Mida arvate TÖÖKINDLUSEST-kummaga rohkem tõrkeid- elekter vs nitro!!!
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Päris iga nädal lendama ei saa kui saan siis aku d tühjaks ja laadimist põllupeal ei viitsi oodata. Seega siiani 5-6 lendu kuus. See ka põhjus miks sisepõleka varjanti vaagin. Aku kallis ja lennata ikka ei saa. Eriti kui harva põllule pääsen.mart63 wrote: Gallonist pooleks aastaks piisab küll vaid siis kui teed nädalas mingi paar lendu või mootor on päris tilluke..
Elekter on igaljuhul töökindlam..
Mul kippus suvel 5+ liitrit (650kr - 5L) nitrokütust iga kuu minema, küll mitte lendavad mudelid
Suht häiriv väljaminek tegelikult ... ehk 2010 enam ei kulu 
Eks sul vist tõesti 2-taktiline sisepõlekas hetkel kõige odavam lahendus. Samas kui aastas üle 5 tuhande kütusele läheb (+ vähemalt sama palju uuteele mootoritele), siis jällegi elektriga soodsam


Eks sul vist tõesti 2-taktiline sisepõlekas hetkel kõige odavam lahendus. Samas kui aastas üle 5 tuhande kütusele läheb (+ vähemalt sama palju uuteele mootoritele), siis jällegi elektriga soodsam
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Pea-aegu... kui ühe rc-auto kohta võistlusel sõiduaega kokku kuni 10+8+8+8+23+63 = 120 minutit ja kahes klassis sõita (päevas 4h) 3.5cc ja 4.5cc mootoriga, siis nii ta kulubki. Eriti kui veel vahest näiteks 5 nädalavahetust järjest võistlustel käia + trenn. Õnneks brushless+lipo on tulemas ka sinna, juba mõningatel ka Eestis olemas.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kõige pealt peaks otsustama, mis lennustiili harrastada. Vastavalt sellele ka lennukid ja mootorid nendele.
Näiteks 1,5 - 1,6m tiivaulatusega F3A lennuk. Elektriline süsteem maksaks UH hindadega ~3000 eeku ja kaaluks 2kg. Lennuaeg 3 - 10 min. SPM maksab samapalju või vähem, kaal kütusega on poole väiksem ja lennuaeg 10 - 20 min.
Kõige suurem kulu on tegelikult sõit lennutusplatsile. Isegi Tartus Raadi lennuväljale tuleb üle 10km edasi-tagasi.
Näiteks 1,5 - 1,6m tiivaulatusega F3A lennuk. Elektriline süsteem maksaks UH hindadega ~3000 eeku ja kaaluks 2kg. Lennuaeg 3 - 10 min. SPM maksab samapalju või vähem, kaal kütusega on poole väiksem ja lennuaeg 10 - 20 min.
Kõige suurem kulu on tegelikult sõit lennutusplatsile. Isegi Tartus Raadi lennuväljale tuleb üle 10km edasi-tagasi.
Ma nüüd ei tea mis raua sa sinna külge riputad,et 2kg elektrisüsteemi tuleb,ehk kogu masin hakkab sinna kaalu minema,sisepõlekas oleks enamvähem sama raske.
Endal praegu 1,8M Trainer ehitamisel,seegi koos akude ja mootori ja kõige muuga tuleg alla 2kg,kõige rohkem kaalub 4purki lipot(ca 400g),mootor 280g,ülejäänud pudi on täpselt sama,mis sisepõlekalgi,servod,pardaaku ja nii edasi.
Hinna kohapealt UH tasndil,3000 eeguga saad juba terve stardikomplekti,akud laadija,mootor ja esc täiesti vabalt.
Akulaadia ei pea olema eriline raketitehnika,mitte enne kui euroopa tasemel hakkad tegusi tegema.Sama kehtib ka mootorite suhtes.Servode pealt eriti kokku pole hoida,aga Robbe ja Graupner pole ka ainukesed.
Harrastuspõristajale,kes ka ehk mõne etapikese Eesti võistlusi kaasa teeb,on UH tehnika enam kui sobiv.
Arvan ikkagi,et tulevik elektri poole kaldub,mugavam,puhtam ja mis seal salata ehk ka võimsam.
Endal praegu 1,8M Trainer ehitamisel,seegi koos akude ja mootori ja kõige muuga tuleg alla 2kg,kõige rohkem kaalub 4purki lipot(ca 400g),mootor 280g,ülejäänud pudi on täpselt sama,mis sisepõlekalgi,servod,pardaaku ja nii edasi.
Hinna kohapealt UH tasndil,3000 eeguga saad juba terve stardikomplekti,akud laadija,mootor ja esc täiesti vabalt.
Akulaadia ei pea olema eriline raketitehnika,mitte enne kui euroopa tasemel hakkad tegusi tegema.Sama kehtib ka mootorite suhtes.Servode pealt eriti kokku pole hoida,aga Robbe ja Graupner pole ka ainukesed.
Harrastuspõristajale,kes ka ehk mõne etapikese Eesti võistlusi kaasa teeb,on UH tehnika enam kui sobiv.
Arvan ikkagi,et tulevik elektri poole kaldub,mugavam,puhtam ja mis seal salata ehk ka võimsam.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Ehk mõni link sisepõlekate kohta. Mis marki tasub vaadata ja millisest firmast tasub kaugele hoida. Nitro mootorite "UH"(ei pea hiinakas olema)?
Ja siis saab ka otsuse langetada, mis saab raske olema.
Hobi on kallis aga head asja odavalt ei saagi. Minu arust on raamatute lugemine(kui poest osta)kallim?!
Ja siis saab ka otsuse langetada, mis saab raske olema.
Hobi on kallis aga head asja odavalt ei saagi. Minu arust on raamatute lugemine(kui poest osta)kallim?!
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Mis juttu sa ajad? Lindingeris pole .40 mootorit?
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=46630
Väga hea mootor, hind ka hea. Too mootor on sisuliselt Kyosho GX40, peale kirjutatud teine nimi vaid.
Huvitav, mis loogika see on, et kui kullos maksab asi x.- siis netis x/2 ?
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=46630
Väga hea mootor, hind ka hea. Too mootor on sisuliselt Kyosho GX40, peale kirjutatud teine nimi vaid.
Huvitav, mis loogika see on, et kui kullos maksab asi x.- siis netis x/2 ?
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Noo nüüd panid küll ära! Tõesti. Krt, ma seal ikka kordi tuulanud ja no ei leia- ikka 35. ja siis kohe 46. järgi. Tänud. Aga selle Kyosho GX40 kvaliteet ja Kullos pakutav SuperTiger. Kas on vahet. Ja kui ei või siis SuperTiiger parem, tuleb tõesti Kullo kasuks otsustada ja mitte vastumeelselt.
Mis puutub nüüd Kullo liigkasu võtmisse siis jah...x/2 on tõesti liialdus (oleneb tootest ja tootjast).
Varsti peaks jeuroopas ka Hiina autod turule tulema ja kindlasti 3xodavamad kui saksa rooste aga isiklikult pooldan sakslast hiinlasele. Vaata see viinamari mis minu jaoks liiga kõrgel on kindlasti jube hapu.
Mis puutub nüüd Kullo liigkasu võtmisse siis jah...x/2 on tõesti liialdus (oleneb tootest ja tootjast).
Varsti peaks jeuroopas ka Hiina autod turule tulema ja kindlasti 3xodavamad kui saksa rooste aga isiklikult pooldan sakslast hiinlasele. Vaata see viinamari mis minu jaoks liiga kõrgel on kindlasti jube hapu.
